T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 09:36

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 lutego 2012, 17:42 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
A jak był to miasto było zakorkowane przez sprytnych kierowców na letnich oponach :evil:
Jeździłem na Conti Vanco Wintercontact rewelka była i długi przebieg teraz ma drugi rok Barum i też jest OK w górach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 lutego 2012, 20:39 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
W ubiegłym roku będąc w Polsce na okoliczność świąt Bożego Narodzenia zmuszony byłem do zakupu zimówek bez kolców(pozdrowienia dla panów policjantów z wydziału ruchu drogowego <paw> )więc zakupiłem drugi komplet zimówek-tylko do jazdy w PL;wybór padł właśnie na Barumy snovanis-i muszę powiedzieć,że jak na polskie zimy to mogą być <good> .Jednak jezdziłem na nich zaledwie 2tygodnie i przed powrotem do norwegii wrzuciłem kolce z powrotem,więc długo ich nie testowałem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 lutego 2012, 21:51 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 6 kwietnia 2011, 10:47
Posty: 125
model: Caravelle 2.5TDI ACV
silnik: T4 Holenderka 1.9TD

Podziękował: 38 razy
Pomógł: 1 raz
Ja dziś prowadząc testy moim t4 wybrałem się po kumpla do miasta obok;) z racji że mieszkam na wsi jakieś 3km do miasta postanowiłem pojechać drogą, którą nikt jeszcze nie przejechał tej zimy (inne auta siadały i wyciągały ich traktory bo osobówki i suv'y nie dawały rady - przynajmniej sąsiad mi tak mówił. Moje zdziwienie było olbrzymie auto brodziło w śniegi około 30-40cm oczywiście cały czas jadąc 2 dwójce spokojnym tempem od czasu do czasu koła buksowały. Kiedy stanełem w połowie drogi gdzie zaczynał się gorszy kawałek bo nawiewa jeszcze z pól wyszedłem zobaczyć czy dam radę. Ale postanowiłem jechać!:) (w razie co łańcuchy mam i terenówkę do wyciągania). Niestety nie ruszyłem z miejsca do przodu jak bym chciał. Tzn.ruszyłem z 5-10cm i koła już za mocno buksowały. Wycofałem z 5m do tyłu i ruszyłem znów na 2 bez problemu. Jeszcze milsze zaskoczenie, że gorszy odcinek mimo drobnego ściągania pokonałem bez problemu.

Moja przygoda była o tyle przyjemniejsza, że wracając po asfalcie jechałem sobie 90km/h gdzie inne auta jadą ledwie 40km/h ponieważ czułem się naprawdę pewnie. Kiedy skręciłem z asfaltu w mój "odcinek specjalny" zobaczyłem, że ktoś jeszcze się za mną zabrał. Myślę sobie ale czub siądzie i będą jaja. Ale jadę do domu bez problemu a samochód za mną nagle stanął i... włączył koguty. Na co ja najnormalniej w świecie się roześmiałem i stanąłem jakieś 30m przed nim. Przybiegł do mnie Pan Policjant w śniegu po kolana i mówi...dokumenty do kontroli!!!:) Dałem mu papiery wszystko obejrzał, pyta się gdzie się spieszę, a ja na to że nigdzie przecież jadę przepisowo nie przekroczyłem 90km/h ani 30km/h na polnej. On na to że pogoda nie pozwala na taką jazdę. Drugi dodał że się bał normalnie. A ja że to każdy musi mierzyć swoje siły, zdolności i to jaki samochód posiada a nie każdy najnowszy samochód dorówna mojej t4'ce. I dodałem jak Panowie zainwestujecie w porządne zimówki za 550zł/szt też tak będziecie mówić. Na co spojrzeli z politowaniem że oni mają tylko całoroczne i od nich to nie zależy. Oddali mi dokumenty i mówię im dobranoc i chce ruszać. A on do mnie czy bym ich nie wyciągnął. No i dobre serce zadziałało i ich wyciągnąłem. Musiałem przejechać kolejny kawałek do tyłu żeby ich wyminąć. Potem ciągnąłem ich do tyłu 200m.

Tak się zakończyła moja dzisiejsza przygoda z testowaniem opon.
Pozdrawiam Piotrek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 sierpnia 2012, 08:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 2 lutego 2012, 12:25
Posty: 44
model: Caddy Life
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Może tak przed sezonem zapytam czy użytkował ktoś z Was opony Barum Snovanis, ja kupiłem busa z tymi oponami(ale już na wiosnę), ale przynajmniej 2 muszę wymienić i mam dylemat czy kupić z indeksem obciążenia 97 (cena za szt. 230 zł 195/70), czy wziąść obciążenie 104/102 (cena 280). Ja mało jeżdżę i to z ładunkiem ok 400 kg. Niby na pierwszy rzut oka nie ma się co zastanawiać i brać tą tańszą, bo obciążenie na koło ma po 730 kg(powinno wsytarczyć, ale jak wziąłem do ręki jedną i drugą oponę to się okazało, że ta tańsza ma niższy bieżnik (nie mierzyłem jaka to różnica może być) i teraz mam dylemat, doradźcie coś?
Aha w grę jeszcze wchodzi alternatywa GoodYear Cargo Ultra Grip (fajny bieżnik jodełka - cena już ok 340 zł).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 sierpnia 2012, 09:03 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
Ja już dwie zimy śmigałam na tych ostatnich (GoodYear Cargo Ultra Grip) i mogę śmiało Ci polecić. Myślę,że jeszcze trochę wytrzymają <up>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 sierpnia 2012, 09:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Dominik do teczki opony TYLKO z indeksem C. Na słupku drzwi kierowcy masz napisane jakie możesz mieć opony i będzie tam napisane przy wszystkich, że mają indeks C. W przypadku kiedy miałbyś wypadek, ubezpieczalnia może się przyczepić do tego, że nie ma C i w efekcie może nie chcieć wypłacić odszkodowania. Poza tym pamiętaj, że chodzi tu także o twoje bezpieczeństwo. Ja bym nie zakładał opon 97 bo nie dają sobie po prostu rady.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 sierpnia 2012, 10:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 2 lutego 2012, 12:25
Posty: 44
model: Caddy Life
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Im dłużej się zastanawiam tym bardziej odchdzę od tych opon 97 RF, dziś wożę lekko i jeżdżę mało, ale różnie bywa i sytuacja może się odmienić, więc szkoda żałować 50 zł na oponie, a potem mieć gula, że mogłem zrobić inaczej, tym bardziej, że nie mówimy tylko o większym współczynniku, ale też o wyższym bieżniku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 sierpnia 2012, 10:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Na słupku w moim jest wyraźnie że 195/70-15 97


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 sierpnia 2012, 10:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Nie musi miec ze znaczkiem C , moze miec RF , a 97 przy rozmiarze 195/70/15 bedzie pewnie oznaczone jako RF.

W/g tabeli w instrukcji mogą być w blaszaku opony 97RF jak i C 102/104. Tak samo mam na słupku zaznaczone.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 sierpnia 2012, 10:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
U mnie jest tylko 195/70/15R C
I nie mogę mieć bez C.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 sierpnia 2012, 11:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
czester52 napisał(a):
U mnie jest tylko 195/70/15R C
I nie mogę mieć bez C.


Na jakiej podstawie stwierdzasz ze nie mozesz miec ??

Masz wyciąg z homologacji pojazdu ?? Bo naklejka na słupku jest tylko w celach informacyjnych , miedzy innymi mówi jakie cisnienie ma byc w jakich oponach. Naklejkę mozesz sobie odkleic i nakleić inną , i co wtedy jak nakleisz sobie naklejkę tylko z rozmiarem 195/70/15 97RF, to wtedy juz tylko takie bedziesz mógł miec i nie bedziesz mógł zakładać ze znaczkiem C ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 sierpnia 2012, 12:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Naklejka raczej była naklejona fabrycznie i wątpię, żeby ktoś przeklejał ją. Dla własnego bezpieczeństwa wolę jeździć z C które mają wzmacniane boki. Jakby się ktoś uparł to pewnie i założyłby 91. Jeździłem na 97 i przy napompowanych kołach na 3.0 Podczas skrętów opona na tyle była obciążona, że ścierało bok. To jaką oponę ktoś sobie założy to jego indywidualna sprawa. Ważne żeby mieć zapas na max obciążeniu. Ja osobiście do busa nie założyłbym nie wzmacnianych opon. Taka jest moja opinia i ktoś się z nią może zgodzić lub nie. Bo widziałem już jak jeżdżą opony 97 i 104/102C więc mam porównanie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 sierpnia 2012, 12:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Ty nadal nie rozumiesz , na naklejce moze pisać cokolwiek , liczy się to co jest w homologacji pojazdu. Na naklejce jest informacja jakie ciśnienie przy jakiej oponie masz miec w samochodzie , skoro nie miałes na naklejce opony RF, a na takiej jezdziłes to miałes niewłasciwe cisnienie , bo napompowales ją tak jak oponę "C" i dlatego pewnie Ci ją scierało. Nie ma wątpliwości ze opony ze znaczkiem "C" są wytrzymalsze i jak ktoś wozi cięzary to powinien w takie zainwestować. Ale pisanie ze do t4 tylko opony ze znaczkiem "C" jest totalną bzdurą.

Abys nie czuł się osamotniony to powiem Ci ze tez jezdziłem na oponach C i RF w tym samym aucie i jak stosowało sie własciwe ciśnienie w ogumieniu to prócz tego ze auto zachowuje sie jak taczka na "C" innej róznicy nie widziałem. Więc porównanie mam tez... Co innego jak by sie non stop z max obciązeniem jezdziło , ale jak ktoś od wielkiego dzwona wozi coś cięzkiego to moze załozyc rf.

EDIT:

Dodam jeszcze ze nadwozie które posłuzyło za dawcę na przyczepe forumową , był to blaszak w longu miało naklejkę na której był tylko jeden rozmiar 195/70R15 97S.


Ostatnio edytowano niedziela, 12 sierpnia 2012, 13:16 przez Sterciu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 sierpnia 2012, 13:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
Ja w obecnej T4 mam goodyear G26 205/65/R15 - opony letnie kupione jako używki w stanie wręcz nowe ( na całej szerokości bieżnika włoski ). Spisują się bardzo dobrze, dobrze trzymają się drogi. Do momentu jak zacznie padać, na mokrej nawierzchni są śliskie i to bardzo.

W poprzednim busie kupiłem nowe Kormorany (kupiłem je w promocji w sklepie internetowym bo niestety rewela ceny na Klebery się skończyły). I byłem bardzo z nich zadowolony. Nawet powiedziałbym że lepiej sprawowały się na mokrej nawierzchni niż na suchej. Pamiętam że założyłem je w marcu i w drugiej połowie spadło bardzo dużo śniegu. Nawet na śniegu się dobrze sprawowały i często tam gdzie osobowe na zimowych miały problem, ja na letnich kormoranach spokojnie dawałem sobie radę.

Pomijam fakt że Kormorany są robione na licencji innej znanej z gum firmy, ale jakiej już nie pamiętam.

Na tą zimę kierunek obrałem w stronę Klebera z racji częstych wyjazdów na górską wieś :-)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 sierpnia 2012, 15:56 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Ja 90 % jeżdżę w zimie po górach jeździłem na Savie bardzo dobra opona a w zeszłą zimę kupiłem Pointy czy coś w tym rodzaju i też super jeżdżę w trudnych warunkach i nigdzie się nie zakopałem .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 1 września 2012, 18:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 2 lutego 2012, 12:25
Posty: 44
model: Caddy Life
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
A ja ostatecznie kupiłem 4 szt. Sava Trenta M+S, kupiłem całe koła z rocznymi oponami(104/102). Zdam relację po zimie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 września 2012, 10:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 16 stycznia 2012, 18:24
Posty: 147
Lokalizacja: Norwegia
model: T4 Car. syncro 2000
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 0 razy
4 lata smiagalem na kolcowej wersji Hankooka - bylem zadowolony
potem kupilem na przod pirelli - pierwsze 2 m-ce super potem juz srednio
chyba kupie Nokiany na te zime na przod a Pirelki na tyl pojda...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 4 września 2012, 22:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 26 marca 2011, 22:21
Posty: 92
Lokalizacja: GDAŃSK
model: MULTIVAN
silnik: AHY

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Witam,
Ja kupiłem opony Vredestein Quatrac 3 215/60 R16 99 H XL i jestem z nich bardzo zadowolony, zrówno w zime jak i w lato-polecam.

Pozdrawiam
Sara


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 5 września 2012, 15:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lutego 2011, 22:59
Posty: 571
Lokalizacja: Dolny Śląsk
model: Multivan
silnik: 1.9 TDI / AHU

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 23 razy
staszek napisał(a):
Ja 90 % jeżdżę w zimie po górach jeździłem na Savie bardzo dobra opona a w zeszłą zimę kupiłem Pointy czy coś w tym rodzaju i też super jeżdżę w trudnych warunkach i nigdzie się nie zakopałem .


Bo właśnie dużo zależy od łącznika między kierownica a pedałami :-)
Miałem Conti VancoWintercontact były rewelacyjne i długowieczne
Teraz śmigam na Barumach Snovanis-ach i jest ok ale szybciej się ścierają ale ja mam RF a nie c ponieważ mam multivana na 6 osób brat do caravelki miał już C i te miały więcej bieżnika szerokość i grubość w tym samym rozmiarze opony.
Warto dobrać do auta i zastosowań bo zarówno niedociążone auto na C nie wyciśnie 100% z opon jak również przeładowane na RF szału nie pokaże.
No i żadnych nerwowych ruchów kierownicą i pedałami.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 27 października 2012, 21:28 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Dziś z okazji śniegu przetestowałem Barum snovanis,i nawet dają radę,nie jest to to samo co nokiany z kolcami,ale tak na pierwszy atak zimy w sam raz.Na górskiej drodze radziły sobie całkiem niezle,ale gdyby tak droga byla oblodzona to.....tylko kolce <56>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB