T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 czerwca 2016, 13:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
To pojedź do niego i się spytaj co to ma być w takim razie. Może jakiś pracownik odwala fuszerkę


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 czerwca 2016, 23:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
A ja jak zmieniam rozrząd to tez maluję mazakiem a co... poprawiam głównie oryginalne znaki aby były lepiej widoczne :D. Robię punkt na znaku i wtedy lepiej je widać. Oprócz tego idą oczywiście blokady tam gdzie trzeba.

Inna sprawa ze znam mechaników co rozrząd na mazak zmieniają ale pózniej znak zmazują aby ich nie było i wtedy nikt nawet nie pomyśli ze to na mazak jest ustawione.

My z kolegą w jego t4 ACV będziemy w tym tygodniu wymieniac rozrząd bo przez 4 lata natłukł na poprzednim zestawie Dayco (rolki Litens , paski DAYCO), pompa DOLZ 90 tys km. Teraz pójdzie rozrząd INA , czyli w opakowaniu INA rolki Litens , paski Gates, pompa Hepu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 czerwca 2016, 23:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 9 października 2015, 00:38
Posty: 420
Lokalizacja: Opolskie
opis: T4 Caravelle Long
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5 AXG
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 17 razy
Sterciu napisał(a):
A ja jak zmieniam rozrząd to tez maluję mazakiem a co... poprawiam głównie oryginalne znaki aby były lepiej widoczne :D. Robię punkt na znaku i wtedy lepiej je widać. Oprócz tego idą oczywiście blokady tam gdzie trzeba.
Inna sprawa ze znam mechaników co rozrząd na mazak zmieniają ale pózniej znak zmazują aby ich nie było i wtedy nikt nawet nie pomyśli ze to na mazak jest ustawione.Takich to nienawidzę,zapewne blokada to ich wróg,jeszcze pózniej pompy nie ustawiają bo przecież marker prawdę mówi.
My z kolegą w jego t4 ACV będziemy w tym tygodniu wymieniac rozrząd bo przez 4 lata natłukł na poprzednim zestawie Dayco (rolki Litens , paski DAYCO), pompa DOLZ 90 tys km. Teraz pójdzie rozrząd INA , czyli w opakowaniu INA rolki Litens , paski Gates, pompa Hepu.


Co innego poprawa widocznosci znaków,a co innego kolorowanka.
Takich co markerują na prawo i lewo to nienawidzę,zapewne blokada to ich wróg,jeszcze pózniej pompy nie ustawiają bo przecież marker prawdę mówi. Są tez tacy którzy swoje bazgroły poprawiają kilka razy bo coś się przestawiło.
90 tyś to optymalna wymiana. Tez w tych okolicach zawsze wymieniam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 maja 2017, 13:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 4 kwietnia 2015, 11:57
Posty: 1
model: Transporter
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

Podepnę się do tematu.
Posiadam T4 z 2000r., silnik 1.9 TD 68 KM (ABL).
Planuję zrobić wymianę rozrządu i pompy wody.
Przejrzałem trochę tematów na tym forum i jako rozrząd wybrałem ten zestaw:
http://allegro.pl/ina-rozrzad-vw-golf-i ... 63350.html

Jeśli chodzi zaś o pompę, to mam zamiar kupić firmy Hepu.
Tylko teraz dylemat. Widziałem że Hepu posiada conajmniej 4 rodzaje pomp do tego auta:
Hepu P512 (1 - częściowa, "zwykła")
Hepu P512S (1 - częściowa, wzmocniona)
Hepu P513 (2 - częściowa, "zwykła")
Hepu P513S (2 - częściowa, wzmocniona)
Która będzie odpowiednia?
Zauważyłem też, że wersje z S (wzmocnione) mają w opisie "dla pojazdów ze wspomaganiem układu kierowniczego".
Moje auto ma wspomaganie.
Która część więc będzie pasująca?
Czy ten zestaw rozrządu jest ok?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 lipca 2017, 20:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
czy w tym zestawie jest wszystko co należy wymienić przy rozrządzie? czy SKF ma jakąś przewagę nad INA lub na odwrót?

SKF VKMC 01270


Zestaw rozrządu zawiera:
- pasek rozrządu (122 zębów / szer. 26,5 mm)
- pasek rozrządu (81 zębów / szer. 20,8 mm)
- rolka napinacza (śr. 73 mm, szer. 27 mm)
- rolka napinacza (śr. 66 mm, szer. 24 mm)
- rolka napinacza (śr. 63 mm, szer. 24 mm)
- pompa wody (20 zębów) z uszczelką
- nakrędka, 2 podkładki, 3 śruby
- naklejka do wpisana daty wymiany i przebiegu auta

2,5 tdi acv 102 caravella long syncro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 lipca 2017, 21:03 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Brakuje podkładki diamentowej i śruby do przykręcenia koła pasowego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 lipca 2017, 21:14 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
orel11 napisał(a):
Brakuje podkładki diamentowej i śruby do przykręcenia koła pasowego.
Masz może przykładowe numery zestawu który zawiera te elementy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 lipca 2017, 21:56 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
http://aam-europe.contitech.de/pages/pi ... kelID=MS05
i np
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/pr ... cyjna.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 lipca 2017, 22:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
czyli kupowanie na raty. Dzięki za uzupełnienie braków


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 lipca 2017, 22:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Czemu się niektórzy upierają na zestawy. Ja z doświadczenia nigdy nie kupuje zestawów do rozrządu bo na zewnętrznym opakowaniu masz SKF ( zestaw SKF wcale nie zawiera elementów tej firmy, pomijam fakt, że zeszła ona na psy ), a w środku może być każdy badziew, druga zasada nigdy na allegro itp, tylko w dużych stacjonarnych sieciach albo sklepach internetowych. Drugą sprawą jest to, że nawet najlepsi producenci w dzisiejszych czasach potrafią sprzedać kiepski towar i w przypadku zestawu są spore problemy z reklamacją, trafi ci się wadliwa rolka, a oni każą ci zwrócić cały zestaw w ramach gwarancji - będziesz pruł wszystko aby ją uznali ? Kupując pojedyncze elementy zawsze masz wybór każdej z części z teoretycznie najlepszej firmy i możliwość reklamacji tylko jednego elementu. W tym temacie masz wszystkie części do rozrządu rozpisane z nr. uznawane za najlepsze więc po co ryzykować zestaw ? Bo jest o kilkanaście złoty tańszy i to nie zawsze.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 lipca 2017, 22:15 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Kenobi napisał(a):
Czemu się niektórzy upierają na zestawy. Ja z doświadczenia nigdy nie kupuje zestawów do rozrządu bo na zewnętrznym opakowaniu masz SKF ( zestaw SKF wcale nie zawiera elementów tej firmy, pomijam fakt, że zeszła ona na psy ), a w środku może być każdy badziew, druga zasada nigdy na allegro itp, tylko w dużych stacjonarnych sieciach albo sklepach internetowych. Drugą sprawą jest to, że nawet najlepsi producenci w dzisiejszych czasach potrafią sprzedać kiepski towar i w przypadku zestawu są spore problemy z reklamacją, trafi ci się wadliwa rolka, a oni każą ci zwrócić cały zestaw w ramach gwarancji - będziesz pruł wszystko aby ją uznali ? Kupując pojedyncze elementy zawsze masz wybór każdej z części z teoretycznie najlepszej firmy i możliwość reklamacji tylko jednego elementu. W tym temacie masz wszystkie części do rozrządu rozpisane z nr. uznawane za najlepsze więc po co ryzykować zestaw ? Bo jest o kilkanaście złoty tańszy i to nie zawsze.


nie chodzi o oszczędność. Myślałem że kupując zestaw dostanę wszystko co jest potrzebne. Zaopatruję się głównie w intercars. Nigdy nie kupowałem gratów do rozrządu dlatego szukam i pytam. Mam lepsze zniżki w IC niż mechanik który będzie wymieniał rozrząd dlatego chciałem kupić sam. Za samą wymianę zawołał 300pln. Muszę przygotować sobie listę wszystkich elementów a jestem zielony.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 lipca 2017, 22:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jeśli IC to na 3 stronie masz moją rozpiskę ich nr katalogowych według której kupuje graty do rozrządu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: garbaty (czwartek, 27 lipca 2017, 22:29)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lipca 2017, 13:49 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Kenobi napisał(a):
Jeśli IC to na 3 stronie masz moją rozpiskę ich nr katalogowych według której kupuje graty do rozrządu
1400 za te graty Plus termostat. Tanio nie jest :/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lipca 2017, 13:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Ale ty koła pasowego z tłumikiem drgań chyba nie potrzebujesz, a to on robi cenę sporą.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lipca 2017, 13:58 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 16 sierpnia 2016, 09:54
Posty: 478
Lokalizacja: P-ń Wlkp
model: t4 caravelle L syncr
silnik: ACV
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 32 razy
Kenobi napisał(a):
Ale ty koła pasowego z tłumikiem drgań chyba nie potrzebujesz, a to on robi cenę sporą.
550. Co zatem wziąć?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lipca 2017, 15:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Nic, koło pasowe to koło pasowe, jak dobre to się go nie wymienienia razem z rozrządem, tylko samą podkładkę diamentową, masz wyżej linka


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 29 lipca 2017, 22:28 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Od kiedy pompy SKF polecialy po jakosci gdyz ja tylko na nich jade ?
Ale tez sie przymierzam do rozrzadu wiec bede szukal cos innego.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 lipca 2017, 00:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Od czasu jak są made in China :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 października 2017, 20:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 13:06
Posty: 48
Lokalizacja: okolice Krakowa
opis: Był: 2.4 ABB Syncro Multivan
Jest: 2.5 ACV Multivan
model: Multivan
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 23 razy
Podczas ostatniej wymiany rozrzadu w moim ACV porownywalem pompe Hepu z 2013 (data na odlewie korpusu) a 2017 (montaz 04.2017, odlew korpusu 2016). Nowa to 574 natomiast ta stara wyciagnieta nie wiem czy tez czy moze ta nie wzmacniana 536. W kazdym razie roznia sie zarowno korpusem, wirnikiem jak i zebatka napedowa, nie wiem jak tam w srodku. Zobaczymy ile podziala...
Ponizej fotki dla porownania.
Załącznik:
Zdjęcie-0241.jpg

Załącznik:
1.jpg
Załącznik:
Zdjęcie-0050000.jpg
Załącznik:
Zdjęcie-0038000.jpg

Załącznik:
Zdjęcie-0048000.jpg
Załącznik:
Zdjęcie-0049000.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 października 2017, 22:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
2013 to 536


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB