T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 4 czerwca 2020, 17:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 578 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 lipca 2019, 21:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11571
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 292 razy
Pomógł: 754 razy
Mam 5w50 addinola zalany u siebie osobiście. Wiem, że nie pao ale wolę częściej zmieniać olej niż lać olej za wielokrotność ceny


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 lipca 2019, 21:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 259
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
Na 5W30 mój silnik wyjechał z fabryki i zrobił na nim pierwsze 260kkm. Druga cyfra 30 jest najważniejsza, oznacza ziarnistość, zdolność do wyciskania się w szczeliny itd, im niższa tym większa zdolność. W Toyocie mam 0W20 :) i tak pomyślałem że skoro było tu W30 to czemu nie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 lipca 2019, 21:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11571
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 292 razy
Pomógł: 754 razy
Nie wiem czego się naczytałeś ale liczba po W to grubość filmu olejowego i większa jego lepkość/trwałość czyli odporność na zrywanie w wysokich temperaturach. Z fizycznego punktu widzenia lepkość jest miarą tarcia, im mniejsza tym olejowi bliżej do wody niż do "miodu".
Te silniki konstrukcyjnie pamiętają lata 80 więc ja bym się nie bawił w oleje lekkobiezne przeznaczone do nowych konstrukcji


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 lipca 2019, 06:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 259
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
Otóż to, właściwie o tym samym tylko z różnych stron piszemy, Ty fachowo - grubość filmu olejowego - im cieńszy tym łatwiej i szybciej rozprowadza się po silniku, a im grubszy tym ma większe trudności z wypełnianiem szczelin. Mam dokumentację swojego busa i on zawsze miał 5W30, poprzedni właściciel zrobił ostatnią wymianę na 5W40 i ja zrobiłem tak samo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 sierpnia 2019, 14:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 25 sierpnia 2019, 09:03
Posty: 11
model: Szukam
silnik: nadal

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No nie do końca tak jest jak piszesz Ronin78. Indeks przed W mówi nam jak się zachowuje olej przy niskich temperaturach, im niższa cyfra tym olej w niskich temperaturach jest rzadszy. Indeks po literze W mówi nam o tym jak olej zachowuje się w wysokich temperaturach. Chodzi właśnie o utrzymanie w wysokiej temperaturze filmu olejowego na elementach trących i poddanych działaniu temperatury ale nie o tym że jest on "gruby" czy "cienki". Im indeks wyższy tym film olejowy "solidniejszy". W samochodach sportowych stosuje się oleje o wysokim indeksie po literze W, zdaje się że 60.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 sierpnia 2019, 07:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 259
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
Ko_sa doczytaj temat, w Toyocie mam mocno spasowany silnik - tam wg zaleceń 0W20 - cieniutki film olejowy, olej jak woda, po to, aby wszędzie szybko mógł dotrzeć, im luźniej spasowany silnik tym wyższa wartość po W, jeśli silnik bierze olej i producent auta dopuszcza taki ruch możliwe jest wlanie oleju o grubszym filmie olejowym. To o czym piszesz to sprawa drugorzędna, wynik, fizyka - wynikająca z grubości filmu. Konkludując grubość filmu olejowego zależy od pasowań silnika i do tego dobiera się jego lepkość.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 sierpnia 2019, 08:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 25 sierpnia 2019, 09:03
Posty: 11
model: Szukam
silnik: nadal

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Niech ci będzie...na każdym forum samochodowym poruszany jest olejowy i jeszcze się nie spotkałem z tym, że znaleziono porozumienie. Z dyskusjami olejowymi jest jak z dyskusjami o religii, nie można znaleźć kompromisu bo temat jest związany z uczuciami dyskutujących ;-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 sierpnia 2019, 19:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7171
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 681 razy
Proponuję jeszcze zaczerpnąć wiedzy o tak ważnym dla nowoczesnych i starszych silników parametrze oleju jak HTHS. Bo można sobie uszkodzić silnik pomimo, że każdy z wlanych olei będzie maił 30 czy tam 40 lepkości za to HTHS już różne. I tak olej 5W30 z normą A1-B1, C1 lub C2 o HTHS poniżej 2.6 zabije silnik do którego powinien być wlewany olej 5W30 z normą np C3 lub A3-B4 i HTHS na poziomie powyżej 3.5. Oczywiście i na odwrót. Bo to jest główny parametr grubości filmu olejowego.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 listopada 2019, 16:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 października 2013, 21:44
Posty: 11
Lokalizacja: Szczecin
model: T4 `95
silnik: 1.9 TD (ABL)

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam wszystkich :)
1.9 TD (ABL), 380 tys. - lepszy będzie Elf, Shell, Valvoline czy Lotos? Jeżdżę malutko i najczęściej po mieście.
Wcześniej były (są) dolewki 10W40 Orlenu w miarę tego co silnik wychlapywał różnymi nieszczelnościami, obecnie zażegnanymi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 listopada 2019, 21:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11571
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 292 razy
Pomógł: 754 razy
Bez różnicy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 listopada 2019, 16:24 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 259
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
Na obecnym oleju mam już ok 8kkm, chodzi mi to po głowie https://www.youtube.com/watch?v=JtINZrFmWiQ w wersji bezpieczniejszej i droższej można mieszać ropę z olejem pół na pół i tym płukać. Jeszcze nie zdecydowałem się na ten krok, olej zmienię przy 10kkm więc mam jeszcze czas się zastanowić. Będę wlewał finalnie AMSOIL European Car Formula 5W40 FULL SAPS EFM


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 listopada 2019, 22:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7171
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 681 razy
Nie wiem czy drogo czy tanio ale jak już się upierasz przy " płukankach " w wersji profi ( przy stosowaniu w dłuższym okresie dobrego oleju kompletnie zbędne ) to proponuje to:
Załącznik:
b388b3c05b26f4c2635b86490282f30b.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Ronin78 (sobota, 23 listopada 2019, 09:51)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 listopada 2019, 23:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11571
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 292 razy
Pomógł: 754 razy
Ciekawy ten "olej", poczytałem trochę o nim.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 listopada 2019, 09:56 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 259
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
Tylko teraz pytanie, raczej trzeba zmienić filtr na te 3minuty, potem oczywiście kolejny na olej docelowy, no i czy problemem nie będą resztki tego Millersa jak wleje docelowo AMSOILA

Jest jeszcze Old schoolowa możliwość... ale ten millers lepszy <01>
https://zmienolej.pl/pl/inne-oleje/3522 ... lso-19-20l


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 listopada 2019, 22:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7171
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 63 razy
Pomógł: 681 razy
Jak zrobisz płukankę która w głównej mierze polega na dolaniu nafty ( bo to główny ich składnik ) do już przepracowanego oleju to po spuszczeniu też resztki zostają w zakamarkach. Tego się nie boisz ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 listopada 2019, 03:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1105
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 41 razy
Jeżeli chcesz w ten sposób wyczyścić silnik to lepiej filtr zmieniać.
Zerknij tu jak zalali WD 40
https://youtu.be/c_a0khoy2mw?list=LL71k ... ATw&t=1379,
A tu maszyna do profesjonalnego płukania silnika.
https://www.youtube.com/watch?v=VwnyKpD7SBk


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 8 stycznia 2020, 15:41 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 12 kwietnia 2018, 11:21
Posty: 5
Lokalizacja: dolnośląskie
model: T4 Caravelle
silnik: 2.8 VR6 140KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

Chciałbym podzielić się przykrym doświadczeniem z tej zimy kiedy to dolewałem do swojego auta (T4 silnik VR6) oleju Mobil 10W40.
O tej marce oleju pisano już wcześniej, że podobno straciła na jakości odkąd rozlewają Mobila w PL.

Mój przypadek był następujący:
Rano, przy temperaturze na zewnątrz ok -4 stopnie chciałem dolać oleju do silnika bo zauważyłem niski poziom.
Odkręciłem więc korek, wyjąłem bańkę oleju z auta i tutaj zdziwienie bo olej miał konsystencję miodu, także bardzo słabo (powoli) lał się z bańki.
Wlanie 0,5 litra zajęło mi ok 1-2 minuty, niestety po sprawdzeniu na bagnecie - bez zmian. Dolałem kolejne 0,5 litra i dalej stan na bagnecie się nie zmienił.
Cała operację przeprowadzałem na rozgrzanym wcześniej silniku.
Po odpaleniu auta i przejechaniu ok 1km wyrzuciło mi olej z uszczelki chłodnicy oleju. Być może to tylko przypadek albo też ten "miodowy' olej przyczynił się do takiego wycieku na słabej już uszczelce chłodnicy oleju.

Generalnie olej Mobil 10W40 już z auta usunąłem i zastąpiłem olejem 5W40 (Lotos Synthetic Plus) bo od dłuższego czasu powątpiewałem w sens stosowania 10W40 skoro specyfikacja tego auta wskazuje na olej 5W40. Przy spuście oleju Mobil 10W40 (po niecałych 10tkm) wyglądał on dosyć nieciekawie, czarny i zauważalnie gęsty mimo dolania do niego przed spuszczeniem ok 400ml nafty.

Stosowne pytania zadałem już do producenta Mobila, niestety jeszcze bez odpowiedzi.


Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 lutego 2020, 12:58 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 259
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
Jak był gęsty to nie potrzebnie liczyłeś na to, że zobaczysz jego stan na bagnecie, trzeba było zrobić na tym miodzie kilkanaście km i wtedy sprawdzić, uszczelkę mogło wywalić przez zbyt duży stan no i pomijam sens stosowania tak gęstych olejów... 5W40 Amsoila w dieslu i nie chce nic innego, w benzynowej Toyocie mam 0W20 i też lata wzorowo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 578 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB