T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 19:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 20 grudnia 2010, 00:25
Posty: 4
model: t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
<vw> witam pisalem w dziale po wymianie oleju ale jeszcze raz nie zaszkodzi a wiec pod namowa znajomego zmienilem long live chyba 5w50 w tdi 2,5 na pol syntetyk mobila 10w40 i odradzam wszyskim mobil to nie mobil czarny jak smola i caly czas musialem dolewac teraz tez mam 10w40 castrola jest lepiej ale caly czas mam wrazenie ze na fulu mial duzo lepszego kopa i wogle ciszej pracowal wiec chyba wroce do fulla i tu pytanie
czym wyplukac silnik zeby nalac fula .moze ktos ma doswiadczenie w takim temacie bardzo dziekuje za przeczytanie tematu duzian


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 grudnia 2010, 14:46 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
skoro olej był czarny tzn że dobrze czyścił silnik bo zazwyczaj lepsze syntetyki mają specjalne dodatki czyszczące
jeśli chcesz wrócić do syntetyka to możesz przepłukać go tym http://www.v-t.pl/sklep.php?id=199&id_p ... towar=1433

szukając dobrego oleju patrz żeby miało odpowiednią specyfikację VW (do TDI chyba 506 01) a także na bańce ma pisać OLEJ SYNTETYCZNY lub FULLSYNTETIC, bo jesli jest napisane na oleju 5w40 np HC-synthese albo Sythese-Tehnology albo partsyntetic to są to oleje hydrokrakowane, czyli gorsze od pełnego syntetyka
tylko oleje 0W są zawsze olejami pełnosyntetycznymi i 15W zawsze olejami mineralnymi, 5W czy 10W to przeważnie oleje HC choć zdarzaje sie pełne syntetyki


aktualnie bedę wymieniał olej w Hondzie żony i zaleje do testów tego http://gulf.pl/pl/informacje_o_produkta ... ula_g.html

co tu dużo pisać pełen syntetyk Gulfa w hurtowej cenie 67pln za 4litry, jesli sie sprawdzi to zaleję takiego tez do siebie

na dzień dzisiejszy moja caravelka jeździ na castrolu magnatecu i jest to średni olej mocno rozreklamowany, na wiosnę mam wymianę i planowałem zalać do silnika ten wysokiej jakości olej http://www.v-t.pl/sklep.php?id=158&id_p ... towar=1342 tylko ta cena :-( ale poczekamy jeśli Gulf się sprawdzi to kupuje jego


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 grudnia 2010, 15:00 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
ja silnika niczym nie płucze, co najwyżej olejem czyli zalewam full-syntetyka po max 3 tyś zlewam i znowu ten sam oczywiście filtr też ( tak zrobiłem w obecnie posiadanej Caravelce - poprzednik przeszedł z mobila full-syntetyka 5w50 na 10w40 półsyntetyka - na szczęście zrobił tylko 8 tyś km )
ja nie wieże w oleje typu long life i tyle
zresztą po co mi lać taki olej skoro zawsze wymieniam co 10 tyś
uznam przy większych przebiegach wymianę co 15 tyś,
ale akcje typu long-life co 30 tyś są dla mnie niewiarygodne
ja zalewam mobilem 5w50 ze sprawdzonego źródła, 360 tyś na liczniku i chodzi jak w zegarku
ewentualnie poleciłbym jeszcze któryś z produktów Motula ( ten akurat leje do motocykla )
temat oleju jest praktycznie niewyczerpalny co użytkownik to opinia
jak chcesz podjąć decyzję samodzielnie to google i czytaj - chociaż ja po paru tygodniach czytania netu włącznie z forami tylko olejów dotyczących nadal nie jestem w stanie czegoś na 100% polecić lub odrzucić


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 21 grudnia 2010, 20:59 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:51
Posty: 801
Lokalizacja: LUBUSKIE
model: T4
silnik: AAB/ABL

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 36 razy
Ja płukałem środkiem Carlube do płukania po tym w AAB zalałem na 10 minut selektora z beczki z nowym filtrem spuściłem i zalałem półsyntetyk Też Carlub jak narazie przejechane 40tyś i jest ok zmieniany co 7,5 tyś km nie robi sie czarny odrazu
W AFN ten sam płukacz potem nowy filtr i półsyntetyk Carlub na 10 minut potem znowu nowy filtr i CASTROL MAGNATEC 10W40 po 10 tyś zmiana na Castrol Magnatec 5w40 tylko od kolegaberlin jak narazie wsio ok zużycie oleju symboliczne praca silnika idealna
Benzynę z dość zapuszczonym silnikem po jeżdzie miejskiej nie dogrzanym w ten sam sposób płukałem i też nie było problemów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 grudnia 2010, 11:47 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
wilu8 napisał(a):
Castrol Magnatec 5w40 tylko od kolegaberlin jak narazie wsio ok zużycie oleju symboliczne praca silnika idealna


http://moto.allegro.pl/olej-castrol-mag ... 55065.html

popatrzcie na butelkę gdzie jest napisane HC-synthese, jest to olej hydrokrakowany czyli mineralny nieco lepiej poprawiany tzn molekuły są lepiej uporządkowane (shydrokrakowane), więc nie jest to olej SYNTETYCZNY!
jeśli jest napisane półsyntetyk to też jest to minerał z niewielką ilością syntetycznego


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 stycznia 2011, 21:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 26 grudnia 2010, 00:48
Posty: 55
Lokalizacja: Nowa Sól
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
ja 8 lat jeżdziłem na castrolu 10w-40 wymiana co 8 tyś silnik pracował jak zegareczek teraz do nowego zalałem to samo


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 listopada 2012, 20:34 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 marca 2012, 19:16
Posty: 36
Lokalizacja: Kotlin
opis: Garbek T4
model: T4 Transporter
silnik: 2.5TDI 130KM

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 1 raz
Witam T4-kowcy mam pytanko,gdy kupiłem T4 to zawsze w moim 2.5 TDI był lany olej ELF10w40 a teraz dwa razy wlałem 15w40. Jaki olej mam wlać teraz Elfa 10w40 czy 15w40 stanie sie coś gdy wleje 10w40? Z góry dzięki i Pozdrawiam widzimy sie na drogach :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 listopada 2012, 21:02 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
a ten 15W40 to mineralny nalałeś ??
jeśli tak to już większej krzywdy silnikowi TDI zrobic nie mogłeś !!


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 listopada 2012, 21:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 marca 2012, 19:16
Posty: 36
Lokalizacja: Kotlin
opis: Garbek T4
model: T4 Transporter
silnik: 2.5TDI 130KM

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 1 raz
Mam 287tys przebiegu
ale nic sie nie dzieje wszystko jest ok nie bierze oleju


Ostatnio edytowano poniedziałek, 26 listopada 2012, 21:20 przez Kenobi, łącznie edytowano 1 raz
post pod postem, używaj opcji Edycja


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 listopada 2012, 21:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Zalałbym go na Twoim miejscu pełnym syntetykiem 5w50. Co do tego, że wszystko ok to ciesz się póki możesz...


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 listopada 2012, 21:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 marca 2012, 19:16
Posty: 36
Lokalizacja: Kotlin
opis: Garbek T4
model: T4 Transporter
silnik: 2.5TDI 130KM

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 1 raz
http://allegro.pl/oryginalny-elf-turbo- ... 25671.html
Taki wlalem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 listopada 2012, 21:23 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
kksgarbek napisał(a):
Mam 287tys przebiegu

to nie ma nic do rzeczy - zabobon niedouczonych mechaników z poprzedniej epoki

przy turbinie nie można używa oleju mineralnego minimum to pół syntetyk !! zniszczysz ją
ja mam 395tyś i jeżdżę na full syntetyku

polecam poczytanie forum - o olejach jest wszystko napisane
tu robisz OT
proszę:
viewtopic.php?f=14&t=405


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 listopada 2012, 21:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 marca 2012, 19:16
Posty: 36
Lokalizacja: Kotlin
opis: Garbek T4
model: T4 Transporter
silnik: 2.5TDI 130KM

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 1 raz
To co jak wleję 10w40 teraz z powrotem stanie sie coś bo ja słyszałem o takim czyms od mechanika że zacznie coś klepać regulatory?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 listopada 2012, 21:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
kksgarbek napisał(a):
To co jak wleję 10w40 teraz z powrotem stanie sie coś bo ja słyszałem o takim czyms od mechanika że zacznie coś klepać regulatory?


wszystko to jest już na forum opisane
włóż trochę wysiłku i poszukaj, zamiast kolejny raz pytac o to co było maglowane na wszystkie sposoby


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 26 listopada 2012, 21:58 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 5 marca 2012, 19:16
Posty: 36
Lokalizacja: Kotlin
opis: Garbek T4
model: T4 Transporter
silnik: 2.5TDI 130KM

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 1 raz
Wleje 10w40 nic Sie Nie powinno stać, tez sa "mity "z tymi olejami


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 maja 2013, 09:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 28 maja 2013, 21:09
Posty: 4
model: mk3
silnik: afn

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
jeśli chodzi o marke oleju to w zasadzie wszsytkie oleje tej samej klasy to to samo- różnią się uszlachetniaczami dodawanymi przez konkretnego producenta- ale ważne ze każdy spełnia wymagania producenta silnika
a jeśli idzie o wymiane z 10w40 na 5w50 stanowczo odradzam - ponieważ nie są to jescze silniki z takich materiałów jak te,ktróre mamy dziś w naszych samochodach - co prawda półsyntetyk to mieszanka syntetyku z minerałem mówiąc prostackim językiem - a co za tym idzie - jeśli był używany dłużej mógł wytworzyć nagar na kanałach olejowych i innych częściach silnika - zalanie 5w50 oczywiście nagar nam usunie ale jeśli powstaną zbyt duże luzy moze sie okazac ze autko zaczęło połykać olej w dużo większych ilościach i zamierzony efekt przyniósł odwrotne zjawisko - a powrót do 10w40 nic nie da bo kanały już będą czyste- jest to oczywiście spraawa indywidualna - zależna od długości stosowania oleju,sposobu eksploatacji i innych czynników ale taką opcję też radzę brać pod uwage :0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB