T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 09:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 maja 2010, 21:31 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 08:38
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
opis: 28 do setki... :o)
model: T4 Czarna Rozpacz
silnik: 2.5 ACV Turboklekot

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 13 razy
Temat kierownic do mojego multi dręczył mnie niemal od zawsze. No jakoś nie mogłem przekonać się do tej standardowej fabrycznej, montowanej na początku. Duża, brzydka - funkcjonalna, to fakt, ale jakas taka "nie halo". Nabyłem więc droga kupna kierę pod poduchę, rocznik chyba 96. Niestety do prawidłowego działania klaksonu i odbijaka trzeba było dokupić pierścień ślizgowy. Problem jednak pojawił sie przy montażu - zbyt mocne dokręcenie powodowało blokowanie się kierownicy, zbyt słabe - wiadomo. Nie bardzo wiedziałem dlaczego tak jest i jak to rozwiazać. Podejrzewałem zbyt krótki gwint. Przez pewien czas szukałem więc drugą wersję kierownicy bez poduchy. Niedawno udało mi się dostać taka na Allegro. Stan idealny, rocznik 2002. Ale i tu pojawił się ten sam problem. Tym razem nie dałem za wygraną i dokładnie przyjrzałem się tej kwestii. Okazało się, że najprawdopodobniej problem jest w konstrukcji stosowanej w pierwszych modelach. Po prostu stacyjka i przełączniki zamocowane są zbyt wysoko, a przez to drążek jest zbyt krótki. Przez to, po dokręceniu guma gierownicy i sam pierścień dociska mocno do przełączników i tarcie jest naprawdę odczuwalne.

Także bez przeróbek niestety nie da sie dopasować seryknych T4 z róznych roczników. Paradoksalnie nie chodzi tu o ilość zębów na klinie, ale o jego długość. W przypadku kierownic bez poduszek to jakieś 5mm, których nie ma jak wydłubać z kierownicy. Nawet przy próbie zdjęcia nadwyżki gumy, bez osłabienia konstrukcji, i tak będzie zbyt mało. Ponizej kilka fotek, dla zobrazowania tematu

Obrazek

Po kolei, od lewej:

1. Kierownica 93

Obrazek

Obrazek

Obrazek

2. Kierownica 95 (96?)

Obrazek

Obrazek

3. Kierownica 2002

Obrazek

Obrazek

Obrazek


_________________
Pozdrawiam
Caravan
...szczęście to mit, stworzyliśmy go sami,
Czarna Bandera nad nami!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 maja 2010, 21:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 23:32
Posty: 1505
Lokalizacja: G O R L I C E
model: Transporter Looong
silnik: AAB Power +

Podziękował: 8 razy
Pomógł: 19 razy
Czy ta z '95 podejdzie zamiast tej '93??


_________________
Obrazek
Dzikie laski, impra z hukiem - to nie dla mnie, jeżdze żukiem <53>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 maja 2010, 21:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Na pewno jest na to sposób. Wez kierownice wszystkie na zlot i pokombinujemy ;) Może trzeba troszkę podnieść na wałku do góry i będzie git? Planowałem przeróbkę w drugą stronę - tzn kiera z modelu 96-98 a zamiast niej przez redukcję wieloklina założyć golfowską . Taka kierownica będzie za duzo odstawać (nie będzie kontaktował klakson), ale można wałek troszkę opuścić i ma być git - to info od kolegi mikoli. Jeśli więc można opuścić, to można i podnieść ;)


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 maja 2010, 21:52 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 08:38
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
opis: 28 do setki... :o)
model: T4 Czarna Rozpacz
silnik: 2.5 ACV Turboklekot

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 13 razy
U mnie 1 za 1 nie udało się. Przez pewien czas jeździłem z nie do końca dokręconą, tak aby lekko się obracała. Minusem takiego rozwiazania jest konieczność częstego dokrecania odkręcajacej sie nakrętki. Kupujac ta kiere zasugerowałem sie opiniami, że w tych rocznikach fajerki są wymienne. Niestety u mnie tak nie było.

Zabiorę je na zlot, to najwyżej się pokombinuje ;)


_________________
Pozdrawiam
Caravan
...szczęście to mit, stworzyliśmy go sami,
Czarna Bandera nad nami!


Ostatnio edytowano poniedziałek, 10 maja 2010, 21:54 przez Caravan, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 maja 2010, 21:53 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Ta środkowa kierownica powinna bez problemu pasować do modelu przed 96r, bo przecież z tego co wiem szła od początku produkcji chyba do 98/99r jak weszły niebieskie zegary


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 maja 2010, 21:55 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 08:38
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
opis: 28 do setki... :o)
model: T4 Czarna Rozpacz
silnik: 2.5 ACV Turboklekot

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 13 razy
Probe041 napisał(a):
Ta środkowa kierownica powinna bez problemu pasować do modelu przed 96r, bo przecież z tego co wiem szła od początku produkcji chyba do 98/99r jak weszły niebieskie zegary



No u mnie nie pasuje. Pierścień zbyt odstaje i blokuje się na przełącznikach :ugeek:


_________________
Pozdrawiam
Caravan
...szczęście to mit, stworzyliśmy go sami,
Czarna Bandera nad nami!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 maja 2010, 22:19 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Trzeba do Anrewa1 napisać żeby wziął na zlot narzędzia ;)
Caravan jeśli będzie ci się chciało to zdejmij jeszcze raz kiere, zdejmij przełączniki zespolone i cyknij fotkę jak wygląda u ciebie wieloklin i spręzyna na nim zamontowana. Zmierz też długość od od obudowy stacyjki do końca wałka.

Bajdełej zamawiam sobie u ciebie ten pierścień od klaksonu ze starej kierownicy gdy uda się nową zamontować ;)


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 maja 2010, 22:27 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 21 kwietnia 2010, 08:38
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
opis: 28 do setki... :o)
model: T4 Czarna Rozpacz
silnik: 2.5 ACV Turboklekot

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 13 razy
b8tz napisał(a):
Trzeba do Anrewa1 napisać żeby wziął na zlot narzędzia ;)
Caravan jeśli będzie ci się chciało to zdejmij jeszcze raz kiere, zdejmij przełączniki zespolone i cyknij fotkę jak wygląda u ciebie wieloklin i spręzyna na nim zamontowana. Zmierz też długość od od obudowy stacyjki do końca wałka.


Próbowałem zdemontować, ale nie mogłem ściągnąć kostek. Dałem spokój, jak mi się dyskoteka zaczęła na desce robić :mrgreen:

Cytuj:
Bajdełej zamawiam sobie u ciebie ten pierścień od klaksonu ze starej kierownicy gdy uda się nową zamontować ;)


Oddam Ci nawet całą kierę, jak sie uda tą z 2002 dopasować :mrgreen:


_________________
Pozdrawiam
Caravan
...szczęście to mit, stworzyliśmy go sami,
Czarna Bandera nad nami!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 10 maja 2010, 22:32 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Kiery od Autosana nie chce, tylko pierścień. Coś pokombinujemy, wezmę narzędzia jakieś (Szlifierkę kątową - ktoś już pisał że agregat weźmie ;P)

Po zmianie kierownicy na małą mógłbyś założyć sobie od razu przełączniki zespolone z golfa 3 ;)


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 grudnia 2010, 02:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 26 sierpnia 2010, 14:53
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Caravelle GL
silnik: 2.5 Pb/LPG

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A może ktoś wie jaką inną kierę dopasować tzn sportowa kiera + naba?, ta orginalna jest za duża i trzeba aż po nią siegać


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 grudnia 2010, 07:13 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jeśli chcesz zakładać nabę to najlepiej kupi dedykowaną do T4 i do niej dopasuj kierownicę.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 22:01 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 19:56
Posty: 96
Lokalizacja: Przybiernów
model: transporter
silnik: 1,9 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
wiec jaka bedzie pasowac? chce zmienic bo tez mam taka jak ta pierwsza. kiedys mialem t4 i mial kierownice podobna do takiej jak w passatach b3. i klakson dzialal. moze jakas od golfa 3? aby byla mniejsza. juz nie musi byc taka ladna. podpowiedzcie bo na szrocie za kierownice od osobowek chca po 25 pln wiec bym zmienil. tylko nie chce sie stac kolekcjonerem kierownic. pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 grudnia 2010, 22:09 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 16 listopada 2010, 21:36
Posty: 57
Lokalizacja: Oslo Siedlce
opis: Kocham moje T4
model: t4 caravelle
silnik: 2.5 benzyna

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam panowie. Jezeli to cos pomoze to ja mam u siebie zastosowana od seata. pierscien slizgowy jest ok ale do odbijania kierunkowskazow niestety trzeba przerabiac. W moim przypadku kierunkowskazy odbijam recznie a to jest uciazliwe. Przynajmniej nie mam juz kierownicy od autobusu. Pozdrowionka.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 4 grudnia 2010, 18:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 15 lipca 2010, 22:22
Posty: 107
model: T4
silnik: 2,4D

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
garfild28,możesz pokazać foty?

Takie od boku i od frontu,jak możesz.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB