T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 16:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 sierpnia 2013, 17:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 21 czerwca 2013, 19:19
Posty: 37
Lokalizacja: Łódź
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Panowie, dopiero teraz znalazłem temat (zapewne dlatego moderator usunął mój :P ). Jaki olej polecacie do manuala przy 2.5 TDI? Castrol 75W90 się sprawdzi czy polować na coś bardziej wyszukanego?


_________________
F*ck the new car, I'm driving OldSchool!
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 sierpnia 2013, 21:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
///Przemas napisał(a):
Panowie, dopiero teraz znalazłem temat (zapewne dlatego moderator usunął mój :P ).
Nie dziwię się, bo jest napisane, tylko ze tematy czyta się od początku :idea: Tytuł: Olej do skrzyni biegów
///Przemas napisał(a):
Jaki olej polecacie do manuala przy 2.5 TDI? Castrol 75W90 się sprawdzi czy polować na coś bardziej wyszukanego?
Sam napis 75W/90 to trochę mało, ma spełniać normę VW 501.50 i ma być to napisane na butelce Castrola, Mannola, BP czy jakiegoś tam innego wynalazka ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 sierpnia 2013, 07:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 21 czerwca 2013, 19:19
Posty: 37
Lokalizacja: Łódź
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Dzięki kolego! Mam tutaj na oku:
http://oil-land.pl/pl/p/Castrol-Syntran ... 0%2C5L/516

cena mieści się w graniach przyzwoitości? ;)

A co sądzicie o takich wynalazkach do celów "wyczynowych":
http://oil-land.pl/pl/p/Motul-Gear-300-75W90-1L/392


_________________
F*ck the new car, I'm driving OldSchool!
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 sierpnia 2013, 22:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Motul wysoce przereklamowany olej średniej klasy


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 22:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
Witam. Chyba dałem ciała przy wymianie oleju... Niby zalany jest 75w90 ale GL-5 a nie GL-4 jak zaleca VW. Biegi wchodzą wprawdzie jak w masełko,żadnych oporów,zgrzytów itd ale skrzynia stała się głośna.Szumi i na określonych obrotach słychać czasem metaliczny pogłos. Czy po zmianie na GL-4 np na Castrol Syntrans i normę VW 501.50 problem zniknie? Jest aż taka różnica w działaniu między GL-4 a GL-5 ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 22:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Największa różnica jest dla synchronizatorów ale z doświadczenia wiem ze nic się nie dzieje, a jakiej firmy olej wlałeś


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 sierpnia 2013, 23:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 5 lutego 2013, 20:47
Posty: 141
Lokalizacja: DKL
model: Transporter T4
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 3 razy
http://allegro.pl/olej-przekladniowy-ma ... 14775.html dokładnie ten tani wynalazek płacz
No właśnie.Dla synchronizatorów ale u mnie nic nie zgrzyta.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 listopada 2013, 10:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 21 czerwca 2013, 19:19
Posty: 37
Lokalizacja: Łódź
model: Transporter
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
A mi mechanik odradził wymianę oleju w skrzyni, co mnie bardzo zdziwiło... Rzekomo może to wykończyć skrzynię, bzdura co? Jaki macie do tego stosunek? Mam 325 000km na budziku i chciałbym o to i o tamto zadbać, w tym i. in. o olej w skrzyni, pomimo tego, że wszystko wydaje się być o (nie zgrzyta, nie wywala biegów, wchodzą gładko).


_________________
F*ck the new car, I'm driving OldSchool!
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 listopada 2013, 11:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
tez twierdziłem, że oleju jak dobrze wygląda ( a mój dobrze wyglądał bo zlewałem ) się nie wymienia
jednak, ponieważ miałem trochę ubytków ze względu na wycieki to zamiast dolewać wymieniłem na nowy ( na wcześniejszej stronie pisałem jaki )
zalałem go ile wlazło, dzięki podniesieniu przodu samochodu weszło o 3 setki więcej niż fabryka przewidziała
po przejechaniu 1000km skrzynia wyraźnie ucichła ( choć wcale nie była głośna ) szczególnie na 5 biegu

wniosek:
jak zalejesz nowym wysokiej klasy olejem spełniającym odpowiednie normy to na pewno gorzej nie będzie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 stycznia 2014, 13:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Co sądzicie o tym oleju , oczywiście do 2,5tdi acv mialby być zalany ?? Zastanawiam się pomiędzy innym olejem który opisałem wcześniej a tym.
http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/pr ... -1l-detail

Olej co prawda nie dla mnie ale do innego znanego tu auta , dlatego dostałem polecenie ze ma być coś dobrego i taki szukam...

Ktoś miał do czynienia z nim i może opisać swoje spostrzezenia, doświadczenia ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 stycznia 2014, 01:46 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Napisze kilka zdan co mi sie nasunely.
Otoz instrukcja pisze o zastosowaniu oleju G50 SEA 75W90.
Odpowiednik tego szyfru G50 znaja zapewne ludzie z ASO.
Teraz zastanawiam sie co wlac czy pol syntetic czy full syntetic. :?:
I jeszcze jedno czy ma byc GL4 czy nowszy GL-5 ktory rekomenduja do aut z hipoidalna skrzynia biegow.Czy VW T4 ma taka skrzynie,trudno powiedziec bez przeczytania kilkunastu stron http://www...
Ciekawy artykul znalazlem tu :
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/37 ... niowe.html
Wiec chyba kupie full syntetic GL-5.
Do tej pory mam wlany pol syntetic GL-4 i jak jest bardzo zimno ok-10 to czasami zauwazam ze ciezko biegi chodza,moze to nie wina oleju ale kiedys tego nie bylo ,a juz raz zmiana oleju byla.Odnosnie firmy ktora sprzedaja olej o w.wymienionych parametrach to mysle ze placi sie za firme w 50% gdyz np Valvoline ma strasznie droge oleje,podobnie jak Castrol,tansze ma np juz firma Carlube i wlasnie chyba taki kupie,zobacze.

Ciekawa rzecz jeszcze znalazlem,moze sie komus przyda :
G50 i G51 to olej 75W90 , przy czym G52 to ze stabilizacja temp. pracy a G52 to W75
G52 jest żadszy od G50 i od G51.
16.7 = Motul MOTYLGEAR 75-90 GL-4/-5
15.6 = VW G50/G51 GL-4
15.6 = Redline MT-90 75-90 GL-4
15.2 = Mobil 1 Synthetic 75W-90 GL-5
15.2 = Motul Gear 300 75-90 GL-4/-5
15.0 = Elf Tranself Synthese FE 75-90 GL-4/-5
14.9 = AMSOIL AGL 80W-90 GL-5
13.8 = Amsoil MTG 75-90 GL-4
10.6 = Redline MTL 70-80 GL-4
9.6 = AMSOIL MTF Synchromesh Trans fluid (GM/Chrysler) None
9.08 = Penzoil Synchromesh trans fluid None
7.5 = Redline D4 ATF Dexron III / Mercon / API GL-4
6.5 = VW G-052-171-A2 None
6.38 = VW G-055-726-A2 None
6.3 = VW G52 (part numbers G052726A2 / G05272601) None


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 stycznia 2014, 09:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
A ja wleje 75w80 gl-4 zobaczymy co z tego wyjdzie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 31 stycznia 2014, 16:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
coś w kwestii różnicy w specyfikacji GL5 i GL4, czemu nie należy stosować GL5
cytat ze strony Mobil1:

"API GL-5 olej przekładniowy może być akceptowany przez dyferencjały ale nie jest rekomendowany dla przekładni ponieważ GL-5 ma dwa razy więcej dodatków zmniejszających ekstremalne tarcie zabezpieczając przekładnie. W GL-5 pomimo tego, że dodatki są bardzo korzystne dla samych przekładni mogą być przyczyną korozji i są agresywne dla miękkich części jak panewki i synchronizatory z miedzi, brązu, mosiądzu, które występują w skrzyniach ręcznych."


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 lutego 2014, 03:28 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 października 2013, 09:54
Posty: 43
Lokalizacja: Kraków
opis: Marek Stary Laweciarz
model: T4
silnik: 2.0 B

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 5 razy
Wlałem właśnie RAVENOL 75W90 i jest git!
Skrzynia cichutka. ( a już były małe szumy )

Według katalogu 2.5 litra a przy pochyleniu weszło 2.9 . A nie ma! :)

Na etykiecie wyczytałem normy VW i dlatego się na niego zdecydowałem . Cena 29zł/litr



Za ten wpis autor marekvelzieciu podziękował: Pająk94 (czwartek, 16 stycznia 2020, 10:45)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 lutego 2014, 10:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Kenobi , a nie rzucilo się Ci gdzies w oczy , jakas informacja na temat tego typu olejow , tam pisze ze to GL4/GL5 cokolwiek to by mialo znaczyc... Jak rozumiem spelnia obie specyfikacje... Zastanawia mnie jak to się ma do stosowania w t4 skoro spełnia tez gl4...
http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/pr ... -1l-detail


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 lutego 2014, 13:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
jeszcze nie, bo dopiero wczoraj jakoś tak zacząłem się wgryzać w temat olei przekładniowych,
właśnie będę próbował coś znaleźć bo to trochę dziwne, chyba, że jest to coś w pół drogi pomiędzy jednym a drugim


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 lutego 2014, 20:16 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
marekvelzieciu napisał(a):
Wlałem właśnie RAVENOL 75W90 i jest git!
Skrzynia cichutka. ( a już były małe szumy )

Według katalogu 2.5 litra a przy pochyleniu weszło 2.9 . A nie ma! :)

Na etykiecie wyczytałem normy VW i dlatego się na niego zdecydowałem . Cena 29zł/litr


No wlasnie jak chcialem kupic jakis Ravenol ale nie moglem znalesc specyfikacji.
W ostatecznosci kupilem ten po kilku konsultacjach z gosciem.
Podobno jest to zamiennik orginalu co leja w ASO.

http://www.skrzynie.com.pl/fuchs-titan- ... e-75w.html

Gosc mi tlumaczyl ze najwazniejszy jest ten symbol :
G 060 726 A2
Mimo tego w instrukcji pisze ze nalezy lac G50 SAE 75W90 -syntetyczny tak pisze dokladnie w instrukcji czerowonej od T4.
Ale moj ma tylko 75W... mam nadzieje ze bedzie dobry,inaczej gosc dostanie opiepsz.

To tez dobre oleje pochodzace z D.

http://lubritec.pl/index.php?option=com ... &Itemid=83


Ostatnio edytowano czwartek, 25 września 2014, 22:20 przez peters, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 lutego 2014, 20:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 14 lutego 2012, 15:04
Posty: 46
Lokalizacja: Trójmiasto
model: T4 Westfalia
silnik: 2.4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
Oryginalny olej w aso to koszt rzędu 48zł za litr.
Ja przy następnej wymianie chyba kupię ten olej shella, spełnia normę VW, jest gl4 i cena dosyć przystępna.
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 90-1L.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 lutego 2014, 20:32 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
No wlasnie na tej stronce zapomialem dodac ze znajduja sie oleje ktore ida do ASO i kosztuja 49zl/litr

http://www.skrzynie.com.pl/?subcats=Y&s ... cts.search


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 lutego 2014, 21:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
Ja zalałem kiedyś po zakupie auta mobila GL-4, potem przy okazji zrzucania skrzyni i wymiany sprzęgła zalałem oryginalny olej VW kupiony w ASO, różnica w jeździe i pracy skrzyni żadna, w zimie lepiej niż na starym oleju, ale dalej 1 i 2-ka ciężej wchodziła przy mrozach.
Po niedługim czasie poszła uszczelka przy półośce i oleju ubyło, więc zmuszony byłem kupić znowu olej, ale przy okazji trafiłem do skrzyniarza poleconego przez kolegę na Rakowej we Wrocławiu i ten nawet nie zastanawiając się wlał mi ATF Dexron III, jak powiedział sami mają T4-ki i jeżdżą na tym bez problemu.
Powiem Wam, że zimą nie ma żadnego problemu ze zmianą czy wbiciem biegu nawet zaraz po rozruchu i jestem mega zadowolony.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 141 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB