T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 00:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 4 grudnia 2014, 22:03 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 2 kwietnia 2013, 11:40
Posty: 16
Lokalizacja: Szczecin / Police
model: Transporter
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Chłopaki sprawę mam. Zalalem przed chwila 40 litrów vervy i na wolnych obrotach po ok. 35 sec. Silnik zaczyna delikatnie wibrowac i mam wrażenie ze jakoś tak dziwnie zaczął klepac pod koniec spalania mieszanki. To wina paliwa czy autko się sypie? Zobaczę jak wyjezdze i naleje zwyklej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 grudnia 2014, 17:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 22 listopada 2010, 14:52
Posty: 1429
Lokalizacja: obrzeża Kotliny Kłodzkiej
opis: " Sekcja Dolnośląsko-Opolska!"
model: transporter
silnik: 2,5tdi

Podziękował: 225 razy
Pomógł: 33 razy
Kiedyś parę razy wlałam verwę ale dupy nie urwało, więc przestałam. Myślę,że to nie wina paliwa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 grudnia 2014, 19:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 9 marca 2014, 09:24
Posty: 71
model: Caravelle
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Ja kiedyś chciałem sprawdzić jak bus będzie zbierał się na vervie i nie zauważyłem za dużego przyrostu mocy. Troszkę mniej spalił niż zwykłego paliwa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 grudnia 2014, 19:18 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 6 listopada 2014, 20:41
Posty: 17
Lokalizacja: Gdańsk
model: Atlantis
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Ja kiedyś zalałem do transita. Szału nie było. Po 500 km zaczeła ciec pompa ,ale to chyba był przypadek.


Ostatnio edytowano niedziela, 7 grudnia 2014, 22:17 przez maja, łącznie edytowano 1 raz
literówka


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 grudnia 2014, 22:15 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 6 kwietnia 2014, 11:14
Posty: 23
Lokalizacja: wrc/ lubelskie
model: Multivan T4
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
na vervie na pewno mniej pali a jeśli chodzi o jakość jazdy to w sumie może lekko lepiej


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 grudnia 2014, 00:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 22 czerwca 2014, 20:07
Posty: 109
model: T4 multivan
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Verva nie polecam tego paliwa, miałem wielkie problemy z tym paliwem ,zamarzło mi przy - 21 stopni podczas jazdy, sprawa poszła do sądu , paliwo jest do - 16 na tyle dają gwarancje. Ogólnie unikam orlenu, zatarłem silnik na po wlaniu ichniego oleju - (może przypadek). Osobiście zauważyłem ze mi bus mniej pali około 1 - 1.5 na 100 km, troszkę ciszej chyba chodzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 grudnia 2014, 17:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 listopada 2014, 17:04
Posty: 30
Lokalizacja: Raszyn k/Warszawy
model: T4 Doka
silnik: 1.9D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Napewno troszkę lepiej chodzi i ma niższą temperaturę zamarzania z racji mniejszej ilości biododatków... Dużej różnicy poza tym nie odczuje się, chyba, że w portfelu :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 grudnia 2014, 17:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
kiedyś zalałem verve - na kolana nie powala. Mam porównanie z Vpowerem Shella i różnica dla mnie odczuwalna. Bardziej odczuwalna była jak miałem 1.9 TD bo słabszy silnik.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 grudnia 2014, 20:34 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 03:13
Posty: 129
opis: T4 od podstaw ???
model: T4
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 3 razy
Podstawy do dyskusji:
Informacje ze strony producenta "ORLEN"
Gatunki paliwa verva rozlewane w Płocku.
- olej napędowy VERVA ON gatunek B o CFPP nie wyższej niż 0 oC,
- olej napędowy VERVA ON gatunek D o CFPP nie wyższej niż -10 oC,
- olej napędowy VERVA ON gatunek F o CFPP nie wyższej niż -20 oC,
- olej napędowy VERVA ON klasa 2 o CFPP nie wyższej niż -32 oC i temperaturze mętnienia nie wyższej niż -22 oC.

Podwyższona liczba cetanowa oleju VERVA (55 wobec standardowego 51) poprawia właściwości eksploatacyjne pojazdu - ułatwia rozruch i obniża temperaturę pracy silnika.
Zastosowane specjalne dodatki smarne w VERVA ON zmniejszają zużycie paliwa i przyczyniają się do wydłużenia okresu bezawaryjnej eksploatacji pomp w układzie wtryskowym.
VERVA ON wpływa korzystnie na żywotność silnika, zwiększając mechaniczną trwałość jego elementów (cylindrów, tłoków, pierścieni i zawarów).
Dodatki uszlachetniające zastosowane w oleju napędowym VERVA ON:

czyszczące - zapewnienie utrzymania czystości układu dolotowego i wtryskowego silnika, eliminacja osadów powstałych podczas stosowania paliwa nieznanego pochodzenia
antykorozyjne - zabezpieczenie silnika przez obniżenie korozyjności środowiska w układzie zasilania, spalania i wydechowym
przeciwutleniające - ochrona przed degradacją i zapewnienie wysokiej stabilności paliw podczas przechowywania.
Nie zawiera dodatków metalicznych na bazie manganu, w tym trikarbonylku (metylocyklopentadieno) manganowego (MMT).

Parametry paliwa "zwykłego":
http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliw ... Ultra.aspx

To wszystko mamy za niecałe 30gr/L wiec nie czarujmy się że bedzie 2-3 razy lepsze od zwykłego ON, ale dla samych aspektów czyszczenia silnika i lepszego spalania (bez powstawania stałych zanieczyszczeń-nagaru) względem zwykłego ON oraz rzekomo lepszego smarowania pompy wtryskowej ja stosuję właśnie Verve.

notri napisał(a):
kiedyś zalałem verve - na kolana nie powala. Mam porównanie z Vpowerem Shella i różnica dla mnie odczuwalna. Bardziej odczuwalna była jak miałem 1.9 TD bo słabszy silnik.

Zgadza się troszke lepsze ale o kolejne kilka groszy drożej <ojojoj>
Cena średnia z okresu 2 tyg.
Verva 4,98/L
V-power 5,20/L


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 grudnia 2014, 22:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 15 grudnia 2010, 18:00
Posty: 4148
Lokalizacja: Kraków
model: Bestel > Business
silnik: T4 2.5 ACV > AXG

Podziękował: 81 razy
Pomógł: 226 razy
chajny napisał(a):
notri napisał(a):
kiedyś zalałem verve - na kolana nie powala. Mam porównanie z Vpowerem Shella i różnica dla mnie odczuwalna. Bardziej odczuwalna była jak miałem 1.9 TD bo słabszy silnik.

Zgadza się troszke lepsze ale o kolejne kilka groszy drożej <ojojoj>
Cena średnia z okresu 2 tyg.
Verva 4,98/L
V-power 5,20/L


na vpowerze w ogólnym rozrachunku wychodzi mniej więcej tyle co normalne paliwo bo auto mniej pali.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 grudnia 2014, 11:30 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 7 grudnia 2010, 10:34
Posty: 91
Lokalizacja: suwalszczyzna
model: westfalia
silnik: 1.9 tdi AFN

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 3 razy
Z paliwami typu Verwa jest taki problem, że słabo się sprzedają i w związku z tym długo zalegają w zbiornikach. W paliwie mnożą się drobnoustroje, które tworzą zanieczyszczenia. Najlepiej tankować zwykły ON na stacjach mających duży przerób, wtedy wiadomo, że paliwo jest świeże i ma parametry odpowiednie do warunków atmosferycznych.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 grudnia 2014, 20:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 26 lutego 2013, 03:13
Posty: 129
opis: T4 od podstaw ???
model: T4
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 3 razy
Nie do konca, kiedyś zalałem zwykły ON i okazało się że akurat przed dostawą bo była resztka na CP-nie i oczywiście nieświadomy wywaliłem paragon i sobie pojechałem po 30km silnik przestał pracować(okazało się delikatnie mówiąc że pompa się zepsuła)
Demontując dekiel z pompką w zbiorniku nie chcecie wiedzieć co zobaczyłem...... szlam jak nie nazwać to galaretą ;/
Nikt się nie spodziewa takich zdarzeń ale taki los jak ma trafić na ciebie to trafi i tyle.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 grudnia 2014, 15:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 26 listopada 2014, 17:04
Posty: 30
Lokalizacja: Raszyn k/Warszawy
model: T4 Doka
silnik: 1.9D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Napewno ważne jest to, gdzie tankujemy ;) Z doświadczenia omijam małe prywatne stacje, które nie zawsze, ale najczęściej kombinują z paliwami. Osobiście przekonałem się do paliwa na lotosie. Nie zawodzi mnie w T4 i w wiekszych autach.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB