T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 13 listopada 2019, 16:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 570 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 lipca 2019, 21:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11349
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 734 razy
Mam 5w50 addinola zalany u siebie osobiście. Wiem, że nie pao ale wolę częściej zmieniać olej niż lać olej za wielokrotność ceny


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 lipca 2019, 21:42 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 233
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 8 razy
Na 5W30 mój silnik wyjechał z fabryki i zrobił na nim pierwsze 260kkm. Druga cyfra 30 jest najważniejsza, oznacza ziarnistość, zdolność do wyciskania się w szczeliny itd, im niższa tym większa zdolność. W Toyocie mam 0W20 :) i tak pomyślałem że skoro było tu W30 to czemu nie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 lipca 2019, 21:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11349
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 734 razy
Nie wiem czego się naczytałeś ale liczba po W to grubość filmu olejowego i większa jego lepkość/trwałość czyli odporność na zrywanie w wysokich temperaturach. Z fizycznego punktu widzenia lepkość jest miarą tarcia, im mniejsza tym olejowi bliżej do wody niż do "miodu".
Te silniki konstrukcyjnie pamiętają lata 80 więc ja bym się nie bawił w oleje lekkobiezne przeznaczone do nowych konstrukcji


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 lipca 2019, 06:50 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 233
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 8 razy
Otóż to, właściwie o tym samym tylko z różnych stron piszemy, Ty fachowo - grubość filmu olejowego - im cieńszy tym łatwiej i szybciej rozprowadza się po silniku, a im grubszy tym ma większe trudności z wypełnianiem szczelin. Mam dokumentację swojego busa i on zawsze miał 5W30, poprzedni właściciel zrobił ostatnią wymianę na 5W40 i ja zrobiłem tak samo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 27 sierpnia 2019, 14:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 25 sierpnia 2019, 09:03
Posty: 8
model: Szukam
silnik: nadal

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No nie do końca tak jest jak piszesz Ronin78. Indeks przed W mówi nam jak się zachowuje olej przy niskich temperaturach, im niższa cyfra tym olej w niskich temperaturach jest rzadszy. Indeks po literze W mówi nam o tym jak olej zachowuje się w wysokich temperaturach. Chodzi właśnie o utrzymanie w wysokiej temperaturze filmu olejowego na elementach trących i poddanych działaniu temperatury ale nie o tym że jest on "gruby" czy "cienki". Im indeks wyższy tym film olejowy "solidniejszy". W samochodach sportowych stosuje się oleje o wysokim indeksie po literze W, zdaje się że 60.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 sierpnia 2019, 07:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 233
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 8 razy
Ko_sa doczytaj temat, w Toyocie mam mocno spasowany silnik - tam wg zaleceń 0W20 - cieniutki film olejowy, olej jak woda, po to, aby wszędzie szybko mógł dotrzeć, im luźniej spasowany silnik tym wyższa wartość po W, jeśli silnik bierze olej i producent auta dopuszcza taki ruch możliwe jest wlanie oleju o grubszym filmie olejowym. To o czym piszesz to sprawa drugorzędna, wynik, fizyka - wynikająca z grubości filmu. Konkludując grubość filmu olejowego zależy od pasowań silnika i do tego dobiera się jego lepkość.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 sierpnia 2019, 08:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 25 sierpnia 2019, 09:03
Posty: 8
model: Szukam
silnik: nadal

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Niech ci będzie...na każdym forum samochodowym poruszany jest olejowy i jeszcze się nie spotkałem z tym, że znaleziono porozumienie. Z dyskusjami olejowymi jest jak z dyskusjami o religii, nie można znaleźć kompromisu bo temat jest związany z uczuciami dyskutujących ;-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 sierpnia 2019, 19:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7064
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 62 razy
Pomógł: 666 razy
Proponuję jeszcze zaczerpnąć wiedzy o tak ważnym dla nowoczesnych i starszych silników parametrze oleju jak HTHS. Bo można sobie uszkodzić silnik pomimo, że każdy z wlanych olei będzie maił 30 czy tam 40 lepkości za to HTHS już różne. I tak olej 5W30 z normą A1-B1, C1 lub C2 o HTHS poniżej 2.6 zabije silnik do którego powinien być wlewany olej 5W30 z normą np C3 lub A3-B4 i HTHS na poziomie powyżej 3.5. Oczywiście i na odwrót. Bo to jest główny parametr grubości filmu olejowego.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 listopada 2019, 16:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 21 października 2013, 21:44
Posty: 11
Lokalizacja: Szczecin
model: T4 `95
silnik: 1.9 TD (ABL)

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Witam wszystkich :)
1.9 TD (ABL), 380 tys. - lepszy będzie Elf, Shell, Valvoline czy Lotos? Jeżdżę malutko i najczęściej po mieście.
Wcześniej były (są) dolewki 10W40 Orlenu w miarę tego co silnik wychlapywał różnymi nieszczelnościami, obecnie zażegnanymi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 5 listopada 2019, 21:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11349
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 734 razy
Bez różnicy


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 570 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB