T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 20:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 grudnia 2014, 17:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
atlantis-diving napisał(a):
Ale Krisalp chyba nie są do busów mają index nośności 91-95, a transalp powyżej 102.
Kleber zaleca do busów model Transalp 2



Mój błąd. Oczywiście masz rację, do busa Transalp 2


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 grudnia 2014, 17:52 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 754
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
vwyogi napisał(a):
do busa Transalp 2


w Szpindlerowym Młynie nie mogłem na nich podjechać na świeżym śniegu pod górkę do apartamentu, uratowały mnie łańcuchy
kolega w drugim busie bez problemu pokonał ten podjazd na nokianach
może to różnica mojej benzyny z ASB a jego tdi z manualem, nie wiem :-/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 grudnia 2014, 18:59 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
pacark napisał(a):
vwyogi napisał(a):
do busa Transalp 2


w Szpindlerowym Młynie nie mogłem na nich podjechać na świeżym śniegu pod górkę do apartamentu, uratowały mnie łańcuchy
kolega w drugim busie bez problemu pokonał ten podjazd na nokianach
może to różnica mojej benzyny z ASB a jego tdi z manualem, nie wiem :-/



Może kolega miał właśnie stary model który na śniegu zbierał się słabo


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 grudnia 2014, 23:28 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Kupiłem stalowe 16 - podobno oryginały - i teraz trza mi gumek do nich. Czytam wątek i kieruje się w stronę Nokianów... Nie wiem tylko jakie będą odpowiednie rozmiarem i parametrami do felg, silnika i nadwozia. Może to się nada ? http://allegro.pl/205-65r16c-107t-wrc-v ... 42918.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 grudnia 2014, 23:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Nie masz wlepki na słupku z rozmiarami opon ??

w 151KM w/g instrukcji powinno być (nie ma rozdzielenia na wersje czy to caravelle/multivan/transporter , long czy krotki):
205/60/16C 100 T
215/60/16XL 99H
215/60/16C
225/60/16XL 102H


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 grudnia 2014, 00:06 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Wlepkę jutro sprawdzę czy jest...
Natomiast znalazłem w instrukcji w danych technicznych informację o zalecanych oponach zimowych do 150KM - 205/65 R16 C 100/98 T M + S.
Czyli potwierdza się Sterciu to co napisałeś...
No i chyba te z linku co wrzuciłem to się powinny nadać?!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 grudnia 2014, 00:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Ja osobiście wolałbym 215/60/16XL , wystarczajace jest XL , a duzo lepszy komfort jazdy jak na C.

Nokian WR C VAN jest też fajną oponką...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 grudnia 2014, 00:43 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Nie specjalnie się na tym znam więc decyzja jest trudna...
Mówisz, że polecasz:
NOKIAN 215/60 R16 WR D3 99H XL http://allegro.pl/4x-nokian-215-60-r16- ... 74764.html
ale
Nokian WR C Van 205/65 R16C 107/105T http://allegro.pl/show_item.php?item=48 ... d00be2ff62

też jest w porządku.
To warto te stówkę dołożyć? Zyskam coś wymiernego?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 grudnia 2014, 00:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
"C" to jest opona typowo dostawcza , na większe ciężary , jak nie wozisz cięzarów wielkich to wystarczy Ci XL. Na slupku na wlepce powinienes miec podane rozmiary m.in. 215/60/16XL i ja taki bym założył. Latem sam jezdzę na 215/60/16xl , zrezygnowalem z opon "C" bo auto więcej powietrze wozi jak ładunki ale komfort jazdy jest nieporównywalny oczywiście na korzyśc xl.

Na modelu WR D3 nie jeżdziłem jeszcze bo to wsumie w poprzednim sezonie się pojawiło jako nowośc (zastąpiło chyba WR G2 z którego to nie byłem zadowolony zbytnio, lepszy zdecydowanie był Nokian W+), ale z opini tych co na tym jezdzili w zeszlym sezonie to chwalą sobie tą oponkę.

WR C VAN to jest typowa dostawcza opona , ale patrząc na opony dostawcze to są jednymi z lepszych w mojej ocenie ale jakbym miał wybierac pomiędzy tymi dwoma to wybralbym WR D3 oczywiście z indexem nośności 99.

A co byś zyskal dokladając tą stówę... oponę z większą nośnością , nic poza tym....

Do wyboru masz zatem sprawdzony juz od kilku lat model Wr C Van , lub wprowadzoną stosunkowo niedawno opone o nowej rzezbie bieznika WR D3 gdzie jak narazie opini nie za wiele jest o niej...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 grudnia 2014, 14:16 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
Dokładnie, tak jak Sterciu mówi, bierz rozmiar 215/60 i o nośności 99XL. Guma bardzo fajna i komfortowa, miałem też taką. Profil 65 już tak fajnie nie wygląda na aucie przy 16". Te z literką C są "trochę" twardsze i przez to też mogą być delikatnie głośniejsze, no a stówka zostaje Ci w kieszeni na Swięta :D


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 grudnia 2014, 08:34 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Według wlepki w samochodzie:
205/60 R 16C 100/98T FELGA 6JX16
225/60 R 16 102H REINF. FELGA 7JX16

I doczytałem temat: viewtopic.php?f=10&t=422&hilit=PL+nie+przejdzie&start=60

O ile dobrze rozumiem to gumka bez C w moim przypadku jest trochę kompromisem. A żeby się nie stresować za granicą, czy przy ewentualnej walce z ubezpieczycielem to po prostu C i temat z głowy...

Co oznacza ten "REINF." na wlepce?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 grudnia 2014, 09:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Większośc aut dostawczych w/g homologacji musi miec tylko opony ze znaczkiem C , jednak w przypadku T4 sam producent umożliwił stosowania opon o niższej nośności co nawet potwierdza naklejka na slupku. Ja osobiście jezdziłem duzo swoim autem za granicą juz i z rozmiare opon nie mialem problemow podczas kazdej kontroli, a czesto na opony zaglądali. W razie czego jakby się kiedys przyczepili to mam instrukcje obslugi zawsze ze soba gdzie rozmiary sa podane i nie jest okreslone do jakiej wersji one sa czy transporter/caravelle/multivan więc wychodzi ze każda wersje moze na takich jezdzic.

REINF to jest skrót od REINFORCED , jest to oznaczenie opony wzmocnionej , to samo się dotyczy oznaczenia EXTRA LOAD czyli w skrocie XL co również oznacza opony wzmocnione. Oznaczenia mogą występowac jeszcze w ten sposob ale rzadko się je widuje "EXL" , "RFD" , "RF". Reinf. to jest skrót stosowany bardziej do opon do mniejszych aut dostawczych , a XL znów do opon samochodów bardziej sportowych z wiekszą mocą silnika i większym momentam obrotowym. Zauwazyłem tez ostatnio ze oznaczenia typu RF są wypierane coraz bardziej na rzecz XL , jakis czas temu zakladał kolega do swojego auta opony klebera Reinforced , uszodził jedną , dokupił nowa ale juz oznaczoną jako XL , nośnośc celowo porównywaliśmy to identyczna , model opony ten sam tylko oznaczenie inne...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 grudnia 2014, 09:03 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Aktualnie mam oponki C. We wlepce jest C. Poczytałem, pomyślałem i jednak biorę C. Jeszcze tylko nie mam przekonania czy do oryginalnej stalowej felgi lepiej 215/65R16C czy może 205/60R16C jak we wlepce?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 grudnia 2014, 10:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
215/65/16C to za wysoka , musiałaby byc 215/60/16C.

Jakiej szerokości jest ta oryginalna stalowa felga ? Bo jak 6" to trochę za szeroka opona , jak 7" to spokojnie 215 można zalożyć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 grudnia 2014, 20:47 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 maja 2012, 23:47
Posty: 242
Lokalizacja: Katowice
model: t4
silnik: 2.5tdi 170km syncro

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 31 razy
215/70 16 to max jakie wchodzi.
Sprawdzone i działa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 grudnia 2014, 21:39 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
SO...T4 napisał(a):
Aktualnie mam oponki C. We wlepce jest C. Poczytałem, pomyślałem i jednak biorę C. Jeszcze tylko nie mam przekonania czy do oryginalnej stalowej felgi lepiej 215/65R16C czy może 205/60R16C jak we wlepce?

215 65 15C bedzie wysoka ;)
Ja osobiście jeżdżę na takich,założyłem z większym balonem(215 65) bo dużo jeżdżę po ciężkim terenie,ale na 215 60 16C prezentuje się lepiej ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 grudnia 2014, 21:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Dokładnie, na wyzszym balonie jak 60 to t4 ja koza wygląda...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 grudnia 2014, 01:17 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Zakupione felgi mają oznaczenie 6JX16 H2 ET53

No i teraz szukam do tej felgi 205/60 R16C NOKIAN... Ale okazuje się, że nie mogę takiej namierzyć 65 jest, a 60 nie widzę...

Według producenta: "205/60R16, Rozmiar nie dostępny"


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 grudnia 2014, 09:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 17 grudnia 2014, 10:30
Posty: 4
model: multivan t4
silnik: 1.9 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
jeżeli chodzi o lato to wzmacniane NOKIANY Hakka C służyły mi przez wiele kilometrów i będę polecał je każdemu. Bardzo dobrze je wspominam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 grudnia 2014, 09:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
205/65/16C mozesz jeszcze założyć bo różnica będzie nie wielka , ja odniosłem się w poście wczesniej do rozmiaru 215/65/16 który to już ma za wysoki balon i t4 kiepsko wygląda na takim o tej szerokości opony.

Tu masz porównanie i o ile wyższa będzie 205/65/16 od 215/60/16
http://www.willtheyfit.com/index.php?wi ... 53#content



205/60/16 to jest praktycznie idealny zamiennik 195/70/15 , a 215/60/16 ma różnicę trochę większą juz w srednicy jak 195/70/15. Ale rozmiarowka opon na felgę o większej średnicy kręci się w koło rozmiaru 195/70/15C właśnie aby były jak najbardziej zblizone.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB