T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 lutego 2018, 21:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 marca 2015, 00:07
Posty: 27
model: T4
silnik: abl

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 2 razy
Dla zwolenników tanich castroli i mobili
https://pk.gov.pl/aktualnosci/aktualnos ... e-rozbita/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 kwietnia 2018, 18:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 24 marca 2018, 21:24
Posty: 3
model: VW T4 Multivan
silnik: 2,5 TDI 102 hp

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam

Jaki olej proponujecie do silnika 2,5 Tdi 102 konie, przebieg 300k


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 kwietnia 2018, 20:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Dowolny syntetyk 5W40, bez normy C3 lub Low Saps, ACEA A3/B4. Najlepszy na jaki cię stać z pewnego źródła i wymieniany maks co 15 tysięcy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 kwietnia 2018, 21:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 24 marca 2018, 21:24
Posty: 3
model: VW T4 Multivan
silnik: 2,5 TDI 102 hp

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Motul Specific 5W40 5L, będzie ok ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 kwietnia 2018, 21:33 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Dla mnie nie. Jest to olej o specyfikacji C3 czyli o zmniejszonej zawartości popiołów siarczanowych, fosforu i siarki. Do naszych silników zbędna cecha za to zawsze wpływa na obniżenie właściwości oleju i jego żywotność. Chyba, że jesteś maniakiem proekologicznym.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 maja 2018, 18:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Urbi82 napisał(a):
Witam

Jaki olej proponujecie do silnika 2,5 Tdi 102 konie, przebieg 300k


Amsoil 5w40 European Car Formula MID SAPS


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 maja 2018, 21:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
to jak już z tej półki to nie lepiej:
Amsoil 5w40 European Car Formula 5W40 FULL SAPS


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 maja 2018, 20:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
MID SAPS jest bardziej uniwersalnym olejem , ale do t4 można zalać spokojnie Amsoil European Car Formula 5w40 Full Saps który nawet bardziej się by nadawał, jest nawet tańszy od Mid Saps... Ja w swoim jezdze na Mid Saps , kolega w t4 na Full Saps i róznic zadnych nie zauwazylem , choc jego silnik w/g licznika ma juz 520kkm nastukane i nadal na 5w40 lata bez dolewek pomiędzy wymianami bo nie ma takiej potrzeby.... jak chciał zmienić na 10w40 " bo mam duzy przebieg" to dostal opierdziel ode mnie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 maja 2018, 22:35 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 sierpnia 2010, 18:05
Posty: 232
Lokalizacja: Gniezno
model: TRANSPORTER
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Właśnie przyszedł czas wymiany oleju , poprzedni właściciel przez 4 lata kiedy był posiadaczem lał MOTULA 15 W 50 Power 4100 wszystko mam udokumentowane .Autko ma przejechane 485 tysi. Pytane mam taki czy dalej lać ten olej czy przejść na inny , w sklepie polecili mi FUCHS 15 W 50 jako zamiennik . Dlatego szukam odpowiedzi wśród FACHOWCÓW .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 maja 2018, 06:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1561
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 100 razy
Pomógł: 139 razy
Pytanie co dalej chcesz z autem robić ? Dlaczego minerał? A jeżeli chcesz dalej jeździć na minerale to lej ten co był. Poczytaj cały wątek.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 maja 2018, 12:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Minerał sie daje jak silnik zaczyna być wyeksploatowany. Moj AAB z prawdopodobnym przebiegiem 590000 nie lubi syntetyku 5W/40 bo pracuje mocno głośniej niż na semi 10W-40 wiec kusi mnie przynsjmniej test na 15W40. Taką sekwencję przerabialem na osobówkach z dobrym skutkiem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 22 maja 2018, 13:06 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Tylko, że tu jest TDI, a turbiny nie lubią minerała ze względu na jego szybką degradację oraz kiepską pompowalność na zimno. Jeśli łyka olej już ten silnik to ja lałbym syntetyka 5W50


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 maja 2018, 15:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Nic nie stoi na przeszkodzi aby lać syntetyk.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 lipca 2018, 09:11 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 marca 2018, 08:22
Posty: 68
model: multivan
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 2 razy
Czytam, czytam i nie wiem :)

Po zakupie t4 w silniku jest olej 5W30 (AHY 2000r.)
Czy dalej używać taki olej? Czy przejść na 5W40?
Druga sprawa to czy przy przejściu na 5W40 mam płukać silnik?

Dodam, że silnik nie kopci, po przejechaniu 2kkm nie widzę aby oleju ubyło, na liczniku 310tys. km przejechane.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 lipca 2018, 11:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Lej 5w40 505.00, płukanka zbędna


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: operowo (środa, 11 lipca 2018, 13:04)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 lipca 2018, 18:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 20 marca 2011, 21:42
Posty: 119
Lokalizacja: Oświęcm
model: T4
silnik: 2,5TDI ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Ja używam tego MOBIL DELVAC MX 15/40 , autko ma juz trochę przejechane , od wymiany do wymiany dolewam jakieś 300ml ponieważ mam wyciek z pokrywy zaworów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 września 2018, 18:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Obecny przebieg 490 tyś. Tym razem zalałem tego
Załącznik:
olej-silnikowy-millers-oils-trident-5w40-5l.jpg

Co do Specola to po wakacyjnej wyprawie 5800 km gdzie silnik na skutek pewnych okoliczności mocno dostał w kość temperaturowo i wysiłkowo po niecałych 10 tyś zaczął dość głośno pracować szklankami. Wiadomo samo zużycie szklanek wchodzi w grę ale teraz po wymianie zdecydowanie ucichł choć nie do końca. Dla mnie sytuacja wygląda jakby Specol na skutek warunków pracy bardzo szybko uległ degradacji pomimo dobrych parametrów początkowych. Zobaczymy co będzie teraz choć już wiem, że wymiana szklanek mnie nie ominie.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 września 2018, 21:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
a ja teraz kupiłem wynalazek jakiś ALCO 5W40 SYNERGIE SYNTH SM/CF / 502.00 505.00 , ale wlewam olej tylko na 500-1000km więc mysle ze da rade , pózniej wróci tradycyjnie Amsoil.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 września 2018, 22:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
U mnie od ostatniej wymiany addinol 5w50 i taki już chyba zostanie ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 września 2018, 16:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Dziś chcę składać silnik w swoim AFN. Do teraz lałem elf 10w/40 bo trochę zaczął pobierać. Teraz mam w kartonie z częściami Valvoline All Climate 5W/40, C3 50500/50501 Co myślicie o takim oleju, można lać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB