T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 16 grudnia 2018, 19:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 lipca 2018, 20:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9045
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: ProAce II
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 389 razy
Pytanie , poniewaz planuje wlozyc na zapas koło 215/60/16 , czy do 16" koła byl inny wieszak ?? Tzn podejrzewam ze pewnie byl inny bo na tym co mam teraz pod kolo 15" za ni hu hu nie wejdzie koło w tym rozmiarze w którym chce wlozyc... (wlazła mi felga z opona bez powietrza ale po napompowaniu nie wejdzie), a na 100% takie na zapasie jezdzily w t4 tylko nigdy nie zwróciłem uwagi na wieszak. Ktoś podrzuci jaki to mialo numer referencyjny vw czy jakas inna kombinacja była aby zawiesic pod spodem 16" ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 lipca 2018, 20:35 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5092
Lokalizacja: Opole
opis: Sekcja Dolno-Śląsko-OPOLSKA!
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 442 razy
Z przodu wieszaka masz trzy pary otworów, które umożliwiają dopasowanie wieszaka do rozmiaru koła. Opuść wieszak na najniższa parę i 16 powinna wejść bez problemu.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 lipca 2018, 20:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9045
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: ProAce II
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 389 razy
Ja mam juz od dawna opuszczone jak najniżej , na pierwszych otworach od gory bo mi 205/65/15c juz nie chciało wejśc jak bylo na środkowych otworach jak w przypadku 195/70/15c. Kiedys wydaje mi się ze wkladałem 225/60/16 i na siłę wlazła z mocnym ugięciem się opony przy skręcaniu , a teraz 215/60/16 mi nie chce wejśc , tzn nie docisnę aby nawet śrubę wkrecic... Założylem oponę 205/60/16 i ta idealnie wchodzi ale to duzo mniejsze koło obwodowo niz 215/60/16....


Ostatnio edytowano czwartek, 5 lipca 2018, 20:52 przez Sterciu, łącznie edytowano 2 razy

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 lipca 2018, 20:51 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 925
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westfalia
silnik: ACV+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 64 razy
Ja mam wciśniętą na zapasie 215 60 16. Ale przyznam się ze zrobiłem to lewarkiem hydraulicznym. Wyciągnąć ją wyciągnę na trasie ale na pewno nie włoże. Wydaje mi się ze ta opona była przeznaczona tylko do 151ps i one mają inaczej wyprofilowaną podłogę pod spidem- te boczne wzmocnienia bo to one właśnie przeszkadzają aby felga poszła wyżej.


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Ostatnio edytowano czwartek, 5 lipca 2018, 20:55 przez hoopsii, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 lipca 2018, 20:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9045
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: ProAce II
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 389 razy
No własnie wolalbym uniknąc tego aby na siłę ściskac kolo wieszakiem...

Juz mam... jednak wieszak pod koło zapasowe 15" jest inny jak pod 16" w/g etki....

wieszak pod koło 15" - 701 801 901A
wieszak pod koło 16" - 7D0 801 901A

Tylko teraz jak je rozróznić przykladowo na allegro.... ???

Tuleje dystansowe są tez do śrub i śruby inne dluższe.

Tuleja dystansowa dla pojazdów z ogumieniem 215,225 - nr ref. 701 801 913

Sruby dla kół 15" mają dlugośc 58mm do wieszaka , a dla kół z oponami 215,225 mają dlugośc 90mm....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 lipca 2018, 20:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 18 stycznia 2014, 11:39
Posty: 925
Lokalizacja: Wielkopolska
model: Allstar Westfalia
silnik: ACV+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 64 razy
No to trzeba porównać kiedyś. Miałem kiedyś taki od multi 151 2002rok i wywaliłem bo był brzydszy od mojego a myßlałem że to samo :(


_________________
Prawdziwy mężczyzna ma odciski na dłoniach a nie rurki na dupie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 5 lipca 2018, 20:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 10754
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: AFN+
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 267 razy
Pomógł: 687 razy
Ja mam takie koło na zapasie, dłuższe śruby, tulejki plus wieszak najniżej z przodu i wchodzi lekko.

Jedna śruba nie wychodzi, trzeba uciąć i wybić resztę do góry. Jest tam zaślepka i wyjdzie ten łeb śruby z tą blokadą. Potem zaślepka na miejsce i nową śrubę trzeba zatrzasnąć i już.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 lipca 2018, 01:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9045
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: ProAce II
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 389 razy
Juz wiem mniej więcej czym się róznią wieszaki , dziś mialem okazję porównać , a wlasciwie wymontować na chwile z AXG. Wygląda to mniej więcej tak, że od strony gdzie są otwory do regulacji wysokości jest dluższa blacha i otwory są poprostu wyżej. Na upartego mozna wieszak spokojnie przerobić dospawywując lub nawet dokręcając kawałek blachy z nowymi otworami. Szkoda ze fotki nie zrobilem ale akurat nie mialem czym...

Może przerobie swoj wieszak , dam dluzsze sruby i juz, zobaczymy co z tego wyjdzie...

Co do srub u mnie obie mozna całkowicie wykręcic , nie mają tej blokady ktora tam powinna byc.

EDIT 14.07.2018r :

Dziś zmodernizowałem ciut wieszak , dorobiłem blachę na tył , przykręciłem do wieszaka a wieszak z blachą podwiesiłem do auta. Znalazlem tez u siebie dluższe śruby 90mm , ale po przeróbce wieszaka bez najmniejszych problemów udalo się zawiesić na ori śrubach , choć przekosiło koło , jakbym dal dluższe z tulejkami to koło by ładnie w poziomie lezało i co najwazniejsze dociśnięte bez możliwości przesuwania się by też było. Ale dalo się bez więc zalozyłem bez tulejek i dluższych śrub. Zrobiłem otwory ciut w innym miejscu jak w ori wieszaku od 16" , mam przesunięcie o około 1cm więc może dlatego wlazlo bez smiany śrub. Nie ma problemu z wlożeniem i zaczepieniem koła o ta śrubę jedną co się nie powinna wykręcić cała (u mnie się wykręca pomimo ze ma wąsy na końcu zatrzaskowe). Zaoszczędziłem 100zl bo w aso za dwie śrubki chcieli 70zł i 30zł za dwie tuleki... pogrzało ich zdeka...

Dospawałem w przy otworach podkładki bo sama blacha 0.7mm mogła by z czasem uciąc te uszka w nadwoziu co pręt przechodzi.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB