T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 09:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 20:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Kacper napisał(a):
Ten mobil to nie jest full syntetyk


to jest full syntetyk i to na prawdę jeden z lepszych pod warunkiem kupienia oryginalnego,
proszę nie wprowadzaj ludzi w błąd


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 20:48 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 12:13
Posty: 224

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
kurol napisał(a):
Przeszedlem z castrola 15w40 na valvoline maxlive 10w40
Bierze niecaly litr na 4000 km

Mogłeś zalać valvoline durablend. Nie jest tak agresywny na ewentualny nagar jak maxlife.
Mimo wszystko został bym przy półsyntetyku. Spróbuj np Fuchs'a, powinien zmniejszyć konsumpcję, a nie przeraża cenowo.




ronin36 napisał(a):
Kacper napisał(a):
ronin36 napisał(a):
Jeżeli ma go trochę brać to już idź na całość i wlej full syntetyk 5w-50 mobila a nie katuj silnika badziewiem, szczególnie że posiadasz LPG.

Ten mobil to nie jest full syntetyk

Kolego, a może jeszcze dodasz, że to olej z grupy HC albo półsyntetyk ;) ? Chętnie poczytam na ten temat.

Kenobi napisał(a):
Kacper napisał(a):
Ten mobil to nie jest full syntetyk


to jest full syntetyk i to na prawdę jeden z lepszych pod warunkiem kupienia oryginalnego,
proszę nie wprowadzaj ludzi w błąd

Od jakiegoś czasu nie jest to syntetyk.
Dla mnie i dla wielu innych też olej w pełni syntetyczny jest olejem zrobionym na bazie PAO
Olej HC jest na bazie mineralnej bardzo wysoko przetworzonej. Nazywanie jej syntetyczną i stawianie na równi z PAO jest po prostu oszukiwaniem klientów.

Mobil odszedł od PAO czyli od olejów pełno syntetycznych (nie jestem pewien jak obecnie wyglada sprawa z ESP ) na rzecz baz HC IIIgr. + gas to liquid
Więc już raczej nie robi olejów pełno syntetycznych.


Tak więc mobil to olej HC który nazywa się full synthetic.

A czy jeden z lepszych to spierał bym się. Zależy do jakiego silnika i jak eksploatowanego


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 20:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Kacper napisał(a):
Mobil odszedł od PAO czyli od olejów pełno syntetycznych (nie jestem pewien jak obecnie wyglada sprawa z ESP ) na rzecz baz HC IIIgr.


no to muszę to sprawdzic, bo taka informacja mi umknęła, jeśli to prawda to będę się czuł mocno oszukany,
masz jakieś linki gdzie jest to oficjalnie napisane, jeszcze z rok może dwa temu pisali, że Mobil1 5w50 jest robiony bazie IV PAO


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 21:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 12:13
Posty: 224

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
Kacper napisał(a):
Mobil odszedł od PAO czyli od olejów pełno syntetycznych (nie jestem pewien jak obecnie wyglada sprawa z ESP ) na rzecz baz HC IIIgr.


no to muszę to sprawdzic, bo taka informacja mi umknęła, jeśli to prawda to będę się czuł mocno oszukany,
masz jakieś linki gdzie jest to oficjalnie napisane, jeszcze z rok może dwa temu pisali, że Mobil1 5w50 jest robiony na bazie PAO

Sprawdzona informacja. Mam ją od Crooma. Gość jest można powiedzieć bogiem jeśli chodzi o oleje. Udziela się na wielu forach np na racingforum i zajmuje się dystrybucją olejów klasy premium: http://zmienolej.pl/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 21:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
kurcze nie mogę tego znaleźc ale prawo europejskie zabraniało jeszcze nie dawno używania nazwy "full/fully syntethic" dla olejów III grupy HC dopuszcza dla nich nazwę "synthetic" i to też chyba nie wszystkie kraje się na to zgodziły


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 listopada 2011, 23:44 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 12:13
Posty: 224

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
http://www.motor-talk.de/forum/mobil-1- ... 72757.html To może trochę Ci rozjaśni, jeśli rozumiesz gebelski


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 4 listopada 2011, 20:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
A ja leje Castrol EDGE Turbo Diesel 5W40 fullsyntetic . Ktoś napisał kiedyś ,że to niezły royal , jest ,ale może w naszej kochanej Polsce. Akurat w Holandii stoi na najwyższej półce . Na 15tyś km. moje autko ( 130tyś.km. przebiegu ) nie bierze ani grama.


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 listopada 2011, 19:33 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 12:13
Posty: 224

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kto zgadnie na jakim oleju silnik przejeździł ostatnie 100kkm? :D
http://i41.tinypic.com/256qjvl.jpg
http://i41.tinypic.com/dze9sp.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 listopada 2011, 19:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Tak wyglądał silnik w sprinterze którego jakiś czas temu mielismy , auto jezdziło na Castrolu więc stawiam na niego...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 listopada 2011, 21:38 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 12:13
Posty: 224

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Sterciu napisał(a):
Tak wyglądał silnik w sprinterze którego jakiś czas temu mielismy , auto jezdziło na Castrolu więc stawiam na niego...

Daleko się nie pomyliłeś. Mobil S 10W40


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 listopada 2011, 00:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Kacper napisał(a):
Sterciu napisał(a):
Tak wyglądał silnik w sprinterze którego jakiś czas temu mielismy , auto jezdziło na Castrolu więc stawiam na niego...

Daleko się nie pomyliłeś. Mobil S 10W40

To powiem ci że jeśli faktycznie to był mobil w co nie wieże to silnik był już wcześniej padliną i miał przedmuchy i do tego wymiany sporo przeciągane, mobil jest jednym z lepiej płuczących olejów na rynku


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 listopada 2011, 10:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 12:13
Posty: 224

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
chemik211 napisał(a):
Kacper napisał(a):
Sterciu napisał(a):
Tak wyglądał silnik w sprinterze którego jakiś czas temu mielismy , auto jezdziło na Castrolu więc stawiam na niego...

Daleko się nie pomyliłeś. Mobil S 10W40

To powiem ci że jeśli faktycznie to był mobil w co nie wieże to silnik był już wcześniej padliną i miał przedmuchy i do tego wymiany sporo przeciągane, mobil jest jednym z lepiej płuczących olejów na rynku

Auto rodziców kumpla. Seat Ibiza 1.2i. Pokrywa była czyszczona podczas przekładki silników. Silnik zmarł na śmierć panewek. Przez ostatnie 10lat i więcej niż 100kkm jeździł właśnie tylko na tym mobilu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 11 listopada 2011, 10:27 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Moje karetki jeżdżą na Mobilu, 2.4 na 10W40 a TDI na 0W40 i silniki są czyste nie biorą oleju oczywiście w granicach normy, na 15 000 dolewam jakieś 7 setek. 2.4 do remontu przekręcił 480 000 przy czym po prostu popękała głowica (karetki są dość intensywnie użytkowane). TDI ma aktualnie 380 000 i jedyna awaria to przy 350 000 padła turbina, samochody są u mnie od nowości.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2011, 19:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 kwietnia 2011, 13:45
Posty: 36
Lokalizacja: Jarosław
opis: Jazda kulturalna to sztuka
model: Transporter '94
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
chemik211 napisał(a):
To powiem ci że jeśli faktycznie to był mobil w co nie wieże to silnik był już wcześniej padliną i miał przedmuchy i do tego wymiany sporo przeciągane, mobil jest jednym z lepiej płuczących olejów na rynku


Nie mam dowodów, ale uważam, że po paru kwartałach intensywnej kampanii telewizyjnej produktów BOLS i Mobil1 dekadę (jak nie dawniej) temu, sugeruję brak obecności w tym motorku oryginalnych wyrobów firmy na "M". Nasza zaradność i jakby nie było orientacja w temacie popytu i podaży pozwoliła na zalanie rynku nietypowymi pojemnościami butelek i niewiadomego pochodzenia olejami. Moja nieznajomość tematu wykazała się nawet tym, że jak pewnie wielu, po reklamie Mobil1 [mobil łan] zakupiłem (trochę w pośpiechu, bo na dolewkę) bez sprawdzenia Mobil 15W40 (bez łan). Sprzedawca też pewnie nie wie, na ile może ufać hurtowni. Jak poznam lepiej swój silnik, to pomyśle o płukaniu i zmianie przy 300kkm na olej niemineralny. Do poldka 1,4 leje lotos 5w40. Nie jest pewnie super czysty jeśli chodzi o bazę, ale sobie chwale. Fajnie czyścił przez I-sze 2 wymiany co 10kkm. Wierzyłem, że się orientuje, a tu mobili kilka linii ;/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 listopada 2011, 21:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Panter napisał(a):
lotos 5w40


KIA zaleca oleje m-ki lotos do swoich samochodów. Chociaż cena oleju LOTOS w serwisach jest zabójcza.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 listopada 2011, 23:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 kwietnia 2011, 13:45
Posty: 36
Lokalizacja: Jarosław
opis: Jazda kulturalna to sztuka
model: Transporter '94
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Ano fakt, ciekawe co np. leja w Niemczech. Jak go wybierałem uparłem się na PL olej. Niestety teraz bym go chyba nie wybrał, bo do tego hondo-rovera symbol 40 to za dużo ponoć. Wtedy myślałem im wyżej tym lepiej, ale teraz wiem, że nie zawsze, a ponoć ma być 20. Domyślam się, że 40-stce trudniej utrzymać w tym silniku film na gorąco niż dobrej 20-stce ze względu na luźniejsze pasowanie. Ciekawe jak się ma baza lotosu 5W40 do innego droższego o np. 30-50%.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 listopada 2011, 08:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Panter napisał(a):
Ano fakt, ciekawe co np. leja w Niemczech. Jak go wybierałem uparłem się na PL olej. Niestety teraz bym go chyba nie wybrał, bo do tego hondo-rovera symbol 40 to za dużo ponoć. Wtedy myślałem im wyżej tym lepiej, ale teraz wiem, że nie zawsze, a ponoć ma być 20. Domyślam się, że 40-stce trudniej utrzymać w tym silniku film na gorąco niż dobrej 20-stce ze względu na luźniejsze pasowanie. Ciekawe jak się ma baza lotosu 5W40 do innego droższego o np. 30-50%.

Film olejowy to utrzymuje 10w60 a nie jakieś 5w30 bo to olej lekkobierzny przy którym silniki go lubią pochłaniać w strasznych ilościach


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 listopada 2011, 01:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Ja teraz chce zalac w jednym aucie olej Valvoline max life 10w40 (zostały mi dwa litry po Boxerze , więc dokupie 3l i bedzie akurat na zmianie), jezeli auto nie będzie brało oleju to bede własnie próbowal przejśc po 10kkm na 5w40. W tej chwili jest zalany podobno 10w40 , ale jakiej marki olej nie wiadomo , napewno jest 10w40.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 listopada 2011, 05:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2317
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Skoro pomykasz na 10w to lej dalej taki sam.Skad wiesz czy po zalaniu 5w nie wypluczesz sobie czegos z silnika i moze przeciekac.


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 listopada 2011, 09:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
W kazdym busie który kupilem i nie wiedzialem na czym jezdził lalem najpierw 10w40 , a pozniej 5w30 lub 5w40. W Boxerze tez najpierw zalalem 15w40 , pózniej przy następnej zmianie 10w40. Więc ja przechodzić na w syntetyczny olej się nie boje , tylko musze miec pewność czy nie "bierze" oleju...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB