T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 14 listopada 2019, 15:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 listopada 2017, 08:55 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 13:06
Posty: 41
Lokalizacja: okolice Krakowa
opis: Był: 2.4 ABB Syncro Multivan
Jest: 2.5 ACV Multivan
model: Multivan
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 17 razy
Witam
Jestem akurat po wymianie rozrządu do której chciałem się dobrze przygotować bo robiłem ją pierwszy raz w moim ACV (generalnie to wogóle pierwszy raz).
Zakupiłem więc zestaw do blokowania z alledrogo o taki (na opakowaniu napis ASTA):
Załącznik:
qs10660.jpg

Z zestawu jedynie spisał się jako tako klucz do ustawiania rolki napinającej pasek (VW 3355).
Natomiast klucz do blokowania koła pasowego (VW T10025) okazał się jak dla mnie zbyt małej średnicy - aby dobrze zablokował koło i się nie przechylał musiałem pomiędzy kołem a kluczem wstawić cztero milimetrowy plaskownik:
Załącznik:
Zdjęcie-0077.jpg

Klucz jest wykonany jakby z plasteliny bo poodkształcał się w kilku miejscach:
Załącznik:
Zdjęcie-0078.jpg

Załącznik:
Zdjęcie-0081.jpg

I tak dobrze, że gdzieś nie strzelił bo śruba na wale przykręcana jest momentem 160Nm+180st więc mogłem stracić zęby gdyby strzelił :/
Co wg mnie najważniejsze to to, że blokada rozrządu (VW 2065A), czyli ten wyprofilowany płaskownik ma niewłaściwą grubość!! W tym przypadku jest do 3,7mm a wybranie w wałku ma 4,5mm i tyle też powinien mieć ten przyrząd grubości.
Załącznik:
Zdjęcie-0076.jpg

http://www.t4-wiki.de/w/index.php?title=Datei:2065A.jpg&filetimestamp=20120408195416&
Musiałem powycinać blachy i popodkładać aby ten wymiar mi się zgodził. Dodatkowo przy niższej grubości i wykonaniu z materiału tego samego co klucz do blokady łatwo ten płaskownik odkształcić i wtedy można narobić sobie kłopotów z tak ustawionym wałkiem.
Szczelinomierze są grubości 0,2mm (każda blaszka - jest ich chyba 6) trochę małe i przez to nieporęczne. Precyzyjniej na pewno ustawić można dwoma długimi szczelinomierzami.
Następnym razem raczej zamówię blokadę wykonaną wg rysunku z wiki, która ma odpowiednie wymiary i ma duże zgrubienie poprawiające sztywność takiej blokady.

Generalnie polecam stronę wiki z narzędziami do T4
http://t4-wiki.de/wiki/Spezialwerkzeug
Reszty zestawu nie używałem bo tamte elementy nie są do mojego silnika.

Nie powtarzajcie mojego błędu!


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor c2aki podziękowali: 3 Jabluszko (czwartek, 9 listopada 2017, 20:52) • Kenobi (poniedziałek, 6 listopada 2017, 15:51) • rafflex (niedziela, 5 listopada 2017, 10:16)
  Statystyki: 14.29%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 listopada 2017, 18:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 126 razy
Każdy płaskownik cienki który wejdzie w nacięcie nie musi byc pasownie będzie się dobrze sprawdzał przy ustawieniu


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 listopada 2017, 20:56 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 lutego 2012, 13:06
Posty: 41
Lokalizacja: okolice Krakowa
opis: Był: 2.4 ABB Syncro Multivan
Jest: 2.5 ACV Multivan
model: Multivan
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 17 razy
chemik211 napisał(a):
Każdy płaskownik cienki który wejdzie w nacięcie nie musi byc pasownie będzie się dobrze sprawdzał przy ustawieniu

Tak ale tracisz w ten sposób dwa punkty podparcia z czterech a przecież chodzi o stabilne zablokowanie. Wtedy moment skręcający jaki może (aczkolwiek nie powinien przy stabilnym blokowaniu koła) pojawić na wałku będzie dążył do zgięcia blokady, która jest podparta tylko na końcach na szczelinomierzach i przez brak podparcia na środku ramię staje się dłuższe. Im dłuższe ramie tym mniejsza siła potrzebna do zdeformowania tej blokady.
Załącznik:
Bez tytułu.jpg

Dodatkowo trzeba wtedy odpowiednio więcej podłożyć szczelinomierzy na końcach. Całość jest mało stabilna i jak blokujesz koło z drugiej strony szczelinomierze wypadają itp.
Generalnie mi ten przyrząd nie przypadł do gustu. No i tak jak pisałem jest z bardzo miękkiej stali i te 0,8 mm więcej mogło by mu pomóc w sztywności.
Tak jak sam napisałeś "każdy płaskownik" - i tu się zgodzę ale ten przyrząd momentami przestawał być płaskownikiem. Nie wiem czy miałeś akurat okazję z niego korzystać?
Nie mówię, że się nie da ale chciałem opisać problemy z jakimi się można spotkać przy jego używaniu.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 listopada 2017, 22:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11350
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 734 razy
Ja ostatnio u siebie używałem 2 długich szczelinomierzy, co prawda 1.9 ale blokada taka sama i nie miałem zastrzeżeń. Moja to rzemiosło z allegro robione na wymiar ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 listopada 2017, 00:02 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 978
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 26 razy
Ja nie używam wcale blokad i jakoś daje radę. Najważniejsze aby sprawdzic wszystko (m.in na znaki )kilka razy czy sie nie przestawiło i złożyć do kupy. Chyba lepsze jest zrobienie sobie jakiegoś patentu na blokadę niz kupowanie masła. No i najważniejsze przed próba rozruchu pokręcić ręcznie zgodnie ze wskazówkami zegara czy cos nie blokuje . Jak jest dobrze to bedzie hulać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 listopada 2017, 09:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4029
Lokalizacja: Kraków
model: T4
silnik: 2,5B AET
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 46 razy
Pomógł: 126 razy
Na suwmiarkę też da się to zrobić jak dekiel ściągnięty , kwestia wprawy, jak ktoś nie ma pojęcia to lepiej aby się nie dotykał


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB