T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest środa, 17 lipca 2019, 02:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 552 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 21 września 2018, 19:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11147
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI xXx
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 285 razy
Pomógł: 718 razy
Jakby był bez C3 to bym się nue zastanawiał ale nie jest


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 września 2018, 02:17 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 166
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 10 razy
No za późno poczytałem poprzednią stronę. Olej już zalany, ale nic straconego, za 3000km wymienię na właściwszy, może tego amsoila. Ale cena profi... Nic to silnik składany na lepszych częściach, to i olej będzie lepszy jak pierścienie się dotrą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 września 2018, 08:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 kwietnia 2017, 20:26
Posty: 58
Lokalizacja: Sejny
model: Transporter
silnik: 2,5 tdi 102 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Szanowni w Państwie, którą wersję stosować? Otóż, pierwszy olej po zakupie T4 to Valvoline Max Life 5W40. Dziś po roku eksploatacji i przejechaniu 4.150 km ponownie ten sam olej w ramach płukania po nieznanym poprzedniku. Roczny przebieg jest bardzo mały (lokalne lokale chałturnicze). 1 wersja - wymiana oleju co rok bez względu na przebieg Valvoline Max Life 5W40. 2wersja - wymiana oleju po przebiegu ustawowym ale na znacznie droższy Amsoil lub jeszcze droższy. Ciekaw jestem opinii wszystkich dobrych ludzi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 22 września 2018, 20:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9137
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: ProAce II
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 399 razy
Lej Amsoila , nawet jak przeciągniesz wymiane na dwa lata a nie co rok to nic mu się nie stanie. Spokojnie możesz na nim 15kkm robić przebiegi , ja osobiście zmieniam co 10kkm.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 września 2018, 20:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 23 kwietnia 2017, 20:26
Posty: 58
Lokalizacja: Sejny
model: Transporter
silnik: 2,5 tdi 102 ACV

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Dziękuję za wsparcie. Rozumiem że milczące forum akceptuje sugestię Stercia, chociaż być może nie do końca stąd ciągnąc za wnioski uśredniłem parametry tworząc sobie motto pt: Za rok Amsoil co rok. Ale ja nie o tym. Tym razem zlewałem olej przy równomiernie podniesionym na dwóch podnośnikach przodzie samochodu. I co z tego? Przed rokiem wlałem niecałe 5 litrów oleju, teraz po opuszczeniu samochodu 5,3 litra. To cud?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 listopada 2018, 15:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 30 października 2018, 21:14
Posty: 13
Lokalizacja: Szklarska Poręba
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Trochę zbyt późno przeczytałem ten wątek i już kupiłem olej silnikowy NESTE PRO C3 5W40. Silnik to AHY i wymiana co 10 tys km z tym że jedna ważna rzecz, że silnik jest dość często odpalany i gaszony w ciągu dnia, dodatkowo w rejonie gdzie jest długo zimno i teren górzysty. (Szklarska Poręba) Wybrałem ten olej głównie dlatego, że ma jedną z najniższych temperatur płynięcia -51 w moim przypadku to dość istotny parametr (reszta parametró również bardzo dobra). Chciałem dopytać o klasyfikację jakościową C3 (olej średniopopiołowy według ACEA i na etykiecie jest MID SAPS a nie LOW SAPS) i nie do końca rozumiem dlaczego odradzacie olej w klasie C3.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 24 listopada 2018, 21:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7006
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 657 razy
Bo norma C3 jest zbędna do naszych silników, czym mniej " sapsów " tym gorzej dla silnika, a lepiej dla DPFa czy katalizatora trójdroznego. Oczywiście norma C3 nie eliminuje korzystania z tego oleju w T4 skoro nie znalazłeś innego o tak niskiej temperaturze płynięcia. Choć z drugiej strony ważniejszy jest parametr pompowalności na zimno, a tu masz 5W jak wszystkie inne. Zresztą żaden diesel nie lubi i to bardzo częstych odpałów i gaszeń na zimno oraz samej pracy w niedogrzaniu. Proponowałbym pójść w stronę ogrzewania postojowego mokrego lub rozbudowy do takiego dogrzewacza jeśli jest. To zdecydowanie będzie korzystniejsze dla silnika niż super olej.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 28 listopada 2018, 16:25 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 30 października 2018, 21:14
Posty: 13
Lokalizacja: Szklarska Poręba
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzięki za info. Co do dogrzewacza to jest zamontowany w samochodzie ale nie działa. Rozglądam się za jakąś dobrą firmą u mnie w okolicy która sprawdzi dlaczego nie działa i go uruchomi. Widziałem, że jest temat na forum jak samodzielnie zdiagnozować usterkę ale chyba wolę aby zobił to ktoś kto się na tym zna, poza tym już jest za zimno żeby samemu grzebać przy aucie jak się nie ma ocieplanego garażu :)
P.S. problem z brakiem mocy rozwiązany.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 22 lutego 2019, 22:37 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 188
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 6 razy
pacjent to mój t4 2.4 z92roku.na liczniku coś ponad 260tyś(pewnie więcej)wczoraj sprawdzałem olej i jest prawie minimum,wypadało by dolać trochę tylko nie wiem jaki był wcześniej.a do sprzedającego nie mogę się dodzwonić.jaki olej zaryzykować na dolewkę?15w40 czy 10w40?


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 lutego 2019, 00:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7006
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 657 razy
Są dwie podstawowe rzeczy które robi się po kupnie samochodu takiego jak T4 bez względu co mówił poprzedni właściciel - wymiana rozrządu i wszystkich filtrów oraz oleju. To rozwiąże twój problem.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Łukasz12502 (sobota, 23 lutego 2019, 19:01)
  Statystyki: 4.76%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 23 lutego 2019, 19:05 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 17 stycznia 2018, 21:53
Posty: 188
Lokalizacja: Wlkp.
model: T4
silnik: 1.9TD i 2.4D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 6 razy
udało się dodzwonić i już wiem co mam nalać <alkohol> ... mineralny.ale lepiej było się upewnić.


_________________
bez T4 nie ma kariery <lol>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 marca 2019, 15:35 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 28 lutego 2016, 17:34
Posty: 263
model: MK1
silnik: 1,6TD

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 21 razy
Mam zalany 10W40, nalot około 500k km, jednak mechanik poinformował mnie, ze lepszy będzie 5W40. Zdecydowałem się na LM, stąd pytanie dla 2,5 TDI ACV, moc około 170KM.

Wyselekcjonowałem:
- Synthoil High Tech 5W-40
-Leichtlauf High Tech 5W-40

Który będzie lepszym rozwiązaniem? (różnice w kosztach pomijam).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 15 marca 2019, 15:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11147
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI xXx
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 285 razy
Pomógł: 718 razy
Z tych dwóch synthoil


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 kwietnia 2019, 16:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2019, 15:02
Posty: 2
Lokalizacja: pomorskie
model: Multivan T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,
Jako świeżak na forum i jako posiadacz teczki od kilku dni proszę starych wyjadaczy o komentarz, czy dobrze myślę. Sprawa dotyczy Multivana, 2,5tdi 102km 1996. Zalany olejem 15w40 przez poprzedniego właściciela pewnie kilka razy. Chciałbym wrócić do syntetyka więc:
1. Wymiana samego filtra i dolanie płukanki (na czas przewidziany w instukcji)
2. Zlanie starego oleju z płukanką
3. Wymiana oleju na 5w40 razem z filtrem oczywiście.
Rozumiem, że opowieści o rozszczelnianiu się silnika przy wymianie oleju z "gęstszego " na "rzadszy" włożyć między bajki? ;-)
Dzięki za pomoc i wyrozumiałość


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 kwietnia 2019, 19:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7006
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 657 razy
Ja bym płukanki nie robił tylko pierwszą wymianę po zalaniu syntetyka po 5 tyś. Choć to co piszesz też jest praktykowane. Zawsze to lepiej niż jeździć na 15W40 no chyba, że to był syntetyk, bo i takie można kupić.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 kwietnia 2019, 20:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2111
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG, AJT+

Podziękował: 155 razy
Pomógł: 135 razy
Po co przed zalaniem płukanki wymieniać sam filtr?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 kwietnia 2019, 21:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 5 kwietnia 2019, 15:02
Posty: 2
Lokalizacja: pomorskie
model: Multivan T4
silnik: ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No tak kolego wychodzi z rad posiadaczy po prześledzeniu (prawie) całego wątku olejowego... Też mnie to zastanawia, ale stąd pytanie do "mądrych głów" ;-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 maja 2019, 20:09 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 188
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
MAZZY137 napisał(a):
Mam zalany 10W40, nalot około 500k km, jednak mechanik poinformował mnie, ze lepszy będzie 5W40. Zdecydowałem się na LM, stąd pytanie dla 2,5 TDI ACV, moc około 170KM.

Wyselekcjonowałem:
- Synthoil High Tech 5W-40
-Leichtlauf High Tech 5W-40

Który będzie lepszym rozwiązaniem? (różnice w kosztach pomijam).



Probe041 napisał(a):
Z tych dwóch synthoil


Probe041 możesz rozwinąć temat?? Ponieważ nie było akurat dostępności Synthoil High Tech 5W-40, w tym roku zalałem Leichtlauf High Tech 5W-40,bo nie miałem czasu czekać. Wcześniej jeździłem na Synthoilu, w sumie różnicy nie widzę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 maja 2019, 20:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 11147
Lokalizacja: DW
opis: Artur
model: T4
silnik: 2.0 TDI xXx
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 285 razy
Pomógł: 718 razy
Co tu rozwijać, dawny temat ale po kartach charakterystyki z tego co pamiętam ma lepsze parametry no i to prawdziwy syntetyk


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 maja 2019, 18:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7006
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 61 razy
Pomógł: 657 razy
Teraz zalewam tym tak dla odpoczęcia od Millersa. 497 tyś na liczniku:
Załącznik:
RAVENOL-Turbo-VST-SAE-5W-40-USVO-1L.jpg

RAVENOL VollSynth Turbo VST SAE 5W-40 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla, również z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Załącznik:
Bez tytułu.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 552 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB