T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 14:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 października 2020, 21:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Czy ktoś może wie jaki konkretny model przedniej nagrzewnicy kupić ?
Posiadam wersję z klimą manualną i dokładnie nie wiem jaką nagrzewnicę kupić.
Ciepło wiało tylko ze strony kierowcy , na szyby i na nogi. Strona pasażera zimna.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 października 2020, 21:44 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 869
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 68 razy
maja wymiana nagrzewnicy niewiele pomorze wiem z autopsji ,musisz podejść kompleksowo wymienić chłodniczkę (ja zamontowałem valeo) i poprzyklejać na klapy ""kierujące"" maty lub zakleić taśmą aluminiową , ja mam ten sam model co Ty 93 rok klima manualna wyciągałem cały zespół cieplny i na stole naprawiałem ,w Twoim przypadku jak piszesz jest jeszcze do sprawdzenia sterowanie podciśnieniowe bo być może górna klapa jest uszkodzona lub sterowanie ,ale to zobaczysz jak wyjmiesz cały zespół jak będziesz potrzebował podpowiedzi jak to zrobić to pisz na pewno pomożemy .Tu masz link jak zdemontować ciepły zespół https://m.youtube.com/watch?v=3rnh_YfMP2o na filmie widać klapy z otworami na których powinna być gąbka ja przykleiłem cienkie maty akustyczne z jednej strony i taśmę aluminiową z drugie i wymieniłem chłodniczkę ,do demontażu ciepłej części nie trzeba wyciągać czynnika z klimy , ja to zrobiłem i władowałem się tylko w koszty bez potrzeby


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 października 2020, 01:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Oo, widzę, że mnie Janusz ubiegł, u którego w ogóle nie wiało ciepłym :)
Skoro grzeje (domniemywam że dostatecznie) to sam radiator masz OK tylko źle jest puszczane do kabiny ogrzane powietrze.
Nie ma innego wyjścia niż zdjąć deskę i na pocżątek popatrzeć co jest z klapkami i kanałami idącymi do kratek. Do samej naprawy na 90% trzeba będzie zdjąć airboxa, ale na pocżątek zobacz co się dzieje pod deską


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 października 2020, 11:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Marcin, spróbuj zdiagnozować bez rozbierania deski. Od strony pasażera leci jakieś powietrze. Czy z środkowej kratki leci ciepłe powietrze. Może liście zapchały kanał, albo ktoś go zablokował żeby więcej ciepła szło na kierowcę. Powód, za słaba nagrzewnica.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 października 2020, 22:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
mjanusz69 napisał(a):
maja wymiana nagrzewnicy niewiele pomorze wiem z autopsji


Tylna padła i po wyjęciu miała trochę rdzy na sobie . Podczas płukania wypłynęło sporo rdzy i coś podobnego do mielonej kawy . Teraz już czekam na nową.
Adampio napisał(a):
Skoro grzeje (domniemywam że dostatecznie) to sam radiator masz OK tylko źle jest puszczane do kabiny ogrzane powietrze.
Nie ma innego wyjścia niż zdjąć deskę i na pocżątek popatrzeć co jest z klapkami i kanałami idącymi do kratek. Do samej naprawy na 90% trzeba będzie zdjąć airboxa, ale na pocżątek zobacz co się dzieje pod deską


Już nie grzeje . Leci chłodne powietrze i to tylko po skierowaniu wszystkiego na jeden kanał wylotowy.
Płukałem octem bez rozrabiania i mieszanką płynu do odkamieniania . Jeszcze jest gorzej niż wcześniej .

bigos1966 napisał(a):
Marcin, spróbuj zdiagnozować bez rozbierania deski. Od strony pasażera leci jakieś powietrze. Czy z środkowej kratki leci ciepłe powietrze. Może liście zapchały kanał, albo ktoś go zablokował żeby więcej ciepła szło na kierowcę. Powód, za słaba nagrzewnica.

Na pewno jest nagrzewnica do wymiany.
Nie wiem jak pseudo mechanik dbał o niego ,ale nawet mieszalnik gazu był kiepsko podłączony do układu wodnego.
Kilka połączeń usunąłem aby uprościć układ.
Tak jak chemik211 mówił abym zrobił porządek w kablach ,bo jest ich za dużo , to ten sam problem jest chyba ze wszystkim .
Buda jedynie jest zdrowa jak na ten rok.
Nie posiadam też żadnego elektrycznego zaworu do sterowania . Jedynie zawór podwójny aby zamienić ciepło na zimno, który w tej chwili jest pominięty.


Z tego co pamiętam to dopóki było dobrze to ciepłe leciało na nogi , na szyby i tylko strona kierowcy. Środek jak zawsze zimny a oprócz tego strona pasażera także. Tak było nawet po zakupie auta.
Podłączyłem wodę z kranu przez wąż i jest takie same ciśnienie jak na wejściu. Z trójnika jaki wychodzi z głowicy jeden wąż idzie do chłodnicy a drugi do nagrzewnicy. Patrząc po pompce i strzałkach tak samo podłączyłem drugą pompkę aby szybciej płyn docierał do nagrzewnicy. Nawet taka wersja nie pomaga . Na powrocie z nagrzewnicy i otwarciu odpowietrznika nie ma ciśnienia. Węże są gorące,ale to wszystko.
Po zakupie tego auta mogę się wszystkiego spodziewać.

Nie wiem co pozostało po klimatyzacji ,ale wiem rury na pewno zostały. Sprężarki nie ma.
Lubię hydraulikę w każdej postaci ,więc poradziłbym sobie z takim układem .
Dlatego też chodzi mi tylko o informację ( może ktoś wie ) jaka może być wielkość nagrzewnicy . Przy wymianie reszta wyjdzie w praniu :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 października 2020, 20:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Tylna została już zmieniona i czuć różnicę. Nie wiele podnosi się termometr i czuć ciepłe powietrze. Nawet sprawdzając palcem płyn w zbiorniczku to mniej więcej jest taka sama temperatura powietrza. Przednia odłączona całkowicie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 października 2020, 01:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Przy manuanej klimie przedliftowej elektrozawór jest na powrocie z tylnej nagrzewnicy. Jesli masz podwójny zawór na linkę to znaczy, że ktoś dokladał klimę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 października 2020, 14:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Pisałem już ,że nie mam takiego zaworu. Być może tak było,ale zawór podwójny był podpięty także do drugiej nagrzewnicy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 października 2020, 15:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
To masz czy nie masz tego PODWÓJNEGO zaworu (mechanicznego) ?

Bo elektryczny toja sobie podłączyłem po roku korzystania z klimy, wywalając przy okazji podwójny mechaniczny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 października 2020, 18:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Mam tylko i wyłącznie ten mechaniczny. Elektryczny to tylko na zdjęciu widziałem ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB