T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 18:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 lutego 2011, 23:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
znajomy pompiarz mi pokazywał rożne mieszanki i rożne ON wniosek był jeden im jaśniejszy kolor tym czystsze paliwo po wtóre, każdy specyfik który jest gęstszy od ON , dolewany do paliwa w niewielkim stopniu ,ale zawsze zagęszcza ON , co za tym idzie utrudnia przepchnięcie przez pompę i wtryski . A już największe zło to biodiesel ; tak zamordowałem kaczkę, mimo ze ten silnik jest nie do zdarcia.


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Ostatnio edytowano poniedziałek, 21 lutego 2011, 20:30 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
ort. i literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 21 lutego 2011, 19:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 4 października 2010, 16:16
Posty: 146
Lokalizacja: tczew
model: transporter
silnik: 2.4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
pacark napisał(a):
GrzesTM napisał(a):
miksol - w mercu (2.5D 190) zadzialal rewelacyjnie(rozniejsza praca na zimnym silniku, obrotu maksymalne pod obciazeniem na poziomie 5300, cichsze klekotanie - z tym ze merc ma pompe sekcyjna) ogolnie silnik nie do poznania

kiedy miałem W201 2.0d robiłem tak, a efekt był ten sam:
raz na jakiś czas zalewałem mixolem filtr paliwa (po wcześniejszym opróżnieniu go z ropy), później odpalałem, pedał w podłogę aż cały olej się z niego wypalał, silnik mruczał i pieknie pracował jak na merca w dieslu przystało


zalac filtr tez dobra metoda, nie raz chcialem ale nigdy nie zrobilem (zawsze zapominalem albo mi sie nie chcialo znowu wykrecac i oprozniac ;D )
jaki stosunek? pelna banka (1l) do baku i tyle w temacie (stan baku nie ma znaczenia, ale ja robilem na rezerwie, zreszta tak jak napisal pacark na samym tez pojedzie ;D )


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 stycznia 2014, 22:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 14 października 2012, 19:33
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa
model: BUS
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Zastosowałem za radę mechanika preparat marki Wynn's.
Bezpośrednio do filtra po wymianie. Przyczyną było intensywne dymienie na niebiesko zaraz po odpaleniu i nieco mniejsze na biegu jałowym, przy nierozgrzanym silniku. Po zastosowaniu zjawisko uległo zmniejszeniu, ale nie zniknęło całkowicie. Trudno to wymiernie ocenić, powiedziałbym, że dymienie było co najmniej o połowę słabsze. Operacja dotyczy silnika 2.5 tdi z przebiegiem 225tyś, przebieg raczej wiarygodny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 listopada 2015, 17:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Witajcie.
Zima przed nami więc zacząłem poszukiwania jakiegoś specyfiku do ON, Natknąłem się na pewną stronę, którą pozwoliłem sobie przekopiować dla Was. Wiem już, że kolejnym specyfikiem który doleję to Mixol
Zapraszam do lektury
Pozdrawiam
"Komplikacja konstrukcji współczesnych silników z zapłonem samoczynnym (diesla)
spowodowała znacznie większe obciążenia mechaniczne materiałów konstrukcyjnych.
Jednym z czynników "wysilenia" konstrukcji jest zastosowanie ciśnień wtrysku na poziomie 1000-2000 bar.
Ciśnienia te wytwarza w systemie CR pompa paliwa.

Wałek mimośrodowy napędzany najczęściej paskiem rozrządu wymusza ruch posuwisto-zwrotny sekcji tłoczącej pompy, która tłoczy paliwo do listwy akumulacyjnej
silnika.
Bezpośrednia współpraca wałka krzywkowego z sekcją tłoczącą wymusza zapewnienie odpowiedniego smarowania i odbierania ciepła, które wytwarza się podczas pracy.
Rolę "smaru" i "chłodziwa" spełnia paliwo. Jest to powód, dla którego jakość paliwa musi być na odpowiednim poziomie.

W latach 2005-2006 zmniejszono zawartość siarki w ON. Siarka i jej związki poza destrukcyjnym działaniem korozyjnym polepszały własności smarujące paliwa.
Efekt zmian składu paliwa był jednoznaczny: pogorszyły się warunki pracy precyzyjnych elementów układów wtryskowych.
Zauważono zwiększoną awaryjność silników o zapłonie samoczynnym - dotyczy układu zasilania silnika paliwem.
Zaobserwowano niewielkie, błyszczące drobiny w filtrach paliwa, które przedostając się do wtryskiwaczy powodowały ich uszkadzanie.
Wywnioskowano że, owe drobinki, to elementy współpracujących par pompy wysokiego ciśnienia. Powodem ich powstawania jest podwyższone tarcie i temperatura pracy pompy wskutek obniżonej smarności paliwa .
Na poparcie owej tezy przytacza się opracowanie naukowe pracowników Politechniki Krakowskiej - "Zagadnienia smarności ciekłych paliw silnikowych":

Koszt nowej pompy paliwa wysokiego ciśnienia zawiera się w przedziale od 2000 do 5000 w zależności od modelu silnika.
Nie wiem, czy istnieje możliwość regeneracji pomp wysokiego ciśnienia.
Koszt 1 wtryskiwacza CR to kwota około 1200 PLN.
Regeneracja wtryskiwacza o ile w ogóle możliwa (tylko Bosch i Delphi) to wydatek rzędu 600 PLN.
Do kosztów takiej naprawy należy doliczyć koszty robocizny, sprawdzenia układu elektrycznego wtryskiwaczy. Najczęściej również koszt czyszczenia układu paliwowego i zbiornika oraz oczywiście wymiany filtrów.

Wobec powyższej perspektywy, użytkownicy zaczęli się zastanawiać w jaki sposób zwiększyć trwałość elementów wtryskowych silników.
Na konstrukcję pomp i wtryskiwaczy oraz rodzaj użytego materiału wpływu nie mamy, więc tutaj poprawa nie jest możliwa.
Pewien wpływ możemy mieć na własności smarne paliwa. Użytkownicy w różnych krajach na całym świecie zauważyli problem i sami zaczęli poprawiać smarność ropy olejem do 2T.
Sięgnięto do jednego z najprostszych i najstarszych metod poprawy smarności jest dodawanie do paliwa
oleju wykorzystywanego w silnikach dwusuwowych, tzw oleju 2T lub oleju mieszankowego lub po prostu "Miksolu".
Silniki dwusuwowe smarowane są właśnie olejem dodawanym do benzyny. Benzyna w takim silniku dostarczana jest do wnętrza silnika.
Ma kontakt z elementami współpracującymi (łożyska wału korbowego) i dzięki temu zapewnia wystarczające smarowanie.
Zasadę smarowania mieszankowego wykorzystano w silnikach diesla. Do oleju napędowego dodawany jest olej 2T, który przepływając przez pompę i wtryskiwacze zapewnia im odpowiednie smarowanie, a więc polepszenie warunków współpracy wydłużając tym samym trwałość.
Same zalety?
Niby tak, ale nie do końca jest tak kolorowo.
Użytkownicy niemieckiego forum motortalk.de próbowali przeprowadzać profesjonalne testy oleju napędowego z dodatkiem oleju do dwusuwów i wyniki wpływu 2T na parametry paliwa, a tym samym procesy spalania są dość zaskakujące.

Wpływ oleju 2T na liczbę cetanową.
Liczba cetanowa ON to oględnie mówiąc, zdolność paliwa do samozapłonu. Im LC jest wyższa, tym „miększa” jest praca silnika.
Minimalna LC paliwa wynosi 50.
I tak, dodatek oleju 2T w proporcji 1:50 zmniejsza LC o 26 punktów!
Dodatek 2T w proporcji 1:150 zmniejsza LC już zaledwie o 3 punkty, co jest wartością akceptowalną.

Wpływ oleju 2T na parametr HFRR
HFRR to parametr opisujący własności smarne paliwa. Wyrażany jest w ľm. Im mniej ľm na badanej próbce, tym mniejsze zużycie, a więc lepsza smarność. Ponownie podeprę się niemieckim forum mt.de, gdzie użytkownicy zlecili badania HFRR paliwa z dodatkiem 2 różnych olejów:

Próbka wzorcowa miała smarność równą 238 um, a dwie próbki z dodatkiem różnych olejów 2T miały smarność 178 i 256um.
Wniosek z tego jest taki, że jeden olej poprawił smarność o około 25% w stosunku do próby wzorcowej, czyli czystego ON, drugi natomiast pogorszył HFRR o 10%.

Własności czyszczące oleju 2T.
Użytkownicy, którzy przez dłuższy czas dodają olej 2T do ON, stwierdzają, że paliwo takie posiada lepsze własności oczyszczające wnętrze mechanizmów z różnego rodzaju osadów.
Wniosek subiektywny

Zalecane proporcje oleju 2T
Nasuwa się wniosek, że najbardziej zalecanymi proporcjami oleju 2T w stosunku do oleju napędowego mieszczą się w przedziale od 1:200 do 1:300.
Oznacza to, że dla proporcji 1:200 na 50 L paliwa dodajemy 250 ml oleju, dla 1:250.
Przedział jest o tyle ważny, że umożliwia nam niezbyt dokładne dozowanie oleju 2T bez jakiejkolwiek szkody dla silnika.

Zalecane oleje
Najbardziej znanym i sprawdzonym olejem dodawanym do paliwa jest produkt f-my Liqui Moly o symbolu 1052:
http://liquimoly.pl/produkty/produkty-o ... 052-detail
http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... t-1-2-0907
Innym polecanym olejem, głównie ze względu na parametry i dostępność jest produkt naszego rodzimego giganta Orlen Platinum Moto 2T:
http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/P ... TO_2T.aspx

I do starszych silników, „klasyczny” Miksol S:
http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/P ... XOL_S.aspx
Koleżanka Iwona dotarła do informacji:
Najbardziej polecane na MT.de, półsyntetyki API TC, JASO FC, ISO-L-EGC bądź ISO-L-EGD (w kolejności alfabetycznej):
*Addinol Super 2 T MZ 406
*Delticom HighPerformer
*Liqui Moly 1052
*Liqui Moly Racing 2T 1504
*Liqui Moly Racing Scooter 1621
*MEGUIN megol TC
*Shell Advance VSX 2T
*RAVENOL Scooter

nie polecają na podstawie przeprowadzanych testów: nadają się do smarowania, ale mają słabe właściwości myjące
*Castrol Act>evo 2T, mineralny API TC / JASO FC,
*Mobil Extra 2T, półsyntetyk API TC, JASO FC, ISO L-EGC

zdecydowanie niepolecane:
*Divinol FF API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD
*MEGUIN megol 2T TC mineralny API TC, ISO L-EGB, JASO FB
*Motul 510 2T API TC, JASO FD/FC, ISO L-EGD


Oczywiście stosowanie innych olejów również jest dozwolone, ale ze względu na dużą ilość nie podajemy ich gatunków. Należy tutaj napisać, że bardziej trzeba się kierować umiejętnością doboru oleju wg parametrów, niż podawaniem konkretnych wyrobów o czym w następnym punkcie.

Kryteria doboru oleju 2T jako dodatku do oleju napędowego
Jako, że stosowanie olejów 2T w paliwie silników diesla jest wymysłem użytkowników, żadne oficjalnie wytyczne nie istnieją.
Przeglądają jednak parametry olejów, można natknąć się na pewne wspólne cechy, które wydają się być istotne z punktu widzenia zastosowania 2T w dieslu.
I tak, wyróżnić można 3 grupy parametrów, które mówią z jakim olejem mamy do czynienia:
1. Temperatura zapłonu
2. Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu
3. Spełniane normy jakościowe,

Temperatura zapłonu jest parametrem, który ma wpływ na przebieg spalania paliwa w cylindrze. Owa temperatura dla czystego ON ma wartość około 60*C. Dlatego temp zapłonu oleju 2T powinna być jak najbliższa wartości, którą ma ON.
I tek, oleje 2T na bazie mineralnej, czyli nasz Mixol, mają temperaturę zapłonu równą temperaturze zapłonu ON.
Oleje półsyntetyczne, czyli Liqui Moly i Orlen Platinum mają temperaturę zapłonu w przybliżeniu 80*C. Oleje w pełni syntetyczne zapalają się w temperaturze 100*C i więcej.

Ilość popiołów siarczanowych po spaleniu wpływa na pracę filtrów cząstek stałych. Jak najmniejsza ich ilość służy utrzymaniu przynajmniej takiej samej ilości cząstek stałych w spalinach, jak w paliwie bez dodatków.
W praktyce ilość około 0,1% popiołów należy uznać za bardzo małą zawartość cząstek stałych.
I tak, Liqui Moly posiada deklarowaną wartość popiołów na poziomie 0,06%, a Orlen Platinum Moto 2T 0,07%.
Stary Miksol S posiada 0,11% popiołów po spaleniu.

Współczesny olej do silników dwusuwowych spełnia 3 rodzaje norm: ISO, JASO i API.
Normy JASO odpowiadają za bezdymne spalanie oleju w cylindrze i własności „myjące”.
W praktyce należy przyjąć, że „nowsze” silniki muszą spełniać te normy. Najodpowiedniejsze to JASO FC i JASO FD:
http://en.wikipedia.org/wiki/JASO_FC

Oleje, które spełniają tylko normy API TA/TB to oleje klasy Mixol i ze względu na obecność filtra cząstek stałych w układzie wydechowym, nie są zalecana do takich samochodów.
Klasa API TC jest odpowiednia dla każdego silnika.

Optymalny olej to półsyntetyk spełniający normy: ISO L-EGC , API TC , JASO FC.

Zaobserwowane efekty ze wzbogacania ON olejem do 2T są praktycznie niezależnie od krajów i marek samochodów :

Zalety obiektywne (zmierzone i udokumentowane):
• Analiza spalin wykazuje mniejsze zadymienie.
• Zmniejszają się i wyrównują korekcje na wtryskach (dotyczy silników z CR)


Zalety subiektywne:
• Większa kultura pracy silnika (ładniejszy i cichszy dźwięk pracy silnika)
• Łatwiejsze zapalanie silnika
• Mniejsze zużycie paliwa –
• Pompy wysokiego ciśnienia ciszej i dłużej pracują


Wady:
• Kłopotliwe dolewanie przed tankowaniem
• Dodatkowe koszty na olej do 2T. "


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Ostatnio edytowano piątek, 20 listopada 2015, 08:57 przez Victus, łącznie edytowano 4 razy


Za ten wpis autor Victus podziękował: peters (sobota, 16 kwietnia 2016, 01:34)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 listopada 2015, 18:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Dołączę do tematu.

Ja u siebie i u wielu klientów stosuje od kilku lat z powodzeniem dwa środki:

BG DFC Diesel Fuel 2276 Conditioner with Lubricity

BG Diesel Fuel Conditioner with Lubricity, preparat smarujący pompę paliwową, silnik Diesla) to wielofunkcyjny preparat usuwający osady z układu paliwowego oraz zapobiegający dalszemu powstawaniu depozytów. Zapewnia tez niskosiarkowemu olejowi napędowemu powłokę o właściwej wytrzymałości i nawilżeniu, zapobiegającą zatarciu lub zarysowaniu elementów składowych pompy paliwowej. BG Diesel Fuel Conditioner with Lubricity ponadto oczyszcza cały układ paliwowy, zmniejsza zużycie paliwa, zmniejsza emisje spalin, zapobiega dymieniu, chroni przed powstawaniem osadów i korozji, a także stabilizuje paliwo w zbiorniku. Produkt jest bezpieczny dla samochodów z katalizatorem.

BG 2276

i drugi mozna stosowac na codzien ( ja stosuje u siebie co drugie tankowanie)

BG 244 for Diesels only szybko i skutecznie czyści wtryskiwacze oleju napędowego. Usuwa osady węglowe z wnętrza komory spalania, przywraca osiągi, poprawia prace na biegu jałowym, zapobiega ponoszeniu wysokich kosztów napraw. W ciągu zaledwie kilku kilometrów jazdy uzyskuje się pełną moc silnika! Aby utrzymać właściwą czystość układu paliwowego i wydajność silnika, dodawaj BG 244 for Diesels only do zbiornika paliwowego co 12,000-14,500 km. Produkt jest bezpieczny dla samochodów z katalizatorem oraz filtrem cząstek stałych oraz sondą Lambda.

Moim zdaniem naprawdę warto.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 listopada 2015, 21:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
rotor napisał(a):
BG DFC Diesel Fuel 2276 Conditioner with Lubricity, BG 244 for Diesels only

gdzie można te specyfiki kupić w Polsce ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 19 listopada 2015, 22:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
W BG Polska ? :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 listopada 2015, 00:04 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Ciekawy artykuł,ale prosiłbym moderatorów o jego skroceńie gdyz jest podwójnie napisany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 listopada 2015, 08:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Po co niepokoić Moderatora, myslę że ma wystarczajaco duzo pracy.
Już skróciłem.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 listopada 2015, 01:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 marca 2015, 00:07
Posty: 27
model: T4
silnik: abl

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 2 razy
Stosuję od kilku lat do moich diesli olej do dwutaktów Liqui Moly 1052. Silniki chodzą cicho. Natomiast byłbym ciekawy Waszych rekomendacji dodawania czegoś do ON w zimie. Na razie stosuję Amsoil Diesel Injector Clean+Cold Flow. Z tym że jeszcze mrozów nie ma ... haha


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 listopada 2015, 13:01 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
Specyfiki BG można dostać w wyspecjalizowanych warsztatach.

Niestety nie da się ich kupić w sklepach online.

Jeśli jesteście zainteresowani dzwońcie postaram się zrobić dobrą cenę na hasło forum T4.

Tel. 508782001 Damian od poniedziałku do piątku od 8.00 do 17.00


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 listopada 2015, 23:33 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Wśród znajomych zaczolem rozmawiać o dodatkach do paliwa i dolewaniu oleju do paliwa to patrzyli na mnie jak na dziwaka. Swoja droga 5l Mixolu juz kupilem w dobrej cenie 40,50gr. Bedzie do aut na dolewkę a szczególnie do Sharana na PD.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 listopada 2015, 22:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Kolego peters z tymi dodatkami to jest tak jak z polityką jak trafisz na odpowiedznich ludzi to mozecie rozmawiac długi czas jak nie to po pierwszych słowach jesteś juz spalony.
Dobra cena za mixol, lałem do WSK 175, Jawa 350 a teraz zacząłem do T4, podobno spada zużycie paliwa


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 listopada 2015, 08:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Jakby trzeba było lać do paliwa cokolwiek to by w instrukcji fabrycznej napisali, wtedy jeszcze nie robili aut po to, żeby się zaraz popsuły.
Jak ktoś zapłaci za wtryski to się siedemnaście razy zastanowi zanim coś wleje do baku <38>
Poza tym te wszystkie t4 co podchodzą pod milion km przejechały tyle wcale nie dlatego, że ktoś coś wlewał do baku wraz z paliwem.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 listopada 2015, 17:44 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
niebieski-n2 napisał(a):
Jakby trzeba było lać do paliwa cokolwiek to by w instrukcji fabrycznej napisali, wtedy jeszcze nie robili aut po to, żeby się zaraz popsuły.
Jak ktoś zapłaci za wtryski to się siedemnaście razy zastanowi zanim coś wleje do baku <38>
Poza tym te wszystkie t4 co podchodzą pod milion km przejechały tyle wcale nie dlatego, że ktoś coś wlewał do baku wraz z paliwem.


Niby tak tylko, że "ekologia" wymusza zmiany składu paliwa których projektanci układów wtryskowych nie brali pod uwagę...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 listopada 2015, 18:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jakie zmiany? Usunięto siarkę i w jej miejsce poszedł dodatek smarnościowy aby paliwo dalej spełniało normę i tyle z tego co mi wiadomo.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 listopada 2015, 19:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
W latach 2005-2006 zmniejszono zawartość siarki w ON. Siarka i jej związki poza destrukcyjnym działaniem korozyjnym polepszały własności smarujące paliwa.
Efekt zmian składu paliwa był jednoznaczny: pogorszyły się warunki pracy precyzyjnych elementów układów wtryskowych.
Zauważono zwiększoną awaryjność silników o zapłonie samoczynnym - dotyczy układu zasilania silnika paliwem.
Zaobserwowano niewielkie, błyszczące drobiny w filtrach paliwa, które przedostając się do wtryskiwaczy powodowały ich uszkadzanie.
Wywnioskowano że, owe drobinki, to elementy współpracujących par pompy wysokiego ciśnienia. Powodem ich powstawania jest podwyższone tarcie i temperatura pracy pompy wskutek obniżonej smarności paliwa .
Na poparcie owej tezy przytacza się opracowanie naukowe pracowników Politechniki Krakowskiej - "Zagadnienia smarności ciekłych paliw silnikowych
https://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/ ... rnosci.pdf


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 listopada 2015, 19:52 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
Probe041 napisał(a):
Jakie zmiany? Usunięto siarkę i w jej miejsce poszedł dodatek smarnościowy aby paliwo dalej spełniało normę i tyle z tego co mi wiadomo.


"biododatki" - słowo kluczowe :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 27 listopada 2015, 20:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
"Na stronie STP przedstawiciele firmy twierdzą: „Wielu producentów samochodów uważa, że niefabryczne dodatki do benzyny nie są konieczne, mimo że sprzedaje własne marki dodatków. Niektóre pofabryczne dodatki do benzyny zawierają korozyjne środki chemiczne szkodliwe dla elementów układu paliwowego lub wewnętrznych części silnika”. I już po chwili zapewniają, że produkty ich firmy nie zwierają środków konserwujących i są bezpieczne dla wszystkich silników."


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 15:51 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Victus napisał(a):
Kolego peters z tymi dodatkami to jest tak jak z polityką jak trafisz na odpowiedznich ludzi to mozecie rozmawiac długi czas jak nie to po pierwszych słowach jesteś juz spalony.
Dobra cena za mixol, lałem do WSK 175, Jawa 350 a teraz zacząłem do T4, podobno spada zużycie paliwa

A to prawda,trzeba uwazac co z kim rozmawiac bo pozniej trzeba sie napracowac w pocie oblicza aby zrozumial.
DIESEL SKYDD widzialem ostatnio na stacji Wasbruk ten dodatek kosztowal 35/500ml. Nie wiem czy to dobra cena ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 95 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB