T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 17 lipca 2019, 02:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 listopada 2015, 21:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1088
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 38 razy
Masz rację kolego Cyklon najlepiej byłoby wlać 75 w 90, ale mysle że osoby które decydują się na olej amsol na pewno mają juz jakiś problem ze skrzynią i stąd ta decyzja


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 listopada 2015, 21:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7006
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 657 razy
Victus napisał(a):
najlepiej byłoby wlać 75 w 90

nie najlepiej, a tylko i wyłącznie
z doświadczeń zebranych od użytkowników i własnych tak jak wcześniej pisałem najlepiej to aby był on jak najlepszej jakości full syntetykiem, bo niestety skrzynie w T4 to nie jest ich mocna strona


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 7 listopada 2015, 21:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2111
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 155 razy
Pomógł: 135 razy
Victus napisał(a):
najlepiej byłoby wlać 75 w 90, ale mysle że osoby które decydują się na olej amsol na pewno mają juz jakiś problem ze skrzynią i stąd ta decyzja


W czym jest problem nie bardzo rozumiem. Decyzja jest taka jaka być powinna, bo ten olej ma właśnie takie parametry jakie mieć powinien "AMSOIL Manual Transmission Transaxle Gear Lube 75W90 GL4". Nawet normę spełnia gl4. Napisałeś tak jakby lali inny niż trzeba, bo mają problemy ze skrzynią, a tymczasem ludzie go leją, bo idealnie się nadaje i do tego jest z górnej półki.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 listopada 2015, 00:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1088
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 38 razy
Napisałem najlepiej bo wiele osób pisze i mówi aby stosować tylko oryginalne i z górnej półki a potem wkładają i leją co popadnie. Poczytajcie np o olejach silnikowych na forum.Mobil też jest z górnej półki więc można mim zalać po co przepłacać?
Koledzy przepłacają bo skrzynia zaczyna hałasować, biegi ciężko wchodzą itd i itp, szukają w wyszukiwarce jaki olej na takie objawy i polecają AMSOL i ja też polecam.
Jak myślisz dla czego kolega Sterciu zalał olej AMSOL ? Bo spełniał parametry, nie bo ma dodatki które mniejszym kosztem regenerują skrzynię i objawy ustają.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 listopada 2015, 00:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9137
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: ProAce II
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 399 razy
Victus napisał(a):
Jak myślisz dla czego kolega Sterciu zalał olej AMSOL ? Bo spełniał parametry, nie bo ma dodatki które mniejszym kosztem regenerują skrzynię i objawy ustają.


Tu się kolega myli niestety , zalazłem ten olej bo właśnie spełniał parametry. Ogólnie u mnie przywiązanie do marki amsoil ma trochę inną historię , znam te oleje od bardzo bardzo dawna ,u nas jeszcze mało kto o nich słyszał a ja jak tylko mogłem to w silniku miałem tej marki olej zalany. Kiedys jak nie były dostępne w pl przywoziłem sobie go z GB lub Fr, zaczeło się w sumie od auta które miałem sprowadzone z usa i tam jezdziło na oleju tej marki którym było rowniez zalane. Poprzedni własciciel ( mój wujek) mówił zeby nie lać zadnego barachła innego tylko tej marki olej do tego auta, poczytałem trochę wtedy o tych olejach na forach anglojęzycznych bo zastanawiałem się dlaczego uparł się zebym nie lał innego tylko ten i tylko dzięki temu ze na zachodzie były dostępne bez problemu to zacząłem je stosować u siebie. Nie wiem czy dzięki olejom marki amsoil , ale poprzedni bus (podobno najgorsze barachło mercedesa 2,7cdi) praktycznie od 2006 roku czyli prawie od nowości na takim jezdził 5w30 pózniej 5w40 i dobił do 1200 000km bez remontu , turbina dożyła 700kkm i samochód od wymiany do wymiany co 15kkm dolewało się około 1,5 litra oleju (czyli mniej więcej stan pomiedzy min a max na miarce) , oczywiście mowa o silnikowym. Dlatego jak wymienialem wysprzęglik i spuszczalem olej ze skrzyni aby była lżejsza do demontazu to widząc olej blizej nieokreslonego ciemnego koloru stwierdzilem ze czas najwyzszy go wymienic. Oczywiście wybór był tylko jeden z racji przywiązania do marki czyli amsoil , a to ze wyszło przy okazji że skrzynia ciszej pracuje i lepiej biegi wchodzą to bardziej stawiam na zasyfiony olej niz wyeksplatowanie skrzyni biegów. Jak kupowałem olej to własnie patrzylem aby spełniał parametry a wogóle nie zwracałem uwagi na jego dodatki jakie ma.

Takze u mnie to bardziej jest przywiązanie do marki jak patrzenie na to jakie ma dodatki. Jak trzebabyło w skrzyni wymienic to co... oczywiście amsoil <sarkastyk> Teraz mysle o wspomaganiu i wymianie oleju to co.... oczywiście amsoil <sarkastyk> . Jakby wlali wode w opakowania i napisali ze to super hiper olej to pewnie tez bym go zalał... na tyle zaufałem marce i jak do tej pory jak stosuje ich oleje , a sporo ich zuzywam to nie zauwazylem aby pogorszaly coś , ani tez polepszaly , ale mam t a satysfakcję ze może robię choc trochę lepiej samochodowi... a czy tak jest.... dłuzsza eksploatacja pokaze... narazie wmawiam sobie ze sprinter zrobil taki przebieg bo materiały eksploatacyjne nie były z najnizszej pólki uzywane w nim.... to tak jak z markami VW , jeden innego nie kupi auta jak VW chocby najgorsze badziewie było pod tym logo a znów drugi nie kupi innego jak BMW <sarkastyk>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 listopada 2015, 01:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1088
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 38 razy
Zwracam honor.
Nie doczytałem że tradycyjnie i nie chodziło mi o to ze nie spełnia parametrów bo zasugerowałem się ciężko wchodzącymi biegami i powiązałem to z dobrą opinią tego oleju do regeneracji.

"Olej oczywiście tradycyjnie w moim przypadku wlany AMSOIL Manual Transmission Transaxle Gear Lube 75W90 GL4....
Przed wymianą ciezko mi wchodziły biegi jak byl zimny , no i cały czas myslałem ze mam tak glośne opony :D. Po wymianie biegi wchodzą jak w masełko , i co ciekawsze opony ucichły <sarkastyk>"


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 listopada 2015, 08:34 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2111
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 155 razy
Pomógł: 135 razy
Ma spełniać normy przede wszystkim, a następnie może być marki uznawanej za lepszą lub gorszą (do wyboru) - tak mi się wydaje.
A te wszystkie dodatki i polepszacze do olejów czy paliw to prawdopodobnie tak jak z naparami z ziółek na raka.
Jak się tryby wytrą, łożyska lub inne synchronizatory, to żaden cudowny specyfik tego nie odbuduje.
Trociny kiedyś sypali do mostów w żukach, żeby nie hałasowały przed sprzedażą <38>


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 listopada 2015, 13:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1088
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 38 razy
Powinien spełniać normy i tu się zgodzę , zgodzę się też z tym że znacznym zużyciom już nic nie pomoże ale w porę możemy zapobiec dalszej dewastacji, być może przedłużymy tylko agonie
Nie zgodzę się jedna co do dodatków których jest coraz więcej w olejach i tego nie unikniemy ,tu cytat

"Najczęściej zadawane pytania
Co takiego dobrego jest w olejach syntetycznych?

Wszystkie oleje silnikowe wytwarza się z olejów bazowych i dodatków. Oleje syntetyczne zawierają syntetyczne oleje bazowe o innej budowie niż w przypadku olejów mineralnych, dzięki czemu lepiej chronią silniki i zapewniają lepszą wydajność. Stosowanie olejów syntetycznych daje szereg różnych korzyści – zapobieganie zużyciu części ruchomych, utrzymanie silnika w czystości, bezproblemowe krążenie oleju utrzymywanie lepkości na wymaganym poziomie, zapobieganie korozji i zmniejszanie tarcia – dzięki którym silnik może niezawodnie pracować przez długie lata"
TZN że oleje mają coraz więcej dodatków, powyżej cytat ze strony znanego producenta M1
Podsumowując
Amsol wart swej ceny pomoże przy małym zużyciu ale przy znacznym zużyciu tylko remont
Przypomniałeś mi jeszcze o trocinach ( to też dodatek, moim zdaniem wycisza i uszczelnia <01> <01> <01> ), to były czasy, sypali to wszędzie, Klocki hamulcowe były nawet z drewna ( autentyczne przypadki z giełdy białostockiej )
Co do raka to polecam zioło CZYSTEK


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 listopada 2015, 02:51 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 970
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 64 razy
Pomógł: 26 razy
Ja bazuje na tym oleju w trzech autach ,na razie nie mam powodów do obaw.http://olejefuchs.pl/fuchs-titan-sintof ... -1ltr.html. Wklejcie linka do tego oleju Amsol,ale nie z Allegro gdyz z czasem zginie. Moze sie z nim zaprzyjaźnie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 listopada 2015, 08:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2111
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 155 razy
Pomógł: 135 razy
przeczytaj temat od początku to zobaczysz, że Sterciu zrobił to od razu.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 listopada 2015, 16:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1088
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 38 razy
Oto i on
http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/pr ... AmaX8P8HAQ


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 listopada 2015, 11:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9137
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: ProAce II
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 399 razy
Ja w tej chwili sie tylko u Piotrka ze zmienolej.pl zaoptrauje w ten olej . Piotrek swego czasu rozsławił ten olej na forach Toyoty również.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 listopada 2015, 17:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2111
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 155 razy
Pomógł: 135 razy
dobra cena i mają też do wspomagania
http://www.najlepszysyntetyk.pl/sklep/p ... ar%20Lube/


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 16 listopada 2015, 18:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 22 czerwca 2014, 20:07
Posty: 107
model: T4 multivan
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Z braku czasu dopiero jutro wymienie olej, amsoila wybrałem, zmieniam poniewaz mam taką chęć,moja skrzynia działa dobrze, nie szumi wszystko ok, czasem mam minimalnie większy opór na 3 biegu. Wlaje zobaczymy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 listopada 2015, 20:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 22 czerwca 2014, 20:07
Posty: 107
model: T4 multivan
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Przejechałem 1000 km na nowym oleju. Różnica jest BARDZO odczuwalna, biegi wchodzą płynniej, lżej, nie szarpie tak skrzynią. Co do głośności nie odczułem różnicy. Jest różnica na starcie rano, biegi lepiej wchodzą tak miękko - wielki plus. Efekty u mnie odczuwalne były po jakiś 500 - 700 km na początku nie było takiej róznicy. Poprzednio skrzynia zalana była castrolem. Jestem bardzo zadowolony z efektu , warto zapłacić te 200 zł za ten olej. Przebieg skrzyni 600 tyś , przebieg na poprzednim oleju 80 tyś.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 26 listopada 2015, 22:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1088
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 38 razy
I o to chodziło
Napisz jeszcze jak sprawuje sie teraz trzeci bieg.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 grudnia 2015, 07:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 marca 2015, 21:59
Posty: 88
Lokalizacja: Aleksandrów Lubelskie
model: T4
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Koledzy czytalem o tych olejach i nadal niewuem co wlac usiebie a mam rozebrana i wymyta skrzynie jak nowka poprostu.i zastanawia mnie niewymieniony wogule zalecany przez vw olej febi. Pytanie podstawowe co najlepiej wlac bo mam metlik w glowie. A robie dalekie trasy. Czekam na propozycje


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 grudnia 2015, 10:02 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 25 listopada 2015, 15:29
Posty: 159
model: T4
silnik: 2,5TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
Romek27 napisał(a):
Przejechałem 1000 km na nowym oleju. Różnica jest BARDZO odczuwalna, biegi wchodzą płynniej, lżej, nie szarpie tak skrzynią. Co do głośności nie odczułem różnicy. Jest różnica na starcie rano, biegi lepiej wchodzą tak miękko - wielki plus. Efekty u mnie odczuwalne były po jakiś 500 - 700 km na początku nie było takiej róznicy. Poprzednio skrzynia zalana była castrolem. Jestem bardzo zadowolony z efektu , warto zapłacić te 200 zł za ten olej. Przebieg skrzyni 600 tyś , przebieg na poprzednim oleju 80 tyś.


następnym razem zalej olejem firmy
Liqui Moly

będzie lepsze "placebo" ......z autopsji wiem,ze tam największa "onanizacja" jest


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 grudnia 2015, 20:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1088
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 38 razy
Jak masz grubszy portfel to kolega niebieski-n2 podał powyżej link, jak chcesz zaoszczędzić to inny spełniający normy a jest ich w tym wątku pięć stron.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 grudnia 2015, 08:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 marca 2015, 21:59
Posty: 88
Lokalizacja: Aleksandrów Lubelskie
model: T4
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kolega w sklepie zaproponowal mi olej Total 75w90 gl-4 w dobrej cenie i takowy olej wylondowal w mojej skrzyni 2.6litra


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 137 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB