T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Oleje silnikowe
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=14&t=405
Strona 27 z 31

Autor:  Probe041 [ piątek, 21 września 2018, 19:03 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Jakby był bez C3 to bym się nue zastanawiał ale nie jest

Autor:  Jackall [ sobota, 22 września 2018, 02:17 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

No za późno poczytałem poprzednią stronę. Olej już zalany, ale nic straconego, za 3000km wymienię na właściwszy, może tego amsoila. Ale cena profi... Nic to silnik składany na lepszych częściach, to i olej będzie lepszy jak pierścienie się dotrą.

Autor:  taky [ sobota, 22 września 2018, 08:48 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Szanowni w Państwie, którą wersję stosować? Otóż, pierwszy olej po zakupie T4 to Valvoline Max Life 5W40. Dziś po roku eksploatacji i przejechaniu 4.150 km ponownie ten sam olej w ramach płukania po nieznanym poprzedniku. Roczny przebieg jest bardzo mały (lokalne lokale chałturnicze). 1 wersja - wymiana oleju co rok bez względu na przebieg Valvoline Max Life 5W40. 2wersja - wymiana oleju po przebiegu ustawowym ale na znacznie droższy Amsoil lub jeszcze droższy. Ciekaw jestem opinii wszystkich dobrych ludzi.

Autor:  Sterciu [ sobota, 22 września 2018, 20:08 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Lej Amsoila , nawet jak przeciągniesz wymiane na dwa lata a nie co rok to nic mu się nie stanie. Spokojnie możesz na nim 15kkm robić przebiegi , ja osobiście zmieniam co 10kkm.

Autor:  taky [ czwartek, 27 września 2018, 20:00 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Dziękuję za wsparcie. Rozumiem że milczące forum akceptuje sugestię Stercia, chociaż być może nie do końca stąd ciągnąc za wnioski uśredniłem parametry tworząc sobie motto pt: Za rok Amsoil co rok. Ale ja nie o tym. Tym razem zlewałem olej przy równomiernie podniesionym na dwóch podnośnikach przodzie samochodu. I co z tego? Przed rokiem wlałem niecałe 5 litrów oleju, teraz po opuszczeniu samochodu 5,3 litra. To cud?

Autor:  dualfuel [ sobota, 24 listopada 2018, 15:19 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Trochę zbyt późno przeczytałem ten wątek i już kupiłem olej silnikowy NESTE PRO C3 5W40. Silnik to AHY i wymiana co 10 tys km z tym że jedna ważna rzecz, że silnik jest dość często odpalany i gaszony w ciągu dnia, dodatkowo w rejonie gdzie jest długo zimno i teren górzysty. (Szklarska Poręba) Wybrałem ten olej głównie dlatego, że ma jedną z najniższych temperatur płynięcia -51 w moim przypadku to dość istotny parametr (reszta parametró również bardzo dobra). Chciałem dopytać o klasyfikację jakościową C3 (olej średniopopiołowy według ACEA i na etykiecie jest MID SAPS a nie LOW SAPS) i nie do końca rozumiem dlaczego odradzacie olej w klasie C3.

Autor:  Kenobi [ sobota, 24 listopada 2018, 21:44 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Bo norma C3 jest zbędna do naszych silników, czym mniej " sapsów " tym gorzej dla silnika, a lepiej dla DPFa czy katalizatora trójdroznego. Oczywiście norma C3 nie eliminuje korzystania z tego oleju w T4 skoro nie znalazłeś innego o tak niskiej temperaturze płynięcia. Choć z drugiej strony ważniejszy jest parametr pompowalności na zimno, a tu masz 5W jak wszystkie inne. Zresztą żaden diesel nie lubi i to bardzo częstych odpałów i gaszeń na zimno oraz samej pracy w niedogrzaniu. Proponowałbym pójść w stronę ogrzewania postojowego mokrego lub rozbudowy do takiego dogrzewacza jeśli jest. To zdecydowanie będzie korzystniejsze dla silnika niż super olej.

Autor:  dualfuel [ środa, 28 listopada 2018, 16:25 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Dzięki za info. Co do dogrzewacza to jest zamontowany w samochodzie ale nie działa. Rozglądam się za jakąś dobrą firmą u mnie w okolicy która sprawdzi dlaczego nie działa i go uruchomi. Widziałem, że jest temat na forum jak samodzielnie zdiagnozować usterkę ale chyba wolę aby zobił to ktoś kto się na tym zna, poza tym już jest za zimno żeby samemu grzebać przy aucie jak się nie ma ocieplanego garażu :)
P.S. problem z brakiem mocy rozwiązany.

Autor:  Łukasz12502 [ piątek, 22 lutego 2019, 22:37 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

pacjent to mój t4 2.4 z92roku.na liczniku coś ponad 260tyś(pewnie więcej)wczoraj sprawdzałem olej i jest prawie minimum,wypadało by dolać trochę tylko nie wiem jaki był wcześniej.a do sprzedającego nie mogę się dodzwonić.jaki olej zaryzykować na dolewkę?15w40 czy 10w40?

Autor:  Kenobi [ sobota, 23 lutego 2019, 00:04 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Są dwie podstawowe rzeczy które robi się po kupnie samochodu takiego jak T4 bez względu co mówił poprzedni właściciel - wymiana rozrządu i wszystkich filtrów oraz oleju. To rozwiąże twój problem.

Autor:  Łukasz12502 [ sobota, 23 lutego 2019, 19:05 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

udało się dodzwonić i już wiem co mam nalać <alkohol> ... mineralny.ale lepiej było się upewnić.

Autor:  MAZZY137 [ piątek, 15 marca 2019, 15:35 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Mam zalany 10W40, nalot około 500k km, jednak mechanik poinformował mnie, ze lepszy będzie 5W40. Zdecydowałem się na LM, stąd pytanie dla 2,5 TDI ACV, moc około 170KM.

Wyselekcjonowałem:
- Synthoil High Tech 5W-40
-Leichtlauf High Tech 5W-40

Który będzie lepszym rozwiązaniem? (różnice w kosztach pomijam).

Autor:  Probe041 [ piątek, 15 marca 2019, 15:59 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Z tych dwóch synthoil

Autor:  rafalru [ środa, 17 kwietnia 2019, 16:16 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Witam,
Jako świeżak na forum i jako posiadacz teczki od kilku dni proszę starych wyjadaczy o komentarz, czy dobrze myślę. Sprawa dotyczy Multivana, 2,5tdi 102km 1996. Zalany olejem 15w40 przez poprzedniego właściciela pewnie kilka razy. Chciałbym wrócić do syntetyka więc:
1. Wymiana samego filtra i dolanie płukanki (na czas przewidziany w instukcji)
2. Zlanie starego oleju z płukanką
3. Wymiana oleju na 5w40 razem z filtrem oczywiście.
Rozumiem, że opowieści o rozszczelnianiu się silnika przy wymianie oleju z "gęstszego " na "rzadszy" włożyć między bajki? ;-)
Dzięki za pomoc i wyrozumiałość

Autor:  Kenobi [ środa, 17 kwietnia 2019, 19:41 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Ja bym płukanki nie robił tylko pierwszą wymianę po zalaniu syntetyka po 5 tyś. Choć to co piszesz też jest praktykowane. Zawsze to lepiej niż jeździć na 15W40 no chyba, że to był syntetyk, bo i takie można kupić.

Autor:  niebieski-n2 [ środa, 17 kwietnia 2019, 20:54 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Po co przed zalaniem płukanki wymieniać sam filtr?

Autor:  rafalru [ środa, 17 kwietnia 2019, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

No tak kolego wychodzi z rad posiadaczy po prześledzeniu (prawie) całego wątku olejowego... Też mnie to zastanawia, ale stąd pytanie do "mądrych głów" ;-)

Autor:  edi_nt [ poniedziałek, 6 maja 2019, 20:09 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

MAZZY137 napisał(a):
Mam zalany 10W40, nalot około 500k km, jednak mechanik poinformował mnie, ze lepszy będzie 5W40. Zdecydowałem się na LM, stąd pytanie dla 2,5 TDI ACV, moc około 170KM.

Wyselekcjonowałem:
- Synthoil High Tech 5W-40
-Leichtlauf High Tech 5W-40

Który będzie lepszym rozwiązaniem? (różnice w kosztach pomijam).



Probe041 napisał(a):
Z tych dwóch synthoil


Probe041 możesz rozwinąć temat?? Ponieważ nie było akurat dostępności Synthoil High Tech 5W-40, w tym roku zalałem Leichtlauf High Tech 5W-40,bo nie miałem czasu czekać. Wcześniej jeździłem na Synthoilu, w sumie różnicy nie widzę.

Autor:  Probe041 [ poniedziałek, 6 maja 2019, 20:14 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Co tu rozwijać, dawny temat ale po kartach charakterystyki z tego co pamiętam ma lepsze parametry no i to prawdziwy syntetyk

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 13 maja 2019, 18:29 ]
Tytuł:  Re: Oleje silnikowe

Teraz zalewam tym tak dla odpoczęcia od Millersa. 497 tyś na liczniku:
Załącznik:
RAVENOL-Turbo-VST-SAE-5W-40-USVO-1L.jpg

RAVENOL VollSynth Turbo VST SAE 5W-40 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla, również z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Załącznik:
Bez tytułu.jpg

Strona 27 z 31 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/