T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 sierpnia 2013, 08:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 21 czerwca 2013, 19:19
Posty: 37
Lokalizacja: Łódź
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
krzysztofek napisał(a):
Może głupie pytanie, ale chciałbym się dowiedzieć czy coś się stanie gdyby tego koncentratu nie rozcieńczać? Tak teoretycznie to całkiem niezła temperatura zamarzania, a u mnie było w tą zimę -39 stopni w jedną noc :)

Ponawiam pytanie, źle będzie gdyby zalać układ samym koncentratem? Byłby płyn nie do zamrożenia, a jak z pogodą teraz to sami wiecie- lato po 40*, zima pod -30 podchodzi bez problemu.


_________________
F*ck the new car, I'm driving OldSchool!
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 sierpnia 2013, 11:31 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Pytanie po co?Ja stosuje gliko shell i przy proporcji 50/50 zamarza przy -37st. Oczywiście rozcieńczam wodą destylowaną.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 sierpnia 2013, 11:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 21 czerwca 2013, 19:19
Posty: 37
Lokalizacja: Łódź
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Czyli G12 z wodą destylowaną 50:50 zupełnie wystarczy? ;)


_________________
F*ck the new car, I'm driving OldSchool!
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 sierpnia 2013, 13:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Gliko shell jest niebieski ,G12 różowy.Shell też sprzedaje różowy i też się go miesza w takiej proporcji.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 sierpnia 2013, 22:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 6 grudnia 2012, 16:57
Posty: 333
Lokalizacja: Puszcza Stromecka
model: z Plejad
silnik: Boxer Diesel 108 kW

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 21 razy
Ja stosuję glikol monoetylenowy, w zakupie 1 DPPL (1000 dm3) kosztuje 5,50,- zł./kg netto.
Gęstość 1,11 g/cm3.

Jeszcze T4 nie zalewałem tym glikolem, ale w Renault Megane używam go z powodzeniem od ośmiu lat w stanie nierozcieńczonym. Jeśli zdarzy się awaria (wyciek), co przy instalacji gazowej czasami ma miejsce, to można z powodzeniem dolać wody demineralizowanej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 listopada 2013, 02:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 28 grudnia 2011, 01:35
Posty: 89
model: transporter
silnik: abl

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
W mądrych książkach, które zapodane były na forum pisze, że jak się przekroczy stosunek koncentratu do wody 60:40 to płyn pogarsza swoje właściwości przewodzące ciepło, czyli nie zamarznie ale też układ chłodzenia będzie gorzej działał. I gdzieś coś czytałem o zżeraniu uszczelek na takim dopalaczu (sam koncentrat). Najprościej chyba G12 koncentrat pomieszać 1:1 z wodą destylowaną i powinno wytrzymywać -35stopni.
Pytanie: Czy płyny typu chladici kapalina g12++ dostępne w aso skody (i niedrogie) to to samo co volkswagenowy g12++?(może różnią się tylko napisami na flaszce)?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 listopada 2013, 10:02 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 17:58
Posty: 706
Lokalizacja: Gdynia
model: T4 & ASB
silnik: APL+LPG

Podziękował: 13 razy
Pomógł: 37 razy
To samo, silniki przecież posiadają te same specyfikacje co VW. Ja jeżdżę na koncentracie G12 HEPU 4 lata i wszystko jest ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 kwietnia 2020, 08:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 31 marca 2019, 20:16
Posty: 17
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Cześć,

Przejrzałem temat, a stoję przed wymianą płynu. Oczywiście nie wiem, co poprzednik wlał poza kolorem różowym. Sprawdziłem cenowo polecane produkty Prestone G12+ (ok.41zł /4l), Dynagel G12++ (41zł/5l). Cenowo wychodzi podobnie. Natomiast mam pytanie o produkt K2. Kilka wypowiedzi wyżej kolega napisał, że zalał zielony, gdzie mu odradzono z uwagi na glikol monoetylenowy i możliwe awarie w przyszłości. W pierwszej chwili myślałem, że błąd polega na tym, że to różowy spełnia normę G12. Sprawdziłem kartę techniczną i zarówno w K2 zielonym jak i K2 G12 czerwonym jest informacja, ze składnikiem jest glikol etylenowy. Zastanawia mnie tylko, ze na portalu aukcyjnym jak i generalnie w sklepach pełno jest ofert dla K2, a pozostałe produkty są spotykane rzadziej. Oczywiście K2 G12 czerwony można trafić za ok. 29zł/5l (ale są też aukcje gdzie kosztuje on 36zł i 50zł), więc różnica w stosunku do powyższych jest duża. Wiadomo, że niska cena może wynika nie tylko z dużych ilości produkcyjnych...

Pytanie czy można wlać K2 G12 czerwony, a błąd polegał na tym, że wlano zielony? Czy generalnie K2 bez różnicy jaki kolor ma tą samą bazę i może powodować usterki jak opisane powyżej, a karta techniczna opisana jest w kreatywny sposób?

Aktualizacja: Sprawdziłem karty techniczne płyny K2 oraz Prestona i Dynagela. W K2 gotowym płynie doczytałem się dwóch związków zawierających sód, jakich nie było w pozostałych dwóch płynach. O dziwo koncentrat K2, również tych związków nie zawierał. Postawiłem na Dynagela, zobaczymy jak sie bedzie sprawował.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB