T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 21:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Zdiagnozowana usterka utraty mocy - zwariował przepływomierz. Oryginał Boscha wytrwał 4 lata 3 miesiące, 80tyś km. Chyba zakupię wkład Pierburga, może będzie trwalszy.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 22:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Kenobi napisał(a):
Zdiagnozowana usterka utraty mocy - zwariował przepływomierz. Oryginał Boscha wytrwał 4 lata 3 miesiące, 80tyś km. Chyba zakupię wkład Pierburga, może będzie trwalszy.

Kenobi, aby wydłużyć żywotność przepływki musiał byś zainwestować w taki numerek: 074129614, czyli zmodyfikowaną obudowe filtra powietrza. Koszt około 200ojro. <cool>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 22:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Można też swoją obudowę stuningować :) http://www.t4-wiki.de/wiki/Luftfilterka ... ufteinlass


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 23:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Chodzi o wykroplenie większej ilości wilgoci z powietrza której filtr nie jest w stanie zatrzymać ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 23:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Chodzi o to aby puszka nie ciągnęła wody z zewnątrz


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 23:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Jak zwał tak zwał ale generalnie rzecz biorąc to właśnie chodzi o zmniejszenie/ograniczenie wilgoci ZA filtrem powietrza.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 23:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Zawsze będzie ciągnąć chyba, że przerobisz tak aby ciągnęła z innego miejsca, więc ta przegroda w środku na niewiele się zda, albo czegoś nie kumam.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 20 stycznia 2017, 23:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Ta przegroda ,,zapobiega" bezpośredniemu dmuchaniu wilgotnym powietrzem na filtr, bez niej filtr szybciej i intensywniej pochłania wilgoć a co za tym idzie przepuszcza dalej. Teoretycznie część wilgoci powinna się skroplić na tej przegrodzie i spłynąć na dno obudowy. Ponadto nie bez znaczenia jest też dodatkowy wlot który zasysa suchsze powietrze z komory silnika, niestety też cieplejsze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 stycznia 2017, 10:08 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
O.k rozumiem ale z rozmów z osobami które posiadają starszą wersję przepływomierza Pierburga tego typu:
Załącznik:
pierburg.jpeg

wynikałoby, że pomimo tego samego zasysu powietrza jest on zdecydowanie mniej awaryjny.
Zresztą w innych markach zastosowany taki sam jak w T4 Bosch
Załącznik:
przepywomierzBosch.JPG

też się sypie częściej niż Pierburg przynajmniej z tego co udało mi się wyczytać.
Przypadek czy jednak coś jest na rzeczy w samej przepływce ?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 stycznia 2017, 11:13 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Czy oba przepływomierze są zamienne,tzn wszystko pasuje bez przeróbek? Co do patentu z blaszką to nie głupi patent,tylko ja bym jeszcze podgią kilka milimetrów w dół wtedy większe prawdopodobieństwo jest,że pęd powietrza nie pociągnie wody która powinna zatrzymywać się na owym rancie (zagięciu)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 stycznia 2017, 11:27 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
taki Pierburga wystepowal w golfie 3 1.9 tdi koszt uzywki 20 zl.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 stycznia 2017, 12:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
czoper napisał(a):
Czy oba przepływomierze są zamienne,tzn wszystko pasuje bez przeróbek?


Nie. Inna jest wtyczka.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 stycznia 2017, 16:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wtyczkę można przełożyć jak ktoś uparty ale czy to będzie działać to trzeba by sprawdzić


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 21 stycznia 2017, 17:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Kolega pytał:

czoper napisał(a):
(...)wszystko pasuje bez przeróbek? (...)


Probe041 napisał(a):
Wtyczkę można przełożyć (...)


To chyba już jakaś przeróbka?

Poza tym polecam zerknąć na schemat połączeń do sterownika silnika:


http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G70_(Luftmassenmesser)


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2017, 20:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Jeśli chodzi o przepływomierz Boscha to katalogowo do T4 2.5 TDI 102km i 88km są dwie wersje:
- montowany w rocznikach modelowych 98r i 99r o nr 0 281 002 216, kosztuje +/- 280 zł
- montowany w rocznikach modelowych od 2000r wzwyż o nr 0 281 002 263 kosztuje +/- 450zł
Ta ogromna różnica w cenie ( posiadam rocznik 2001 )przy okazji awarii skłoniła mnie do eksperymentów z zamianami zarówno jeśli chodzi o obudowy jak i same lizaki.
Zdjęcia poniżej obrazują fizyczne różnice wewnętrzne, bo z zewnątrz są takie same.

0 281 002 216 rocznik 98-99
Załącznik:
1.JPG

Załącznik:
2.JPG

Załącznik:
3.JPG

Załącznik:
4.JPG


0 281 002 263 rocznik od 2000
Załącznik:
5.JPG

Załącznik:
6.JPG

Załącznik:
7.JPG

Załącznik:
8.JPG


Teraz porównanie samych lizaków
Załącznik:
9.JPG

Załącznik:
10.JPG


Spostrzeżenia są takie, że jakiej kombinacji obudowa - lizak bym nie zastosował nie byłem w stanie odczuć jakiejkolwiek różnicy w dynamice czy innych aspektach jazdy. Nie wiem czym została spowodowana zmiana i jakie ona wymierne korzyści daje dla użytkownika. Może w jakichś super dokładnych pomiarach coś by wyszło, w codziennej jeździe nic nie odczułem. Spokojnie można kupić wersję tańszą i przełożyć sam lizak, jak i zamontować całość bez względu na rocznik. Jedyne co ja mogę stwierdzić to, że fabrycznie zamontowana nowszego typu przepływka przetrwała cztery razy dłużej od starszego typu. Niestety nie daje to pewności czy jest to reguła czy przypadek.
W tej chwili jeżdżę na zestawie:
Obudowa nowsza 0 281 002 263 z zamiennikiem lizaka Pierburga ( +/- 260 zł ) jak na zdjęciu i też śmiga bez zarzutu.
Załącznik:
11.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękowali: 2 rafflex (wtorek, 7 lutego 2017, 21:41) • vwpitek (wtorek, 7 lutego 2017, 23:17)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2017, 20:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Zapomniałeś o rocznikach 96-98 jeśli o 2.5 tdi chodzi ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2017, 21:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Nie zapomniałem, napisałem wyraźnie:
Kenobi napisał(a):
Jeśli chodzi o przepływomierz Boscha


wcześniej były Pierburgi których nie zgłębiałem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2017, 21:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Racja :)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2017, 22:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Wniosek jaki mi się nasówa po takiej analizie to taki iż Kenobi musi jeszcze kupić drugą teczke z roczników 96-98 aby mógł zgłębić temat przepływki Pierburga. <cool>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 7 lutego 2017, 23:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Mała aktualizacja.
Rozważania dotyczą wersji 102km i 88km. Według mojej wiedzy w 151 km jest trochę inna obudowa filtra powietrza jak i przepływki. Kołnierz którym jest przykręcona do filtra jest w innym miejscu, przesunięty bliżej lizaka. Jaki siedzi lizak w środku sprawdzę jak mi NiebieskiN2 da rozebrać swoją <cool> .


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Silwko1983 (niedziela, 25 lipca 2021, 12:26)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB