T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

ekonomiczna jazda
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=14&t=2883
Strona 1 z 4

Autor:  Johny_Mnemonik [ czwartek, 8 września 2011, 20:22 ]
Tytuł:  ekonomiczna jazda

witam, proszę o radę, jakie obroty utrzymać żeby jazda była najbardziej ekonomiczna, t4 2001 syncro 2,5 TDI.

Autor:  yrroo28 [ czwartek, 8 września 2011, 21:47 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

Co prawda nie mam syncro.. ale staram się jeżdzić tak do 3000 obrotów <55> Wtedy mam spalanie około 8l/100km <57>

Autor:  mora [ czwartek, 8 września 2011, 23:07 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

Prawda, 2000-2100 i jest spoko- do 3000(115km/h)

Autor:  Kubek [ piątek, 9 września 2011, 09:57 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

Ja staram sie zmieniać biegi przy 2200-2300obr. Po Holandii (gdzie mieszkam ) jeżdżę max.100km/h - mam wtedy jakieś 2400obr .Gdzie sie tylko da, to włączam tempomat. Wydaje mi się ,że będzie u mnie kolejny rekord na jednym baku. Do tej pory przejechałem 945km ,a do rezerwy jeszcze sporo <38>

Autor:  maverickt4 [ poniedziałek, 12 września 2011, 11:47 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

Johny_Mnemonik napisał(a):
witam, proszę o radę, jakie obroty utrzymać żeby jazda była najbardziej ekonomiczna, t4 2001 syncro 2,5 TDI.

Mam dokładnie ten model <up> ino 2 lata starszy <02>
Poruszając się w przedziale 2000-3000 można zejść nawet poniżej 8l/100km a taki wynik wykręciłem wczoraj wracając z VI zlotu <vw>

Autor:  Wojti01 [ poniedziałek, 12 września 2011, 23:19 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

Ja puki co najlepszy wynik na zbiorniku mam 1350km 2.5 tdi AHY, ale jadąc do stówki po trasie

Autor:  srokkka [ wtorek, 13 września 2011, 09:07 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

"Ja puki co najlepszy wynik na zbiorniku mam 1350km 2.5 tdi AHY, ale jadąc do stówki po trasie"

Wynik dobry, ale ile paliwa naprawdę wlałeś do zbiornika? Bo pojemność nominalna, wg instrukcji, to 80 litrów, ale na ogół, jeśli wlewać wolno i z przerwami, to wchodzi 95 litrów i nawet trochę więcej. Ten brak wyraźnego /i zawsze przy tym samym napełnieniu zbiornika/ "odbicia" paliwa przy tankowaniu utrudnia dokładny pomiar zużycia paliwa.
Warto też pamiętać, że nie tylko obroty silnika mają znaczenie dla zużycia paliwa. Obroty muszą być dostosowane do prędkości i obciążenia auta. Przy innych obrotach powinno się zmieniać biegi na płaskiej prostej, a innych na górskich zakrętach. Na płaskim odcinku dobrej nawierzchni można jechać ze stałą prędkością /ale nie przyspieszać/ na biegu 5 i obrotach 1300, a przy tej samej prędkości na bardzo nawet niewielkim wzniesieniu czy na płaskim, ale szutrowym, nierównym odcinku, to 1300 będzie niszczące dla silnika i wcale nie oszczędne paliwowo /wręcz przeciwnie/, a korzystniej i dla zużycia paliwa i zużycia silnika będzie zmienić bieg na 4 i mieć obroty odpowiednio większe. Ogólnie trzeba wiedzieć i jeżdżąc pamiętać, że zużycie paliwa zależy od ilości energii, jaką silnik musi włożyć w poruszanie samochodu, ale z poprawką, że sprawność energetyczna silnika zależy od obrotów i jest na ogół największa około obrotów maksymalnego momentu lub nieco poniżej.
Na zakończenie tego wymądrzania się podaję, że w Multivanie Syncro i silniku 2,4 mam spalanie średnie /rok jeżdżenia/ 8,03.

Autor:  drbajan [ wtorek, 13 września 2011, 10:41 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

Koledzy jak się cyka to do zbiornika od zera czyli jak zgaśnie wlejemy ponad 100 litrów on sprawdzone stąd jednemu pali 6 a drugiemu 8 na 100.Mi acv w trasie do 100km/h schodzi poniżej 7 a wmieście 9-10.

Autor:  Kubek [ wtorek, 13 września 2011, 19:07 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

A ja jadę na CPN jak tylko zaświeci mi się rezerwa i jest gong. Zawsze tankuję na tej samej stacji i wlewam 76l ( autko lekko przechylone "od zbiornika" ) a przejeżdżam jakieś 1055-1075km . Jazda mieszana 20%miasto a reszta na trasie. Bzdurą jest ,że można zatankować 100litrów do baku <śmiech> Chyba ,że tankujesz powietrze <53> ( pare razy tak zostałem oszukany )

Autor:  Probe041 [ wtorek, 13 września 2011, 19:13 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

Nie jest bzdurą, sprawdzone wielokrotnie. Ja na 100 litrach robię teraz jakieś 1400km ale to nie jest TDi ;) I jazda 100km/h wg GPS ;)

Autor:  Kenobi [ wtorek, 13 września 2011, 19:38 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

Probe041 napisał(a):
Nie jest bzdurą, sprawdzone wielokrotnie


dokładnie
Kubek czy po wlaniu tych 76 litrów widzisz paliwo przy zagięciu wlewu pod samym korkiem - pewnie nie, to zatankuj tak żebyś widział i wtedy się wypowiedz ile zalałeś - tylko jak lejesz z dystrybutora to zajmie Ci to minimum 15 min jak nie więcej ( ON wypływając z pistoletu bardzo mocno się pieni )
innym sposobem jest wlewanie z kanistrów wtedy nie ma takiego spieniania

Autor:  Probe041 [ wtorek, 13 września 2011, 19:41 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

Dokładnie, na mnie się patrzą jak na wariata jak tankuje te 10-15 min na stacji ale 100L wchodzi ;)

Autor:  srokkka [ wtorek, 13 września 2011, 20:59 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

U mnie wchodzi do zbiornika bez problemów 80 l - wtedy mam pierwsze odbicie. Dalej leję już powolutku, po kilka litrów, aż przy około 95 zaczyna wylewać się przez wężyk odpowietrzenia /ten pod stopniem kierowcy/. Wtedy przestaję dolewać, po chwili z odpowietrzenia też przestaje wyciekać, tracę ze 100 - 150 ml, ale mam zatankowane 95 - 97 litrów. Wystarcza na około 1.200 km.

Autor:  Wojti01 [ środa, 14 września 2011, 00:31 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

srokkka napisał(a):
"Ja puki co najlepszy wynik na zbiorniku mam 1350km 2.5 tdi AHY, ale jadąc do stówki po trasie"

Wynik dobry, ale ile paliwa naprawdę wlałeś do zbiornika? Bo pojemność nominalna, wg instrukcji, to 80 litrów, ale na ogół, jeśli wlewać wolno i z przerwami, to wchodzi 95 litrów i nawet trochę więcej. Ten brak wyraźnego /i zawsze przy tym samym napełnieniu zbiornika/ "odbicia" paliwa przy tankowaniu utrudnia dokładny pomiar zużycia paliwa.
Warto też pamiętać, że nie tylko obroty silnika mają znaczenie dla zużycia paliwa. Obroty muszą być dostosowane do prędkości i obciążenia auta. Przy innych obrotach powinno się zmieniać biegi na płaskiej prostej, a innych na górskich zakrętach. Na płaskim odcinku dobrej nawierzchni można jechać ze stałą prędkością /ale nie przyspieszać/ na biegu 5 i obrotach 1300, a przy tej samej prędkości na bardzo nawet niewielkim wzniesieniu czy na płaskim, ale szutrowym, nierównym odcinku, to 1300 będzie niszczące dla silnika i wcale nie oszczędne paliwowo /wręcz przeciwnie/, a korzystniej i dla zużycia paliwa i zużycia silnika będzie zmienić bieg na 4 i mieć obroty odpowiednio większe. Ogólnie trzeba wiedzieć i jeżdżąc pamiętać, że zużycie paliwa zależy od ilości energii, jaką silnik musi włożyć w poruszanie samochodu, ale z poprawką, że sprawność energetyczna silnika zależy od obrotów i jest na ogół największa około obrotów maksymalnego momentu lub nieco poniżej.
Na zakończenie tego wymądrzania się podaję, że w Multivanie Syncro i silniku 2,4 mam spalanie średnie /rok jeżdżenia/ 8,03.



oczywiście, że po zalaniu pod korek, lejąc pstrykając pistoletem około 10 minut. zawsze po pierwszym odbiciu pistoletu dolewam równiutko 20 litrów ropy, najwięcej ile udeptałem to 102 litry, i przed zatankowaniem zrobiłem 80 kilometrów na rezerwie, więc do stacji dojechałem pewnie na oparach

Autor:  Kubek [ czwartek, 15 września 2011, 22:02 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

Ja nigdy nie nalałem wiecej niż chyba 78 l. Na CPNie na którym zawsze tankuję jest lekki przechył nawierzchni "od dystrybutora do drogi" bo jest tam studzienka. Bus zawsze stoi poziomo "po długości" ale przechylony na prawą stronę. Zawsze leję pod sam korek z lekko wyciągniętym pistoletem i nie ma bata ,żebym nalał więcej niż te 78l. Może tak jak napisałem <up> ,tankujecie powietrze <32> <32> W Polsce to przecież normalka <38>

Autor:  Kenobi [ czwartek, 15 września 2011, 22:12 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

z kanistrów też pewnie wlałem powietrze ?? wlałem raz 5 pełnych 20 litrowych pod garażem jak samochód już nie chciał odpalic - był pusty jak bęben i był podlewarowany z lewej strony
to ty raczej lejesz pod sam korek pianę i potem już nie czekasz 10 min aż opadnie <32> <32> <32>

Autor:  Probe041 [ czwartek, 15 września 2011, 22:25 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

Nie tylko Ty Kubek tankujesz zagranicą, innym też się zdarza i to często...

Autor:  kazik1964 [ piątek, 16 września 2011, 07:33 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

Witam to Holenderskie paliwo na którym pomyka Kubek, to istny szatan. nie dość że pali 6,9l/100km to i rozpędza Jego T4 193km/h. Co przy skrzyni biegów 88km, obrotomierz powinien pewnie dochodzić 8000. t/m

Autor:  supercars [ niedziela, 18 września 2011, 00:17 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

Witam w mojej t4 wchodzi równo 100l sprawdzone wielokrotnie na stacjach cpn w Polsce jak i na tankszteli u niemca jak i również pod domem z beczek.

Autor:  VWT4 [ niedziela, 18 września 2011, 00:41 ]
Tytuł:  Re: ekonomicnza jazda

A mój T4 z silnikiem 2.4 pali aż 6,5 litra przy max załadunku towaru <śmiech> <śmiech> <53> <53> <szok> <szok> <55> <55> <yahoo> <yahoo> <yes> <yes>

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/