T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 07:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 kwietnia 2012, 21:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
U mnie w krąży teraz K2, jak na razie po kilku miesiącach pozostaje zielony, widać z niczym nie wchodzi w reakcję albo układ czysty. Kiedy przed remontem głowicy brał dużo płynu, lałem Dynagel i po zlaniu wszystkiego płyn miał kolor rdzawy, być może to jednak efekt zmieszania ze starym po zakupie bryczki ;-)


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 kwietnia 2012, 21:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
marh napisał(a):
U mnie w krąży teraz K2, jak na razie po kilku miesiącach pozostaje zielony, widać z niczym nie wchodzi w reakcję albo układ czysty. Kiedy przed remontem głowicy brał dużo płynu, lałem Dynagel i po zlaniu wszystkiego płyn miał kolor rdzawy, być może to jednak efekt zmieszania ze starym po zakupie bryczki ;-)

Radzę szybciutko zmienić ten płyn gdyż jest na glikolu monoetylenowym , taki glikol stosowało się w starych płynach ,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 kwietnia 2012, 22:47 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 20:40
Posty: 362
Lokalizacja: okolice Kraka
model: VW T4 Caravelle GL
silnik: 2.4 D/AAB

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Yhm, toś mnie powiem zaskoczył, różowy Borygo jest na takiej samej bazie, skutki mogą być tj. niektórzy wyżej obserwują? Oj, tego bym nie chciał. A mowa dokładnie o: http://www.k2.com.pl/index.php?option=c ... &Itemid=66


_________________
Nie jeżdżę z MTU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 kwietnia 2012, 23:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Wiem co pisze, według mnie lać G12 lub dynagel, a jak tani to nawet petrygo jest lepszym płynem,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 kwietnia 2012, 08:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 11:04
Posty: 108
Lokalizacja: Rabka-Zdrój
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 2 razy
krzysztofek napisał(a):
Ok to zapytam tu bo nie znalazłem nigdzie. Koleżanki i Koledzy mam taki kłopot, otwarłem ja dziś zbiornik wyrównawczy i się zdziwiłem bo kolor płynu w zbiorniku jest rdzawy taki jakby ktoś błota tam nawkładał. Poprzedni właściciel (osoba w postaci szwagra mego) mówi, że płyn wymieniał na Dynagel i przed zalaniem jakimś specyfikiem płukał układ. Jak waszym zdaniem zrobić wymienić na inny z płukaniem ponownym czy tylko sprawdzić temperaturę zamarzania i sie nie przejmować? Czy w ogóle Dynagel się nadaje? Mam silnik 2,4D AJA.

Witam, podpowiecie co z tym fantem zrobić? :?:


_________________
"Rzeka powstała podczas potopu i płynie po kamieniach z piwnic czasu. Na niektórych kamieniach są wieczne krople deszczu, pod kamieniami są słowa i niektóre to ich słowa. Wody nie dają mi spokoju" cyt. z filmu R.Redforda "Rzeka życia".


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 kwietnia 2012, 10:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
wymień na nowy i tyle, bez płukania i zobacz co się stanie
bo wygląda, że ktoś cię ściemnił z tą wymianą
ja mam zalany dynagel i jest o.k. różowiutki i czysty
5 litrów to 50 zł więc nie majątek


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 kwietnia 2012, 10:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 11:04
Posty: 108
Lokalizacja: Rabka-Zdrój
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 2 razy
Kenobi napisał(a):
wymień na nowy i tyle, bez płukania i zobacz co się stanie
bo wygląda, że ktoś cię ściemnił z tą wymianą
ja mam zalany dynagel i jest o.k. różowiutki i czysty
5 litrów to 50 zł więc nie majątek

Dzięki za odpowiedź. Kurcze myślę, że szwagier taki ściemniacz nie jest, choć kto wie... <59>


_________________
"Rzeka powstała podczas potopu i płynie po kamieniach z piwnic czasu. Na niektórych kamieniach są wieczne krople deszczu, pod kamieniami są słowa i niektóre to ich słowa. Wody nie dają mi spokoju" cyt. z filmu R.Redforda "Rzeka życia".


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 22 kwietnia 2012, 12:09 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 30 października 2011, 10:17
Posty: 873
Lokalizacja: Łódź/Warszawa
model: T4 Ambulans
silnik: 2.4, 2.5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 57 razy
Ja myślę że płukał jakimś gównem co spowodowało korozję bloku od wewnątrz i ten cały syf się wypłukuje. Spuść to przepłucz ze 2 razy układ wodą i zalej koncentratem G12+.


_________________
Gdyby któryś z kolegów z Łodzi lub okolic chciał nieodpłatnie skorzystać z VAGa to zapraszam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 23 kwietnia 2012, 08:46 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
Silnik najzwyczajniej zalany był przez jakiś czas wodą lub słabą mieszanką. Dwie strony pisania o płynie a na zbiorniczku wyraźnie pisze G12. Osobiście bałbym się eksperymentować w tej sprawie, za dużo do stracenia. Ja lałem Hepu, nie zawiera amin, fosforanów, boranów i krzemianów, w proporcji 1:1 -37^ czego nie można powiedzieć o innych płynach, no ewentualnie można pokusić się o http://allegro.pl/plyn-plyny-koncentrat ... 74731.html pod warunkiem, że zalewamy cały układ. Czyli wniosek jak u kolegi wyżej ^


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 24 kwietnia 2012, 14:24 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 11:04
Posty: 108
Lokalizacja: Rabka-Zdrój
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 2 razy
Może głupie pytanie, ale chciałbym się dowiedzieć czy coś się stanie gdyby tego koncentratu nie rozcieńczać? Tak teoretycznie to całkiem niezła temperatura zamarzania, a u mnie było w tą zimę -39 stopni w jedną noc :)


_________________
"Rzeka powstała podczas potopu i płynie po kamieniach z piwnic czasu. Na niektórych kamieniach są wieczne krople deszczu, pod kamieniami są słowa i niektóre to ich słowa. Wody nie dają mi spokoju" cyt. z filmu R.Redforda "Rzeka życia".


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 grudnia 2012, 17:39 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 11:04
Posty: 108
Lokalizacja: Rabka-Zdrój
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 2 razy
czester52 napisał(a):
Na pewno 5l Starczy. Nie mam nagrzewnicy na tył, 2,4D

Witam ja się mocno zdziwiłem przy wymianie termostatu teraz bo żadnych nagrzewnic na tył nie mam tylko silnik chłodnica i nagrzewnica w desce i weszło mi dokładnie 9litrów płynu :P i też mam 2,4D


_________________
"Rzeka powstała podczas potopu i płynie po kamieniach z piwnic czasu. Na niektórych kamieniach są wieczne krople deszczu, pod kamieniami są słowa i niektóre to ich słowa. Wody nie dają mi spokoju" cyt. z filmu R.Redforda "Rzeka życia".


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 grudnia 2012, 20:46 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 27 lutego 2012, 14:59
Posty: 122
Lokalizacja: Oświęcim
model: Caravelle Assistance
silnik: 2.5E

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 6 razy
Z doświadczenia używam tylko org. g12 lub g12 k2 , żadne kulery zielone, petryga i jakieś z tesco itp.. bo jak pisali po wyżej te tanie = szybka naprawa układu chłodzenia ( czyt: wymiana elementów gumowych, plastikowych a nawet chłodnic) a to kosztuje i to nie mało, co nowy klient na warsztat trafia jakimś VAGiem z puszczającymi krućcami to się pytam czym zalane a oni na to taki na promocji był to wlałem , otwieram maskę patrze na zbiornik wyrównawczy a tu kolor bliżej nie określony - wiec mówię wszystkie króćce do wymiany bo leją i płukanie układu , inny zaś klient dzwoni i pyta się co ma zrobić bo jak odpala auto to jeden pisk przyjeżdżam na miejsce akcji dotykam węzy a one twarde jak kamień a tu tylko -10st na polu pytam i znów odpowiedz taki tani był ale mówili że dobry... tych przykładów można pisać wiele tak że moi drodzy T4kowicze nie ma co oszczędzać nawet na płynie do chłodnicy.


_________________
VW JEST BOGIEM, PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 stycznia 2013, 01:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 7 września 2012, 23:46
Posty: 33
Lokalizacja: Trójmiasto - Gdynia
model: transporter
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Witajcie. Czytam i paru z was ma rację. Zalałem kiedyś moją T-e trójkę Petrygiem, efekty były kolejno: uszkodzenie termostatu otworzył się i tak został, kolejny zablokował i zagotował silnik (w ciągu miesiąca), wywaliło główny wąż pod samochodem w trasie(udało się zrobić na miejscu, wodę dostałem od najbliższego rolnika), na końcu zaczęła puszczać uszczelka głowicy (był to silnik benz. WBX). Przypomniało mi to sytuację z moim pierwszym autem gdzie po zalaniu petrygo również termostat się otworzył i tak został. Na chwilę obecną T-3 zalany jest od roku Prestone i może pół litra musiałem dolać do zbiorniczka wyrównawczego. W Passacie również Prestone od ponad roku i wszystko OK. Wcześniej było petrygo i co? Zgadliście <taktak> termostat. Teczka jeździ na czymś różowym (tak przyjechał z Holandii) dolewałem jedynie Borygo przy wymianie węży i też nic się nie dzieje.
Mam jeszcze pytanko, czy ten G12 jest trudno dostępny, w serwisie trzeba zamawiać? bo tych najtańszych nie leję, a również mają takie oznaczenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 stycznia 2013, 02:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Ja zmieniałem przed zimą u siostry na prestone i jest wszystko git. Jak jest dobrze to nie ma co zmieniać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 stycznia 2013, 10:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
TomekVW G12 nie jest mieszalny z Borygo więc zrobiłeś bardzo duży błąd!!! Co do Petrygo on nie jest aż tak złym płynem jak piszesz,twoje kłopoty z termostatem to był zbieg okoliczności, petrygo juz od bardzo dawna ma zmieniony skład chemiczny i jest to dobry płyn, Prestone dobry płyn za małe pieniądze, nawet powiem że lepszy od G12 gdyż ma większą temperaturę wrzenia


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 stycznia 2013, 14:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 7 września 2012, 23:46
Posty: 33
Lokalizacja: Trójmiasto - Gdynia
model: transporter
silnik: ACV

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 1 raz
Cześć chemik211. Dokładnie to ja nie wiem co tam jest. Jest tylko różowe i nie widać zadnych anomalii jak dolałem borygo. W każdym bądź razie na wiosnę chcę zmienić płyn, tylko sie zastanawiam czy G12 (są na alledrogo niemieckie koncentratypo 30zeta za 1,5l) czy Prestone. Co do Petrygo to mam do niego negatywny stosunek, bo jak passat był tym zalany to też dwa krućce ciekły.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 stycznia 2013, 19:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Prywatnie to G12+ albo Dynagel


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten wpis autor chemik211 podziękował: TomekVW (niedziela, 13 stycznia 2013, 20:17)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 stycznia 2013, 23:36 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Ja leje i do t4 i pasata Red cool g12 robi go platinum cena ok i bardzo dobry żadnego syfu nie zostawia czyściutki różowy kolor


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lutego 2013, 00:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 10 lutego 2013, 19:13
Posty: 27
model: T4
silnik: ABL 1.9TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Ja mam zalany po wymianie termostatu Borygo ECO (taki zielony <paw> ) i kapie z pompki elektrycznej dodatkowego obiegu i gdy zaczeło coraz wiecej płynu ubywac zauważyłem wyciek na krućcu wodnym.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 13 lutego 2013, 09:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
Ja leję Petrygo do wszystkich samochodów , jakie mam i na razie nic złego nie zaobserwowałam . Trwa to już od ładnych paru lat . <bigboss>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB