T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 18 października 2019, 07:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 2 stycznia 2016, 20:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1090
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 38 razy
Dextron może być także używany w ręcznych przekładniach samochodowych, układach wspomagania układów kierowniczych i układach hydraulicznych, na forum w paru miejscach jest opisane jak wiele osób stosuje ten olej u siebie od lat.


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 stycznia 2019, 15:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 128
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 7 razy
selim napisał(a):
Febi 06162 ,F6162 obojetnie jak piszą

kiedyś jak nie było lali LHM z Citroena

6162 - zakres pracy -40 do plus 100 odpowiednik G002 000
kiedyś tak pisało ,teraz jest tylko norma bmw na butelce

syntetyczny jest z firmy Febi 06161 lub 6161 odpowiada G 004 000
temp.nie podam (brak chwilowy na półce) ale patrzę ,że ma normę
Citroena C5 LDS (hydraulika)

czerwonego oleju z automatu się nie leje

Ja spróbuję wrócić do tego tematu i go trochę skomplikować ;-)
Powinienem powoli uzupełnić poziom płynu do wspomagania, ale nie wiem jakim.
Mam taki koloru powiedzmy bursztynowego, czyli pewnie kiedyś był zielony,
ale to kiedyś jest bliżej nieokreślone, bo sam już jeżdżę na nim 8 lat.
Przedtem bus "mieszkał" w Niemczech, to pewnie był zalany oryginalnym płynem
G002000, takim jak podaje instrukcja.
Tamten płyn już nie jest produkowany ponoć od 2006r. i zastąpił go nowy o oznaczeniu G 004000.

Pytanie brzmi, czy można ten stary płyn uzupełnić tym nowym, którego akurat mam 1l?
Pytanie wbrew pozorom nie jest proste, bo prześledziłem całą dyskusję na ten temat
na forum Skody Octavi (też ma ona płyn G002000), gdzie wiercącego temat gościa,
już zaczęli pytać, czy robi doktorat z płynu G002000 ;-)

Dyskusja tam też była o kolorach, minerałach i syntetykach, płynach Febi 6161 i 6162, ale nikt nie potrafił ułożyć tego wszystkiego do kupy.
Padały argumenty, że nie można mieszać płynów mineralnych z syntetykami, że mineralne są mniej agresywne w stosunku do gumy niż syntetyczne, że po wlaniu syntetyka komuś rozczelniła się pompa.
Gość w końcu słusznie stwierdził, że nie ważny jest kolor, tylko właściwości płynu
i jaki przewiduje producent danego samochodu.
I tu zaczęły się schody, bo nikt nie był w stanie powiedzieć jakim typem oleju jest ten stary zalecany zarówno do Skody, jak i VW płyn G002000.
Czy to minerał, syntetyk, czy jakiś półsyntetyk?
Gość dzwonił w końcu do autoryzowanego serwisu Skody i tam też nie wiedzieli.
Ja dziś o to samo pytałem się w autoryzowanym serwisie Volkswagena w Poznaniu i to samo :-/
Nowy typ płynu G004000, to ponoć syntetyk.

Podsumowując więc, jeśli nie wiadomo jakim typem jest oryginalny
i zalecany we wszystkich instrukcjach G002000, to wszelkie dopasowywania różnego
rodzaju zamienników nie ma sensu, bo nie wiemy do czego to dopasowywać.

Może ktoś tu ma dane co to było, ten legendarny płyn G002000?

Pozdrawiam
Jacek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 stycznia 2019, 15:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11310
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 730 razy
Po pierwsze przepłukaj układ, nalej nowego płynu febi w Zielonej butelce. Jak jakieś uszczelnienia puszczą tzn tylko, że już dawno były zużyte tylko zawalone nagarem. VW podaje w etka już nowy płyn syntetyczny do staruszków też aby je nim zalewać.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 stycznia 2019, 16:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 128
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 7 razy
Czyli co dolewać tego nowego do starego nie polecasz?
Bo zrobiłem doświadczenie i je na próbę w małej ilości zmieszałem i nic się nie dzieje.
Z tym płukaniem, to bym musiał poczekać do wiosny, bo teraz zimno i pewnie na tym stanie który mam, dam radę,bo płynu mi nie ubywa. Jak się płyn rozgrzeje, to mam tak trochę poniżej minimum, ale wszystko chodzi dobrze.


Ostatnio edytowano środa, 23 stycznia 2019, 18:04 przez niebieski-n2, łącznie edytowano 1 raz
jeśli odpowiadasz na ostatni post, nie ma potrzeby cytować go w całości


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 stycznia 2019, 16:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11310
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 730 razy
Z opisu to ten stary płyn się do niczego nie nadaje a układowi im dłużej na nim jeździsz to nie pomaga. Jak nie ma innej opcji w tej chwili to wyciągnij wszystko strzykawką plus wężyk ze zbiorniczka, nalej nowego na max i tyle.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 stycznia 2019, 16:44 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 25 października 2010, 20:29
Posty: 128
Lokalizacja: Poznań
opis: rocznik 1995
model: T4 Multivan Syncro
silnik: 2.4D ABB

Podziękował: 14 razy
Pomógł: 7 razy
Probe041 napisał(a):
Z opisu to ten stary płyn się do niczego nie nadaje a układowi im dłużej na nim jeździsz to nie pomaga. Jak nie ma innej opcji w tej chwili to wyciągnij wszystko strzykawką plus wężyk ze zbiorniczka, nalej nowego na max i tyle.

Nowego to masz na myśli nie ten który mam w butelce G004000 a ten Febi 6162, który jest mineralny i jest zamiennikiem G002000, zakładając, że on też był mineralny


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 stycznia 2019, 17:22 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11310
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 730 razy
Mam na myśli febi 06161


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 stycznia 2019, 00:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 2732
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 179 razy
Pomógł: 107 razy
Arturze czy wymiana płynu jak się ma kanał to jakaś większa kombinacja?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 24 stycznia 2019, 00:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11310
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI VP
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 286 razy
Pomógł: 730 razy
Z kanałem to jest bajka, w T4 praktycznie można się pozbyć całego płynu tylko trzeba przód mieć w powietrzu. Odkręcasz przewody od pompy i kręcisz przekładnią lewo, prawo aż wypluje wszystko. Oczywiście bez odpalania silnika.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Adampio (czwartek, 24 stycznia 2019, 03:48)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 września 2019, 22:39 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 245
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 11 razy
będę wymieniał oring od rurki wspomagania do pompy bo mam tam wyciek(mam nadzieję że tylko tam),co za tym idzie płyn też pójdzie nowy.po przeczytaniu wątku to płynów tyle co właścicieli blink.co zrozumiałem to płyn ma być mineralny,kolor mi obojętny,autu zresztą pewnie też :mrgreen: .mam w domu całą butelkę FEBI 08972,a to jego opis:Płyn wspomagania układu kierowniczego i regulacji poziomu hydropneumatycznego zawieszenia.
Kolor żółty , mineralny, stosowany w samochodach grupy Audi VW Seat Skoda wyprodukowanych po 1997 roku, a także w autach marki Opel i BMW.nada się do mojego starego klakiera?czy ma być koniecznie FEBI 06162?


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 8 września 2019, 21:39 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 245
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 11 razy
no to odpowiem sobie sam <och> mając dwa płyny Febi przed sobą tzn 06162 i 08972,po za kolorem różnica jest taka że 08972 jest "gęstszy"a że mój magiel już się "poci" wybrałem gęstszy i 06162 poszedł na przepłukanie układu a zalałem 08972.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB