T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 stycznia 2015, 15:10 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 20 kwietnia 2011, 12:20
Posty: 4
Lokalizacja: Łomianki
opis: T4 2.5 102 KM niebieski oszklony
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzień dobry Wszystkim! Piszę po raz pierwszy, więc przedstawię się, a właściwie mojego Transportera. Już dożył wieku, ze muszę się zacząć go uczyć: 2.5 TDI 102 KM 1996r. Chciałbym korzystać z jakiejś dobrej, sprawdzonej instrukcji naprawy.

Mam 2 książki:
1.WKiŁ 1997: VOLKSWAGEN TRANSPORTER i CARAVELLE (od 09.1990), tłum z niem. B. Nowak (z R.Baun, T.Haeberle ...)
- nie ma tam opisanego mojego silnika
Obrazek

2.Wydawnictwo Auto 2004: VW Transporter T4. Obsługa i Naprawa, tłum z niem. J. Zawadzki (nie podano nazwy i autora oryg.)
- nie ma tam opisanego mojego silnika
Obrazek

Nie mam tej: WKiŁ 2011, VOLKSWAGEN TRANSPORTER Sam naprawiam samochód Autor Hans-Rüdiger Etzold, S. Polkowski:
Obrazek

W opisie tej książki http://www.wkl.com.pl/volkswagen-transporter-t4-modele-od-ix-1990-do-i,1,1,432?
podano, że jest tam mój silnik (pięciocylindrowy, 2.5 dm3, 102 KM) , natomiast schematy instalacji elektrycznej są dla modeli od I 2000. A mój bus to jest z 1996r.
Nie mam tej książki i nie mogę stwierdzić, czy byłaby dla mnie przydatna. Czy ktoś z Was może mi udostępnić, lub wie skąd ściągnąć eBooka? Albo poradzić, czy warto kupić.

A może inną książkę polecicie? Zagraniczną? Wolałbym angielską niż niemiecką.


Ostatnio edytowano sobota, 10 stycznia 2015, 23:46 przez magisterek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 stycznia 2015, 23:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Na forum są instrukcje serwisowe do pobrania po polsku


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 stycznia 2015, 00:47 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 20 kwietnia 2011, 12:20
Posty: 4
Lokalizacja: Łomianki
opis: T4 2.5 102 KM niebieski oszklony
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć, dziękuję. Czy piszesz o pliku "instrukcje-serwisowe-T4" (link do niego jest tutaj http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=14&t=1502)?
Problem w tym, że piszą tam:
Obrazek
a mój busik jest z 1996r.
Obawiam się, że te instrukcje pod kątem elektryki będą nieprzydatne. Czy się mylę?

Mój aktualny problem to immobilizer (chcę ustalić, czy jest w moim aucie). Kiedyś bus był u elektryka i założono mi dodatkowy immobilizer (chyba dodatkowy). Elektryk włożył też do kluczyka ceweczkę (nie wiem, czy oryginalna była wcześniej w kluczyku). Mam odtąd takie sekretne miejsce na desce rozdzielczej: jak zbliżę kluczyk, to słychać pip i można grzać świece i zapalać. Po zgaszeniu silnika po 10 sek słychać pip parę razy i się imo uzbraja. Domyślam się, że jest to dodatkowy immobilizer. Nie wiem po co, skoro jest fabryczny (tak, tak, już dotarłem dzięki Forum do filmu https://www.youtube.com/watch?v=iXxYTFhOf0k). A może nie ma w moim busie fabrycznego? Niemcy piszą (http://www.t4-wiki.de/wiki/Wegfahrsicherung), że jest. Jeżeli dobrze rozumiem to zakładają fabryczne imo od stycznia 1995 (Im T4 kommt seit 01/1995 eine ab Werk in die Elektrik des Fahrzeuges integrierte Wegfahrsicherung zum Einsatz).
I potrzebuję schematu elektrycznego dla rocznika 1996, żeby to sprawdzić.

A wszystko to dlatego,że bus przestał zapalać. Chyba nie grzeje świec, bo tak jakby ten dodatkowy imobilizer nie działał. Widzę to po kontrolce świecy żarowej - po odblokowującym pip powinna się jasno zaświecić, a tylko słabo się żarzy. O naprawę dodatkowego imo nie będę Was pytał, bo oczywiście najlepiej go wywalić. Ale przed rozpoczęciem grzebania w kabelkach próbuję zrozumieć prądy :)

Coś poradzicie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 stycznia 2015, 09:46 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1903
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Przy awarii fabrycznego immo silnik zapala i za chwilę gaśnie.
Sprawdź to dołożone.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 stycznia 2015, 09:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
to co jest w serwisówce napisane, że od 98 to oznacza, że ma wszystkie aktualizacje od tego roku,
wstecz też działa, akurat układ immo jest tam rozpisany więc co ci szkodzi to sprawdzić,

magisterek napisał(a):
Coś poradzicie?

Jednym z najlepszych sposobów ( jeśli nie jedynym aby nie działać metodą chybił trafił ) będzie podłączenie VAGa i zrobienie diagnozy.
Problemy z kontrolką świec żarowych nie mają nic wspólnego z immo ( nie ma on wpływu na świecenie się " sprężynki " ), ani świecami żarowymi ( przy dzisiejszych temperaturach i bez świec TDI odpali bez problemu ), a raczej problem z zasilaniem ECU. Tu zacząłbym od sprawdzenia przekaźnika 109.
Tak jak wyżej może problem tkwić w tym dodatkowym zabezpieczeniu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Dominik (poniedziałek, 27 czerwca 2016, 19:46)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 stycznia 2015, 10:23 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 16 kwietnia 2010, 21:53
Posty: 110
Lokalizacja: podwarszawa
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 12 razy
Książke z czerwoną okładką moge pożyczyć.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 stycznia 2015, 11:35 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Mam tę książkę jak chcesz to pożyczę.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 stycznia 2015, 12:10 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 20 kwietnia 2011, 12:20
Posty: 4
Lokalizacja: Łomianki
opis: T4 2.5 102 KM niebieski oszklony
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Bardzo dziękuję WSZYSTKIM za porady i propozycje pożyczenia czerwonej książki. Chętnie skorzystam. Nie wiem skąd jesteś @darkob (podwarszawa?), ale @niebieski-n2 to strzał w dziesiątkę, bo tak, jak ja - Łomianki. Napisałem na PW.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 stycznia 2015, 15:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
może i napisałeś, ale nic nie doszło <38>

sorry - doszedł e-mail
dzisiaj jestem w robocie, zapraszam od jutra


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 stycznia 2015, 17:27 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 20 kwietnia 2011, 12:20
Posty: 4
Lokalizacja: Łomianki
opis: T4 2.5 102 KM niebieski oszklony
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
@Kenobi! O Wielki Moderatorze! Twoja wiedza mnie zachwyca! Zepsuty był przekaźnik 109. Busik pali jak nowy. Zdaję fotograficzną relację z naprawy. I bardzo dziękuję za pomoc. To Forum jest ekspresowe.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 czerwca 2016, 19:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 13 września 2011, 11:11
Posty: 62
Lokalizacja: Bielsko-B
model: syncroBus
silnik: AXL- omg

Podziękował: 10 razy
Pomógł: 7 razy
Dobry,

Dzisiaj rano zostałem zmuszony do porzucenia swojego busa z objawami: kręci- nie pali i świece żarowe świecą ciągle.
Dzięki poradom z tego wątku po pracce przyjechałem z zakupionym przekaźnikiem (109 :) , szybka podmianka i pacjent uzdrowiony !!! <good>
<england> Dziękuję i pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 27 czerwca 2016, 21:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Skoro wątek o świecach żarowych, to może mnie ktoś oświeci dlaczego nie ma żadnego związku między czasem świecenia żółtego LEDa a temperaturą? To znaczy lampka świeci tyle mniej więcej samo na zimno co na ciepło (kilka minut po zgaszeniu rozgrzanego dobrze silnika) i gaśnie po parunastu sekundach pracującego silnika? Zmieniony na nowy czujnik dwupinowy, jak było na starym nie pamiętam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 czerwca 2016, 06:22 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Adampio napisał(a):
dlaczego nie ma żadnego związku między czasem świecenia żółtego LEDa a temperaturą

Ponieważ coś jest popsute.
Po drugie to nie jest temat o świecach tylko o literaturze i awarii nie mającej nic wspólnego ze świecami żarowymi, szczególnie w silniku jaki ty posiadasz. Tematów o świecach w 2.4D jest bez liku zarówno w dziale Diesel jak i Elektryka.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB