T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 maja 2017, 23:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Będziesz znów wymieniał to podjedz do mnie to Ci wymienię - od razu zaliczymy spocik

Zakupiłem teraz 5W40 Shell helix ultra zobaczymy jak będzie się sprawował


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 maja 2017, 20:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Adampio napisał(a):
A skad mam wiedzieć? Ale obserwacje sa jednoznaczne. Kiedys zalałem po remoncie syntetykiem silnik UAZ-a i pompa nie dala rady wytworzyc takiego cisnienia żeby zgasla lampka cisninienia. Po zalaniu zwyklym Selektolem 20W/40 silnik zacząl ładnie pracowac i zrobil ponad 80kkm, potem poszedl w inne ręce w rodzinie gdzie dalej jezdzil bez remontu.

Silnik uaza miał trochę inne pasowania bo już pomijam że po remoncie przez pierwsze ok1000km olej mineralny aby lepiej dotarły się podzespoły a dopiero później syntetyk
Probe 5w50 nie do diesla


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 maja 2017, 22:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 kwietnia 2017, 20:26
Posty: 101
Lokalizacja: Sejny
model: Transporter
silnik: 2,5 tdi 102 ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 5 razy
Jeżeli to banał, proszę usunąć i wybaczyć mi moją amatorszczyznę. Na forum preferowany jest olej silnikowy 5W40 natomiast pod maską 2,5 tdi 102KM z 2002 r jest naklejka z informacją: comply with VW Standard 506 00, czyli 0W30 0W40. Nic nie wiem o moim T4 sprowadzonym z Niemiec, nie wiem też czy tą informację ignorować czy być może poprzednik lał taki olej?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 maja 2017, 10:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Norma 506 wcale nie mówi o tym, że ma być olej 0W30 lub 0w40, ma spełniać tą normę i są oleje 5W40 do tej normy. Do tego szukaj oleju o normie 505, bo 506 to są oleje long life i to jedyna różnica do 505, a tych nikt o zdrowych zmysłach nie poleci do samochodu o który dba. Norma 505 i wymiana co maks 15 tyś.
Do tego nie lej oleju 30 bo ma zbyt małą lepkość do tego silnika, 40 jest najlepszy, może być 0W40 lub 5w40. 10W40 nie polecam bo to już głównie półsyntetyki są, a ja jestem ekstremalnym zwolennikiem olejów czysto syntetycznych.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: taky (środa, 17 maja 2017, 12:23)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 maja 2017, 11:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Kenobi, jak tam specol się sprawdza? :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 maja 2017, 12:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Nic szczególnego nie zaobserwowałem ani na plus, ani na minus. Silnik chodzi jak chodził, dekiel ściągałem do uszczelnienia to wszystko się świeci jak psu jajka ale ja nigdy syfu nie lałem więc trudno o jakąś ewidentną poprawę, a zima się skończyła więc to co najłatwiej stwierdzić czyli bardzo zimny rozruch musi poczekać. Co ciekło nadal cieknie co nie ciekło nadal nie cieknie <38>.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 maja 2017, 16:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Co sądzicie o płukaniu silnika olejem napędowym? :P Dosyć kontrowersyjna metoda https://youtu.be/4EpTi6QtafE


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 maja 2017, 18:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kenobi napisał(a):
Norma 506 wcale nie mówi o tym, że ma być olej 0W30 lub 0w40, ma spełniać tą normę i są oleje 5W40 do tej normy. Do tego szukaj oleju o normie 505, bo 506 to są oleje long life i to jedyna różnica do 505, a tych nikt o zdrowych zmysłach nie poleci do samochodu o który dba. Norma 505 i wymiana co maks 15 tyś.
Do tego nie lej oleju 30 bo ma zbyt małą lepkość do tego silnika, 40 jest najlepszy, może być 0W40 lub 5w40. 10W40 nie polecam bo to już głównie półsyntetyki są, a ja jestem ekstremalnym zwolennikiem olejów czysto syntetycznych.

A niby to dlaczego 506 nie wolno stosować , jesli ktoś wymienia normalnie olej co 10tyś, bo już powyżej to olej jest gównem, chyba że oszczędność to co innego to można i co 15

Probe041 napisał(a):
Co sądzicie o płukaniu silnika olejem napędowym? :P Dosyć kontrowersyjna metoda https://youtu.be/4EpTi6QtafE

Co do płukania to jestem zwolennikiem tyle że przed wlaniem płukanki daję nowy filtr oleju gdyż stary tak naprawdę nie jest wstanie wyłapać zanieczyszczenia ale co do ropy to juz strach parę silników już remontowałem przez to że on dostało się do oleju i go rozrzedziło, więc sprawa dyskusyjna, no może na chwilę to nie szkodzi ale strach


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Ostatnio edytowano sobota, 27 maja 2017, 19:35 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 maja 2017, 19:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
@chemiku: czy mam rozumieć, ze spuszczasz stary olej, wymieniasz filtr, wlewasz olej pluczacy, odpalssz (na jak dlugo?), znowu spuszczasz , wymieniasz filtr i zalewasz olejem docelowym?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 maja 2017, 20:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
chemik211 napisał(a):
A niby to dlaczego 506 nie wolno stosować

Nie chodziło mi o olej typu long life tylko o procedurę.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 października 2017, 12:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 22 czerwca 2015, 23:59
Posty: 39
Lokalizacja: DW
model: t4 multivan 2.4d
silnik: 2.4

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Silnik 2.4d AAB po kapitalce - olej jakiego producenta byście mi polecili?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 października 2017, 18:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Adampio napisał(a):
@chemiku: czy mam rozumieć, ze spuszczasz stary olej, wymieniasz filtr, wlewasz olej pluczacy, odpalssz (na jak dlugo?), znowu spuszczasz , wymieniasz filtr i zalewasz olejem docelowym?

Nie, wymienia tylko filtr oleju , zalewa płukanką silnika, uruchamia na wskazany w instrukcji czas, spuszcza olej wymienia filtr oleju i zalewa ponownie świeży już olej.
Podjedź do mnie to wymienimy.
PS oddam Ci dychę przy okazji.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 listopada 2017, 19:52 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 lipca 2011, 12:20
Posty: 78
Lokalizacja: LUBIN
model: CARAVELLE
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 2 razy
Witam serdecznie.
Panowie podpowiedzcie. Zrobiłem na oleju 27tys km. VALVOLINE SYNPOWER 5W40 .
Płukać przed wymianą czymś np. Liqui Moly?
wiem wiem trochę za dużo km.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 listopada 2017, 19:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Oczywiście, ja przy każdej wymianie.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 listopada 2017, 19:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Victus .Przy każdej wymianie płuczesz silnik?

A jaki olej Liqui Moly, Motul proponujecie do AHY z przebiegiem ponad 400 tyś


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 listopada 2017, 21:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Dowolny 5W40, bez normy C3 lub Low Saps


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 listopada 2017, 22:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
A jest sens robienia płukanki, nic nie cieknie silnik suchy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 listopada 2017, 23:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Silnik pracujący na dobrym oleju wymienianym na czas nie wymaga płukanek. Olej oprócz smarowania powinien wiązać w sobie wszelkie zanieczyszczenia - dobry olej oczywiście. Ja płukankę stosuję tylko wtedy gdy nie wiem jak był obsługiwany silnik wcześniej, potem gdy już regularnie ja zmieniam olej to już nie widzę takiej potrzeby.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 listopada 2017, 21:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
pittrans napisał(a):
A jest sens robienia płukanki, nic nie cieknie silnik suchy.

Płuczę, bo chcę aby był czystszy, czy to pomaga? mi na pewno. <38>
Obecnie shell helix ultra 5w40


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 listopada 2017, 22:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Dzięki za podpowiedzi, chyba zrobię płukankę i zmianę olej Liqui Moly 5w40


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB