T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 00:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 21:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Mam takie pytanie natury technicznej. Jaki płyn wlać do chłodnicy? Bo w sobotę będę wymieniał, a nie wiem czy jest jakaś różnica. I drugie moje pytanie, to ile go potrzeba?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 21:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Przy ogrzewaniu tylnym ok 9L.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 21:36 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Jak spuścisz wszystko to wlewaj coś w stylu Prestone (zółty) , mieszalny jest ze wszystkimi płynami na bazie glikolu etylenowego. Prestone ma to do siebie ze jak wlejesz niebieski , zielony płyn to on koloru swojego nie zmienia i dalej jest zółty.

Nie polecam Ci tych tanich z supermarketów po 15 zł za 5 litrów bo ostatnio w celach testowych włozyłem do zamrazarki pół litra takiego płynu i w temp -20 stop gęsty jak galareta się zrobil. Był to płyn z Tesco jakiś w promocji kupiony.... Na opakowaniu pisało ze do -36 stopni jest... Prestone przy -25 stopniach w zamrazarce nie zmienił wogóle swojej konsystencji...

Sa jeszcze płyny typu Borygo (czerowne) , ten znów jest na bazie glikolu monoetylenowego które nie powinno się mieszac z płynami na bazie glikolu etylenowego (Petrygo , Prestone , QAL , Paraflu , marketowe noname itd).

Dlatego polecam Ci coś na bazie glikolu etylenowego , bardziej popularny płyn i dostepny wsumie wszędzie , no i mieszalny ze wszystkimi plymani na tej samej bazie oraz na bazie glikolu propylenowego.


Ostatnio edytowano wtorek, 18 października 2011, 21:42 przez Sterciu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 21:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Szczerze powiedziawszy wahałem się między prestone a borygo. To już wiem, żeby kupić prestone. A nie mam nagrzewnicy tylnej, także w 10l powinienem się zmieścić!?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 21:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
czester52 napisał(a):
Szczerze powiedziawszy wahałem się między prestone a borygo. To już wiem, żeby kupić prestone. A nie mam nagrzewnicy tylnej, także w 10l powinienem się zmieścić!?


tetki latają na G 12 nie wiem czemu ale tak jest a poniewaz przetestowałem borygo

a teraz spowrotem mam G12 jest róznica w temperaturach pracy


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 21:51 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Na pewno 5l Starczy. Nie mam nagrzewnicy na tył, 2,4D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 21:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Prestone spełnia normy G12 w/g tego co podają na opakowaniu....

Co do Borygo to odpuścilbym sobie to z miejsca.... To mozna do pojazdów marki STAR lac, jeszcze tych z lat 80-tych lub poczatku 90-tych....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 22:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
czester52 napisał(a):
Na pewno 5l Starczy. Nie mam nagrzewnicy na tył, 2,4D



stawczy jeśli nie masz zadnej dodatkowej nagrzewnicy


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 października 2011, 22:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
G12 to jest inny płyn niż Prestone(wysoce przereklamowany) , Proponuję G12(G12+) lub Dynagel,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 października 2011, 21:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
A ja od zawsze Petrygo i jest git :))


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 października 2011, 20:27 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 10 stycznia 2011, 17:14
Posty: 594
Lokalizacja: Łochów
model: multivan
silnik: 1,9 D

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 22 razy
ja polecam Prestone, a wchodzi ok 6-7 litrów, jak się nie mylę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 24 października 2011, 23:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Sam jeżdżę na Prestone, a nie polecam Petryga, jeździłem na nim i po roku poutleniał mi wszystkie króćce aluminiowe które łączą się z wężami gumowymi tak że zrobiła się cienka warstwa przez którą gubiłem płyn.
Czyszczenie wszystkich króćców i wymiana płynu zajęła mi prawie cały dzień + chyba 6-cio pak <beer> (co by się ręce nie trzęsły)
Tak że Petrygo bee


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 października 2011, 08:35 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 07:14
Posty: 545
Lokalizacja: opolskie

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
Ja używam G-12 tak jak w oryginale się zaleca i nie ma co kombinować żeby zaoszczędzić 2 zł.


_________________
Dobre maniery, mieć jedną T4
Sekcja Dolnośląsko-Opolska


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 października 2011, 21:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
4 auta u nas latają na Petrygo i nigdy nic się nie działo :P


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 13:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 21 grudnia 2010, 19:48
Posty: 9
model: T4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 0 razy
Poradźcie Panowie, bo mi lekko poziom płynu spadł w ciągu ostatnich miesięcy - dolewać czy wymieniać?
Nie wiem dokładnie jaki płyn mam wlany ale jest on różowy (będę musiał poszukać w dokumentacji...). Czyżby Borygo?
Tak w ogóle, to jak często powinno się wymieniać płyn chłodniczy?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 13:29 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jedź do jakiegoś mechanika niech zmierzy temperaturę zamarzania tego co masz i będziesz wiedział co robić, wymieniać czy dolewać.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.



Za ten wpis autor slimak podziękował: korek (poniedziałek, 13 lutego 2012, 13:40)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 13:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Najlepiej wymieniać płyn nie rzadziej jak 2 lata, bo później traci swoje właściwości. Czy wymieniać, czy nie to sam musisz ocenić. Prestone jest mieszalny z każdym płynem, więc śmiało możesz dolać. A jeżeli masz różowy to najprawdopodobniej Borygo. Jeżeli nigdzie nie gubisz płynu, lub zbliża Ci się wymiana rozrządu to się wstrzymaj (pod warunkiem, że płyn nie ma 10 lat). Jeżeli natomiast masz gdzieś wyciek, to go wyeliminuj i od razu wymień sobie płyn.

Jeżeli nie wiesz, czy ktoś nie dolewał wody, to sprawdź tak jak radzi ślimak i albo dolej płynu/koncentratu, albo wymień.



Za ten wpis autor czester52 podziękował: korek (poniedziałek, 13 lutego 2012, 13:40)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 lutego 2012, 14:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Teoretycznie płyn się powinno wymieniac co 3 lata ,tak kiedys zalecali, ale teraz teraz niektórzy producenci samochodów nie przewidują wymian płynu przez cały okres eksploatacji... Przykładowo w instrukcjach obsługi od nowych Fordów czy Seatów jest adnotacja ze nie wymienia się płynu przez cały okres eksplatacji... A juz przykładowo w Skodzie co 5 lat bez limitu km nalezy wymieniac.... Honda/Toyota co 10 lat lub jak dobrze pamiętam 120 000km. Ale to jest tak samo jak z olejami w skrzyni biegów , niby nie przewidują wymiany ale powinno się co jakis czas olej zmienic w skrzyni , więc z płynem jest to samo... Ale skoro Ty nie wiesz co masz w układzie chłodzenia to ja na Twoim miejscu bym go wymienił bez względu na to w jakim zakresie ma temp. zamarzania. Najpierw ustalił dlaczego on ubywa i pózniej zalac swiezym płynem. Jak wymienisz to bedziesz wiedział przynajmniej ze masz wymieniony i co masz. Jezeli masz rózowy płyn to napewno jest to jakis płyn G12...

W/g mnie , zwłaszcza po zakupie auta to płyn powienien byc jednym z materiałów eksploatacyjnych które się wymienia zawsze po zakupie auta :).



Za ten wpis autor Sterciu podziękował: korek (wtorek, 13 marca 2012, 10:55)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 18 kwietnia 2012, 23:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2012, 11:04
Posty: 108
Lokalizacja: Rabka-Zdrój
model: T4 Caravelle
silnik: 2,5TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 2 razy
Ok to zapytam tu bo nie znalazłem nigdzie. Koleżanki i Koledzy mam taki kłopot, otwarłem ja dziś zbiornik wyrównawczy i sie zdziwiłem bo kolor płynu w zbiorniku jest rdzawy taki jakby ktoś błota tam nawkładał. Poprzedni właściciel (osoba w postaci szwagra mego) mówi, że płyn wymieniał na Dynagel i przed zalaniem jakimś specyfikiem płukał układ. Jak waszym zdaniem zrobić wymienić na inny z płukaniem ponownym czy tylko sprawdzić temperaturę zamarzania i sie nie przejmować? Czy wogóle Dynagel sie nadaje? Mam silnik 2,4D AJA.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 kwietnia 2012, 07:21 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
mikoli napisał(a):
a nie polecam Petryga, jeździłem na nim i po roku poutleniał mi wszystkie króćce aluminiowe które łączą się z wężami gumowymi tak że zrobiła się cienka warstwa przez którą gubiłem płyn.
Czyszczenie wszystkich króćców i wymiana płynu zajęła mi prawie cały dzień + chyba 6-cio pak <beer> (co by się ręce nie trzęsły)
Tak że Petrygo bee

U mnie tez petrygo i wszedzie ciekło na któccach.Wyczysciłem i na razie zalałem starym płynem ,ale przez zimą wymienie jednak na G12.Chociaż nie wiem jaka to może byc róznica miedzy petrygo a G12 ,jak niektórzy piszą cos o grzaniu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB