T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

ekonomiczna jazda
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=14&t=2883
Strona 4 z 4

Autor:  motoria [ sobota, 16 lutego 2013, 10:22 ]
Tytuł:  Re: ekonomiczna jazda

radekmark2 napisał(a):
No i mechanik tak mi ustawił żeby był ekonomiczny.


Zdradź tą tajemnicę co ustawił , żeby tdi był ekonomiczny - pleaseee.Jakieś drewienko pod pedał przyspieszenia może. ;)

Autor:  radekmark2 [ sobota, 16 lutego 2013, 11:14 ]
Tytuł:  Re: ekonomiczna jazda

Każdy się dziwił że mam takie spalanie, ale teraz mam multivana i muszę powiedzieć że daleko mu do takiego spalania

Autor:  niebieski-n2 [ sobota, 16 lutego 2013, 23:01 ]
Tytuł:  Re: ekonomiczna jazda

motoria napisał(a):
Nie macie racji Panowie... najekonomiczniejsza jazda (dla kieszeni) jest jak jedziesz firmowym autem, obojętnie jak. :P


No właśnie, czasem warto przejechać ze 20 km na trzecim biegu (obroty do odcięcia), byle się zagrzał i żeby ciepło było.
Zwłaszcza w nocy.

Autor:  Grzesio [ poniedziałek, 11 marca 2013, 09:55 ]
Tytuł:  Re: ekonomiczna jazda

Witam serdecznie Wszystkich na forum t4. Moja caravelka jest z 94' z slnikiem 2,4 i jestem wlascicielem od pol roku . Czytajac ten watek zastanawiam sie dlaczego moje wspaniale autko pali az 10l , a po miescie nawet troche wiecej. Gdzie tkwi problem i jak go rozwiazac.

Ps. Przepraszam za pisownie ale moj komp nie ma polskich znakow.

Autor:  mora [ poniedziałek, 11 marca 2013, 16:57 ]
Tytuł:  Re: ekonomiczna jazda

Kopci? Może wtryski "Leją"

Autor:  Kenobi [ poniedziałek, 11 marca 2013, 20:51 ]
Tytuł:  Re: ekonomiczna jazda

to nie temat na dyskusje czemu T4 za dużo pali

Autor:  Grzesio [ poniedziałek, 11 marca 2013, 21:31 ]
Tytuł:  Re: ekonomiczna jazda

Podczas jazdy raczej nie kopci, dymka puści przy dociśniętym pedale do końca. Staram się nie przekracza 3000 obr ale bywa różnie.

Masz racje Kolego Kenobi , ale może problem tkwi w moim stylu jazdy i chciałbym coś w tym kierunku zrobić abym jeździł ekonomiczniej. Jak widzisz jestem nowy na forum i proszę o poradę bardziej doświadczonych kolegów.

Autor:  KrzySieK [ środa, 20 marca 2013, 22:21 ]
Tytuł:  Re: ekonomiczna jazda

Dobrze ustawiony 2.4D w cyklu mieszanym pali mi +/- 8,5l. Najmniej spalił w drodzę do Chorwacji, wyszedł 7,3l/100km z tym, ze 110km/h nie przekraczałem.
Na minionych wakacjach i po zmianie piątki wracałem na pusto z Pragi i przy prędkości 120-130km/h zjadł 8,4l <01>
http://www.tinypic.pl/wt7qrighhn8q
Na zbiorniku zrobiłem ponad 1100km i jeszcze nie ciągnął piany.
Ale 2.4D to taka franca, że dużo zalezy od stylu jazdy, kolega ma 3x 2.4D i nigdy poniżej 9l nie zszedł żadnym z nich

Autor:  Grzesio [ środa, 20 marca 2013, 22:41 ]
Tytuł:  Re: ekonomiczna jazda

No nic, za tydzien bede mial okazje sprawdzic autko dokladniej, poniewaz szykuje mi sie trasa ok. 2500 km to zobacze jak wyjdzie. Postaram sie jechac "delikatnie" tak jak koledzy.

Autor:  mikoli [ czwartek, 21 marca 2013, 18:01 ]
Tytuł:  Re: ekonomiczna jazda

KrzySieK napisał(a):
Na minionych wakacjach i po zmianie piątki wracałem na pusto z Pragi i przy prędkości 120-130km/h zjadł 8,4l <01>
http://www.tinypic.pl/wt7qrighhn8q
Na zbiorniku zrobiłem ponad 1100km i jeszcze nie ciągnął piany.
Wyczytałeś to z komputera pokładowego :?:
Bo twój zbiornik mieści trochę więcej jak u wszystkich:
KrzySieK napisał(a):
Dziś jestem praktycznie w 100% pewny że zbiornik w T4 ma 105l, dlatego że...
i licząc że 5 literków zostalo, to zechlał dokładnie 9l na 100 km

Autor:  KrzySieK [ czwartek, 21 marca 2013, 21:57 ]
Tytuł:  Re: ekonomiczna jazda

bez klinów włazi 5l mniej, w Cieszynie ich nie widziałem na stacji <01>

Autor:  wwerner [ niedziela, 29 grudnia 2013, 13:25 ]
Tytuł:  Re: ekonomiczna jazda

Właśnie jestem po pierwszej troszkę dalszej trasie zakupionym kilka tygodni temu samochodem (Warszawa-Olsztyn-Warszawa, plus kilkadziesiąt kilometrów po mieście). Spalanie wyniosło 6.1 l/100 km. Przyznam, że byłem zachwycony. Jechałem w swoim stylu, czyli 90-100 km/h

Autor:  ostryt4 [ wtorek, 14 stycznia 2014, 15:15 ]
Tytuł:  Re: ekonomiczna jazda

Jak się podpinam vagiem do mojego 1.9TD jest opcja że z zegarów czyta ile mam litrów w zbiorniku, nie miałem jeszcze okazji sprawdzić czy się zgadza z dystrybutorem. Może w ten sposób dało by się dokładnie wyliczyć spalnie bo zalać go do pełna na stacji nie mam cierpliwości ze względu na te powolne odpowietrzanie się zbiornika.

Autor:  slimak [ wtorek, 14 stycznia 2014, 16:18 ]
Tytuł:  Re: ekonomiczna jazda

Zalej do pierwszego odbicia, przejedź 100km i powtórz tankowanie na tej samej stacji. Będziesz wiedział ile spala.

Autor:  Frog [ poniedziałek, 6 kwietnia 2015, 14:13 ]
Tytuł:  Re: ekonomiczna jazda

Jeżdżę na Norweskim paliwie i mam dokładnie jak wy :D 80l odbija pistolet ale 100 wejdzie <vw>

Autor:  qwerty63 [ wtorek, 5 maja 2020, 01:16 ]
Tytuł:  Re: ekonomiczna jazda

Mam acv 102ps i też dość często się udaje spalać koło 6l/100, samochód kupiłem już zacipowany i raz przekonałem się że potrafił spalić na autostradzie z 15l/100, jeśli zaszaleć.
Nastraszył mnie ostatnio znajomy co ma mechanika od 20lat,wiernego zwolennika tezy że dieslem, m.in. tym, należy zawsze na wysokich obrotach jeździć, że nawet 2000 to wciąż za mało, zarzynanie silnika skrzyni dwumasy itd. W tym wątku też czytam, że piszecie, z jednej strony, że da się jechać rozsądnie od 1300-1400obrotów, jeśli spokojnie, z delikatnym gazem, nie pod góre, nie z obciążeniem i też bym się z tym zgodził i wydaje mi się że dobrze jeżdżę tak średnio na 1800-2400 obrotów. Czytam też dalej że jazda na piątce 80/90km/h to zarzynanie i... to w końcu jak jest, dałoby się jakąś prawdę tu napisać? Czy jak w wielu przypadkach, ilu użytkowników tyle opinii :) Ja właśnie po równym na piątkę zmieniam koło 70km/h i 80/90 uważam za optimum ekojazdy, albo obroty 1800-2400.

Pytam troche dlatego że zaczynam na 4/5biegu słyszeć głosy (dodatkowy niezdrowy dźwięk/szum tylko przy jeździe na biegu) i mam obawy że czeka mnie jakaś większa robota, gdzieś z napędem. Zacząłem od zmiany oleju w skrzyni a stary był idealnie czysty i w dobrej ilości...

edit: moje problemy z szumami przy przyspieszaniu na pewnych obrotach raczej się skończyły, wraz z wymianą trzech przegubów.
Szkoda że nikt już nie dopisze jakie obroty uważa za idealne podczas jazdy.
Znalazłem tylko w oryginalnej instrukcji do mojego samochodu zdanie, że "wczesna zmiana na wyższy bieg sprzyja oszczędności paliwa i zmniejsza hałas. Przy obrotach 1200obr/min powinieneś zmienić na niższy bieg" ;) Ja tam zmieniam przy wyższych i wciąż nie rozumiem dlaczego niektórzy uważają chyba że zmiany biegów poniżej 2000 obr są zabójcze :)

Strona 4 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/