T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 10:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 19:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Tak jak wyżej napisałem, nie uważam dolewania stałego. Jedno jest pewne, zaciął mi się zawór kąta wtrysku w pozycji przyspieszonej 13st przed GMP, miałem rozbierać ale pod dolaniu mixolu i przejechaniu około 200km zawór ruszył, tak samo miałem z nastawnikiem po podpięciu VCDSa wyraźne wahania dawki 4.0 do 5.2, po wyjeżdżeniu 50 litrów z miksolem wahania spadły do 4.0 - 4.2 czyli norma.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 19:54 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 292
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 17 razy
Ja dzisiaj zalałem Vervę 74l na przejechane 1000km i specyfik czyszczący wtryski K2, w coś lepszego uzbroję się przed zimą, pewnie Amsoil wjedzie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 sierpnia 2019, 11:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
W tym a4 jest zupełnie inny silnik tak BTW
Ja nic nie leje, nie widzę potrzeby.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 sierpnia 2019, 20:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 292
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 17 razy
Probe041 napisał(a):
W tym a4 jest zupełnie inny silnik


:mrgreen: ej no jasne i aż dziw, że nadal lata przy takim użytkowaniu


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 sierpnia 2019, 09:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 kwietnia 2017, 20:26
Posty: 101
Lokalizacja: Sejny
model: Transporter
silnik: 2,5 tdi 102 ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 5 razy
Pozwolą w Państwie że wrócę do trzeciego postu wyżej. Otóż od chwili kupienia busa czyli ponad dwa lata nieświadomy skutków lałem tylko Verwę. Rozumiem że pora na specyfiki czyszczące. Czy koniecznie K2?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 sierpnia 2019, 09:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Co prawda robie rocznie tylko 10kkm ale od 4 i pó roku leje tylko ropę, głównie ze stacji k. Tesco i innych supermarketów (mam AAB wiec może się nie liczy)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 sierpnia 2019, 10:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 292
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 17 razy
taky napisał(a):
Pozwolą w Państwie że wrócę do trzeciego postu wyżej. Otóż od chwili kupienia busa czyli ponad dwa lata nieświadomy skutków lałem tylko Verwę. Rozumiem że pora na specyfiki czyszczące. Czy koniecznie K2?


Większość środków czyszczących układ wtryskowy obniża liczbę cetanową paliwa, dlatego warto mieszać je z paliwem wzbogaconym. Verva posiada liczbę cetanową 55, zwykły diesel 51. Dodatki czyszczące typu użytego K2 obniżają tą liczbę o kilka punktów, więc w połączeniu z Vervą nadal powinno być ok. Z kolei wspomniany Amsoil posiada dodatki typu All in one i nie trzeba martwić się o wspomnianą zależność. Można go lać do zwykłego diesla. Poza tym to wszystko w naszych pancernych silnikach jest bardziej wydumanym zapobieganiem, aniżeli koniecznością, one potrafią dużo znieść :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 sierpnia 2019, 19:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Ja jak ni nie wlalem to Kenobi musiał pomagać mi go odpalić. Teraz wiszę mu piwo które wleje gdzieś. Indziej. Zapewne w Bydgoszczy


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 listopada 2019, 07:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 292
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 17 razy
Jak myślicie, jaki diesel będzie bardziej tłusty - ten co się pieni czy ten który nie robi piany przy wlewaniu do zbiornika? Mam jakieś swoje obserwacje, które notorycznie się powtarzają.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 listopada 2019, 10:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Co to znaczy bardziej tłusty diesel, bo ja nie bardzo rozumiem?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 listopada 2019, 10:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 292
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 17 razy
Wlewając jednego diesla strasznie mi go spienia, po odcięciu pistoletu ledwo ledwo jestem w stanie zmieścić w baku 10l więcej - wlewając innego diesla nie spienia tak bardzo i spokojnie dolewam powoli 12l więcej. Sytuacja nie raz czy dwa zaistniała, a powtarza się zawsze. Różne paliwa - różne spienienie - moim zdaniem ma to związek z tym jak bardzo tłuste jest paliwo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 listopada 2019, 12:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie, ma to związek z pakietem dodatków w tym dodatków przeciw pienieniu. Polecam sobie poczytać http://www.paliwa.pwr.edu.pl/sites/defa ... 20N1_0.pdf


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 listopada 2019, 13:26 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 292
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 17 razy
No i temat się uzupełnia. Zwykły ON Orlenu mocno się pieni, a ON Verva już nie - jest to zjawisko powtarzalne od kilku miesięcy zwracam na to uwagę i zawsze się sprawdza przy tankowaniu. Z kolei naczytałem się sporo głosów o tym, że właśnie te dodatki, które "ulepszają" paliwo - aby się między innymi nie pieniło - znacząco pogarszają jego właściwości smarne. "Tłusty" ON staje się ON -em o kiepskich właściwościach smarujących. Pomimo tego, że liczby cetanowe paliw premium są lepsze - układy wtryskowe, pompy - to wszystko dostaje po dupie bardziej, aniżeli na zwykłym ON. Dolałem teraz do pełnego zbiornika Orlen VERVY 330ml oleju ORLEN 2T semisynthetic, którego temperatura zapłonu jest pomiędzy 70-80C, własnie po to aby polepszyć smarność "tłustość" ropy. Już na wakacjach kiedy rozlałem trochę Vervy na kostkę brukową zmieniając filtr paliwa zdziwiłem się że po kilku dniach nie było po niej żadnego śladu. Z czasów PRL pamiętam, że jak ktoś coś takiego odwalił na ulicy to ślady ropy trwały i kilka miesięcy - stąd poruszam tłustość, smarność, bo wiadomo im większa tym ślad trwalszy. Jak wykorzystam ta butelkę Orlenu 2T Semi to zamówię dodatek AMSOILA - tym bardziej że idzie zima i chyba będę szerokim łukiem omijał paliwa premium.

Na naszych stronach wiele odczuć pozytywnych, ale ciężko o jakieś badania, testy, porównania, znalazłem coś z 2014 i wynika tu niewielka poprawa kultury pracy jednostki napędowej przy domieszce 2T:
https://www.czasopismologistyka.pl/arty ... 25-artykul


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 listopada 2019, 15:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jestem ciekawy bo gdzieś przeczytałem o Schellu V-power, że oprócz dodatków lepiej czyszczących układ paliwowy ma także więcej dodatków smarujących go. Niebawem się okaże, mój zawór N108 jest bardzo czuły na wszelkie braki " smarności ", a na stacji Schella mam promocję do końca roku, że w każdy wtorek V-power jest w cenie zwykłego i od miesiąca tankuje tylko jego. Zobaczymy czy zawór się przytrze jak zwykle gdy tylko paliwo jest suche lub kiepskie czy nie.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 21 listopada 2019, 20:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
To daj znać, bo ja też przeważnie tankuję na Shell'u.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB