T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

instrukcja naprawy, żarzy się knotrolka świec, nie odpala
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=14&t=10600
Strona 1 z 1

Autor:  magisterek [ sobota, 10 stycznia 2015, 15:10 ]
Tytuł:  instrukcja naprawy, żarzy się knotrolka świec, nie odpala

Dzień dobry Wszystkim! Piszę po raz pierwszy, więc przedstawię się, a właściwie mojego Transportera. Już dożył wieku, ze muszę się zacząć go uczyć: 2.5 TDI 102 KM 1996r. Chciałbym korzystać z jakiejś dobrej, sprawdzonej instrukcji naprawy.

Mam 2 książki:
1.WKiŁ 1997: VOLKSWAGEN TRANSPORTER i CARAVELLE (od 09.1990), tłum z niem. B. Nowak (z R.Baun, T.Haeberle ...)
- nie ma tam opisanego mojego silnika
Obrazek

2.Wydawnictwo Auto 2004: VW Transporter T4. Obsługa i Naprawa, tłum z niem. J. Zawadzki (nie podano nazwy i autora oryg.)
- nie ma tam opisanego mojego silnika
Obrazek

Nie mam tej: WKiŁ 2011, VOLKSWAGEN TRANSPORTER Sam naprawiam samochód Autor Hans-Rüdiger Etzold, S. Polkowski:
Obrazek

W opisie tej książki http://www.wkl.com.pl/volkswagen-transporter-t4-modele-od-ix-1990-do-i,1,1,432?
podano, że jest tam mój silnik (pięciocylindrowy, 2.5 dm3, 102 KM) , natomiast schematy instalacji elektrycznej są dla modeli od I 2000. A mój bus to jest z 1996r.
Nie mam tej książki i nie mogę stwierdzić, czy byłaby dla mnie przydatna. Czy ktoś z Was może mi udostępnić, lub wie skąd ściągnąć eBooka? Albo poradzić, czy warto kupić.

A może inną książkę polecicie? Zagraniczną? Wolałbym angielską niż niemiecką.

Autor:  Probe041 [ sobota, 10 stycznia 2015, 23:45 ]
Tytuł:  Re: instrukcja naprawy

Na forum są instrukcje serwisowe do pobrania po polsku

Autor:  magisterek [ niedziela, 11 stycznia 2015, 00:47 ]
Tytuł:  Re: instrukcja naprawy

Cześć, dziękuję. Czy piszesz o pliku "instrukcje-serwisowe-T4" (link do niego jest tutaj http://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=14&t=1502)?
Problem w tym, że piszą tam:
Obrazek
a mój busik jest z 1996r.
Obawiam się, że te instrukcje pod kątem elektryki będą nieprzydatne. Czy się mylę?

Mój aktualny problem to immobilizer (chcę ustalić, czy jest w moim aucie). Kiedyś bus był u elektryka i założono mi dodatkowy immobilizer (chyba dodatkowy). Elektryk włożył też do kluczyka ceweczkę (nie wiem, czy oryginalna była wcześniej w kluczyku). Mam odtąd takie sekretne miejsce na desce rozdzielczej: jak zbliżę kluczyk, to słychać pip i można grzać świece i zapalać. Po zgaszeniu silnika po 10 sek słychać pip parę razy i się imo uzbraja. Domyślam się, że jest to dodatkowy immobilizer. Nie wiem po co, skoro jest fabryczny (tak, tak, już dotarłem dzięki Forum do filmu https://www.youtube.com/watch?v=iXxYTFhOf0k). A może nie ma w moim busie fabrycznego? Niemcy piszą (http://www.t4-wiki.de/wiki/Wegfahrsicherung), że jest. Jeżeli dobrze rozumiem to zakładają fabryczne imo od stycznia 1995 (Im T4 kommt seit 01/1995 eine ab Werk in die Elektrik des Fahrzeuges integrierte Wegfahrsicherung zum Einsatz).
I potrzebuję schematu elektrycznego dla rocznika 1996, żeby to sprawdzić.

A wszystko to dlatego,że bus przestał zapalać. Chyba nie grzeje świec, bo tak jakby ten dodatkowy imobilizer nie działał. Widzę to po kontrolce świecy żarowej - po odblokowującym pip powinna się jasno zaświecić, a tylko słabo się żarzy. O naprawę dodatkowego imo nie będę Was pytał, bo oczywiście najlepiej go wywalić. Ale przed rozpoczęciem grzebania w kabelkach próbuję zrozumieć prądy :)

Coś poradzicie?

Autor:  mariuszgim [ niedziela, 11 stycznia 2015, 09:46 ]
Tytuł:  Re: instrukcja naprawy

Przy awarii fabrycznego immo silnik zapala i za chwilę gaśnie.
Sprawdź to dołożone.

Autor:  Kenobi [ niedziela, 11 stycznia 2015, 09:55 ]
Tytuł:  Re: instrukcja naprawy

to co jest w serwisówce napisane, że od 98 to oznacza, że ma wszystkie aktualizacje od tego roku,
wstecz też działa, akurat układ immo jest tam rozpisany więc co ci szkodzi to sprawdzić,

magisterek napisał(a):
Coś poradzicie?

Jednym z najlepszych sposobów ( jeśli nie jedynym aby nie działać metodą chybił trafił ) będzie podłączenie VAGa i zrobienie diagnozy.
Problemy z kontrolką świec żarowych nie mają nic wspólnego z immo ( nie ma on wpływu na świecenie się " sprężynki " ), ani świecami żarowymi ( przy dzisiejszych temperaturach i bez świec TDI odpali bez problemu ), a raczej problem z zasilaniem ECU. Tu zacząłbym od sprawdzenia przekaźnika 109.
Tak jak wyżej może problem tkwić w tym dodatkowym zabezpieczeniu.

Autor:  darkob [ niedziela, 11 stycznia 2015, 10:23 ]
Tytuł:  Re: instrukcja naprawy

Książke z czerwoną okładką moge pożyczyć.

Autor:  niebieski-n2 [ niedziela, 11 stycznia 2015, 11:35 ]
Tytuł:  Re: instrukcja naprawy

Mam tę książkę jak chcesz to pożyczę.

Autor:  magisterek [ niedziela, 11 stycznia 2015, 12:10 ]
Tytuł:  Re: instrukcja naprawy

Bardzo dziękuję WSZYSTKIM za porady i propozycje pożyczenia czerwonej książki. Chętnie skorzystam. Nie wiem skąd jesteś @darkob (podwarszawa?), ale @niebieski-n2 to strzał w dziesiątkę, bo tak, jak ja - Łomianki. Napisałem na PW.

Autor:  niebieski-n2 [ niedziela, 11 stycznia 2015, 15:01 ]
Tytuł:  Re: instrukcja naprawy

może i napisałeś, ale nic nie doszło <38>

sorry - doszedł e-mail
dzisiaj jestem w robocie, zapraszam od jutra

Autor:  magisterek [ niedziela, 11 stycznia 2015, 17:27 ]
Tytuł:  Re: instrukcja naprawy

@Kenobi! O Wielki Moderatorze! Twoja wiedza mnie zachwyca! Zepsuty był przekaźnik 109. Busik pali jak nowy. Zdaję fotograficzną relację z naprawy. I bardzo dziękuję za pomoc. To Forum jest ekspresowe.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  Dominik [ poniedziałek, 27 czerwca 2016, 19:32 ]
Tytuł:  Re: instrukcja naprawy, żarzy się knotrolka świec, nie odpal

Dobry,

Dzisiaj rano zostałem zmuszony do porzucenia swojego busa z objawami: kręci- nie pali i świece żarowe świecą ciągle.
Dzięki poradom z tego wątku po pracce przyjechałem z zakupionym przekaźnikiem (109 :) , szybka podmianka i pacjent uzdrowiony !!! <good>
<england> Dziękuję i pozdrawiam

Autor:  Adampio [ poniedziałek, 27 czerwca 2016, 21:40 ]
Tytuł:  Re: instrukcja naprawy, żarzy się knotrolka świec, nie odpal

Skoro wątek o świecach żarowych, to może mnie ktoś oświeci dlaczego nie ma żadnego związku między czasem świecenia żółtego LEDa a temperaturą? To znaczy lampka świeci tyle mniej więcej samo na zimno co na ciepło (kilka minut po zgaszeniu rozgrzanego dobrze silnika) i gaśnie po parunastu sekundach pracującego silnika? Zmieniony na nowy czujnik dwupinowy, jak było na starym nie pamiętam

Autor:  Kenobi [ wtorek, 28 czerwca 2016, 06:22 ]
Tytuł:  Re: instrukcja naprawy, żarzy się knotrolka świec, nie odpal

Adampio napisał(a):
dlaczego nie ma żadnego związku między czasem świecenia żółtego LEDa a temperaturą

Ponieważ coś jest popsute.
Po drugie to nie jest temat o świecach tylko o literaturze i awarii nie mającej nic wspólnego ze świecami żarowymi, szczególnie w silniku jaki ty posiadasz. Tematów o świecach w 2.4D jest bez liku zarówno w dziale Diesel jak i Elektryka.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/