T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 sierpnia 2018, 09:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 czerwca 2017, 15:26
Posty: 120
model: brak
silnik: hybryda

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
2.4D AAB 91'

Zauważyłem że wentylator chłodnicy wydaje niezdrowe odgłosy.
Z której strony jest dostęp do łożysk? (chodzi o przesmarowanie).
czy wystarczy odciągnać chłodnicę luzując górę?
Trzeba coś więcej demontować?
Jakiego smaru użyć? Zwykły do łożysk kulowych, grafitowy, inny?

A może odpuścić sobie smarowanie i wymienić łożyska.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 sierpnia 2018, 16:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wszystko trzeba wyjąć na wierzch, biorąc pod uwagę wiek auta to bez urwanych śrub się nie skończy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 sierpnia 2018, 17:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
<up> Tak jak kolega napisał. Ja tylko dodam że z tego co pamiętam to są tam chyba łożyska slizgowe choć pewny nie jestem a więc teoretycznie bez smarowania. Swoje wentylatory wymieniałem dawno temu na używany komplet i działają do dziś a że moje i tak szły na szrot to z ciekawości troche rozebrałem. I tak jak wyżej kilka śrub się ukreciło więc później był by problem z ponownym składaniem. Ja za cały panel z wentylatorami dałem 50pln a więc nie wiem czy warto bawić się w naprawe tych silników.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 sierpnia 2018, 21:53 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 czerwca 2017, 15:26
Posty: 120
model: brak
silnik: hybryda

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
Z ekonomicznego punktu widzenia pewnie nie warto, ale... ciekawość każe spróbować samemu... nawet jak mam WULGARYZM (radzę się powstrzymać). W każdym razie robota nie na pól godziny więc poczekam na wolny weekend.
Dzięki.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 sierpnia 2018, 08:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ja miałem problem sam wentylator wydobyć i skończyło się na rozwalonej całej żaluzji wentylatora. Dodatkowo tam są chyba śrubki m5 albo m7 już nie pamiętam i to też był problem znaleźć w szpargałach


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 18 sierpnia 2018, 10:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
M5 ampulowe z nietypowym rozmiarem podkładki, scalone zwykle rdzą ze stalową tulejką wciśniętą w plastikową konstrukcje wspornika i z gwintem na obudowie silnika. Nieprzypadkowy byłem chętny na Twój wiatrak :mrgreen:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 sierpnia 2018, 00:11 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 19 czerwca 2017, 15:26
Posty: 120
model: brak
silnik: hybryda

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 1 raz
Dajcie coś urwać... nie psujcie zabawy;-)))


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 19 sierpnia 2018, 00:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ależ rwij. Ja z czterech używek wystrugałem jeden sprawny :mrgreen:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB