T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Przepływomierz - żywotność, rodzaje, zamiany itp.
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=14&t=14341
Strona 1 z 2

Autor:  Kenobi [ piątek, 20 stycznia 2017, 21:44 ]
Tytuł:  Przepływomierz - żywotność, rodzaje, zamiany itp.

Zdiagnozowana usterka utraty mocy - zwariował przepływomierz. Oryginał Boscha wytrwał 4 lata 3 miesiące, 80tyś km. Chyba zakupię wkład Pierburga, może będzie trwalszy.

Autor:  xxxkamil [ piątek, 20 stycznia 2017, 22:33 ]
Tytuł:  Re: Co dziś zrobilismy w swoim aucie...

Kenobi napisał(a):
Zdiagnozowana usterka utraty mocy - zwariował przepływomierz. Oryginał Boscha wytrwał 4 lata 3 miesiące, 80tyś km. Chyba zakupię wkład Pierburga, może będzie trwalszy.

Kenobi, aby wydłużyć żywotność przepływki musiał byś zainwestować w taki numerek: 074129614, czyli zmodyfikowaną obudowe filtra powietrza. Koszt około 200ojro. <cool>

Autor:  Probe041 [ piątek, 20 stycznia 2017, 22:40 ]
Tytuł:  Re: Co dziś zrobilismy w swoim aucie...

Można też swoją obudowę stuningować :) http://www.t4-wiki.de/wiki/Luftfilterka ... ufteinlass

Autor:  Kenobi [ piątek, 20 stycznia 2017, 23:00 ]
Tytuł:  Re: Co dziś zrobilismy w swoim aucie...

Chodzi o wykroplenie większej ilości wilgoci z powietrza której filtr nie jest w stanie zatrzymać ?

Autor:  Probe041 [ piątek, 20 stycznia 2017, 23:13 ]
Tytuł:  Re: Co dziś zrobilismy w swoim aucie...

Chodzi o to aby puszka nie ciągnęła wody z zewnątrz

Autor:  xxxkamil [ piątek, 20 stycznia 2017, 23:25 ]
Tytuł:  Re: Co dziś zrobilismy w swoim aucie...

Jak zwał tak zwał ale generalnie rzecz biorąc to właśnie chodzi o zmniejszenie/ograniczenie wilgoci ZA filtrem powietrza.

Autor:  Kenobi [ piątek, 20 stycznia 2017, 23:28 ]
Tytuł:  Re: Co dziś zrobilismy w swoim aucie...

Zawsze będzie ciągnąć chyba, że przerobisz tak aby ciągnęła z innego miejsca, więc ta przegroda w środku na niewiele się zda, albo czegoś nie kumam.

Autor:  xxxkamil [ piątek, 20 stycznia 2017, 23:50 ]
Tytuł:  Re: Co dziś zrobilismy w swoim aucie...

Ta przegroda ,,zapobiega" bezpośredniemu dmuchaniu wilgotnym powietrzem na filtr, bez niej filtr szybciej i intensywniej pochłania wilgoć a co za tym idzie przepuszcza dalej. Teoretycznie część wilgoci powinna się skroplić na tej przegrodzie i spłynąć na dno obudowy. Ponadto nie bez znaczenia jest też dodatkowy wlot który zasysa suchsze powietrze z komory silnika, niestety też cieplejsze.

Autor:  Kenobi [ sobota, 21 stycznia 2017, 10:08 ]
Tytuł:  Re: Wydłużenie żywotności przepływomierza

O.k rozumiem ale z rozmów z osobami które posiadają starszą wersję przepływomierza Pierburga tego typu:
Załącznik:
pierburg.jpeg

wynikałoby, że pomimo tego samego zasysu powietrza jest on zdecydowanie mniej awaryjny.
Zresztą w innych markach zastosowany taki sam jak w T4 Bosch
Załącznik:
przepywomierzBosch.JPG

też się sypie częściej niż Pierburg przynajmniej z tego co udało mi się wyczytać.
Przypadek czy jednak coś jest na rzeczy w samej przepływce ?

Autor:  czoper [ sobota, 21 stycznia 2017, 11:13 ]
Tytuł:  Re: Wydłużenie żywotności przepływomierza

Czy oba przepływomierze są zamienne,tzn wszystko pasuje bez przeróbek? Co do patentu z blaszką to nie głupi patent,tylko ja bym jeszcze podgią kilka milimetrów w dół wtedy większe prawdopodobieństwo jest,że pęd powietrza nie pociągnie wody która powinna zatrzymywać się na owym rancie (zagięciu)

Autor:  tomas19tdi [ sobota, 21 stycznia 2017, 11:27 ]
Tytuł:  Re: Wydłużenie żywotności przepływomierza

taki Pierburga wystepowal w golfie 3 1.9 tdi koszt uzywki 20 zl.

Autor:  grzesiex [ sobota, 21 stycznia 2017, 12:31 ]
Tytuł:  Re: Wydłużenie żywotności przepływomierza

czoper napisał(a):
Czy oba przepływomierze są zamienne,tzn wszystko pasuje bez przeróbek?


Nie. Inna jest wtyczka.

Autor:  Probe041 [ sobota, 21 stycznia 2017, 16:08 ]
Tytuł:  Re: Wydłużenie żywotności przepływomierza

Wtyczkę można przełożyć jak ktoś uparty ale czy to będzie działać to trzeba by sprawdzić

Autor:  grzesiex [ sobota, 21 stycznia 2017, 17:15 ]
Tytuł:  Re: Wydłużenie żywotności przepływomierza

Kolega pytał:

czoper napisał(a):
(...)wszystko pasuje bez przeróbek? (...)


Probe041 napisał(a):
Wtyczkę można przełożyć (...)


To chyba już jakaś przeróbka?

Poza tym polecam zerknąć na schemat połączeń do sterownika silnika:


http://www.t4-wiki.de/wiki/Geber_G70_(Luftmassenmesser)

Autor:  Kenobi [ wtorek, 7 lutego 2017, 20:50 ]
Tytuł:  Re: Przepływomierz - żywotność, rodzaje, zamiany itp.

Jeśli chodzi o przepływomierz Boscha to katalogowo do T4 2.5 TDI 102km i 88km są dwie wersje:
- montowany w rocznikach modelowych 98r i 99r o nr 0 281 002 216, kosztuje +/- 280 zł
- montowany w rocznikach modelowych od 2000r wzwyż o nr 0 281 002 263 kosztuje +/- 450zł
Ta ogromna różnica w cenie ( posiadam rocznik 2001 )przy okazji awarii skłoniła mnie do eksperymentów z zamianami zarówno jeśli chodzi o obudowy jak i same lizaki.
Zdjęcia poniżej obrazują fizyczne różnice wewnętrzne, bo z zewnątrz są takie same.

0 281 002 216 rocznik 98-99
Załącznik:
1.JPG

Załącznik:
2.JPG

Załącznik:
3.JPG

Załącznik:
4.JPG


0 281 002 263 rocznik od 2000
Załącznik:
5.JPG

Załącznik:
6.JPG

Załącznik:
7.JPG

Załącznik:
8.JPG


Teraz porównanie samych lizaków
Załącznik:
9.JPG

Załącznik:
10.JPG


Spostrzeżenia są takie, że jakiej kombinacji obudowa - lizak bym nie zastosował nie byłem w stanie odczuć jakiejkolwiek różnicy w dynamice czy innych aspektach jazdy. Nie wiem czym została spowodowana zmiana i jakie ona wymierne korzyści daje dla użytkownika. Może w jakichś super dokładnych pomiarach coś by wyszło, w codziennej jeździe nic nie odczułem. Spokojnie można kupić wersję tańszą i przełożyć sam lizak, jak i zamontować całość bez względu na rocznik. Jedyne co ja mogę stwierdzić to, że fabrycznie zamontowana nowszego typu przepływka przetrwała cztery razy dłużej od starszego typu. Niestety nie daje to pewności czy jest to reguła czy przypadek.
W tej chwili jeżdżę na zestawie:
Obudowa nowsza 0 281 002 263 z zamiennikiem lizaka Pierburga ( +/- 260 zł ) jak na zdjęciu i też śmiga bez zarzutu.
Załącznik:
11.jpg

Autor:  Probe041 [ wtorek, 7 lutego 2017, 20:54 ]
Tytuł:  Re: Przepływomierz - żywotność, rodzaje, zamiany itp.

Zapomniałeś o rocznikach 96-98 jeśli o 2.5 tdi chodzi ;-)

Autor:  Kenobi [ wtorek, 7 lutego 2017, 21:11 ]
Tytuł:  Re: Przepływomierz - żywotność, rodzaje, zamiany itp.

Nie zapomniałem, napisałem wyraźnie:
Kenobi napisał(a):
Jeśli chodzi o przepływomierz Boscha


wcześniej były Pierburgi których nie zgłębiałem

Autor:  Probe041 [ wtorek, 7 lutego 2017, 21:22 ]
Tytuł:  Re: Przepływomierz - żywotność, rodzaje, zamiany itp.

Racja :)

Autor:  xxxkamil [ wtorek, 7 lutego 2017, 22:14 ]
Tytuł:  Re: Przepływomierz - żywotność, rodzaje, zamiany itp.

Wniosek jaki mi się nasówa po takiej analizie to taki iż Kenobi musi jeszcze kupić drugą teczke z roczników 96-98 aby mógł zgłębić temat przepływki Pierburga. <cool>

Autor:  Kenobi [ wtorek, 7 lutego 2017, 23:34 ]
Tytuł:  Re: Przepływomierz - żywotność, rodzaje, zamiany itp.

Mała aktualizacja.
Rozważania dotyczą wersji 102km i 88km. Według mojej wiedzy w 151 km jest trochę inna obudowa filtra powietrza jak i przepływki. Kołnierz którym jest przykręcona do filtra jest w innym miejscu, przesunięty bliżej lizaka. Jaki siedzi lizak w środku sprawdzę jak mi NiebieskiN2 da rozebrać swoją <cool> .

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/