T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
specyfiki i dodatki do ON https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=14&t=1462 |
Strona 4 z 5 |
Autor: | Victus [ poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 18:08 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
niebieski-n2 napisał(a): Dokładnie. Do paliwa w PL to już zapewne tyle razy dolewają w drodze z rafinerii do dystrybutora, że już samemu nie ma sensu Święta racja a nawet przed wyjazdem w drogę do rafinerii, pracowałem kiedys to wiem. Na stacji mieli dodatkowy dystrybutor z opałem który był nieużywany i przed każdym wyjazdem do rafinerii podjeżdzał cysterną i lał. W rafinerii wlali czyściutkiej i wszystko sie wymieszało. |
Autor: | chemik211 [ poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 22:34 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
faraon3021 napisał(a): Ja tam sie nie znam. I nie bardo mam czas na szukanie w necie. Za to moj tesc bardzo chcial zadbac o silnik Vectry. Czytal, szukal, analizowal. Zakupil odpowiednie specyfiki i cieszyl sie efektem. Niestety krotko. Skonczylo sie remontem pompy, i czyszczeniem calego ukladu. Balem sie zapytac o koszt, bo byl wsciekly. Poszly tysiace tyle wiem. A i ze nie chce slyszec o dolewaniu czegokolwiek do paliwa. Zapewne pompa vp która to się bardzo często psuje i te dodatki na pewno tego nie zrobiły a jedyne co to mogły przedłużyć jej działanie bo one się zacierały |
Autor: | peters [ poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 23:44 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
Victus napisał(a): niebieski-n2 napisał(a): Dokładnie. Do paliwa w PL to już zapewne tyle razy dolewają w drodze z rafinerii do dystrybutora, że już samemu nie ma sensu Święta racja a nawet przed wyjazdem w drogę do rafinerii, pracowałem kiedys to wiem. Na stacji mieli dodatkowy dystrybutor z opałem który był nieużywany i przed każdym wyjazdem do rafinerii podjeżdzał cysterną i lał. W rafinerii wlali czyściutkiej i wszystko sie wymieszało. Ścisłej rżecz ujmując olej opałowy sam w sobie zła nie czyni. Wole dobry Oo niz chrzczone nie wiadomo co ,odbarwiane paliwo z Oo. |
Autor: | Victus [ wtorek, 19 kwietnia 2016, 08:18 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
peters napisał(a): Ścisłej rzecz ujmując olej opałowy sam w sobie zła nie czyni. Wole dobry Oo niz chrzczone nie wiadomo co ,odbarwiane paliwo z Oo. Tak naprawdę to nie wiem co było w tym dystrybutorze, tak się tylko domyślaliśmy, jedno jest pewne, samochody stawały a jak ja przestałem już tam pracować, to wszystkie szyby powybijali na stacji i w motelu |
Autor: | faraon3021 [ środa, 20 kwietnia 2016, 18:33 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
chemik211 napisał(a): faraon3021 napisał(a): Ja tam sie nie znam. I nie bardo mam czas na szukanie w necie. Za to moj tesc bardzo chcial zadbac o silnik Vectry. Czytal, szukal, analizowal. Zakupil odpowiednie specyfiki i cieszyl sie efektem. Niestety krotko. Skonczylo sie remontem pompy, i czyszczeniem calego ukladu. Balem sie zapytac o koszt, bo byl wsciekly. Poszly tysiace tyle wiem. A i ze nie chce slyszec o dolewaniu czegokolwiek do paliwa. Zapewne pompa vp która to się bardzo często psuje i te dodatki na pewno tego nie zrobiły a jedyne co to mogły przedłużyć jej działanie bo one się zacierały Wlasnie dlatego ze, te pompy byly jakie byly, specyfiki mialy temu zapobiec. A wyszlo jak zawsze. Usterka pompy zaraz po dolewkach do ON, raczej nie moze byc przypadkowa. To byla kwestia maksimum kilku dni. Tak czy inaczej, moze to i czemus zapobiega przy nowych silnikach, ale raczej starego diesla nie "uleczy". Jesli kots liczy na chemiczny cud, moze sie zdziwic. Jak moj tesc. |
Autor: | chemik211 [ środa, 20 kwietnia 2016, 22:32 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
faraon3021I tu się nie mogę zgodzić, w ta pompa się zaciera przez syf i jedyne co to dodatki to rozpuszczają, |
Autor: | Victus [ czwartek, 21 kwietnia 2016, 16:04 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
chemik211 napisał(a): faraon3021I tu się nie mogę zgodzić, w ta pompa się zaciera przez syf i jedyne co to dodatki to rozpuszczają, Tak i dlatego często zaczynają cieknąć po dolaniu specyfiku. |
Autor: | faraon3021 [ czwartek, 21 kwietnia 2016, 18:47 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
chemik211 napisał(a): faraon3021I tu się nie mogę zgodzić, w ta pompa się zaciera przez syf i jedyne co to dodatki to rozpuszczają, Jesli rozpuszcza to ok. Jesli tylko odspoinuja utrwalone zlogi, pompa pada. I zapycha sie wszystko na drodze takiego paliwa z drobinami zabrudzen. Ja osobiscie wole lac paliwo w sprawdzonych stacjach, pilnowac zmian filtra paliwa. |
Autor: | Victus [ czwartek, 21 kwietnia 2016, 21:31 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
I dlatego trzeba czytać opinię innych kierowców. Pozwolę sobie wkleić pewien przypadek testera przy czym zalał on podwójną dawkę a więc wnioski każdy sam wyciągnie: "Ostrzeżenie. Ten środek czyszczący wtryskiwacze może je zniszczyć? VPS Synpower Fuel Cleaner, Część 1, Warning. This cleaner fuel injectors can destroy them? W moje ręce wpadł bardzo silny środek czyszczący wtryskiwacze. Podobno jest jednym z najsilniejszych środków - tak wyczytałem na zagranicznych forach. Z resztą firma Valvoline, jest taką która wie uznawana jest za jedną z najlepszych jeśli chodzi o środki do czyszczenia układów zasilających. O jakim środku dzisiaj będzie test? O Valvoline VPS Synpower Fuel Cleaner - środek z górnej półki producenta z serii professional. Ciekawe czy to tylko slogan czy to rzeczywistość? Za chwilę się o tym dowieciie... VPS Synpower Fuel Cleaner jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie oczyścić nasz układ wtryskowy/ zapłonowy. Ciekawe jest to że różne środki są dostępne w różnych pojemnościach, akurat VPS Synpower Fuel Cleaner jest w dość dużej bo aż 350 ml butelce. Cena tego środka waha się w ok .20 zł - w zależności od sklepu i narzuconej marży. Producent zaleca aby całą butelkę 350 ml wlać do 70 litrów paliwa. Szczerze, to testowałem już sporo środków tego typu i prawie zawsze przestrzegałem zalecanej dawki... w tym przypadku postanowiłem iść na pewne odstępstwa... Sprawdźmy co się stanie gdy wlejemy całą butelkę do zaledwie 30 litrów paliwa - tzn. przekroczymy podwójnie dawkę tego środka czyszczącego. Ciekawe jak zareaguje na to silnik? Obawiałem się że silnik może się dławić, krztusić i pewnie doprowadzi to do jego zgaśnięcia. Przejdźmy do testów... Jestem na CPN-ie. Wlewam całe 350 ml VPS Synpower Fuel Cleaner do baku i zalewam 30 litrami paliwa - benzyny. Odpalamy... Samochód odpalił normalnie. Zrobiłem jakieś 12 km i wszystko niby było ok, jak przed aplikacją. Ciekawe jak auto odpali rano? Poranek... -16°C. Moje obawy nie były bez podstawne... Zapalam i samochód zapalił. Ale... no właśnie, jest jakieś ale... Silnik trzeba było dłużej kręcić zanim odpalił - nigdy tak wcześniej nie miałem. Ok, pomyślałem wtedy, pewnie VPS Synpower Fuel Cleaner coś tak "robi" skoro samochód miał delikatny problem z odpaleniem. Jedziemy w trasę... Jadąc w trasę na autostradzie, samochód jakby był bardziej ospały i miał mniej siły. Wtedy zapaliła mi się czerwona lampka "w głowie" może jednak źle zrobiłem że podwoiłem dawkę Valvoline fuel cleaner'a? Z drugiej strony jak ma dobrze oczyścić wtryskiwacze to niech czyści... byle skutecznie. Na obecną chwilę zrobiłem z tym środkiem 112 km, oprócz tego że samochód gorzej odpala - teraz już za każdym razem - to jeszcze jakby zwiększyło się jego spalanie? Środek zamiast zmniejszyć spalanie to je jeszcze podniósł... ale "spokojnie" ciągle sobie wmawiam... Wyjeżdżę te 30 litrów i później zaleje paliwa bez VPS Synpower fuel cleaner'a i zobaczy czy będzie poprawa." |
Autor: | chemik211 [ czwartek, 21 kwietnia 2016, 22:39 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
Jako że valvoline mamy na warsztacie mogę już odpowiedzieć goś który to pisał to jakiś imbecyl, do mojej t4 to takie butelki wlewałem w proporcji butelka na 10l paliwa, i nigdy nic się nie stało, jedyne co kiedyś się mi przytrafiło to filtr paliwa był dowalony syfem ale to zapewne że jeszcze org był |
Autor: | Probe041 [ czwartek, 21 kwietnia 2016, 22:43 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
Ja liqui moly diesel spülung zalewałem ostatnio do nowego filtra paliwa do pełna a resztę do baku i nic zupełnie się nie stało |
Autor: | xxxkamil [ czwartek, 21 kwietnia 2016, 23:10 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
Kilka postów wcześniej pisałem o Valvoline którego użyłem i ja jestem zadowolony. |
Autor: | Victus [ czwartek, 21 kwietnia 2016, 23:13 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
Czułem ze coś nie tak , za dużo reklam było na stronie a najlepszym dodatkiem był pewien rosyjski specyfik za dużą kasę nie wspomnę tu nazwy |
Autor: | Ronin78 [ czwartek, 1 sierpnia 2019, 09:45 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
Odświeżę temat, mój mechanik, na niesławnym 2,5 tdi w Audi A4 Quattro, często holując różne auta (więc silnik dostawał po 4 literach) zrobił 600.000km z czego 1/6 pewnie na opale, polecił mi dolewać mixolu. Czy ktoś z Was dolewa i w jakich proporcjach? On u siebie w swoim 2,5 tdi właśnie to stosował. |
Autor: | MAZZY137 [ czwartek, 1 sierpnia 2019, 09:49 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
Ja dolewam raz do roku - na trasę - 100-500ml na zbiornik do diesli. Nie przesadzaj z ilością jednorazowo bo olej do 2Taktu zmienia temperaturę spalin. |
Autor: | Adampio [ czwartek, 1 sierpnia 2019, 10:03 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
Dwaj znani mi, zawodowi kierowcy ciężarówek (głównie Jelcze), obecnie już dawno emeryci, lali mixol gdy byla tzw.sucha ropa, cokolwiek by to znaczylo. Miało zbawienne wplywać na wtryskiwacze. |
Autor: | pacark [ czwartek, 1 sierpnia 2019, 10:30 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
miałem kiedyś W201 z silnikiem brrrr diesla raz do roku filtr paliwa zalewałem do pełna olejem 2T, po odpaleniu, noga na gaz aż przepalił wszystko, silnik chodził miodzio, tak miekko-klekocząco jak na MB przystało |
Autor: | Ronin78 [ czwartek, 1 sierpnia 2019, 10:50 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
Może warto uderzyć do znanej i lubianej firmy? Jest coś takiego jak dodatek AMSOIL DIESEL ALL-IN-ONE ADB 473ML |
Autor: | Kenobi [ czwartek, 1 sierpnia 2019, 18:16 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
Ja miksol wlewam tylko leczniczo. Jeśli pompa wykazuje objawy przytartego nastawnika dawki lub zaworu kąta wtrysku. Wtedy leje litra na 50 l ropy wypalam i do następnego tankowania wlewam LiquiMolly diesel spulung, jak na razie trzy razy po stwierdzeniach pompa trup bez żadnego rozbierania uleczyłem i nastawnik i zawór kąta wtrysku. |
Autor: | Dudu$ [ czwartek, 1 sierpnia 2019, 18:20 ] |
Tytuł: | Re: specyfiki i dodatki do ON |
A co powiecie o tym wywodzie na temat dolewania oleju 2T do diesla? https://www.youtube.com/watch?v=moeSmmUgEqM |
Strona 4 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |