T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 18 kwietnia 2024, 05:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 22:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Ropa nigdy mi nie zamarzła, zawsze spuszczam przed zimą wodę z filtru paliwa ( lub wymienić)i staram się otrzymywać wysoki poziom paliwa. Lałem te za 14 zł z marketów na jesieni na wszelki wypadek i do tego jeszcze denaturat, jednak po tym jak przeczytałem na forum co się potem dzieje z ON to zaprzestałem, Skydo możesz zalać. Pomyśl może o tym http://www.hil.pl/-p-42.html


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 7 grudnia 2015, 23:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Ja raczej sceptycznie podchodzenia do różnych takich dodatków i nigdy takich nie stosowałem, jednak ostatnio coś mnie tkneło i stwierdziłem że raz kozie śmierć więc zalałem Valvoline diesel system cleaner. Wniosek, jestem pozytywnie zaskoczony, już po kilkunastu kilometrach było czuć wyraźną poprawę, można powiedzieć że tak jakby przybyło kilka koników lub turbina zaczęła lepiej pracować. Są to tylko moje odczucia co do pracy silnika, więc ja polecam.


Ostatnio edytowano środa, 24 lutego 2016, 15:01 przez xxxkamil, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 grudnia 2015, 23:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Jak ktoś nie chce stosować dodatków do oleju, to można czyścić tak..
https://www.youtube.com/watch?v=xIijYgvxW0g


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 grudnia 2015, 23:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
a Co powiecie na taki wynalazek http://kleenflo.pl/wielofunkcyjny-dodat ... 4%99dowego


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 grudnia 2015, 23:49 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 5 kwietnia 2015, 14:37
Posty: 983
Lokalizacja: kraków wieliczka
model: T4 transporter
silnik: 2,5 TDI AJT

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 52 razy
mój sąsiad stosuje to od kilku lat do swojej ciężarówki i nie ma żadnych problemów zimą
mam taki sam zamówiony


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 grudnia 2015, 00:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Wlałem własnie do nowego nabytku zobaczymy co to warte


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 grudnia 2015, 09:43 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 25 listopada 2015, 15:29
Posty: 159
model: T4
silnik: 2,5TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
ja,na ten przykład
nie leję nic !

tankuję droższe paliwo - które ma już dodatki
i co najważniejsze nie jeżdżę na rezerwie

w warunkach zimowych zapodaje castrol tda

aut miałem w cholerę i nigdy nie miałem problemu z wtryskami
ostatnio sprzedałem z przebiegiem 390tys. - nie robiłem z układem paliwowym ,nic

mało tego ....mam "osławionego" od nowości mondeo tdci
przebieg spory ,13 lat i nic się nie dzieje
u znajomych : a i owszem
ale,ja nie tankuję byle gdzie i tankuje jak mam 15-20l ropy w baku


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 grudnia 2015, 20:46 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
chemik211 napisał(a):
Wlałem własnie do nowego nabytku zobaczymy co to warte



To benzyny wlałeś ? Nadaje sie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 grudnia 2015, 21:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
peters napisał(a):
chemik211 napisał(a):
Wlałem własnie do nowego nabytku zobaczymy co to warte



To benzyny wlałeś ? Nadaje sie.

Czytaj uważnie do nowego nabytku , czyli do jedynej słusznej marki jaką jest BMW


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 grudnia 2015, 00:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 11 grudnia 2015, 01:05
Posty: 218
model: Karetka
silnik: 2461, 102hp

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 7 razy
Potwierdzam, że stosowanie olei do 2T wpływa na kulturę pracy silnika i na pewno lepiej smaruje elementy układu wtryskowego. Zmniejszenie tarcia we wszystkich elementach na pewno przekłada się na odciążenie silnika. Ale moje doświadczenia są z konstrukcjami starej daty. MB 460 i 463 z silnikami 300 i 350 D, MB 123 300D, MB 124 300D turbo, Audi 1,9 tdi 110, Ford mondeo 1,8 TD. We wszystkich od czasu do czasu wlewałem około 0,5l na zbiornik paliwa ( w Audi ok 0,3) i zawsze po wlaniu silnik po kilku minutach zyskiwał na aksamitności w pracy i odczuwalnie lepiej przyspieszał. Teraz do T4 też będę lał." Na pewno" :-) nie zaszkodzi w autach bez kata i filtra cząstek stałych. Umiar jest cnotą. 1:100 to moim zdaniem bezpieczna proporcja.
A każdy zrobi co zechce :-)


_________________
nic nie jest takie, na jakie wygląda


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 stycznia 2016, 21:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Przetestowane przez kolegów z Rajchu
"Zalecane proporcje oleju 2T
Nasuwa się wniosek, że najbardziej zalecanymi proporcjami oleju 2T w stosunku do oleju napędowego mieszczą się w przedziale od 1:200 do 1:300.
Oznacza to, że dla proporcji 1:200 na 50 L paliwa dodajemy 250 ml oleju,
Przedział jest o tyle ważny, że umożliwia nam niezbyt dokładne dozowanie oleju 2T bez jakiejkolwiek szkody dla silnika."


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 stycznia 2016, 21:36 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Victus napisał(a):
dozowanie oleju 2T bez jakiejkolwiek szkody dla silnika."


Ciekawe kto to zbadał i jaki autorytet tak twierdzi??
Bo na pewno nie inżynierowie z fabryk VW <38>


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 stycznia 2016, 21:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 11 grudnia 2015, 01:05
Posty: 218
model: Karetka
silnik: 2461, 102hp

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 7 razy
Tak jak pisałem, każdy zrobi co zechce. A jakość naszego ON a tego w EU zachodniej też inna. W polskich paliwach jest więcej wszystkiego, co źle wpływa na silnik a szczególnie kwasowych pochodnych siarki ( min kwasu siarkowego). Niby te paliwa mieszczą się w normach, ale.... raczej na dolnych półkach. 1:300 to tyle, co nic. Lepiej zwrócić uwagę na parametry i składy porównane u różnych producentów. To dla mnie miało największą wartość tego testu. A i tak, jak typowy Polak - zrobię po swojemu :-P

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, <up> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


_________________
nic nie jest takie, na jakie wygląda


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 stycznia 2016, 23:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Z doświadczenia powiem że polski on jest dużo lepszy niż niemiecki i austriacki , mniejsze gluty w ciężarówkach na pl on jeżdżących


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 stycznia 2016, 00:42 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 11 grudnia 2015, 01:05
Posty: 218
model: Karetka
silnik: 2461, 102hp

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 7 razy
Ciekawe spostrzeżenie. Ja zawsze miałem lepsze osiągi i większy dystans przejechany na paliwie tankowanym poza PL. Bez względu czy była to etylina czy on. Przypadek <ojojoj>


_________________
nic nie jest takie, na jakie wygląda


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 3 stycznia 2016, 03:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Victus napisał(a):
dozowanie oleju 2T bez jakiejkolwiek szkody dla silnika."


Ciekawe kto to zbadał i jaki autorytet tak twierdzi??
Bo na pewno nie inżynierowie z fabryk VW <38>


viewtopic.php?p=152829#p152829

co do autorytetów to H.R. Etzold "nie jest zalecana wymiana" oleju w skrzyni biegów i zapewne nikt z nas tego nie robi
Zalecają tez serwisowanie w autoryzowanym serwisie i zapewne kazdy z nas tam naprawia i dlatego pod serwisami sia takie dlugie kolejki jakk w PRL pod sklepem.

A czy w instrukcji jest napisane coś o tuningu ??

Kto nie leje dodatków niech nie leje, nikt tu nikogo nie zmusza,
Gdyby kazdy z Nas stosował sie do instrukcji obslugi to forum mozna byloby zamknąć.

Firmie nie zależy aby nasze auta jeździły 50 lat, jaki z tego interes ? Wyprodukować niezawodne auto i zamknąc fabrykę ?
W dzisiejszych czasach nazywa sie to psucie produktu i jest nawet na ten temat w Wikipedi, https://pl.wikipedia.org/wiki/Planowane_starzenie, ale to przecież stek bzdur, nie znam gości więc napewno piszą głupoty.
Inzynierowie WV już pokazali całemu światu jak fałszować dane http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/ ... iem-diesla
teraz wzieli się za Bosch
http://www.geekweek.pl/aktualnosci/2481 ... olkswagena


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 16 kwietnia 2016, 01:51 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Odkąd tylko pamietam zawsze były i bedą dodatki do Paliw. Teraz jest rozkwit tej branży gdyz wiadomo pojawiły sie techńologie PD i CR. Kiedys na zwykłym 2,4 D przejechałem pół EU na oleju roślinnym kupionym w Lidlu i chodził do końca. Ale do tematu. Od niecałego roku jestem niezbyt szcźesliwym posiadaczem vw sharana z 05 rok. W zime rożnie palił,mimo ze był sprawny piec od naszego forumowego kolegi Stefano. No ale nie palił mi mńiej jak 7,5 do 8l/ 100km. Silnik 1,9 TDI.Zrobiłem miedzy czasie ok. 3000km raczej nie ja tylko moja ślubna,i ńie wierze sam. Auto zaczęło palic prawie do litra mńiej na 100km ! Juz miałem sie wybrać na przegląd i remont PD gdzies słyszałem ,a na innym forum ze w Nadarznie robią to solidnie. A tu widocznie zwykły Mixol zrobił swoją robotę. Odnośnie aut vw T4 używam go dłużej ale nie ma takiej dużej różnicy,ale troche jest.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2016, 22:05 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 23 września 2012, 20:27
Posty: 610
Lokalizacja: Podlasie BKL
model: Long Red
silnik: ACV

Podziękował: 19 razy
Pomógł: 45 razy
A ja do swojego 2,5 ACV od dwóch miesięcy tankuję tylko Vervę i zauważyłem znaczne różnice.
Silnik żwawszy, lepiej odpala z rana i spalanie mniejsze.
Z tymi różnym specyfikami, czasem coś kupowałem i dolewałem, ale żadnej odczuwalnej różnicy nie było.


_________________
Ja mam siłę, ja mam moc..
Ja przetańczę całą noc..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 17 kwietnia 2016, 23:53 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 stycznia 2014, 12:22
Posty: 798
Lokalizacja: Nancy Francja
model: t4
silnik: 2,5

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 34 razy
Ja tam sie nie znam. I nie bardo mam czas na szukanie w necie.
Za to moj tesc bardzo chcial zadbac o silnik Vectry. Czytal, szukal, analizowal.
Zakupil odpowiednie specyfiki i cieszyl sie efektem. Niestety krotko. Skonczylo sie remontem pompy, i czyszczeniem calego ukladu.
Balem sie zapytac o koszt, bo byl wsciekly. Poszly tysiace ;) tyle wiem. A i ze nie chce slyszec o dolewaniu czegokolwiek do paliwa.


_________________
Moja T4


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 18 kwietnia 2016, 07:58 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Dokładnie.
Do paliwa w PL to już zapewne tyle razy dolewają w drodze z rafinerii do dystrybutora, że już samemu nie ma sensu :)


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB