T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 06:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 grudnia 2014, 10:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Ja zasuwam na 205\65\16 i jest ok a teraz planuje kupić 215\60\16


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 grudnia 2014, 13:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
chmielik napisał(a):
Ja zasuwam na 205\65\16 i jest ok

Ja również


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 grudnia 2014, 00:33 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
kicekfc napisał(a):
jeżeli chodzi o lato to wzmacniane NOKIANY Hakka C służyły mi przez wiele kilometrów i będę polecał je każdemu. Bardzo dobrze je wspominam


Prawda tez takie używam.Na zimę polecam Nokian WR C Van 205/65 R16 107/105 T

Sa dobre.Osobówki zwalniają a ja busem gnam i sie śmieje z tego co na drodze.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 grudnia 2014, 14:32 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
W końcu zamówione: 205/65R16C 107/105T Nokian WR C.
W poniedziałek mają dotrzeć...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 grudnia 2014, 22:14 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Cena teraz troche powala,ja płaciłem po równe 400zl/szt.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 grudnia 2014, 22:49 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Pod KRK są po 392 za sztukę. Ale ja potrzebuję na poniedziałek to i cena wyższa niestety... No i plus, że z zaufanego źródła.

Czy warto się zaopatrzyć w łańcuchy? Czy na tych gumkach nie powinno być problemu z dotarciem w miejsca zamieszkane przez stworzenia ludzkie? Do B5 mam łańcuszki i korzystałem z nich jedynie zimą w Zawoi przy dojeździe do miejsca wypoczynku, ale tam jest 15" i w opisie na nich przy 16" jest jedynie 195/55 albo 215/45. Więc pewnie się nie nadadzą...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 29 grudnia 2014, 23:49 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Gumki kupione i założone... Od razu czuć różnicę... Jutro w trasę od rana. Dziękuję Panowie za pomoc w wyborze


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 stycznia 2015, 16:40 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
pacark napisał(a):
vwyogi napisał(a):
do busa Transalp 2


w Szpindlerowym Młynie nie mogłem na nich podjechać na świeżym śniegu pod górkę do apartamentu, uratowały mnie łańcuchy
kolega w drugim busie bez problemu pokonał ten podjazd na nokianach
może to różnica mojej benzyny z ASB a jego tdi z manualem, nie wiem :-/

Rozpatrując wyłącznie zdolność podjechania pod górkę na śniegu to tu w.g. mnie kolosalne znaczenie ma wysokość bieżnika. W miare zużywania się lamelki tracą zdolność ugięcia i nie spełniają swojej roli. Dlatego jestem gotów załozyć się o czteropak, że prędzej pod górke wjedzie auto na nowych chińczykach niż takie same auto na Nokianach z bieznikiem 7 mm.
Dlatego takie porównania zdolności wjazdowych są bez sensu jeśli w bieżniku będą 3 mm róznicy. Ja co roku jeżdze w góry w zimie 2-3 razy i dla mnie zimówka z bieżnikiem niższym niż jakieś 7 mm nie jest już oponą w góry.

Jak do tej pory mój stary bus w zimie nie jeździł więc ten temat mnie nie interesował. Kolejny bus jeździł będzie więc już mnie interesuje. Co tam teraz jest na topie w zimówkach?
Ponoć KLEBER TRANSALP to ścisła czołówka ? Jak macie też spostrzeżenia jakich zimówek unikać to też napiszcie,.. żebym sie przypadkiem nie skusił.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 stycznia 2015, 00:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Nie zawsze wysokośc bieznika pozwoli podjechać pod zaśnieżoną górę.... ważny tez jest protektor opony i skład mieszanki gumy z ktorej jest.... Wspominasz o oponach chińskich , w takim razie moge się załozyc z toba o skrzynke gorzałki że na Nokianie o wysokosci bieznika 6mm podjadę pod mocno osniezona gorą, a Ty na chińskich zostaniesz w połowie gory pomimo ze będziesz mial bieznik 9mm... Kilka lat temu bylismy w Norwegii dwoma sprinterami identycznej wilkości , z tym samym silnikiem i z obciązeniem mniej wiecej jednakowym (roznica moze byla z 5~7kg w ladunkach), trasa do Stryn... praktycznie cała trase od zjazdu z promu sypal snieg , jeden mercedes na dojechanych nokiana ktorych juz ostatni sezon mial byc , byly to Nokian WR C CARGO , drugi na nowiutkich Kingstar`ach , model bodajze w411 czy coś takiego... Nokiany juz miały około 5,5~6mm , kingstary prawie 10mm , pod jedno wieksze wzniesienie ja nie dalem rady podjechac na nowych chińskich zimowkach... zdechlem w połowie gory a mercedes przedemną na nokianach sobie spokojnie wjechał.... co lepsze , na lince holowniczej mnie jeszcze wciagał. Pamietam wtedy łancuchów nie miał zaden z nas i to był błąd. Po powrocie chińskie badziewne zimowki poszlu out z auta... zamiast nich zostały zalozone nowe inne , nie pamiętam juz czy Nokian czy Michelin... Tamte sprzedalem jeszcze na allegro. Nie dośc ze te chinskie szmelcowate opony smierdzialy odchodami to guma w nowych praktycznie oponach w stosunku do drugich nowych kupionych w ich miejsce byla duzo twardsza. Takze wysokości bieznika przy oponie zimowej to nie wszystko. Ale owszem , i wyskość bieznika też duzo daje pod warunkiem ze jest to porządna opona, a nie wyrób pseudo oponiarski mający przypominac oponę z wyglądu...

Inna sytuacja , dwa auta osobowe , identyczne Toyota Carina E , róznica tylko w tym ze jeden sedan drugi liftback, silniki te same , waga ta sama. Oba auta miały zalozone nowe opony zimowe w tym samym sezonie . Jedna miała opony Nokian W+ (dawny bieżnik WR) druga Nokian WR G2, wysokości bieznika jak w nowej , nie mierzylem ale coś kolo 8mm pewnie (razem kupowane i gdyby nie to ze akurat mieli tylko 6 sztuk modelu W+ to obie by mialy pewnie te same moddele opon, a tak postanowilem ze do drugiej wezme te co mieli na stanie czyli WR G2). Pojechalismy na dwa auta zima w okolice zakopanego , ale tam gdzie pługi zapomnialy o istnieniu drog. Udalo sie dotrzec na miejsce prawie pod pensjonat gdzie mieliśmy stacjonować , tylko ze około 2000 metrow trzeba bylo podjechac pod dośc stromą górę (pomimo ze w lini prostej było to moze z 600m z głównej ulicy pod pensjonat). Mi przypadlo podprowadzenie obu aut pod sam budynek , pierwsza osobówka na Nokianach W+ nie miała zbytnio problemow z przedarciem sie pod górę przez stosunkowo grubą warstwę sniegu po której nikt nie jechal jeszcze wczesniej. Drugim autem juz tak lekko nie poszlo , celowo robilem test tym oponom wtedy , staralem sie jechać nie po śladach poprzednieego tylko obok... niestety poległem... gdyby nie ślady wczesniejszego ata to bym nie wjechał chyba pod tą górę... po śladach , po śladach i dopiero tak udało mi się wjechać... Oba auta na nowych oponach , oba auta wprowadzane przez tego samego kierowcę a co za tym idzie i styl podjezdzania taki sam... wystarczyło aby opona inną rzeżbe bieżnika miała i juz dupa... auto gorzej na głebokim śniegu szło... no ale WR G2 to raczej zimówka na odśnieżone drogi w/g mnie byla...

Co do kleberów transalp 2... powiem tak , jezdziłem na tym i rewelacji nie było, kiedys duzo po Norwegii jezdzilem (raz na miesiąc wyjazd to minimum byl do Norwegii jak miałem) i tam w górach zimą tylko dwa modele opon sie spisywały dobrze , Nokian WR C CARGO (tu akura model Cargo bo do sprintera nie występowal model WR C VAN który tez sobie tam w miare dobrze radził i Michelin Agillis 51 Snow-Ice). Cała reszta w naszej opini byla gorsza w tamtych warunkach , a juz Dunlop SP LT to juz porażka totalna... Nie wspominam juz o chińskim Kingstar bo to porażka po calej lini... ale miałem też i letnie Kingstar`y w boxerze i też jak popadalo to lepiej auta nie ruszac było z miejsca parkingowego... Vredestein ComTrac sobie całkiem nieżle radził , nowe miały 10mm bieżnika więc w stosunku do nokiana to duzo więcej , ale znów lamelki naciete plytko i opona przy wysokosci bieznika około 6mm robila się oponą o wzorze bieznika bardziej na lato niz na zime się nadajacym... wszelkie naciete lamelki charakterystyczne dla zimowek znikły z bieznika... Ale jak opona była nowa to nie straszne jej było nic. Była z dośc miękkiej mieszanki zrobiona więc na sniegu byla dobra tylko szybko się scierała...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 14 sierpnia 2015, 22:52 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 12 sierpnia 2015, 10:13
Posty: 3
model: multivan
silnik: aac

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
W samochodach miałem przeróżne opony zimowe. Nie wielosezonowe tylko zimowe. Najbardziej zadowolony byłem z opon Uniroyal. Mieszkam w Krakowie, więc 80% przebiegu było w mieście, ale na wyjazdach również spisywały się wzorowo. Dlatego je polecam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 15 sierpnia 2015, 21:58 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Miałem opońy Uniroyal ale dałem je do osobówki gdyz przy busie T4 jakoś mi nie podchodzily. Moze sek w tym był ze były to na deszcz choc kupowałem je jako zimówki ale były krople deszczu na nich narysowanne. Wiec nie wiem jak to było. Teraz mam komplet Nokianow wiec kilka lat spokój z wyborem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 sierpnia 2015, 22:30 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Przeczytałem temat i chciałbym opony Nokian WR C Cargo, ale niestety nie występują w interesujących mnie rozmiarach 205/60 R16 oraz 205/65 R16. Pozostaje mi wybrać pomiędzy następującymi modelami ?

WR C VAN
czy WR C3

Który model mi doradzicie ? Widzę, że Sterciu jest tutaj specjalista w sprawach zimówek :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 września 2015, 21:12 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Macie jakieś zdanie na temat opon Saetta?

Są to na pewno jakieś "budżetówki" ale zimą to ja niewiele jeżdżę i te zimówki, które mam, to po dwóch sezonach wyglądają jak nowe, więc nie chcę inwestować 2 tysięcy albo więcej na coś co większość czasu będzie mi leżeć w piwnicy.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 września 2015, 21:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
rafflex napisał(a):
Macie jakieś zdanie na temat opon Saetta?

Są to na pewno jakieś "budżetówki" ale zimą to ja niewiele jeżdżę i te zimówki, które mam, to po dwóch sezonach wyglądają jak nowe, więc nie chcę inwestować 2 tysięcy albo więcej na coś co większość czasu będzie mi leżeć w piwnicy.

Rafał jak chcesz budżetowe, to Nankang polecam - made in Tajwan, nie chińskie badziewie :)


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 września 2015, 21:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Ma byc tanie i w miare dobre to koreański Nexen jak dla mnie spełnia te wymogi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 września 2015, 21:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
Sterciu napisał(a):
Ma byc tanie i w miare dobre to koreański Nexen jak dla mnie spełnia te wymogi.

NEXEN i NANKANG cena porównywalna, a jakościowo jednak stawiałbym na Nankanga.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 września 2015, 23:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 kwietnia 2010, 01:10
Posty: 127
Lokalizacja: Rzeszów
model: Kombi
silnik: 2.5D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 2 razy
Jak budżetowo to przede wszystkim rozmiar: 195/70r15 oponki nowe w cenie od +/- 220 zł, każdy inny rozmiar to wydatki...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 września 2015, 23:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Jak ktoś ma duże hamulce to niestety o 15 calach można zapomnieć :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 września 2015, 07:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
Probe041 napisał(a):
Jak ktoś ma duże hamulce to niestety o 15 calach można zapomnieć :-)

Właśnie, właśnie.
Piętnastki to ja teraz mam na sprzedaż, a o Saetta pytam, bo oponiarz poleca te opony jeśli chodzi o jedne z tańszych.
Na stronie internetowej można wyczytać:
Cytuj:
Produkcja opon marki Saetta odbywa się na południu Europy we włoskiej fabryce Bridgestone w mieście Bari

Włochy daleko od Chin, choć zdaję sobie sprawę, że jest zawsze coś za coś.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 września 2015, 08:30 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Polecam ci save od 7 lat na nich jeżdżę a jeżdżę dużo w zimie tereny górskie idealna opona jeden minus to głośna na asfalcie ale wyjdzie wszędzie .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB