T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 lutego 2020, 23:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
Biorę się za hamulce przednie w swoim aucie i mam kilka wątpliwości:
1. Kupiłem T4 2,5B Syncro 1997 rok - mam zwykłe tarcze (niewentylowane) z zaciskiem Lucas C54 typu pięść - https://t4-wiki.de/wiki/C54; czy moja wersja wychodziła z tymi, chyba najsłabszymi hamulcami czy to jakaś zmota?
2. Mam kompletne pozostałe dwa typy na ewentualną wymianę, tj,
Lucas RC54 typu pływającego - https://t4-wiki.de/wiki/RC54
ATE FN3 typu pięść - https://t4-wiki.de/wiki/FN3
Trzy pytania:
a) który jest skuteczniejszy / mniej problemowy w eksploatacji?
b) czy zwrotnica z piastą w starym i nowym typie są zbudowane identycznie? tarcze obu typów mają różną wysokość "bębna", zaciski są zupełnie inne, innymi słowy - czy to są systemy wymienne jeśli zmienimy tarcze / zaciski / klocki, czy nie?
c) czytałem w innym wątku, że zacisk ATE koliduje z felgami stalowymi starego typu. A jak będzie z alusami starego typu (tymi pełnymi)?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lutego 2020, 15:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Ja mialem fabrycznie zalozone chyba RC54 i przy feldze 15 cali i ET11 ledwo sie miescily gdy zalozone byly nowe klocki.
Jakis czas temu Cyklon zmienil mi zaciski od jakiegos ACV i miejsca duzo wiecej.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lutego 2020, 18:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
ET11?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lutego 2020, 18:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Tak
Na stare waskie zawieszenie idzie upchnac cos takiego.
Dokladnie cos takiego mam wybite na felgach 7JJx15 et 11


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lutego 2020, 18:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
Kurcze - to już w ogóle nie rozumiem. Oryginały (ET44 stal, ET35 alu) chodziły z RC54 bez problemu, a ET11, które wystają na zewnątrz bardziej - miały ciasno?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lutego 2020, 19:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 2719
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA
sekcja "MŁODE WILKI"
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel

Podziękował: 166 razy
Pomógł: 295 razy
Przy felgach mangels mialy ciasno.
Te felgi troche dziwne sa,nie ma w nich wytloczenia pod zacisk jak w wiekszosci stalowek.
Jesli byly zalozone nowe klocki i nowe tarcze,zacisk sila rzeczy robi sie szerszy.
A poszerza sie w zewnetrzna strone samochodu.


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Jeżeli co drugi twój pomysł wydaje ci się genialny - dopij wódkę i idź spać



Za ten wpis autor kurol podziękował: Perła (wtorek, 18 lutego 2020, 21:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lutego 2020, 20:10 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Ja mam Teczke 97r i orginalne jest tam ATE FN3. Specjalnie zmieniałem u siebie stalówki na te starsze z et44 coby ciut szerzej stała teczka i nie było probiłem że zacisk się nie mieści, nawet gdy zakładałem nowe tarcze+nowe klocki. Ja osobiście gdybym miał wybór tak jak ty to wybrał bym właśnie te ATE a nie Lukasa bo to ciut nowsze i popularniejsze rozwiązanie. Ale jak to mówią wybór należy do ciebie ;)



Za ten wpis autor xxxkamil podziękował: Perła (wtorek, 18 lutego 2020, 21:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lutego 2020, 22:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
RC54 unikaj jak ognia, tak skomplikowanego i wydumanego systemu to drugiego ciężko znaleźć. W razie awarii rozebranie tego graniczy z cudem.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Perła (wtorek, 18 lutego 2020, 23:07)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 18 lutego 2020, 23:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za ostrzeżenie. Akurat mam ideał - gość zrobił - nowe tarcze i klocki, ale oddał auto na złom wkrótce potem.
No cóż, postawię pewnie na ATE, choć mam tylko zaciski.
A nie wiecie Koledzy, czy to normalne, że w 2.5 Benzyna Syncro są niewentylowane tarcze z przodu? I to w 1997 roku?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 lutego 2020, 19:35 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2013, 13:58
Posty: 167
Lokalizacja: okolice DBL
model: T4
silnik: był ACV jest ABL :(

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 5 razy
może podpowiecie coś odnośnie tarcz hamulcowych na tył? o ile do klocków hamulcowych firmy trw nie mam zastrzeżeń, to z tarczami trw nie miałem styczności, warto? chyba że macie coś innego sprawdzonego co dobrze hamuje


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 lutego 2020, 19:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
Textar wg mnie trzyma jakość i cena jest znośna. Przynajmniej tak zawsze było. Co do jakości Lucasa (TRW) to opinie są mieszane. Chyba jest zależna od fabryki, z której towar pochodzi.
ATE - super. Przeczytałem cały ten wątek i naprawdę dziwię się, skąd negatywne opinie. Może to jakieś podróby, nie wiem.
Brembo - ponoć przereklamowane. Zwykłe tarcze, robione w Polsce. Ciekawi mnie jeszcze Hella - Pagid. Nigdy nie miałem, ale w końcu marka uznana.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 lutego 2020, 13:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
TRW, Textar i ATE są dobre.
Jak bardzo zależy Ci na wyglądzie to weź te polakierowane - dłużej będą nie-rude.

Co ma kraj produkcji do jakości w europie? Nasze fabryki wypuszczają towar bardzo dobrej jakości - często lepszej niż tzw. zachód.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 lutego 2020, 23:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
Często to nie jest ścisłe określenie. Czasem wypuszczają dobre rzeczy, a czasem niedobre. Opel Astra z Polski gnił na potęgę, podczas gdy niemiecki w miarę się trzymał. Wszystko zależy od fabryki i polityki firmy, nie od metryki robotników.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 lutego 2020, 10:14 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Masz rację, w 92-gim były znaczne różnice w jakości, ale na zień dzisiejszy ja nie widzę różnicy - jeśli towar trzyma wewnątrz zakładowe / firmowe normy. Zakładam dużo Textara i TRW - i jak dotychczas nie było z tym żadnych problemów.



Za ten wpis autor MAZZY137 podziękował: Perła (niedziela, 23 lutego 2020, 11:22)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 lutego 2020, 11:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 17 stycznia 2012, 01:58
Posty: 42
model: T4 Lang 1998
silnik: 2,5 B+G /2,5 TDI ACV

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 0 razy
A ma ktoś doświadczenie z Jurid, Pagid oraz produktami polskich marek (klocki Tomex, Breck, tarcze Mikoda i chyba jeszcze jakaś firma)?
Tak przy okazji - nie macie wrażenia, że Ferodo pogorszyło się w jakości względem tego, co było kilkanaście lat temu?
Jeszcze mi się przypomniało, że miałem kiedyś klocki Sifert i one bardzo szybko się skończyły w porównaniu z oryginałami (to był Peugeot 306). Natomiast w T4 miałem włoszczyznę - ETF z przodu (też bardzo szybko) i LPR z tyłu (dłużej). Trudno mi natomiast powiedzieć cokolwiek o skuteczności ich, to było tak dawno, że już nie pamiętam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 23 lutego 2020, 13:39 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Ja zakładam zawsze Jurida i powiem że są ok.



Za ten wpis autor słowik podziękował: Perła (poniedziałek, 24 lutego 2020, 22:37)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 sierpnia 2021, 23:50 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Koledzy co polecacie odnośnie tarcz na przod 313mm do AXG ?
Jeszcze mam dwa milimetry do starcia i będą do zmiany.
Lubie wcześniej cos kupić aby poleżały na polce.
Kiedyś ktoś mi polecał firme EBC czy cos podobnego.
ATE mi korodują nie wiem dlaczego ,do jakości nie narzekam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 sierpnia 2021, 19:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 433
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 51 razy
Textara masz malowane - moje mają 2 (20k km) lata i nie korodują.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 sierpnia 2021, 15:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
ATE też są malowane więc nie wiem jakim cudem mają korodować. Moje po 80 tyś nie były.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 sierpnia 2021, 19:36 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 grudnia 2015, 12:56
Posty: 171
Lokalizacja: Baczysław,Zachodniopomorskie
model: t4
silnik: 2,5 tdi ACV

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 7 razy
Ja też polecam Textara, mam od jesieni komplet razem z klockami i na razie rdzy nie widzę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 278 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB