T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:13

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 września 2011, 20:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 18:01
Posty: 16
model: t4
silnik: nie wiem ale się dow

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
witam, proszę o radę, jakie obroty utrzymać żeby jazda była najbardziej ekonomiczna, t4 2001 syncro 2,5 TDI.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 września 2011, 21:47 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 19 kwietnia 2010, 00:21
Posty: 451
Lokalizacja: IŁAWA
model: 2xLooong, doka
silnik: 2.0lpg, 2.4d, 2.5tdi

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 4 razy
Co prawda nie mam syncro.. ale staram się jeżdzić tak do 3000 obrotów <55> Wtedy mam spalanie około 8l/100km <57>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 września 2011, 23:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
Prawda, 2000-2100 i jest spoko- do 3000(115km/h)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 września 2011, 09:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Ja staram sie zmieniać biegi przy 2200-2300obr. Po Holandii (gdzie mieszkam ) jeżdżę max.100km/h - mam wtedy jakieś 2400obr .Gdzie sie tylko da, to włączam tempomat. Wydaje mi się ,że będzie u mnie kolejny rekord na jednym baku. Do tej pory przejechałem 945km ,a do rezerwy jeszcze sporo <38>


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 września 2011, 11:47 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:11
Posty: 558
Lokalizacja: Żuławy Gdańskie
opis: 2.5 TDI Long
model: Transporter syncro
silnik: ACV

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 17 razy
Johny_Mnemonik napisał(a):
witam, proszę o radę, jakie obroty utrzymać żeby jazda była najbardziej ekonomiczna, t4 2001 syncro 2,5 TDI.

Mam dokładnie ten model <up> ino 2 lata starszy <02>
Poruszając się w przedziale 2000-3000 można zejść nawet poniżej 8l/100km a taki wynik wykręciłem wczoraj wracając z VI zlotu <vw>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 12 września 2011, 23:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 13 maja 2011, 10:39
Posty: 76
Lokalizacja: Piaseczno
opis: multivan generation
model: t4
silnik: ahy

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
Ja puki co najlepszy wynik na zbiorniku mam 1350km 2.5 tdi AHY, ale jadąc do stówki po trasie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2011, 09:07 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
"Ja puki co najlepszy wynik na zbiorniku mam 1350km 2.5 tdi AHY, ale jadąc do stówki po trasie"

Wynik dobry, ale ile paliwa naprawdę wlałeś do zbiornika? Bo pojemność nominalna, wg instrukcji, to 80 litrów, ale na ogół, jeśli wlewać wolno i z przerwami, to wchodzi 95 litrów i nawet trochę więcej. Ten brak wyraźnego /i zawsze przy tym samym napełnieniu zbiornika/ "odbicia" paliwa przy tankowaniu utrudnia dokładny pomiar zużycia paliwa.
Warto też pamiętać, że nie tylko obroty silnika mają znaczenie dla zużycia paliwa. Obroty muszą być dostosowane do prędkości i obciążenia auta. Przy innych obrotach powinno się zmieniać biegi na płaskiej prostej, a innych na górskich zakrętach. Na płaskim odcinku dobrej nawierzchni można jechać ze stałą prędkością /ale nie przyspieszać/ na biegu 5 i obrotach 1300, a przy tej samej prędkości na bardzo nawet niewielkim wzniesieniu czy na płaskim, ale szutrowym, nierównym odcinku, to 1300 będzie niszczące dla silnika i wcale nie oszczędne paliwowo /wręcz przeciwnie/, a korzystniej i dla zużycia paliwa i zużycia silnika będzie zmienić bieg na 4 i mieć obroty odpowiednio większe. Ogólnie trzeba wiedzieć i jeżdżąc pamiętać, że zużycie paliwa zależy od ilości energii, jaką silnik musi włożyć w poruszanie samochodu, ale z poprawką, że sprawność energetyczna silnika zależy od obrotów i jest na ogół największa około obrotów maksymalnego momentu lub nieco poniżej.
Na zakończenie tego wymądrzania się podaję, że w Multivanie Syncro i silniku 2,4 mam spalanie średnie /rok jeżdżenia/ 8,03.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2011, 10:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 30 sierpnia 2010, 12:13
Posty: 26
Lokalizacja: Zamość
model: T4 caravelle
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Koledzy jak się cyka to do zbiornika od zera czyli jak zgaśnie wlejemy ponad 100 litrów on sprawdzone stąd jednemu pali 6 a drugiemu 8 na 100.Mi acv w trasie do 100km/h schodzi poniżej 7 a wmieście 9-10.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2011, 19:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
A ja jadę na CPN jak tylko zaświeci mi się rezerwa i jest gong. Zawsze tankuję na tej samej stacji i wlewam 76l ( autko lekko przechylone "od zbiornika" ) a przejeżdżam jakieś 1055-1075km . Jazda mieszana 20%miasto a reszta na trasie. Bzdurą jest ,że można zatankować 100litrów do baku <śmiech> Chyba ,że tankujesz powietrze <53> ( pare razy tak zostałem oszukany )


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2011, 19:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie jest bzdurą, sprawdzone wielokrotnie. Ja na 100 litrach robię teraz jakieś 1400km ale to nie jest TDi ;) I jazda 100km/h wg GPS ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2011, 19:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Probe041 napisał(a):
Nie jest bzdurą, sprawdzone wielokrotnie


dokładnie
Kubek czy po wlaniu tych 76 litrów widzisz paliwo przy zagięciu wlewu pod samym korkiem - pewnie nie, to zatankuj tak żebyś widział i wtedy się wypowiedz ile zalałeś - tylko jak lejesz z dystrybutora to zajmie Ci to minimum 15 min jak nie więcej ( ON wypływając z pistoletu bardzo mocno się pieni )
innym sposobem jest wlewanie z kanistrów wtedy nie ma takiego spieniania


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2011, 19:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Dokładnie, na mnie się patrzą jak na wariata jak tankuje te 10-15 min na stacji ale 100L wchodzi ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 13 września 2011, 20:59 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
U mnie wchodzi do zbiornika bez problemów 80 l - wtedy mam pierwsze odbicie. Dalej leję już powolutku, po kilka litrów, aż przy około 95 zaczyna wylewać się przez wężyk odpowietrzenia /ten pod stopniem kierowcy/. Wtedy przestaję dolewać, po chwili z odpowietrzenia też przestaje wyciekać, tracę ze 100 - 150 ml, ale mam zatankowane 95 - 97 litrów. Wystarcza na około 1.200 km.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 14 września 2011, 00:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 13 maja 2011, 10:39
Posty: 76
Lokalizacja: Piaseczno
opis: multivan generation
model: t4
silnik: ahy

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 1 raz
srokkka napisał(a):
"Ja puki co najlepszy wynik na zbiorniku mam 1350km 2.5 tdi AHY, ale jadąc do stówki po trasie"

Wynik dobry, ale ile paliwa naprawdę wlałeś do zbiornika? Bo pojemność nominalna, wg instrukcji, to 80 litrów, ale na ogół, jeśli wlewać wolno i z przerwami, to wchodzi 95 litrów i nawet trochę więcej. Ten brak wyraźnego /i zawsze przy tym samym napełnieniu zbiornika/ "odbicia" paliwa przy tankowaniu utrudnia dokładny pomiar zużycia paliwa.
Warto też pamiętać, że nie tylko obroty silnika mają znaczenie dla zużycia paliwa. Obroty muszą być dostosowane do prędkości i obciążenia auta. Przy innych obrotach powinno się zmieniać biegi na płaskiej prostej, a innych na górskich zakrętach. Na płaskim odcinku dobrej nawierzchni można jechać ze stałą prędkością /ale nie przyspieszać/ na biegu 5 i obrotach 1300, a przy tej samej prędkości na bardzo nawet niewielkim wzniesieniu czy na płaskim, ale szutrowym, nierównym odcinku, to 1300 będzie niszczące dla silnika i wcale nie oszczędne paliwowo /wręcz przeciwnie/, a korzystniej i dla zużycia paliwa i zużycia silnika będzie zmienić bieg na 4 i mieć obroty odpowiednio większe. Ogólnie trzeba wiedzieć i jeżdżąc pamiętać, że zużycie paliwa zależy od ilości energii, jaką silnik musi włożyć w poruszanie samochodu, ale z poprawką, że sprawność energetyczna silnika zależy od obrotów i jest na ogół największa około obrotów maksymalnego momentu lub nieco poniżej.
Na zakończenie tego wymądrzania się podaję, że w Multivanie Syncro i silniku 2,4 mam spalanie średnie /rok jeżdżenia/ 8,03.



oczywiście, że po zalaniu pod korek, lejąc pstrykając pistoletem około 10 minut. zawsze po pierwszym odbiciu pistoletu dolewam równiutko 20 litrów ropy, najwięcej ile udeptałem to 102 litry, i przed zatankowaniem zrobiłem 80 kilometrów na rezerwie, więc do stacji dojechałem pewnie na oparach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 września 2011, 22:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Ja nigdy nie nalałem wiecej niż chyba 78 l. Na CPNie na którym zawsze tankuję jest lekki przechył nawierzchni "od dystrybutora do drogi" bo jest tam studzienka. Bus zawsze stoi poziomo "po długości" ale przechylony na prawą stronę. Zawsze leję pod sam korek z lekko wyciągniętym pistoletem i nie ma bata ,żebym nalał więcej niż te 78l. Może tak jak napisałem <up> ,tankujecie powietrze <32> <32> W Polsce to przecież normalka <38>


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 września 2011, 22:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
z kanistrów też pewnie wlałem powietrze ?? wlałem raz 5 pełnych 20 litrowych pod garażem jak samochód już nie chciał odpalic - był pusty jak bęben i był podlewarowany z lewej strony
to ty raczej lejesz pod sam korek pianę i potem już nie czekasz 10 min aż opadnie <32> <32> <32>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 15 września 2011, 22:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie tylko Ty Kubek tankujesz zagranicą, innym też się zdarza i to często...


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 września 2011, 07:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 stycznia 2011, 22:11
Posty: 94
Lokalizacja: RASZYN
opis: TYLKO TEN SIĘ NIE MYLI CO NIC NIE ROBI
model: caravelle
silnik: 2.5 TDI 185 KM

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam to Holenderskie paliwo na którym pomyka Kubek, to istny szatan. nie dość że pali 6,9l/100km to i rozpędza Jego T4 193km/h. Co przy skrzyni biegów 88km, obrotomierz powinien pewnie dochodzić 8000. t/m


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 września 2011, 00:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 lutego 2011, 01:36
Posty: 159
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
model: t4 multivan
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 2 razy
Witam w mojej t4 wchodzi równo 100l sprawdzone wielokrotnie na stacjach cpn w Polsce jak i na tankszteli u niemca jak i również pod domem z beczek.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 18 września 2011, 00:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 31 sierpnia 2011, 14:50
Posty: 96
Lokalizacja: Kalisz
opis: ONLY T4
model: Transporter
silnik: 2.4D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
A mój T4 z silnikiem 2.4 pali aż 6,5 litra przy max załadunku towaru <śmiech> <śmiech> <53> <53> <szok> <szok> <55> <55> <yahoo> <yahoo> <yes> <yes>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB