T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 czerwca 2019, 09:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Zaczynam taki temat bo ciekawy jestem na jakich firm zmieniacie układy wydechowe u siebie jak juz zajdzie potrzeba i jak one dlugo Wam pozniej slużą... U mnie po 18 latach pora juz wymienic oryginalny układ wydechowy , kupilem juz rurę za katalizatorem i pierwszy tlumik firmy PŁÓCIENNIK , zastanawiam się czy tez brać ich końcowy tlumik. Choć u mnie końcowy tlumik jest jeszcze ok to juz go łatalem kiedys więc ma juz swoją historię.

Montowaliśmy Płóciennika u kolegi w t4 końcowy i po 1,5 roku wygląda on strasznie , skorodowany jest gorzej jak u mnie oryginał. Znalazłem jeszcze takie firmy jak Izawit , Marix no i z droższych Bosal.

Jeszcze jedno co mnie zastanawia , jakie są róznice w tlumikach końcowych w t4 , przykładowo do silnika 1,9/2,4 są inne, ale do 2,5 tdi juz ma inny symbol tlumik w oryginale. Wywalilem swój oryginalny i w/g numeru z etki wychodzi ze jest to tłumik o numerze JZW 253 609 BM , czyli końcówka BM wskazuje ze jest on z wersji silnikowej 1,9/2,4... ciekawostką jest to jak sprawdzalem tlumik płociennika to ten sam numer ich wystakuje praktycnie do wszystkich wersji silnikowych... w oryginalach jest to rozróznione... Raczej wątpie aby ktoś u mnie kiedys tlumik końcowy wymienial i wsadzał oryginał , musiał tak wyjechac z fabryki a mam w końcu ACV...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 czerwca 2019, 09:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja w ciągu czterech lat przez ktore mam Teczkę zaraz na poczatku (560kkm) wymienilem tlumik środkowy vel przedni bo gwizdalo podczas przyspieszania, a w zeszlym miesiącu (600kkm) tylny, bo odpadla sama koncowka. Za markę odpowiafa od lat moj Pan Tłumikarz gdzie robie wydechy wszystkich samochodów i w obu przypadkach bylo to okolo 250 peelenow z robotą


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 czerwca 2019, 10:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Kupiłem swoją z praktycznie nowym ( miał rok według papierów otrzymanych z samochodem ) układem Bosal. Pierwszy tłumik ( zamiast kata zamontowany ) rozpadł się po 5 latach. reszta wytrzymała 9 lat.
Teraz mam zestaw z firmy Pamaku. W komplecie wszystkie uchwyty, obejmy itp. Zawsze problem jest ze spasowaniem całości, a tu wszystko spasowane tak, że zamontowałem z gleby bez kanału.
Ja mam jedną zasadę co mnie chmielik podpowiedział. Jakie by to tłumiki nie były to je sam dodatkowo zabezpieczam: matowienie, odtłuszczenie i cynkiem w spraju całość na dwie warstwy. Dzięki temu zestaw po dwóch latach nadal wygląda jak nowy.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 czerwca 2019, 11:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Ja jak kupiłem auto musiałem podłatać tłumiki i tez cały układ pomalowalem zwykłą srebrzanką odporna na wysokie temperatury , moze dlatego ten wydech przetrwał kolejnych 9 lat , jak same tłumiki pomimo ze polatane sa jeszcze ok to rury juz dramat , rury juz spawalem częsciej i zaczynają dziury wyłazic na latach więc pora juz go wkońcu wymienic... 18 lat wystarczy chyba na ori wydech...

nowy tez planuje pomalować , narazie najgorsze mam rury zaraz za katem na kolanie , nie ma juz nic , na łączeniu tej rury z rura tlumika , nie ma juz łączenia , i przy tłumiku pierwszym juz dziury... same puchy tłumikow mogłyby jeszcze pojezdzić... Co ciekawsze posypał się wydech tak podczas ostatniej mojej trasy 1000km , wczesniej jeszcze się to kupy trzymało...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 czerwca 2019, 17:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Ja montuje i zapominam: Eberspaecher long life. Intercars tym zdaje sie handluje.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 czerwca 2019, 22:29 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Zamontowałem wszystko Płociennika , pomalowalem lakierem srebrnym Boll`a o trwałości do 650 stopni. Stwierdzilem ze auto ma juz swoje lata i w kazdej chwili moze mnie cos sieknąc ze sprzedażą więc nie bede kupowal drozszych , a jak sie rozsypie uklad i auto nadal bede mial to sie wymieni znów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 czerwca 2019, 22:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja tlumiki traktuje jak materiały eksploatacyjne typu klocki i tarcze. Jak sie skonczy to się wymienia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 czerwca 2019, 22:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Tez tak twierdze dlatego jak wytrzyma z 5 lat to i tak nie bedzie zle. Narazie jest nowy układ wydechowy ale zauwazyłem ze auto jest na nim juz głośniejsze , cichszy był na ori wydechu. Trochę nieszczelnośc mam na spawie przy katalizatorze bo nie chcialo mi się demontować kata i obspawać tego poza autem , ale moze kiedys to zrobię , i tak nie liczę ze kolano rury za katem jakoś dlugo wytrzyma, chyba najszybciej sypiący się element wydechu w t4 to własnie to kolano pomiędzy katalizatorem a rurą przed pierwszym tlumikiem w 2,5tdi. Wydech wymieniłem prawie cały , za katem odcięty został stary i od kata poszlo wszystko nowe. Musze tylko wyrównac dwururke z tyłu szlifierką bo nawet nie potrafią w zamienniku ładnie równo przyciąc obu rurek....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 13 czerwca 2019, 23:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 kwietnia 2017, 20:26
Posty: 101
Lokalizacja: Sejny
model: Transporter
silnik: 2,5 tdi 102 ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 5 razy
Dobry temat związany w efektami dżwiękowymi. Po wizycie w kanale tuż po zakupie busa jedynie słuszna decyzja by wymontować w calości bez dzielenia na segmenty. Tak też zrobiłem. Teraz tlumik jest jednoczęściowy z usuniętymi zaciskami, ospawany nakladkami tam gdzie trzeba, pomalowany kilka razy srebrną wysokotemperaturową i powieszony na nowych gumkach. Drugi od końca jest jakiś wloski a reszta chyba jeszcze oryginalna (2002). Teraz licząc na dalszy rozwój akcji tematycznej poczekam, pomyślę który wariant wybrać, czy oszczędny czy też drogi ale być może trwalszy. Narazie monolit nie przepuszcza, nie hałasuje.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 czerwca 2019, 06:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Sterciu - czemu nie wywalasz katalizatora?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 czerwca 2019, 06:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Jak byłem u tłumnikarza to powiedział że katalizator dodatkowo zabezpiecza tłumiki przed szybszym zużyciem ich. Ile w tym prawdy, nie wiem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 czerwca 2019, 13:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Pawel , a po co mam wywalac katalizator ?? Ja chce pójśc jeszcze dalej i filtr czątek zalozyć bo podobno w moim mozna podnieśc do euro4 normę i miec legalną plakietkę a nie lewiznę jezdząc do DE :P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 czerwca 2019, 14:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 20:31
Posty: 92
Lokalizacja: Koszalin
model: Caravelle '03 /C5 X7
silnik: ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 10 razy
Sterciu, ostatnio się pytałem na stacji gdzie wydają te plakietki (z wielkimi banerami Dekry). Obecnie żadne diesel wyprodukowany przed 2008 rokiem nie dostanie zielonej naklejki, nie ważne co byś zrobił, bo system tego po prostu nie przepuści. A przynajmniej tak mi człowiek, który się tym zajmuje powiedział.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 czerwca 2019, 16:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 26 listopada 2010, 20:00
Posty: 1703
Lokalizacja: ZCH
model: t4 caracelle
silnik: VR6

Podziękował: 52 razy
Pomógł: 217 razy
Bzdury opowiada, w tamtym roku legalnie kupiłem zieloną do mojej audi z 2007r.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 czerwca 2019, 10:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
Mam u siebie montowanego dedykowanego DPFa i legalna zielona plakietkę. Silnik AXG z 2003 roku.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 czerwca 2019, 10:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Bez problemu dostanie się zieloną plakietkę , problem zaczyna byc w tym ze diesle z zielona plakietka juz nie wszędzie wjadą bo sa teraz plakietki z wyzszymi normami i innymi kolorami... ale jak juz by mial tą zieloną to i tak byloby dobrze....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 lipca 2019, 08:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
W dojczlandzie jeszcze nie ma zadnych po zielonej..
A jedyny problem to DPF z odpowiednimi kwitami.


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 lutego 2020, 19:56 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Panowie szykuje mi się wymiana w moim AXG układ środkowy i tylny.
Po polecacie? Co założyć aby pojeździło jakiś dłuższy czas...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 lutego 2020, 08:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nierdzewke :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 lutego 2020, 15:23 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Hahaha... miałem ale sprzedałem z busem ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB