T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 12:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 listopada 2018, 21:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Niestety z powodu powrotu korozji podszybia skutkującego odklejeniem się w kilku miejscach szyby przedniej jestem zmuszony do szybkiej naprawy. Jak wyciąć szybę i naprawić podszybie to powiedzmy, że wiem. Szukam porady jak wkleić szybę. Internet pełny sprzecznych informacji, strachów itp.
Mam dwie tuby kleju Sika i bliżej nieokreślony primer kupiony w zestawie.
Chodzi o to, że jedni dają primery inni jakieś aktywatory, a instrukcja zaleca jedno i drugie. Jedni nakładają klej na szybę inni na budę, a jeszcze inni twierdzą, że to zależy od samochodu i fachowiec wie kiedy jak. Czym usunąć stary klej z szyby ( żyję nadzieją, że nie pęknie przy wyjmowaniu ) ?
Może ktoś już wklejał z powodzeniem swoją szybę i podzieli się doświadczeniami.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 listopada 2018, 23:06 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Primer daje zawsze i używam klej Bolla. Jakoś tak mają taki w sklepie i na tym pracuje. Stary klej usunąć najlepiej czymś ostrym ,szpachelka ,dłutko. Pózniej czyszcze papierem ściernym. Z szyby sciągam klej ostrą szpachelką. Później primer i klej. W przypadku T4 klej kłade na szybe a lejkiem jadę koło uszczelki. Musisz dać odpowiednią iliść nie za mało bo nie chwyci,a za dużo znowu wyjdzie i trzeba czyścić. Uszczelkę jak założysz na szybe to najlepiej ją sobie przykleić do szyby ,aby nie spadła przy montażu,ale niekoniecznie musisz to zrobić. Po osadzeniu szyby dociskam ją delikatnie wokoło.Mi wystarcza 1 tuba kleju. Słupki wewnętrzne montuje na końcu po sciągnięciu nadmiaru kleju. Nieraz uda sie uratować starą uszczelkę ,a jak nie to nowa ok 40zł. Do wklejania oczywiście 2 osoby i przy samym osadzaniu szybu trzymasz ją równo przy samej karoserii, najpierw kładziesz dół a później góra.Dociskasz naokoło i przyklejasz taśmą do dachu żeby nie zjechała. Chociaż w T4 raczej nie trzeba bo uszczelka ją trzyma.



Za ten wpis autor orel11 podziękował: Kenobi (sobota, 10 listopada 2018, 23:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 listopada 2018, 01:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Opis kolegi wyżej wyczerpujący. Dodam tylko, że primer kładę na szybę i na nadwozie. Jeśli zdecydujesz się dawać klej na nadwozie, to nakładaj jak najbliżej wewnętrznej strony rantu, bo istnieje ryzyko, że przykleisz miejscami samą uszczelkę. Stara szyba musi być dokładnie oczyszczona, najlepiej tego dokonać małą szpachelką naostrzoną na papierze 240-320 czy nawet drobniejszym.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 listopada 2018, 06:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Czyli można dawać klej na szybę, ale można też na nadwozie.
Czy jednocześnie na szybę i na nadwozie?
Stosujecie jakieś drewniane kliny do podparcia szyby i ustawienia, czy wystarczy taśmą przykleić do dachu?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 listopada 2018, 08:04 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Klej można na szybe i na nadwozie jak wolisz,ale w T4.masz tą uszczelkę więc wiadomo gdzie dokładnie ma być klej. W innych autach kładę przeważnie na rant.Nie dawaj tu i tu bo będzie za dużo kleju ,a go się łatwo nie czyści.W zestawie masz ten lejek wycięty i na szybie kładziesz przez to określoną ilość w kształcie trójkąta. Nie potrzebujesz żadnych klinów ,T4 ma tak to skonstruowane ,że nie zjedzie nawet bez taśmy bo uszczelka ją podtrzymuje. Dla pewności taśma na dach i będzie ok.



Za ten wpis autor orel11 podziękował: niebieski-n2 (niedziela, 11 listopada 2018, 10:30)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 listopada 2018, 09:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Ja na bieżącą chwilę jestem zdecydowany w ogóle uszczelki nie dawać, będę próbował coś innego wymyślić. To co zastałem pod uszczelką przy jej wyjmowaniu wołało o pomstę do nieba i właśnie w tych miejscach jest największa korozja. Przypominało to co wyjmowałem spod błotników.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 listopada 2018, 11:39 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 4 marca 2016, 02:05
Posty: 297
Lokalizacja: Sztum, Pomorskie
model: T4 long holenderka
silnik: AFN

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 19 razy
Daj koniecznie uszczelkę, bez niej nie będzie wyglądać. Jak masz budę po 96 to są wycięcia na dole, żeby woda spływała. U siebie po wyjęciu szyby wyczyściłem do gołej blachy, na to dałem brunox dwie warstwy, na łączeniach blach Sika coś tam, potem podkład epoksydowy, wyrównujący i w końcu akryl (auto mam pomalowane akrylem, nie dwuskładnikowym). Jeśli wytrzymało 22 lata, to teraz niech wytrzyma jeszcze 10- i tak nie będzie źle.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 listopada 2018, 12:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Na wyglądzie to mi mniej zależy, zresztą teraz jeżdżę bez uszczelki i już z 2 metrów w ogóle nie widać różnicy. Nie wiem z jakiego powodu ale te odpływy to się nadają psu na budę. Drugi raz będę wycinał szybę i za każdym razem to samo, pod uszczelką gnój i korozja. Dochodzę do wniosku, że ta uszczelka jest tylko po to aby nie było widać jak ruda żre rant podszybia <cool>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 listopada 2018, 12:03 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Jak widziałem jak mi kolega wklejał szybę co zajmuje się tym na codzień to klej kładł na szybę , pózniej we dwóch ją przykleili do auta , primer kładł i na szybę i na nadwozie , na nadwoziu nie miałem problemow bo stary klej zerwałem szczotką na wiertarce , i tak je robiłem cale i malowałem. Na szybę tez kładł primer najpierw zeskrobując cały klej. Ważne , jak będziesz malował podszybie to musi dobrze wyschnąc , ja wklejalem szybe po 5 dniach od malowania , znajomy lakiernik mi kazal dać dobrze lakierowy wyschnąc , nawet 5 dni i dopiero wklejać bo twierdził ze wczesniej to jest ryzyko ze będe je robił za 2 lata znów... Narazie 3 rok i nic nie wyłazi odpukać...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 listopada 2018, 12:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
Moim zdaniem brak uszczelki pomoże na korozję tyle - co starej prostytutce puder.
A jej założenie spowoduje, że jak piszą: wyznaczy miejsce nałożenia kleju oraz ustabilizuje szybę we właściwym położeniu ("nie zjedzie, nawet bez taśmy" i klinów).
Jestem na TAK


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 listopada 2018, 13:30 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12294
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Poza tym ta gumka ma zadanie aby woda z szyby się nie lała na boczne szyby


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB