T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 19:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 lipca 2021, 12:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Wersjsa kanoniczna brzmi "to nie jedzie"

A z tą oszczędnością to bym nie przesadzał. Chyba że porównujesz z benzyniakem to zgoda. :)
Mój poniżej 7.8 nigdy nie zszedł, a wozi niespiesznie góra dwie osob i trochę bagażu podróżnego. Powyżej 120km/h pali już blisko 10


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 lipca 2021, 23:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 czerwca 2021, 19:29
Posty: 15
model: T4
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wrocław, góry, turystycznie i przeprowadzka. Średnia to 6,7
Nie gnam babci. 80 mi odpowiada. Nie spieszy mi się...

P.S. To jedzie ponad 120?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 lipca 2021, 08:54 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:29
Posty: 1237
opis: Krzywy ryj
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 124 razy
Proszę zapoznać się z tytułem tematu.
O odwiedzonych miejscach, osiągach czy spalaniu są odpowiednie miejsca na forum,
Śmieciara już nadjeżdża.


_________________
Pasożyt zlotowy. Pozostał mi tylko jeden T4.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 25 lipca 2021, 11:22 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 czerwca 2021, 19:29
Posty: 15
model: T4
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Pytanie moje dotyczyło rozrządu. Zwyczajnie zdziwiłem się, że najprostszy konstukcyjnie, trwały i wysoce bezawaryjny silnik nie cieszy się powodzeniiem.

Ponawiam zatem do tych, którzy odkryli walory wolnossącej konstrukcji: jaki zestaw, jakie marki rolek, paska i pompy wybrać?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 lipca 2021, 08:32 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Ja jestem gorącym miłośnikiem AAB, ale pierwszy raz (początek 2016) byłem jeszcze za głupi, żeby wiedzieć, że oprócz paska zębatego wymienia się i drugi pasek i pompę i rolkę, wiec tak jak w innych samochodach zdałem się na mechanika ("kazałem wymienić"). Ba, teraz to nawet wiem że jeszcze trzeba na koniec ustawić pompę wtryskową.
Kolejna zmiana rozrządu przede mną za 2 tygodnie i niestety zrobię tak samo, chyba że się tutaj ktoś objawi z wiedzą tajemną ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 września 2021, 23:08 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 18:28
Posty: 379
Lokalizacja: Królówka
opis: Rafał
model: Caravelle Long '99
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 35 razy
Właśnie się przymierzam do drugiej wymiany rozrządu w ACV. Od poprzedniej wymiany minęło 7 lat i jakieś 90 tys. km
Chcę to zrobić teraz lub na wiosnę i zastanawiam się nad wymianą koła zębatego i uszczelnień. Trzeba to wymieniać za każdym razem? Czy może koło zębate obejrzeć (było założone SWAG) a uszczelnień tym razem nie ruszać (były Elring założone).


_________________
Caravelle Long '98, 9 os. => Multivan (by mustang7)
http://t4-forum.pl/viewtopic.php?f=30&t=11386


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 września 2021, 15:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Przy nakładzie pracy jakim jest wymiana rozrządu licząc koszt uszczelniaczy aż grzechem jest ich nie zmienić dla świętego spokoju. Koło zębate warto zmienić, przy okazji przefrezować czoło wału, nowa podkładka diamentowa, nowa śruba centralna. Doczytałem, że zmieniałeś je jednak. To już kwestia oceny stanu po jego demontażu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 30 maja 2022, 23:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Jako ciekawostkę napiszę...
Ostatnio zmienialem rozrząd w dwoch t4 , i tak , w jednej poszedl zestaw obrandowany jako GATES i tu co ciekawe w zestawie nie było rolek LITENS tylko Made in China z wydziarganym logo Gates... Rolki nawet się róznily wkonaniem od tych LItensa, czy będa tak samo trwale... się okaże... Kiedys w zestawach Gates były normalnie rolki Litens`a. W drugim natomiast poszedl KIT INA i rolki juz były LITENS`a , nawet jeden pasek był ocechowany jako INA a drugi Continenal (ocechowany jako continental, a nie contitech jak to zwykle było). Do jednego i drugiego poszla pompa HEPU i tu tez co ciekawsze na jednej był tradycyjnie odlany napis HEPU na obudowie, a na drugiej GMB i wydziargane dodatkowo logo HEPU... obie pompy kupione w tym samym miejscu tylko w odstępie miesiąca...

To, że HEPU się wspomaga GMB i nie tylko to wiedzialem , do japonczyków nie ma sensu przeplacać za Hepu bo w pudelku bedzie GMB z nacechowanym logo Hepu, a GMB zwykle pod swoim logiem jest tansze od Hepu... ale w t4 się pierwszy raz z tym spotkałem...z

Co do wspomnianego koła zębatego , teoretycznie powinno się wymieniac co drugą wymianę , ale koszt tego koła jest w stosunku do reszty maneli śmieszny , więc ja wymieniam je co wymiane rozrządu. Gdzies mialem fotkę , jak znajdę ją to wkleje jak koło zebate rozsypalo się na trzy częsci i nie mialo strasznie wielkiego przebiegu :mrgreen: kolo zębate SWAG albo Febi , juz nie pamietam...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2022, 00:56 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Z braku dobrych części niedługo beda w pudelkach czesci niewiadomego pochodzenia.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 czerwca 2022, 02:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
peters napisał(a):
Z braku dobrych części niedługo beda w pudelkach czesci niewiadomego pochodzenia.


Większośc producentów prowadzi również Rebranding , nie są w stanie wszystkiego produkowac do wszystkich marek/modeli więc sie wspieraja innymi producentami z ktorymi prowadzą "handel wymienny". Pół biedy gdy markowe przedmioty pochodzą od innego producenta nazwijmy go "markowego" , gorzej jak wrzucą jakis nieobrandowany wczesniej syf z chin. Dziś miałem w rękach pompę DOLZ gdzie zeszlifowane bylo logo , ale na wałku łożyska nacechowana była nazwa HEPU , pompa do Mercedesa sprintera. Niedawno przewinął mi się przez ręce zestaw rozrządu HEPU do Hyundaia Tucsona gdzie wszystkie rolki byly GMB (zeszlifowane nieudolnie na napinaczu logo KIA/Hyundai które było jeszcze widać), pompa wody zeszlifowane logo GMB i wypalone w zeszlifowanym miejscu nowe logo HEPU, na walku lożyska nacechowane GMB stąd wiadomo bylo kto to wyprodukował. Pasek z logo HEPU ale na 90% to był contitech, nalepka contitecha była w kpl.

Najgorsze ze markowi producenci którzy kiedys produkowali bardzo dobre podzespoły , poprzenosili produkcji gdzie indziej i zaczeli odwalać maniane...Przykładem jest AISIN który robił kiedys bardzo dobre pompy wody, a teraz strach to zakładac bo nie wiadomo na co się trafi... czy na produkt Japan który bedzie ok i będzie smigał latami, czy na produkt Korea który się rozsypie szybko... A szkoda bo do azjatyków kiedys wybór był jeden... AISIN... teraz niekoniecznie.... pozostaje GMB ktore tez nie jest wolne od wpadek... przepłacać za HEPU do pojazdów z Azji jest bez sensu bo i tak bedzie to zazwyczaj GMB.

Niedługo jak tak dalej będzie, to nie bedziemy się martwić o rozrządy , pompy , oleje... tylko o to jak gówniany silnik elektryczny bedzie w aucie....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 12 czerwca 2022, 21:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Wczoraj zacząłem rozkręcać a dziś skończyłem. Mam 2.5 AAF i kupiłem zestaw rozrządu ,ale pasek mam za krótki. Założyłem więc stary , który nie jest w najgorszym stanie. Szukałem na aukcjach ,ale wszystkie paski mają 122 zęby a ja potrzebuję o 11 więcej czyli 133.
Oprócz nazwy Contitech to nic więcej nie mam . Czy ktoś będzie tak dobry i wskaże mi chociaż symbol ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 czerwca 2022, 01:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Coś masz nieźle namieszane, dla AAF są tylko dwie opcje jeśli o pasek chodzi i jeden ma 122 a drugi 124 zęby zależnie od nr VIN. Koniec


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 czerwca 2022, 19:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
Tylko co namieszane ? Wiem ,że wcześniej była skrzynia automatyczna. Pompa , rolka na wale , rolka stała i napinacz oraz górne koło paska rozrządu.

Mała zmiana . Blok silnika pochodzi z Audi A6 S6 C4 4A o numerze 103011 046103021 i po sprawdzeniu w pierwszym linku jest to diesel. Ten sam blok Audi 100 , ale także diesel.
Jeszcze sprawdzę głowicę jakie ma numery i pewnie okaże się ,że to składak a nie AAF.
Pasek 133 zęby pasuje od Renault Laguna II , Scenic II lub Megane II . Super <zły>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 czerwca 2022, 00:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Nie było S6 C4 w dieslu


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 marca 2023, 22:19 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 kwietnia 2022, 16:15
Posty: 20
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Hej!

Dostałem od poprzedniego właściciela zestaw INY do wymiany rozrządu. Słyszałem, żeby unikać rolek MADE IN ROMANIA. Czy rzeczywiście jest z nimi jakiś problem? Zastanawiam sie nad zamówieniem nowego kompletu, ale z drugiej strony może przesadzam i powinienem założyć ten co mam. Co sądzicie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 marca 2023, 22:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
To się ciesz. Jesli Romania to znaczy, że w zestawie masz rolki Lietensa, a nie ori INY z którymi są problemy.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 marca 2023, 23:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 kwietnia 2022, 16:15
Posty: 20
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A czy warto jednak kupić nowy zestaw?

- wzmocniona pompa HEPU P574
- rolki DAYCO ATB2213 - bo RUVILLE nie jest dostepne
- rolka DAYCO ATB2317 - bo RUVILLE nie jest dostepne
- rolka DAYCO ATB2316 - bo RUVILLE nie jest dostepne
- CONTITECH CT914
- CONTITECH CT939
- zestaw śrub koła pasowego CORTECO 80001243

Zestaw INA:
- pompa ze znakiem INA
- rolki lietens made in romana oraz jedna canada
- paski ina Made in Poland i Germany
- zestaw śrub nawet nie wiem jakiej firmy

Słyszałem, że części made in Romania są niepewne. Nowy zestaw wychodzi jakies 760zł.

Mam też pytanie o koło zębate (wału?), bo w poście nie było konkretnie wymienionych sprawdzonych firm oraz który model wychodził w wersji ACV? Z kwadratem czy z trapezem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 marca 2023, 13:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Ruville dla mnie jako marka jest na równi z topranem czyli nie istnieje. Kenobi dobrze radzi, nie wiem czemu się upierasz?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 marca 2023, 21:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 kwietnia 2022, 16:15
Posty: 20
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Po 1 się nie upieram tylko pytam :) Po drugie nie widzę żadnej rady do pytania o rolki robione w Rumunii.

W międzyczasie i tak kupiłem drugi zestaw z myślą, że ew. go oddam. Co ciekawe paski dostałem
- CONTITECH CT914 - made in germany
- CONTITECH CT939 - Romana
A w rolkach firmy DAYCO jedna jest Litensa made in canada :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 8 kwietnia 2023, 19:21 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 19 kwietnia 2022, 16:15
Posty: 20
model: t4
silnik: 2,5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Hej. Kupiłem 2 uszczeniacze uniwersalne 325.155. Teraz zobaczyłem, że ten od strony rozrzadu (nie pompy) ma taką metalowa tulejkę. Przejrzałem ten wątek i wiem, że są 2 rodzaje: kierunkowe oraz uniwersalne. Czy osoby które zakładały uniwersalne erlinga mogą wyrazić o nich opinie? Warto je zakładać czy kupic we wtorek kierunkowe?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB