T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=13&t=2739
Strona 1 z 2

Autor:  chemik211 [ sobota, 13 sierpnia 2011, 23:13 ]
Tytuł:  Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

Które nadkole lepiej założyć do przodu http://moto.allegro.pl/nowe-nadkole-nad ... 09024.html lub takie http://moto.allegro.pl/transporter-t4-9 ... 07102.html
i teraz czym się różnią te środki od siebie i który lepszy http://www.boll.com.pl/oferta01.html interesują mnie pierwsze 3 produkty na pistolet, który lepszy do nadkoli i do podwozia całego, i czy można któryś nich zastosować do zakonserwowania drzwi i bocznych ścian tak żeby je wygłuszyć,

Autor:  staszek [ niedziela, 14 sierpnia 2011, 10:33 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

ja to bym nie zakładał nadkoli pod nimi zbiera się syf , brud i rdza

Autor:  chemik211 [ poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 21:49 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

Czy ktoś jeszcze pomoże???

Autor:  Sterciu [ poniedziałek, 15 sierpnia 2011, 23:49 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

nadkola jak najbardziej.

Moge powiedziec an podstawie ducato , jak załozy się nadkola to na bank korozja nie wyjdzie pod nimi tak szybko jak w takim bez nadkoli. Jak nie ma nadkoli to auta 10 letnie mają juz skorodowane blachy w nadkolach i ponowna konserwacja na niewiele się zdaje. Chronią przed uderzaniem kamieni i uszkadzaniem powłoki lakiericzej (konserwacji) nie jest narazone na ciągle walenie wody z pod kół w blache , wygłuszają , i w zimie sól bezpośrednio nie wali równiez w blache i nie zbiera się namarzlina lodowo snieżna przyklejona do blachy bezpośrednio.

Co do samych nadkoli to lepsze są te pełniejsze ale to wyrób jak to kiedys okreslało się "prywaciarki" i zwykle niezbyt chce pasowac , trzeba pomóc mu opalarką. Są z grubego tworzywa co tez jezeli nie jest fabrycznie dobrze wyprofilowany niezbyt ładnie wygląda na łaczeniu pózniej z błotnikiem. No i trzeba wiercic otwory aby je zamocować , trzeba je pózniej dobrze zakonserwować. Ja ostatnio w ducato zrobiłem to w ten sposób ze wywierciłem większe otwory , zamalowałem je , dałem nitonakrętki , pózniej zamalowałem , wysmarowałem masa uszczelniającą , znów zamalowałem i dopiero skręciłem. Zobaczymy za pare lat jak to bedzie się trzymalo kupy z tymi nitonakrętkami ;).

Co do srodków to brałbym ten 2w1. Uszczelnia on rózne takie łączenia przy okazji czy czasem nawet spawy (choć to zawsze w/g mnie najlepiej pędzlem i masą uszczelniającą taką pod pędzel pociuągnąc dodatkowo). Czy wyglusza.... uzywalem i tego srodka z pozycji drugiej i tego z trzeciej i jako wygłuszenie niezbyt to wygłusza. Mam wymalowane tym nadkola głównie. Podłoge konserwowalem w spronterze tym środkiem pod pędzel i teraz mam zamiar ducato i boxera konserwowac i tez tym pod pędzel. Z tego co zauwazyłem bardziej elastyczna powłoka jest niz po tym pod pistolet .

Autor:  andrewa1 [ wtorek, 16 sierpnia 2011, 19:34 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

chemik211 napisał(a):
Które nadkole lepiej założyć do przodu http://moto.allegro.pl/nowe-nadkole-nad ... 09024.html lub takie http://moto.allegro.pl/transporter-t4-9 ... 07102.html
i teraz czym się różnią te środki od siebie i który lepszy http://www.boll.com.pl/oferta01.html interesują mnie pierwsze 3 produkty na pistolet, który lepszy do nadkoli i do podwozia całego, i czy można któryś nich zastosować do zakonserwowania drzwi i bocznych ścian tak żeby je wygłuszyć,


co do rodzajów

ten pierwszy link to jakaś lipa tylko górny fragment nadkola chroni


ten drugi link jest bardziej ukształkowane i takie tez mam załozone wiele do jakości wykonania ale działa i co najwazniejsze chroni klakson oprócz tego całe wnętrze nadkola

co do środków to pierwsze dwa to tak zwane baranki

ten trzeci to coś na bazie biteksu

Autor:  chemik211 [ wtorek, 16 sierpnia 2011, 19:49 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

Andrewa a teraz napisz czy tymi środkami a dokładnie pierwszym mogę środek drzwi wypryskać

Autor:  andrewa1 [ wtorek, 16 sierpnia 2011, 20:12 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

chemik211 napisał(a):
Andrewa a teraz napisz czy tymi środkami a dokładnie pierwszym mogę środek drzwi wypryskać



tymi dwoma pierwszymi nie

jeśli juz to środek do profili zamkniętych lub biteks lub coś podobnego co nie wysycha i twozy tłustą powłokę

dodatkowo pamietaj ze w drzwiach masz otwory odpływowe

mowa tez o firmie boll tego typu
Załącznik:
DSC01575.JPG



http://allegro.pl/srodek-do-konserwacji ... 54224.html


lub
http://allegro.pl/srodek-do-konserwacji ... 75264.html

Autor:  chemik211 [ wtorek, 16 sierpnia 2011, 20:44 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

Czyli na pistolet do podwozi może być , chodzi mi tu akurat o właściwości wyciszające w drzwiach, a czy podłogę takim środkiem tez mogę zrobić w środku samochodu czy raczej maty zostają????

Autor:  kurol [ wtorek, 16 sierpnia 2011, 20:53 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

Drzwi tez mozesz matami wykleic od wewnatrz ja tak mialem w polonezie i bylo zdecydowanie ciszej i glosniki w drzwiach jakby co maja wieksze szanse by skrzydla rozwinac.
Szkoda tylko ze teczka taka wielka a maty takie drogie bo byl calego lacznie z sufitem wykleil
Narazie mam wyklejony sam przod a roznica juz jest zdecydowana
A zamiast tych srodkow penetrujaca konserwujacych to radze oleju nagromadzic wymieszac z towotem potem zagrzac i taka mamalyge pistoletem do ropowania potraktowac profile i bedzie na lata

Autor:  chemik211 [ wtorek, 16 sierpnia 2011, 20:58 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

Co do mat to są za drogie i dlatego myślę środkami do konserwacji potraktować blachę w celu wygłuszenia

Autor:  kurol [ wtorek, 16 sierpnia 2011, 21:25 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

Maty niestety ale drogie sa strasznie,mozna dekarka przycyganic ale tez wiele taniej nie wyjdzie
Lata temu robilem cala blacharke w maluchu razem z kolega ktory wtedy pracowal jako blacharz w jednym z serwisow fiata
Mial on wtedy chyba nieograniczony dostep do wszelkich srodkow konserwujacych znajdujacych sie w serwisie i mi jak to sie mowi "zalatwial"
Na kaszlaka z tego co pamietam poszlo grubo ponad 20 barankow firmy "wurth" na samo podwozie,kilka klejow do szyb i kilka past uszczelniajachych "terrosan" chyba,w srodku tez cos tam popsikalem oprocz drzwi i jakos specjalnie ciszej niz w innych maluchach raczej nie bylo
Chyba ze chemia samochodowa od tej pory tak poszla do przodu i te srodki co sa teraz radza sobie jakos lepiej

Autor:  Sterciu [ wtorek, 16 sierpnia 2011, 22:03 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

Na podwozie to tylko mase bitumiczną , najlepiej do aplikacji pod pistolet. Po wyschnięciu tworzy elastyczną , gumową powlokę ktora jest miękka cału czas . Czyli powstaje coś podobnego jak oryginalnie fabrycznie jest auto konserwowane. Niestetey droższa jest to zabawa niz ze zwykłym barankiem. Tak jak pisałem całe podwozie , czyli podłoge od spodu wymalowałem tym w sprinterze i po 4 latach sladu korozji nie ma pod autem.

Mogę polecic ten srodek do podwozia : APP B 120 Autobit
http://rg-narzedzia.com.pl/masa-zabezpi ... p-621.html

W drzwi to najlepiej psiknac środek do profili zamknietych ML , bitex tez mozna ale bedzie smierdziec duzo dluzej w aucie w kabinie niz po tym "wosku".

Autor:  Kenobi [ wtorek, 16 sierpnia 2011, 22:24 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

z tymi kitami do podwozia i nadkoli jest tylko jeden problem
jeśli przegapisz gdzieś ognisko korozji, które tym pokryjesz to jak już ruda z pod tego wyjdzie to pod spodem zazwyczaj nie ma już czego ratowac
nie raz już widziałem niezwykle zadowolonych obkitowanych fur właścicieli chwalących się jak to im korozja nie atakuje samochodu bo z wierzchu nic nie widac - po kilku dłubnięciach śrubokrętem zachwyt zamieniał się w rozpacz
sam do takich należałem niestety

Autor:  Stary_S3 [ środa, 17 sierpnia 2011, 01:13 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

To co masz w pierwszym linku to reparaturka nadkoli do wspawania zamiast oryginału jak wygnije. Do montażu wewnątrz oryginalnych się nie nadaje. Drugi link pokazuje nadkola takie jak mam zamiar za miesiąc sam kupić i zamontować. Widziałem nadkola w moim 18 letnim Golfie z wkładkami plastikowymi - pod plastikami czysto i bez rdzy. Myślę że w Tetce będzie tak samo.

Autor:  andrewa1 [ środa, 17 sierpnia 2011, 20:52 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

ja niebawem swoje bedę demontowal w celu sprawdzenia stanu ale o tym w innym temacie

Autor:  pacark [ czwartek, 18 sierpnia 2011, 12:54 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

ja tam nie wiem z tymi nadkolami, znam paru blacharzy i mi odradzali :roll:

Autor:  Sterciu [ czwartek, 18 sierpnia 2011, 23:16 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

Bo blacharze muszą miec robote , jak odrazdzą to klient nie zaozy i szybciej przyjedzie z nadkolami do łatania :P.

Ja w tych busach w ktorych miałem nadkola to po zdjęciu w niektórych okazywało sie ze nadkola jakby swierzo wymalowane były , czyściutkie i bez rdzy pomimo ze montowałem je srednio 2-3 lata wczesniej. A ze busy w wiekszosci białem to po zdjęciu nadkola bielutkie były i auto wyglądało jakby wyjechało dopiero z montowani...

Autor:  slimak [ piątek, 19 sierpnia 2011, 08:31 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

Jeśli już ktoś upiera się przy nadkolach to moim zdaniem tylko oryginalne, nie wymagające wiercenia dziur w nadwoziu.

Autor:  pacark [ piątek, 19 sierpnia 2011, 13:55 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

slimak napisał(a):
Jeśli już ktoś upiera się przy nadkolach to moim zdaniem tylko oryginalne, nie wymagające wiercenia dziur w nadwoziu.


to jest sedno sprawy <brawo>

Autor:  andrewa1 [ piątek, 19 sierpnia 2011, 22:19 ]
Tytuł:  Re: Które nadkola lepsze i jaki środek do konserwacji użyć

slimak napisał(a):
Jeśli już ktoś upiera się przy nadkolach to moim zdaniem tylko oryginalne, nie wymagające wiercenia dziur w nadwoziu.


mam zamienniki i nie wierciłem otworów w nadwoziu <england>

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/