T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest wtorek, 14 maja 2024, 18:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 listopada 2011, 10:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 10:17
Posty: 37
Lokalizacja: Poznan
model: Transporter long
silnik: 2.5tdi ACV130km

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Ja leje od nowości co 15tys 0W40 Mobil 1 newlife przebieg 300tys i nie bierze ani grama ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 listopada 2011, 16:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 12:13
Posty: 224

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
gart85 napisał(a):
Ja leje od nowości co 15tys 0W40 Mobil 1 newlife przebieg 300tys i nie bierze ani grama ;)

Motor w super stanie ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 18:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2011, 10:31
Posty: 110
Lokalizacja: Toruń
model: VW Caravelle long
silnik: 2,5TDI,102

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Sterciu napisał(a):
W kazdym busie który kupilem i nie wiedzialem na czym jezdził lalem najpierw 10w40 , a pozniej 5w30 lub 5w40. W Boxerze tez najpierw zalalem 15w40 , pózniej przy następnej zmianie 10w40. Więc ja przechodzić na w syntetyczny olej się nie boje , tylko musze miec pewność czy nie "bierze" oleju...

Witam.Płukałeś silnik przed zmianą?Chce przejsc z mineralnego na półsyntetyk ELF i nie wiem czy płukac silnik?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 2 grudnia 2011, 18:57 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Olej sam Ci wypłucze co ma wypłukać. Zalej półsyntetyk zrób ze 2tyś wylej i zalej pełen syntetyk, szkoda turbiny na pół środki.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2011, 11:18 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 maja 2011, 10:31
Posty: 110
Lokalizacja: Toruń
model: VW Caravelle long
silnik: 2,5TDI,102

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Ok.Wleje półsyntetyk i zobaczę czy nie pojawia się wycieki.Silnik ma około 400 tkm przejechane(ma gdzieś drobne wycieki) ale oleju nie ubywa i nie wiem czy zalanie go pełnym syntetykiem jest dobrym posunięciem ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2011, 11:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 22 stycznia 2011, 10:17
Posty: 37
Lokalizacja: Poznan
model: Transporter long
silnik: 2.5tdi ACV130km

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Pełny syntetyk ma mniejsza gęstość przy rozruchu szybciej zacznie smarować wszystkie miejsca więc jest lepszy.Tak jak pisałem wcześniej ja leje 0w40 i nie ma problemu, ale myślę , że jeszcze 100tyś zrobię i na 5w40 przejdę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2011, 13:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Ja jak kupiłem golfa z AFNem to miał jakieś 350tyś i jakiś głąb jeździł na 15w40 więc zalałem go 10w40 a przy następnej wymianie 0w40 i wszystko jest ok.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 grudnia 2011, 00:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9359
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Martin napisał(a):
Sterciu napisał(a):
W kazdym busie który kupilem i nie wiedzialem na czym jezdził lalem najpierw 10w40 , a pozniej 5w30 lub 5w40. W Boxerze tez najpierw zalalem 15w40 , pózniej przy następnej zmianie 10w40. Więc ja przechodzić na w syntetyczny olej się nie boje , tylko musze miec pewność czy nie "bierze" oleju...

Witam.Płukałeś silnik przed zmianą?Chce przejsc z mineralnego na półsyntetyk ELF i nie wiem czy płukac silnik?


Nie płukałem , spuściłem mineralny 15w40 , zalałem 10w40 , zrobiłem 8kkm i wymiana znów na 10w40 , po tej wymianie juz normalnie co 10kkm olej zmianiany.

Ja teraz w jednym busie mam zamiar zrobic wymiane oleju , zalać Valvoline MaxLife 10w40 , z racji ze jezdził na niewiadomej marki oleju 10w40 teraz tez dostanie 10w40 , a przy nastepnej wymianie (po około 8kkm) zalewam Valvoline 5w50.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 23:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 30 grudnia 2011, 00:57
Posty: 81
Lokalizacja: Katowice
model: Caravell
silnik: 2.5 ACV, AJT
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
widze kazdy ma tu swoje teorie na temat olejii a ja chciałbym uzyskac konkretnej informacji jakiego oleju nalac do acv przejechane 130 000 z gory dziekuje


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 lutego 2012, 23:22 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Lej mobil 5w50.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 09:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
bartekaudia6 napisał(a):
a ja chciałbym uzyskac konkretnej informacji jakiego oleju nalac do acv


czy nie sądzisz po przeczytaniu 6 stron tego tematu, że taka odpowiedź nie istnieje
albo inaczej, każdy Ci poda konkretną ale swoją
niestety decyzję musisz podjąć sam


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 11:46 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
gart85 napisał(a):
Pełny syntetyk ma mniejsza gęstość przy rozruchu szybciej zacznie smarować wszystkie miejsca więc jest lepszy.Tak jak pisałem wcześniej ja leje 0w40 i nie ma problemu, ale myślę , że jeszcze 100tyś zrobię i na 5w40 przejdę.


po co, lej dalej 0w40


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 13:49 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
chemik211 napisał(a):
Lej 10w40 np Mobil Delvac albo Bp visco

To w miarę dobre typy, choć Mobil lany już w Polsce (nie wiem gdzie), zawsze to jednak lepiej niż Castrol z Trzebini...Oleje GM - zasłyszane że w miarę, lecz pojawiają się też opinie negatywne. Bp jest pewny.
Nieco wyższa półka to będziie coś z Valvoline lub Motul.
10W40 typ słuszny i piszę z autopsji - ze względu na problemy z silnikiem zapodałem 15W40, ale przy mrozach słychać że rozrusznik się wysila.


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 14:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
marhCo do Valvoline to się mylisz i to bardzo ten olej jest porównywalny z castrolem do mobila nie ma co podskakiwać , a co do Motula to znów olej który nie ma właściwości myjących z reszta tak jak i Valvoline i castrol, całkowicie tych olei nie polecam, z mobilem masz rację ale do aut osobowych a ja pisze o delvac-u który to nie jest rozlewany w polsce, tak samo bardzo dobrym olejem jest BP Vanellus 10w40 i oleje marki statoil i kager który to w środku ma właśnie oleje statoil bardzo wysokie właściwości czyszczące ma ten olej przez co bardzo go lubie ale jak patrze na cene to wolę Mobila delvac i BP


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 15:03 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Tak trochę OT apropo oleju Kager, zalałem raz golfa mojej mamy 1.9D Kagerem i niestety brał ten olej a Mobila nie bierze.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 15:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
FocusMED napisał(a):
Tak trochę OT apropo oleju Kager, zalałem raz golfa mojej mamy 1.9D Kagerem i niestety brał ten olej a Mobila nie bierze.

Co do brania oleju to widać że silnik juz rękawami zaczyna oddychać, widać że kager miał lepsze właściwości płuczące co troszku mnie dziwi bo mobil według mnie ma takie same


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 15:48 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Silnik ma 280tyś i jeździ nim od nowości moja mama więc jest w b.d. kondycji. Nie wiem z czego wynikało to branie Kagera ale fakt jest taki że go brał a Mobila 10W40 tego do diesli nie bierze.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 16:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
Ja do golfa lałam zwykły superol i przez 3 lata auto nie sprawiło mi żadnych problemów z silnikiem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 17:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
mora napisał(a):
Ja do golfa lałam zwykły superol i przez 3 lata auto nie sprawiło mi żadnych problemów z silnikiem.

Do silnika czy do baku? ;)


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 lutego 2012, 17:36 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 07:14
Posty: 545
Lokalizacja: opolskie

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
Ja lałem już różne, schell, mobil, castrol, total 10w40 i nie widzę różnic, poza tym że nie bierze mi żadnego oleju od wymiany do wymiany co 15000 km. Słyszę jednak dużo pozytywów co do Motul pełen syntetyk.


_________________
Dobre maniery, mieć jedną T4
Sekcja Dolnośląsko-Opolska


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB