T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

specyfiki i dodatki do ON
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=14&t=1462
Strona 4 z 5

Autor:  Victus [ poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 18:08 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

niebieski-n2 napisał(a):
Dokładnie.
Do paliwa w PL to już zapewne tyle razy dolewają w drodze z rafinerii do dystrybutora, że już samemu nie ma sensu :)

Święta racja a nawet przed wyjazdem w drogę do rafinerii, pracowałem kiedys to wiem.
Na stacji mieli dodatkowy dystrybutor z opałem który był nieużywany i przed każdym wyjazdem do rafinerii podjeżdzał cysterną i lał. W rafinerii wlali czyściutkiej i wszystko sie wymieszało.

Autor:  chemik211 [ poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 22:34 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

faraon3021 napisał(a):
Ja tam sie nie znam. I nie bardo mam czas na szukanie w necie.
Za to moj tesc bardzo chcial zadbac o silnik Vectry. Czytal, szukal, analizowal.
Zakupil odpowiednie specyfiki i cieszyl sie efektem. Niestety krotko. Skonczylo sie remontem pompy, i czyszczeniem calego ukladu.
Balem sie zapytac o koszt, bo byl wsciekly. Poszly tysiace ;) tyle wiem. A i ze nie chce slyszec o dolewaniu czegokolwiek do paliwa.

Zapewne pompa vp która to się bardzo często psuje i te dodatki na pewno tego nie zrobiły a jedyne co to mogły przedłużyć jej działanie bo one się zacierały

Autor:  peters [ poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 23:44 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Victus napisał(a):
niebieski-n2 napisał(a):
Dokładnie.
Do paliwa w PL to już zapewne tyle razy dolewają w drodze z rafinerii do dystrybutora, że już samemu nie ma sensu :)

Święta racja a nawet przed wyjazdem w drogę do rafinerii, pracowałem kiedys to wiem.
Na stacji mieli dodatkowy dystrybutor z opałem który był nieużywany i przed każdym wyjazdem do rafinerii podjeżdzał cysterną i lał. W rafinerii wlali czyściutkiej i wszystko sie wymieszało.

Ścisłej rżecz ujmując olej opałowy sam w sobie zła nie czyni. Wole dobry Oo niz chrzczone nie wiadomo co ,odbarwiane paliwo z Oo.

Autor:  Victus [ wtorek, 19 kwietnia 2016, 08:18 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

peters napisał(a):
Ścisłej rzecz ujmując olej opałowy sam w sobie zła nie czyni. Wole dobry Oo niz chrzczone nie wiadomo co ,odbarwiane paliwo z Oo.

Tak naprawdę to nie wiem co było w tym dystrybutorze, tak się tylko domyślaliśmy, jedno jest pewne, samochody stawały a jak ja przestałem już tam pracować, to wszystkie szyby powybijali na stacji i w motelu

Autor:  faraon3021 [ środa, 20 kwietnia 2016, 18:33 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

chemik211 napisał(a):
faraon3021 napisał(a):
Ja tam sie nie znam. I nie bardo mam czas na szukanie w necie.
Za to moj tesc bardzo chcial zadbac o silnik Vectry. Czytal, szukal, analizowal.
Zakupil odpowiednie specyfiki i cieszyl sie efektem. Niestety krotko. Skonczylo sie remontem pompy, i czyszczeniem calego ukladu.
Balem sie zapytac o koszt, bo byl wsciekly. Poszly tysiace ;) tyle wiem. A i ze nie chce slyszec o dolewaniu czegokolwiek do paliwa.

Zapewne pompa vp która to się bardzo często psuje i te dodatki na pewno tego nie zrobiły a jedyne co to mogły przedłużyć jej działanie bo one się zacierały

Wlasnie dlatego ze, te pompy byly jakie byly, specyfiki mialy temu zapobiec. A wyszlo jak zawsze.
Usterka pompy zaraz po dolewkach do ON, raczej nie moze byc przypadkowa.
To byla kwestia maksimum kilku dni.
Tak czy inaczej, moze to i czemus zapobiega przy nowych silnikach, ale raczej starego diesla nie "uleczy".
Jesli kots liczy na chemiczny cud, moze sie zdziwic. Jak moj tesc.

Autor:  chemik211 [ środa, 20 kwietnia 2016, 22:32 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

faraon3021I tu się nie mogę zgodzić, w ta pompa się zaciera przez syf i jedyne co to dodatki to rozpuszczają,

Autor:  Victus [ czwartek, 21 kwietnia 2016, 16:04 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

chemik211 napisał(a):
faraon3021I tu się nie mogę zgodzić, w ta pompa się zaciera przez syf i jedyne co to dodatki to rozpuszczają,

Tak i dlatego często zaczynają cieknąć po dolaniu specyfiku.

Autor:  faraon3021 [ czwartek, 21 kwietnia 2016, 18:47 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

chemik211 napisał(a):
faraon3021I tu się nie mogę zgodzić, w ta pompa się zaciera przez syf i jedyne co to dodatki to rozpuszczają,

Jesli rozpuszcza to ok.
Jesli tylko odspoinuja utrwalone zlogi, pompa pada. I zapycha sie wszystko na drodze takiego paliwa z drobinami zabrudzen.
Ja osobiscie wole lac paliwo w sprawdzonych stacjach, pilnowac zmian filtra paliwa.

Autor:  Victus [ czwartek, 21 kwietnia 2016, 21:31 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

I dlatego trzeba czytać opinię innych kierowców.
Pozwolę sobie wkleić pewien przypadek testera przy czym zalał on podwójną dawkę a więc wnioski każdy sam wyciągnie:
"Ostrzeżenie. Ten środek czyszczący wtryskiwacze może je zniszczyć? VPS Synpower Fuel Cleaner,
Część 1, Warning. This cleaner fuel injectors can destroy them?
W moje ręce wpadł bardzo silny środek czyszczący wtryskiwacze.
Podobno jest jednym z najsilniejszych środków - tak wyczytałem na zagranicznych forach.
Z resztą firma Valvoline, jest taką która wie uznawana jest za jedną z najlepszych jeśli chodzi o środki do czyszczenia układów zasilających.
O jakim środku dzisiaj będzie test?
O Valvoline VPS Synpower Fuel Cleaner - środek z górnej półki producenta z serii professional. Ciekawe czy to tylko slogan czy to rzeczywistość? Za chwilę się o tym dowieciie...

VPS Synpower Fuel Cleaner jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie oczyścić nasz układ wtryskowy/ zapłonowy. Ciekawe jest to że różne środki są dostępne w różnych pojemnościach, akurat VPS Synpower Fuel Cleaner jest w dość dużej bo aż 350 ml butelce.
Cena tego środka waha się w ok .20 zł - w zależności od sklepu i narzuconej marży.

Producent zaleca aby całą butelkę 350 ml wlać do 70 litrów paliwa.
Szczerze, to testowałem już sporo środków tego typu i prawie zawsze przestrzegałem zalecanej dawki... w tym przypadku postanowiłem iść na pewne odstępstwa...
Sprawdźmy co się stanie gdy wlejemy całą butelkę do zaledwie 30 litrów paliwa - tzn. przekroczymy podwójnie dawkę tego środka czyszczącego.

Ciekawe jak zareaguje na to silnik?
Obawiałem się że silnik może się dławić, krztusić i pewnie doprowadzi to do jego zgaśnięcia.
Przejdźmy do testów...
Jestem na CPN-ie. Wlewam całe 350 ml VPS Synpower Fuel Cleaner do baku i zalewam 30 litrami paliwa - benzyny.
Odpalamy...
Samochód odpalił normalnie. Zrobiłem jakieś 12 km i wszystko niby było ok, jak przed aplikacją. Ciekawe jak auto odpali rano?
Poranek... -16°C.
Moje obawy nie były bez podstawne... Zapalam i samochód zapalił. Ale... no właśnie, jest jakieś ale...
Silnik trzeba było dłużej kręcić zanim odpalił - nigdy tak wcześniej nie miałem. Ok, pomyślałem wtedy, pewnie VPS Synpower Fuel Cleaner coś tak "robi" skoro samochód miał delikatny problem z odpaleniem.
Jedziemy w trasę...
Jadąc w trasę na autostradzie, samochód jakby był bardziej ospały i miał mniej siły. Wtedy zapaliła mi się czerwona lampka "w głowie" może jednak źle zrobiłem że podwoiłem dawkę Valvoline fuel cleaner'a?
Z drugiej strony jak ma dobrze oczyścić wtryskiwacze to niech czyści... byle skutecznie.

Na obecną chwilę zrobiłem z tym środkiem 112 km, oprócz tego że samochód gorzej odpala - teraz już za każdym razem - to jeszcze jakby zwiększyło się jego spalanie?
Środek zamiast zmniejszyć spalanie to je jeszcze podniósł... ale "spokojnie" ciągle sobie wmawiam... Wyjeżdżę te 30 litrów i później zaleje paliwa bez VPS Synpower fuel cleaner'a i zobaczy czy będzie poprawa."

Autor:  chemik211 [ czwartek, 21 kwietnia 2016, 22:39 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Jako że valvoline mamy na warsztacie mogę już odpowiedzieć goś który to pisał to jakiś imbecyl, do mojej t4 to takie butelki wlewałem w proporcji butelka na 10l paliwa, i nigdy nic się nie stało, jedyne co kiedyś się mi przytrafiło to filtr paliwa był dowalony syfem ale to zapewne że jeszcze org był

Autor:  Probe041 [ czwartek, 21 kwietnia 2016, 22:43 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Ja liqui moly diesel spülung zalewałem ostatnio do nowego filtra paliwa do pełna a resztę do baku i nic zupełnie się nie stało

Autor:  xxxkamil [ czwartek, 21 kwietnia 2016, 23:10 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Kilka postów wcześniej pisałem o Valvoline którego użyłem i ja jestem zadowolony.

Autor:  Victus [ czwartek, 21 kwietnia 2016, 23:13 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Czułem ze coś nie tak , za dużo reklam było na stronie a najlepszym dodatkiem był pewien rosyjski specyfik za dużą kasę nie wspomnę tu nazwy

Autor:  Ronin78 [ czwartek, 1 sierpnia 2019, 09:45 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Odświeżę temat, mój mechanik, na niesławnym 2,5 tdi w Audi A4 Quattro, często holując różne auta (więc silnik dostawał po 4 literach) zrobił 600.000km z czego 1/6 pewnie na opale, polecił mi dolewać mixolu. Czy ktoś z Was dolewa i w jakich proporcjach? On u siebie w swoim 2,5 tdi właśnie to stosował.

Autor:  MAZZY137 [ czwartek, 1 sierpnia 2019, 09:49 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Ja dolewam raz do roku - na trasę - 100-500ml na zbiornik do diesli.
Nie przesadzaj z ilością jednorazowo bo olej do 2Taktu zmienia temperaturę spalin.

Autor:  Adampio [ czwartek, 1 sierpnia 2019, 10:03 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Dwaj znani mi, zawodowi kierowcy ciężarówek (głównie Jelcze), obecnie już dawno emeryci, lali mixol gdy byla tzw.sucha ropa, cokolwiek by to znaczylo. Miało zbawienne wplywać na wtryskiwacze.

Autor:  pacark [ czwartek, 1 sierpnia 2019, 10:30 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

miałem kiedyś W201 z silnikiem brrrr diesla
raz do roku filtr paliwa zalewałem do pełna olejem 2T, po odpaleniu, noga na gaz aż przepalił wszystko, silnik chodził miodzio, tak miekko-klekocząco jak na MB przystało

Autor:  Ronin78 [ czwartek, 1 sierpnia 2019, 10:50 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Może warto uderzyć do znanej i lubianej firmy? Jest coś takiego jak dodatek AMSOIL DIESEL ALL-IN-ONE ADB 473ML

Autor:  Kenobi [ czwartek, 1 sierpnia 2019, 18:16 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

Ja miksol wlewam tylko leczniczo. Jeśli pompa wykazuje objawy przytartego nastawnika dawki lub zaworu kąta wtrysku. Wtedy leje litra na 50 l ropy wypalam i do następnego tankowania wlewam LiquiMolly diesel spulung, jak na razie trzy razy po stwierdzeniach pompa trup bez żadnego rozbierania uleczyłem i nastawnik i zawór kąta wtrysku.

Autor:  Dudu$ [ czwartek, 1 sierpnia 2019, 18:20 ]
Tytuł:  Re: specyfiki i dodatki do ON

A co powiecie o tym wywodzie na temat dolewania oleju 2T do diesla?
https://www.youtube.com/watch?v=moeSmmUgEqM

Strona 4 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/