T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 21:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 lutego 2013, 10:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 23:04
Posty: 1043
Lokalizacja: PCT-landia
model: Transporter
silnik: 1.9

Podziękował: 17 razy
Pomógł: 41 razy
radekmark2 napisał(a):
No i mechanik tak mi ustawił żeby był ekonomiczny.


Zdradź tą tajemnicę co ustawił , żeby tdi był ekonomiczny - pleaseee.Jakieś drewienko pod pedał przyspieszenia może. ;)


_________________
Z każdym dniem mojego życia
nieustannie zwiększa się liczba tych,którzy
mogą pocałować mnie w ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 lutego 2013, 11:14 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 18 lipca 2012, 22:12
Posty: 206
Lokalizacja: Łowicz
model: multivan
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 7 razy
Każdy się dziwił że mam takie spalanie, ale teraz mam multivana i muszę powiedzieć że daleko mu do takiego spalania


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 lutego 2013, 23:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
motoria napisał(a):
Nie macie racji Panowie... najekonomiczniejsza jazda (dla kieszeni) jest jak jedziesz firmowym autem, obojętnie jak. :P


No właśnie, czasem warto przejechać ze 20 km na trzecim biegu (obroty do odcięcia), byle się zagrzał i żeby ciepło było.
Zwłaszcza w nocy.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 marca 2013, 09:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 8 marca 2013, 16:54
Posty: 3
Lokalizacja: Czegeryn UA, Stalowa Wola PL
opis: nie ma tego zlego, co na dobre nie wyjdzie
model: caravelle
silnik: 2,4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie Wszystkich na forum t4. Moja caravelka jest z 94' z slnikiem 2,4 i jestem wlascicielem od pol roku . Czytajac ten watek zastanawiam sie dlaczego moje wspaniale autko pali az 10l , a po miescie nawet troche wiecej. Gdzie tkwi problem i jak go rozwiazac.

Ps. Przepraszam za pisownie ale moj komp nie ma polskich znakow.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 marca 2013, 16:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
Kopci? Może wtryski "Leją"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 marca 2013, 20:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
to nie temat na dyskusje czemu T4 za dużo pali


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 marca 2013, 21:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 8 marca 2013, 16:54
Posty: 3
Lokalizacja: Czegeryn UA, Stalowa Wola PL
opis: nie ma tego zlego, co na dobre nie wyjdzie
model: caravelle
silnik: 2,4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Podczas jazdy raczej nie kopci, dymka puści przy dociśniętym pedale do końca. Staram się nie przekracza 3000 obr ale bywa różnie.

Masz racje Kolego Kenobi , ale może problem tkwi w moim stylu jazdy i chciałbym coś w tym kierunku zrobić abym jeździł ekonomiczniej. Jak widzisz jestem nowy na forum i proszę o poradę bardziej doświadczonych kolegów.


Ostatnio edytowano wtorek, 12 marca 2013, 10:15 przez mora, łącznie edytowano 2 razy
post pod postem, proszę używaj opcji "edycja" literoówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 marca 2013, 22:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Dobrze ustawiony 2.4D w cyklu mieszanym pali mi +/- 8,5l. Najmniej spalił w drodzę do Chorwacji, wyszedł 7,3l/100km z tym, ze 110km/h nie przekraczałem.
Na minionych wakacjach i po zmianie piątki wracałem na pusto z Pragi i przy prędkości 120-130km/h zjadł 8,4l <01>
http://www.tinypic.pl/wt7qrighhn8q
Na zbiorniku zrobiłem ponad 1100km i jeszcze nie ciągnął piany.
Ale 2.4D to taka franca, że dużo zalezy od stylu jazdy, kolega ma 3x 2.4D i nigdy poniżej 9l nie zszedł żadnym z nich


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 20 marca 2013, 22:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 8 marca 2013, 16:54
Posty: 3
Lokalizacja: Czegeryn UA, Stalowa Wola PL
opis: nie ma tego zlego, co na dobre nie wyjdzie
model: caravelle
silnik: 2,4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No nic, za tydzien bede mial okazje sprawdzic autko dokladniej, poniewaz szykuje mi sie trasa ok. 2500 km to zobacze jak wyjdzie. Postaram sie jechac "delikatnie" tak jak koledzy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 marca 2013, 18:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
KrzySieK napisał(a):
Na minionych wakacjach i po zmianie piątki wracałem na pusto z Pragi i przy prędkości 120-130km/h zjadł 8,4l <01>
http://www.tinypic.pl/wt7qrighhn8q
Na zbiorniku zrobiłem ponad 1100km i jeszcze nie ciągnął piany.
Wyczytałeś to z komputera pokładowego :?:
Bo twój zbiornik mieści trochę więcej jak u wszystkich:
KrzySieK napisał(a):
Dziś jestem praktycznie w 100% pewny że zbiornik w T4 ma 105l, dlatego że...
i licząc że 5 literków zostalo, to zechlał dokładnie 9l na 100 km


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 marca 2013, 21:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
bez klinów włazi 5l mniej, w Cieszynie ich nie widziałem na stacji <01>


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 grudnia 2013, 13:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 3 listopada 2013, 09:31
Posty: 24
Lokalizacja: Otwock/Warszawa
model: VW Multivan
silnik: 2.5 TDi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 4 razy
Właśnie jestem po pierwszej troszkę dalszej trasie zakupionym kilka tygodni temu samochodem (Warszawa-Olsztyn-Warszawa, plus kilkadziesiąt kilometrów po mieście). Spalanie wyniosło 6.1 l/100 km. Przyznam, że byłem zachwycony. Jechałem w swoim stylu, czyli 90-100 km/h


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 stycznia 2014, 15:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Jak się podpinam vagiem do mojego 1.9TD jest opcja że z zegarów czyta ile mam litrów w zbiorniku, nie miałem jeszcze okazji sprawdzić czy się zgadza z dystrybutorem. Może w ten sposób dało by się dokładnie wyliczyć spalnie bo zalać go do pełna na stacji nie mam cierpliwości ze względu na te powolne odpowietrzanie się zbiornika.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 stycznia 2014, 16:18 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Zalej do pierwszego odbicia, przejedź 100km i powtórz tankowanie na tej samej stacji. Będziesz wiedział ile spala.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 kwietnia 2015, 14:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 27 marca 2015, 21:53
Posty: 11
Lokalizacja: Bergen
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Jeżdżę na Norweskim paliwie i mam dokładnie jak wy :D 80l odbija pistolet ale 100 wejdzie <vw>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 maja 2020, 01:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 12 kwietnia 2016, 23:58
Posty: 18
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Mam acv 102ps i też dość często się udaje spalać koło 6l/100, samochód kupiłem już zacipowany i raz przekonałem się że potrafił spalić na autostradzie z 15l/100, jeśli zaszaleć.
Nastraszył mnie ostatnio znajomy co ma mechanika od 20lat,wiernego zwolennika tezy że dieslem, m.in. tym, należy zawsze na wysokich obrotach jeździć, że nawet 2000 to wciąż za mało, zarzynanie silnika skrzyni dwumasy itd. W tym wątku też czytam, że piszecie, z jednej strony, że da się jechać rozsądnie od 1300-1400obrotów, jeśli spokojnie, z delikatnym gazem, nie pod góre, nie z obciążeniem i też bym się z tym zgodził i wydaje mi się że dobrze jeżdżę tak średnio na 1800-2400 obrotów. Czytam też dalej że jazda na piątce 80/90km/h to zarzynanie i... to w końcu jak jest, dałoby się jakąś prawdę tu napisać? Czy jak w wielu przypadkach, ilu użytkowników tyle opinii :) Ja właśnie po równym na piątkę zmieniam koło 70km/h i 80/90 uważam za optimum ekojazdy, albo obroty 1800-2400.

Pytam troche dlatego że zaczynam na 4/5biegu słyszeć głosy (dodatkowy niezdrowy dźwięk/szum tylko przy jeździe na biegu) i mam obawy że czeka mnie jakaś większa robota, gdzieś z napędem. Zacząłem od zmiany oleju w skrzyni a stary był idealnie czysty i w dobrej ilości...

edit: moje problemy z szumami przy przyspieszaniu na pewnych obrotach raczej się skończyły, wraz z wymianą trzech przegubów.
Szkoda że nikt już nie dopisze jakie obroty uważa za idealne podczas jazdy.
Znalazłem tylko w oryginalnej instrukcji do mojego samochodu zdanie, że "wczesna zmiana na wyższy bieg sprzyja oszczędności paliwa i zmniejsza hałas. Przy obrotach 1200obr/min powinieneś zmienić na niższy bieg" ;) Ja tam zmieniam przy wyższych i wciąż nie rozumiem dlaczego niektórzy uważają chyba że zmiany biegów poniżej 2000 obr są zabójcze :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB