T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 12:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 stycznia 2011, 23:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
andrewa1 napisał(a):
ostryt4 napisał(a):

Ludzie, co powiecie na temat Castrola ? Kolega ma trochę zboczenie na punkcie olejów i ich testowania, nie za dobrze się wypowiadał o tym produkcie, mianowicie pozostawiał mu szlam w silniku, słyszeliście coś podobnego ?



niemożliwe <33> miałem używałem nie powiem złego słowa na ten temat no chyba ze jedno

cena <33> ale teraz są jeszcze droższe

Co do Castrola to coś jednak z tym jest bo nie jeden mechanior potwierdził że zostawia szlam, cóż, może na nasz region puścili jakieś ścieki.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 stycznia 2011, 00:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Co do Castrola i "innych"
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=39068#39068


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 lutego 2011, 21:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 czerwca 2010, 23:46
Posty: 7
model: t4 mixt
silnik: 2.4 AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A ja, z racji że castrol zbiera coraz więcej niepochlebnych opinii, przy ostatniej wymianie zalałem AGIP SINT 2000 10w40. Ma ktoś jakieś doświadczenia z olejami AGIP? Dodam że olej kupowany nie w Polsce, więc jakiś kombinowany raczej nie jest :D


_________________
Jeżeli siedzisz dużo przy komputerze i nie przeszkadza ci mały baner na ekranie to powinieneś zacząć zarabiać na tym:
http://www.20dollars2surf.com/?ref=246439

Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 28 lutego 2011, 22:57 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 10 grudnia 2010, 22:48
Posty: 160
model: t4
silnik: 1,9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 4 razy
witam
auto kupiłem w listopadzie , sprzedający twierdził że olej lał mineralny więc mechanik wlał minerał elf
na liczniku jest teoretycznie 260000 ,od wymiany zrobiłem 6 tyś nic nie ubyło silnik ładnie pracuje
i pytanie czy mogę wlać pół syntetyk i jaki ,wiem ze słyszenia że nie można wlewać z gorszego oleju na lepszy, proszę o opinię
pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 07:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:48
Posty: 284
Lokalizacja: Wałbrzych
opis: 90 KM
model: CARAVELLE GL
silnik: 1,9 TDI - 1Z

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 35 razy
A co sądzicie o tym oleju do TDI ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Wysłane z PC bez użycia tapatalka <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 10:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Lać i nie wnikać, aby był zmieniany na czas


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 10:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
daxo napisał(a):
witam
mechanik wlał minerał elf
wiem ze słyszenia że nie można wlewać z gorszego oleju na lepszy

jak dla mnie obydwie z tych rzeczy to bzdury, co prawda występują oleje mineralne spełniające normy dla turbosprężarek ale to wyjątki ( turbiny nie lubią gęstego oleju )
a co do zmiany to jest to grubszy temat i co człowiek to opinia, ja osobiście przechodziłem z minerała na full syntetyk i tylko same zalety zaobserwowałem

ad BOGUSS
K2 to mnie się kojarzy z firmą produkującą gadżety samochodowe typu marketowego, więc czy ten olej będzie dobry ??, szampon do mycia to mają całkiem całkiem w stosunku do ceny


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 11:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 76 razy
Pomógł: 280 razy
K2 to kupa.... tak tylko że pomiędzy szamponem a olejem jest taka różnica , w pierwszym przypadku najwyżej nie umyje albo lakier spłowieje ......a olej wlejesz i się może okazać że silnik odmówi posłuszeństwa


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 12:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 17 lutego 2011, 17:07
Posty: 1
model: T4
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, koledzy nabyłem ostatnio VW T4 blaszaka w wersji long na liczniku jest 230 tys. ale to zbytnio wiarygodne nie jest ,nie mam pojecia jaki olej byl wlewany wczesniej bo nie potrafil mi powiedziec poprzedni wlasciciel... zastanawiam sie nad jakims mineralem 15 W40. Teraz pytanie czy jest jakaś różnica pomiędzy olejem "normalnym"(do diesli i benzyny) Mobil 1 15W40 , a np. Mobilem do diesli 10W40 półsyntetykiem. Czy ten pierwszy jak nie ma adnotacji ze do silników diesla też się nadaje ?? Może moje pytanie jest banalne ,ale jest moj pierwszy pojazd z silnikiem diesla :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 12:52 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 12:13
Posty: 224

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
daxo napisał(a):
witam
auto kupiłem w listopadzie , sprzedający twierdził że olej lał mineralny więc mechanik wlał minerał elf
na liczniku jest teoretycznie 260000 ,od wymiany zrobiłem 6 tyś nic nie ubyło silnik ładnie pracuje
i pytanie czy mogę wlać pół syntetyk i jaki ,wiem ze słyszenia że nie można wlewać z gorszego oleju na lepszy, proszę o opinię
pozdrawiam

Najpierw płukankę zrobić i lać półsyntetyk śmiało, np valvoline maxlife. Nie za drogi a dobry olej. Z droższych to fuchs CFE z MoS2 lub amsoil 10w40


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 marca 2011, 23:21 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 10 grudnia 2010, 22:48
Posty: 160
model: t4
silnik: 1,9td

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 4 razy
Kacper napisał(a):
Najpierw płukankę zrobić i lać półsyntetyk śmiało, np valvoline maxlife. Nie za drogi a dobry olej. Z droższych to fuchs CFE z MoS2 lub amsoil 10w40


Czym przepłukać
http://moto.allegro.pl/liqui-moly-engin ... 11108.html

http://moto.allegro.pl/srodek-do-plukan ... ml#gallery

ten olej mnie przekonuje valvoline maxlife.

Dzięki wam serdecznie pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 marca 2011, 01:00 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 12:13
Posty: 224

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
daxo napisał(a):
Kacper napisał(a):
Najpierw płukankę zrobić i lać półsyntetyk śmiało, np valvoline maxlife. Nie za drogi a dobry olej. Z droższych to fuchs CFE z MoS2 lub amsoil 10w40


Czym przepłukać
http://moto.allegro.pl/liqui-moly-engin ... 11108.html

http://moto.allegro.pl/srodek-do-plukan ... ml#gallery

ten olej mnie przekonuje valvoline maxlife.


Może być ten pierwszy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2011, 16:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Zanim wlejecie to poczytajcie, ciekawa lektura http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf jest tez o płukaniu silnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2011, 17:40 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
BOGUSS napisał(a):
A co sądzicie o tym oleju do TDI ?


jesli TDI na pompowtryskach to nie nadaje się ten olej

polecam do płukania Valvoline Engine Flush

jak pisałem wcześniej Honda żony jeździ na pełnym synetyku Gulf Formuła G 5W40, po zmianie z minerała
aktualnie stukneło jej od wymiany jakieś 3kkm i wszystko jest ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2011, 18:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 czerwca 2010, 12:47
Posty: 37
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Ja na początku jeździłem na castrol edge sport 0W-4O; złego słowa nie powiem! Później zmieniłem na Castrol edge 5W-40 td (0W-40 akurat nie było); ten moim zdaniem nieco gorszy, ale szlamu nie zostawiał. Teraz używam mobil 10W-40 (250000km przebiegu), który pewnie szlam zostawia ale ogólnie jestem z niego zadowolony (najbardziej z ceny).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 12 kwietnia 2011, 19:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
BOGUSS w Automiran-ie maja brandowany przez Opla syntetyk do TDI coś koło 130zł/5l, brałem to do Skody i jest ok


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 kwietnia 2011, 10:50 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
cytat zaczerpniety z http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopi ... 9&t=104875



System smarowania
W tłoku znajduje się wewnętrzny kanał, przez który przepływa olej. W momencie, gdy tłok jest na samym dole tzw. żygacz wtryskuje olej pod ciśnieniem do wnętrza tłoka – olej wypływa na całej powierzchni pierścienia olejowego i rozprowadzany jest po ściance cylindra, gdy tłok idzie w górę (jak jest u góry to olej natryskiwany jest na denko tłoka chłodząc go). Olej zbierany jest natomiast jak tłok wraca w dół. W tym punkcie tłoka jest bardzo wysoka temperatura dlatego słabe ciśnienie albo kiepski olej (szczególnie mineralny, który nie wypłukuje detergentami nagarów) zasklepia pierścienie olejowe i auto zaczyna kopcić na siwo i śmierdząco (mazdo-trampek).
Z tego właśnie powodu rodzaj oleju ma takie znaczenie – castrol jest olejem, który nie miesza się z wodą. W przypadku silników niemieckich ma to szczególne znaczenie, bo olej ten został właśnie opracowany do tego, żeby nie zamarzały zimą niemieckie odmy niemieckich silników wydmuchując przez to uszczelki spod głowic i kap zaworowych. Japońskie silniki są wolne od zamarzających odm ale nieodporne na wodę Inne oleje wiążą w sobie wodę w postaci tzw. emulsji (para wodna jest obecna zawsze) – a castrol powoduje wytrącanie się wody w postaci kropli – co skutecznie uszkadza pierścienie olejowe.
Jakiś czas Toyota korzystała z castrola, ale – po sporej wpadce wycofała się z niego. Japończycy mają swój styl produkcji silników i zawsze trochę odstawali od niemieckich „szmelcwagenów”.
Silniki Europejskie nie posiadają kanału chłodząco-smarującego w taki sposób jak mają to japońskie jednostki. Żygacz rozpryskuje olej tylko na denku tłoka (chłodzenie) oraz spryskuje powierzchnię tulei cylindra gdy tłok jest u góry. Nie ma więc takiego smarowania w czasie suwu tłoka do góry.
Wiosna’2009 – olej castrol zniknął z oficjalnej grupy olejów dedykowanych do silników VW...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 kwietnia 2011, 00:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 14:14
Posty: 37
model: Caravelle
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Hej wszytskim, ja na swoim jezdzie w 1.9 TD Caravelle na castrol magnatec 10w40 i tu mam do was pytanie jaki polecanie olej na zmiane czy ten jest wystarczajacy do tego silnika, myslalem o zmianie na valvoline lub na castrol edge turbo diesel jaka jest wasza opinia zmieniac czy zostac na starym wysluzonym rodzaju oleju? ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 kwietnia 2011, 10:45 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
dlaczego są takie różnice w cenach olejów tej samej marki?
ano dlatego
http://img541.imageshack.us/img541/7797/motulfake01.jpg
http://img853.imageshack.us/img853/9859/motulfake06.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/748/motulfake04.jpg
http://img163.imageshack.us/img163/3299/motulfake03.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 kwietnia 2011, 11:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Kurcze, mam nadzieje że mój Mobil1 to oryginał. Info też jest na odklejanej osobnej naklejce. Hmm, chyba następnym razem poproszę siostre żeby mi olej z Niemiec przywiozła, nie można już być niczego pewnym.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB