T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 20:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 września 2011, 14:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Kacper napisał(a):
Sterciu napisał(a):
ale w Boxerze który tez w tej chwili jest na Valvoline LifeMax 10w40 , mam zamiar przejść na Motul 6100 10w40 przy następnej zmianie oleju.

.

Nie polecam Motula półsyntetyka szczególnie na zimę. W niskich temp szybko traci swoje właściwości. Przy -20st jest bardziej gęsty niż tani lotos


Zalezy wszystko który to był Motul , bo jest ich kilka rodzai półsyntetyków. Mam znajomego na politechnice Wr i zajmuje się tez testowaniem oleju w róznych warunkach. Któryś pósyntetyk był olejem sezonowym i faktycznie gęstnial w niskich temperaturach ale był tez motul półsyntetyk który zachowywał swoje wartości cały czas... nie pamietam tylko własnie ktory to byl...

Ja i tak zostałem przy Valvoline Max Life i znów wlałem mu ten sam , nie bede mieszał juz a olej i tak jest jednym z lepszych z testów i opini które wyczytałem więc sensu nie ma zmieniac. Szkoda tylko ze jest tak mało popularny (a moze to i dobrze) i nie ma go tak szeroko dostepnego jak innych oleji typu Mobil , Castrol , Motul , Lotos itd.

Kacper napisał(a):
amsoil 10w40


Bez dyskusyjnie jeden z najlepszych oleji , tylko u nas go nie dostaniesz w normalnej dystrybucji :D. Jednynie chyba ze ktos prywatnie sprowadza i na allegro sprzedaje (ale cena tez nie jest atrakcyjna wtedy zbytnio i w razie dolewek się go nie dokupi bylegdzie jak trzeba byłoby), a są tacy i niektórych znam nawet osobiście... Ja w lexie tylko na amsoilu jezdzilem , ale olej trzeba było za kazdym razem sprowadzać z GB gdzie był dostępny choć tez nie za wielkiej dystrybucji. Teraz nawet go nie szukam bo narazie nie widziałem oficjalnego dystrybutora tego specyfiku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 września 2011, 20:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 września 2011, 17:46
Posty: 4
model: AXG
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam! Mam pytanie, które dość często ludzie tutaj zadają i odpowiedzi są tak zróżnicowane, że nie wiem co myśleć... Mianowicie w moim starym T4 z silnikiem AXG 2,5 TDI 150 KM od 9 lat lany był olej mineralny i defekt jest taki że turbina ciśnie olej tylko nie wiadomo z której strony, po prostu jest cała uwalona od oleju i ogólnie stwierdziłem że silnik źle pracuje, strasznie odpala w zimie. Pytanie brzmi, czy jest taka możliwość, że jeśli bym wlał środek czyszczący i wymienił olej na półsyntetyk to turbo się rozcieknie i poda mi do kolektora ssącego olej? Uszczelnienie na zasadzie nagaru jakoś do mnie nie przemawia, ale na turbo... no nie wiem, historie są różne. Optymistyczne wyczytane na internecie, a w rzeczywistości usłyszałem jedną opinię w której ktoś zdecydował się na taki krok i żałuje po dziś dzień. Pozytywnej nie słyszałem ani jednej... Moja T4 ma przejechane 230kkm. Pozdrawiam!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 września 2011, 20:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
moim zdaniem to jak turbina już puszcza olej to nic jej nie pomoże poza regeneracją uszczelnień,
teoretycznie można lac olej mineralny pod jednym warunkiem, że spełnia normę VW min 505.00 a takie są bardzo trudne do kupienia

lej półsyntetyk bez problemu, takie jest moje zdanie - przechodziłem już i z minerała na pełny syntetyk w starszej osobówce
w obecnej caravelce przeszedłem z półsyntetyka lanego przez poprzedniego właściciela na syntetyk i nic się nie stało wręcz przeciwnie turbina wcześniej gwizdała, a teraz jest cisza

po za tym co się martwisz i tak już ci turbina jak piszesz wali olejem

co do strasznego działania i złego odpalania to skupiłbym się na konkretnej diagnozie VAGiem itp bo moim zdaniem nic do tego bezpośrednio olej nie ma

a tak na koniec jak sam zauważyłeś w kwestii oleju to co osoba to inne zdanie i na naszym forum jest dokładnie tak samo jak wszędzie <02>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 września 2011, 20:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 27 września 2011, 17:46
Posty: 4
model: AXG
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Olej mineralny jest jedną z główniejszych przyczyną baardzo ciężkiego odpalania w zimie, dużo większe opory bo olej jest gęsty jak smoła. Martwię się, bo jak mi sie turbo rozcieknie to pociśnie olej do kolektora, zacznie spalać olej i wał sobie na spacer pójdzie.. jak turbo padnie to po prostu wymienić i wtedy może sie odważe na zmiane oleju na jakiś rzadszy...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 września 2011, 20:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
macino1987 napisał(a):
Olej mineralny jest jedną z główniejszych przyczyną baardzo ciężkiego odpalania w zimie, dużo większe opory bo olej jest gęsty jak smoła.


sory ale to bzdura - dobrej klasy, na czas wymieniany olej mineralny nie powoduje tak widocznych problemów
oczywiście nie neguje, że zdecydowanie bardziej gęstnieje pod wpływem niskiej temperatury od syntetyka
5 lat śmigałem 2.4D na mineralnym Castrolu i nawet przy -25st odpalał od strzała, wiadomo może nie kręcił jak w lato ale żadnych problemów nie miałem
a jak wiadomo diesel z komorą wirową jak 2.4D z natury odpala o wiele słabiej od TDI w czasie silnych mrozów
więc nadal twierdzę, że jeśli twoje TDI w zimie źle odpala to na pewno nie jest to bezpośrednia wina oleju mineralnego, przyczyna tkwi gdzie indziej

macino1987 napisał(a):
Martwię się, bo jak mi sie turbo rozcieknie


skoro masz na zewnątrz wszystko uwalone olejem to jak to nazywasz już masz "rozcieknięte" turbo

macino1987 napisał(a):
zacznie spalać olej i wał sobie na spacer pójdzie.


wał to ci prędzej padnie od syfu na panewkach i w kanałach olejowych którego olej mineralny nie wypłucze tak jak syntetyk, niż od przepalanego w tłokach oleju
zresztą wybór tutaj to jest akurat między opcją złą, a też złą - szkoda gadać

ogólnie twój wybór zarzynaj dalej turbinę na mineralnym oleju, 151km silnikowi AXG też nie wróżę najlepiej bo on był już robiony pod normę 506.00 a tej to już żaden mineralny nie spełnia


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 września 2011, 08:27 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Jeden poważny minus mineralnego- przy przegrzaniu silnika traci natychmiast swoje właściwości (głównie lepkość) dlatego w zimę się sprawdza ale w lato to wg mnie duże ryzyko. JA używam tylko full syntetyk mobil1 5w-50 i dodatkowo płukałem silnik przed wymianą. Mineralne powinny być wycofane z rynku aut osobowych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 października 2011, 12:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
ja mam takie pytanie do użytkowników olejów 5W50, czy na opakowaniach Waszych olejów jest napisane po ilu km zalecana jest jego wymiana, wiadomo, ze tego typu oleje są do mocno wysilonych silnikow gdzie częściej się go wymienia, np Valvoline VR1 5W50 zaleca wymiane co 7kkm, nie pytałbym gdyby nie fakt iz u siebie wymieniam syntetyka 5W40 co 15kkm a wolałbym jeździć na 5w50


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 października 2011, 23:10 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 12:13
Posty: 224

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
pacark napisał(a):
ja mam takie pytanie do użytkowników olejów 5W50, czy na opakowaniach Waszych olejów jest napisane po ilu km zalecana jest jego wymiana, wiadomo, ze tego typu oleje są do mocno wysilonych silnikow gdzie częściej się go wymienia, np Valvoline VR1 5W50 zaleca wymiane co 7kkm, nie pytałbym gdyby nie fakt iz u siebie wymieniam syntetyka 5W40 co 15kkm a wolałbym jeździć na 5w50

Na mobilu na pewno nie ma takiego napisu. Niby jest to olej to cięższej pracy, np gdy ktoś ostro jeździ po autostradzie lub długo pałuje, ale w praktyce ww mobil szybciej traci swoje właściwości smarujące (nie pamiętam dokładnie temperatury) niż wiele 5w40.


Co do tego valvo to hondziarze w swoich kosiarkach wymieniają właśnie go co 7-8kkm z tego co widzę :)
ALe tam z reguły auta są pałowane.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 października 2011, 13:18 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 lutego 2011, 01:36
Posty: 159
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
model: t4 multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 2 razy
Tu macie dużo do poczytania o olejach http://moto.onet.pl/1650823,2,artykul.html?node=20359


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2011, 09:15 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 października 2011, 19:32
Posty: 113
Lokalizacja: TORUŃ
model: Multivan syncro
silnik: mam :)

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 3 razy
Witam wszystkich! To mój pierwszy post :)
Dużo czytam i już sam nie wiem jaki wybrać olej. Stroma motula wskazuje mi na 6100 Synergie+ 10W-40, koledzy piszą o pełnym syntetyku...
Mój slinik 2,5TDi 75kW porzednik jezdził na castrol magnatec 10w-40. Co mam nalać?? !!

I takie wstydliwe pytanie... Gdzie szukać filtru oleju??
Ogólnie jeśli ktoś ma DUŻO CIERPLIWOŚCI i ochotę odpowiadać na moje mało profesjonalne pytania proszę o gg lub telefon na priv :)
Pozdrawiam!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2011, 09:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
pt47 napisał(a):
Co mam nalać?? !!


jak widzisz po przeczytaniu 4 stron każdy ma swoje zdanie i go nie zmienia
tą decyzję podejmujesz sam na własne ryzyko
ja jestem zatwardziałym zwolennikiem wlewania pełnego syntetyku i nic tego nie zmieni
lej co chcesz byle nie minerał
ja oleje castrola uważam za syf ( jak masz czas to odpal google i poczytaj jest sporo )
filtr jest z tyłu silnika, od dołu lekko po prawej, do wymiany trzeba zdejmowac osłonę


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2011, 09:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
A co robic jesli silnik oleju 15w40 nie bierze wogole a po przejsciu na 10w40 lubi go sobie jednak troszke wziasc
Przejsc spowrotem na 15w40 czy zostac na 10w40 i od czasu do czasu go dolewac
Silnik 2.5 benzyna przejechane wedlug licznika grubo powyzej 300000km


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2011, 10:05 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Jeżeli ma go trochę brać to już idź na całość i wlej full syntetyk 5w-50 mobila a nie katuj silnika badziewiem, szczególnie że posiadasz LPG.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 31 października 2011, 11:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
kurol wymienić uszczelniacze zaworowe i poprawa będzie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 10:22 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 12:13
Posty: 224

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
ronin36 napisał(a):
Jeżeli ma go trochę brać to już idź na całość i wlej full syntetyk 5w-50 mobila a nie katuj silnika badziewiem, szczególnie że posiadasz LPG.

Ten mobil to nie jest full syntetyk


kurol napisał(a):
A co robic jesli silnik oleju 15w40 nie bierze wogole a po przejsciu na 10w40 lubi go sobie jednak troszke wziasc
Przejsc spowrotem na 15w40 czy zostac na 10w40 i od czasu do czasu go dolewac
Silnik 2.5 benzyna przejechane wedlug licznika grubo powyzej 300000km

A jakie oleje były lane? Ile bierze?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 10:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2720
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 167 razy
Pomógł: 295 razy
Przeszedlem z castrola 15w40 na valvoline maxlive 10w40
Bierze niecaly litr na 4000 km


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 10:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
To dużo Ci bierze. Ja przeszedłem z nie wiem czego na castrola magnateca 10w40 i przez 10000 nic nie wziął.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 11:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
Ja tam się nie znam na samochodach ani na olejach......

http://www.youtube.com/watch?v=pXFhjeuM ... r_embedded

Ale i tak leje BP


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 12:18 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Kacper napisał(a):
ronin36 napisał(a):
Jeżeli ma go trochę brać to już idź na całość i wlej full syntetyk 5w-50 mobila a nie katuj silnika badziewiem, szczególnie że posiadasz LPG.

Ten mobil to nie jest full syntetyk

Kolego, a może jeszcze dodasz, że to olej z grupy HC albo półsyntetyk ;) ? Chętnie poczytam na ten temat.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 19:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
oleje "nie-HC" chyba najlepiej działają na psychikę właścicieli samochodów mających świadomość że takie wlewają ;)


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB