T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 20:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 listopada 2014, 22:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Łagodnie to nic nie załatwisz, wszystko tak naprawdę zależy od dobrej woli oponiarza


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 listopada 2014, 22:56 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 22 października 2013, 08:30
Posty: 281
Lokalizacja: 3miasto
opis: VW T5 Transporter 2.5TDI 131km
model: Transporter
silnik: 2.5TDI 131km

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 14 razy
Z drugiej strony jak nie wozisz ciężarów a tylko ludzi to bez przesady. Sam używam w tej chwili wzmacnianych 95 XL na tyle i 97 z przodu, a busik co tydzień myka koło 500km z ludźmi po mieście... I problemów nie zauważyłem.


_________________
---
Był VW T4 Caravelle 2.4D 78km
Jest VW T5 Transporter 2.5TDI 131km


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 listopada 2014, 23:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 12:14
Posty: 47
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Jeżdżę 3 razy w tygodni, tygodniowo robie tak ponad tys km, przeciętnie jedze 4-6 osób sporadycznie 7 tylko 20 km


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 listopada 2014, 16:41 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
tbm napisał(a):
Z drugiej strony jak nie wozisz ciężarów a tylko ludzi to bez przesady. Sam używam w tej chwili wzmacnianych 95 XL na tyle i 97 z przodu, a busik co tydzień myka koło 500km z ludźmi po mieście... I problemów nie zauważyłem.

Ale tu nie chodzi o zauważenie problemów!!!
Czy jak Ci opona pęka nagle na drodze, to masz przed tym jakieś oznaki? NIE
A ludzie to nie towar, tylko żywe istoty !!! Za towar możesz zapłacić, a życie ludzkie jest bezcenne.
Minimalna nośność do T4 to opona 99XL ... takie jest moje zdanie i tego się trzymam.
Zresztą podobnie jest w przypadku felg, niektórzy nie patrzą na wytrzymałość i zakładają od osobówek <36> Można też założyć oponę o nośności 91, kto Ci zabroni, przecież auto pojedzie, nie wyświetli Ci żadnego błędu...

byry007 napisał(a):
Jeżdżę 3 razy w tygodni, tygodniowo robie tak ponad tys km, przeciętnie jedze 4-6 osób sporadycznie 7 tylko 20 km

Ja robię po mieście max 1300 km miesięcznie, czasem z towarem (lekkim), a czasem bez i zakładałem opony 205/60/16C o nośności 101/103, bo takie miałem podane na wlecpce na słupku drzwiowym w Caravelli.
Bezpieczeństwo przede wszystkim, swoje, pasażerów, ale i innych użytkowników drogi.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 listopada 2014, 22:32 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 497
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Jeździ ktoś może na Matadorach 195/70 r15 C sibir snow o coś takiego:
http://allegro.pl/195-70r15c-195-70-r15 ... 70850.html

Chłopek od opon dziś strasznie je zachwalał cena trochę za niska ...jak wam się wydaje?


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 listopada 2014, 22:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Matador ma jedną najwieksz wadę , szybko się ścierają i to nie ważne czy opona typowa nalato czy na zimę, srednio po sezonie i 50kkm nie bylo juz bieznika do stopnia totalnego zera na nich a jezdzilem i w busach i w osobókach na takich kiedys. Pozatym to jak popada deszcz to w poślizg wprowadzic auto nie był problem zaden na zimowkach. Zdecydowanie lepszy jest Nokian i w tym rozmiarze niewiele drozszy ,patrzyłem ostatnio na necie bo swoje chciałem sprzedać (mają 5 lat i ponad 8mm bieznika jeszcze) i kupić drugie takie same nowe z dot przynajmniej 2014 to w sklepach internetowych mozna za około 280zł/szt juz kupic.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 listopada 2014, 00:33 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
W niskiej cenie polecam Hankooka RW06. Wyjątkowo wytrzymałe na przebiegi, dobra trakcja na świeżym śniegu, trochę gorzej na mokrej nawierzchni, jednak i tak lepiej od Matadorów. Jak dobrze poszukasz kupisz za 270 zł.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 listopada 2014, 09:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 lipca 2013, 00:00
Posty: 497
opis: IS 300 18r, Civic IX 16r, Ducato 15r, FZ1 Fazer 12r
model: T4 2000 Escapade I
silnik: ACV 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 11 razy
Miałem kilka lat temu w octavi Matadory tyle że letnie i dobrze ich nie wspominam. Nokian-y faktycznie wyjdą praktycznie tyle samo co u oponiarza Matador więc je wolę kupić. Dzięki za info.


_________________
------------


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 30 listopada 2014, 21:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Witam. Chciałem się tylko podzielić swoją opinią, mam już któryś sezon z rzędu opony Continental WinterContakt 195/70 r15C i w mojej opini najlepsze zimówki na jakich do tej pory jeździłem. Troche głośne na czystym asfalcie ale prowadzenie i hamowanie na mokrym, śniegu itp. rewelacja. Niestety cena adekwatna do osiągów :( Nie wiem jak nowsze modele Conti ale swoich bym nie zamienił na inne.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 grudnia 2014, 11:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 22 czerwca 2010, 12:47
Posty: 37
model: caravelle
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Zależy jak i gdzie się jeździ. Ja przeważnie 70% śnieg 20% asfalt 10% inne. Opony COLLIN'S EXTREMA C2 215/65/16. Agresywny bieżnik, dopóki się nie powiesi to jedzie, nieważne czy błoto, czy śnieg. Ich mała wada, to są trochę głośne. Autem nic ciężkiego nie wożę poza moją szanowną D.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 grudnia 2014, 11:37 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Ja mam Save użytkuję w busie opony zimowe tej marki od 5 lat jest głośna ale idealna na śnieg itd jesze mnie nie zawiodła a jeżdżę naprawdę w ciężkim górskim terenie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 grudnia 2014, 18:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 1 lipca 2012, 23:13
Posty: 3
model: multivan
silnik: 2,5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć,
mam Multivana 99, jest trochę przerobiony, posiada windę do wózka inwalidzkiego około 180kilogramów metalu, które wożę cały czas=]
Przyszedł też "czas" na zmianę opon. Mam letnie 205/65/R15 na alu oraz zimowe 195/70/15 na stalowych (nie nadają się już do jazdy). Z forum i tabelek wynika że mam założyć 205.

Pytanie mam do Was co jest lepsze
- kupić zimowe 205/65/R15 i założyć na alu?
- kupić zimowe 205/65/R15 i założyć na stalowe (o ile jest to możliwe)?
kupić zimowe 195/70/R15 i założyć na stalowe?

chciałem kupić jakieś opony z wyższej półki (powody: nie wypchnę auta, nie zmienię sam koła podczas awarii, nie odkopie śniegu z od kół).

zastanawiałem się nad tymi modelami:

Goodyear CARGO ULTRA GRIP 205/65R15 102 T C
http://www.opony.com/parametry-opony/go ... 15-102-t-c


Goodyear CARGO ULTRA GRIP 195/70R15C 104/102R opony zimowe Goodyear
http://abc-opony.pl/opony/goodyear_carg ... 02r_559599


co myślicie? proszę o pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 grudnia 2014, 22:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Jak chcesz kupic dobre opony to napewno nie będzie to ten goodyear...

Poczytaj temat od początku a jest sporo opini o roznych markach i modelach opon.

Co do felg stalowych to możesz załozyc spokojnie 205...



Za ten wpis autor Sterciu podziękował: worochu (niedziela, 7 grudnia 2014, 23:34)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 grudnia 2014, 22:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Podzielam opinie kolegi. Moim zdaniem lepsze będą:
Continental VancoWinterContact
Continental VancoWinter
Michelin Agilis 51 Snow-Ice
Michelin Agilis Alpin
Dunlop SP LT 60
Rozmiar musisz sobie wybrać z tych modeli, szersze będą skuteczniejsze w hamowaniu i na zakrętach a wąskie lepsze w głebokim i luźnym śniegu. Letnie zostaw na alusach a zimówki zakładaj na stalowe, 205 spokojnie wejdzie.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 grudnia 2014, 23:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Dwa modele opon spisują się dobrze w zasnieżonej norwegii , Michelin Agilis , Nokian WR C Van lub WR C Cargo. Jezdziłem na całej innej liście opon ktora mozna byłoby wymieniac i były duzo gorsze...



Za ten wpis autor Sterciu podziękował: worochu (niedziela, 7 grudnia 2014, 23:34)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 10:00 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Sterciu napisał(a):
Dwa modele opon spisują się dobrze w zasnieżonej norwegii , Michelin Agilis , Nokian WR C Van lub WR C Cargo. Jezdziłem na całej innej liście opon ktora mozna byłoby wymieniac i były duzo gorsze...

Sterciu dobrze gada-polać mu <good> Od kilku lat mieszkam w Norwegii,w górach.Zimą żartów na drogach nie ma tutaj i jedyne słuszne opony zimowe,które rządzą w skandynawii to Nokiany.Sam w obydwu busach mam założone gumy o nazwie hakkapelitta 5 van(kolcowane) i są mega dobre.Do t4 mam również jeden komplet zimówek bez kolców-Wspomniane wyżej Michelin Agilis Alpin których używam jak jadę do PL,lub w okresach jesień i wiosna,kiedy to kolce nie są mi potrzebne i te Micheliny też są dobre.Teraz jak będę na święta w Polsce to mam zamiar kupić jeszcze jeden komplet Agilis Alpin do Hiace również.A możecie mi wierzyć,że w górzystych rejonach Norwegii warunki często bywają w zimie ekstremalne,więc przez te kilka lat już zdążyłem przetestować tu kilka rodzajów opon zimowych.Podsumowując:nr1-Nokian,nr2Michelin.Tyle ode mnie.



Za ten wpis autor czoper podziękował: worochu (poniedziałek, 8 grudnia 2014, 12:13)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 8 grudnia 2014, 18:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 1 lipca 2012, 23:13
Posty: 3
model: multivan
silnik: 2,5

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję za udzielenie pomocy w doborze pon i ich rozmiarów.
wybrałem: Michelin Agilis Alpin

Po pierwszych testach podzielę się osobistą opinią


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 grudnia 2014, 13:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:39
Posty: 10
model: t4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Ja przez 7 lat używam kleber transalp i są super szczególnie dobrze zachowują się na śniegu i błocie pośniegowym. Nigdy mnie nie zawiodły, a po tym czasie prawie nie widać śladów zużycia. Cenowo plasują się w średniej półce.
Teraz kupiłem multika na 16" felgach i też zainwestowałem w kleber ale nowszy model transalp 2 .
Zobaczymy czy druga generacja będzie tak samo dobra jak pierwsza.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 grudnia 2014, 14:11 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
atlantis-diving napisał(a):
Ja przez 7 lat używam kleber transalp i są super szczególnie dobrze zachowują się na śniegu i błocie pośniegowym. Nigdy mnie nie zawiodły, a po tym czasie prawie nie widać śladów zużycia. Cenowo plasują się w średniej półce.
Teraz kupiłem multika na 16" felgach i też zainwestowałem w kleber ale nowszy model transalp 2 .
Zobaczymy czy druga generacja będzie tak samo dobra jak pierwsza.


Krisalp II jest lepsza, zwiekszono ilość lamelek wiec po sniegu pownna się zbierać jeszcze lepiej


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 grudnia 2014, 14:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 18 sierpnia 2014, 23:39
Posty: 10
model: t4
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Ale Krisalp chyba nie są do busów mają index nośności 91-95, a transalp powyżej 102.
Kleber zaleca do busów model Transalp 2


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB