T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 08:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 292 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 6 grudnia 2011, 01:13 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 9 września 2011, 11:57
Posty: 5
Lokalizacja: 3 City
model: T4 Mulivan
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich forumowiczów.Czas sie przywitać,jestem Abst z Gdyni,posiadam t4 multivana.Nie bez powodu wybrałem ten temat,poniewaz mam problem,mianowicie mam kierownice taką oto : http://images38.fotosik.pl/211/346d252f2fc0468cmed.jpg i gdy zakładam ją wszystko jest ok,ale gdy dokręce magiczną nakrętke 24 to kierownica za bardzo przylega do manetek i generalnie nie mozna skręcać kierą...Macie jakies sugestie?Brakuje tuleji ? Podkładki? Prosze o podpowieć.Thx


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 grudnia 2011, 10:01 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 14 lutego 2011, 20:20
Posty: 187
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2,5TDI 102ps

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 11 razy
Pokaż co masz pod kierownicą.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 02:01 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 9 września 2011, 11:57
Posty: 5
Lokalizacja: 3 City
model: T4 Mulivan
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tzn? Jeżeli chodzi Tobie czy mam tą tuleje,to jej nie mam.Ale,gdy ją zakładam,zauważyłem,że gdy tuleja jest nabita na kolumnę,opiera się za bardzo na środkowym zwężeniu,dlatego kierownica nie przylega do manetek.Podejrzewam,ze tuleje od golfa 1,2,3 itd.Różnią się od tych co są w t4...


Ostatnio edytowano piątek, 9 grudnia 2011, 13:50 przez mora, łącznie edytowano 1 raz
ort. i literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 10:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 17:44
Posty: 2645
Lokalizacja: Częstochowa
opis: co dzień uczę się czegoś nowego
model: transpo-carawella
silnik: 2.0 LPG + PB

Podziękował: 24 razy
Pomógł: 97 razy
abst napisał(a):
Tz? Jeżeli chodzi Tobie czy mam tą tuleje,to jej nie mam.Ale,gdy ją zakładam,zauważyłem,że gdy tuleja jest nabita na kolumne,opiera się za bardzo na środkowym zwęzeniu,dlatego kierownica nie przylega do manetek.Podejzewam,ze tuleje od golfa 1,2,3 itd.Różnią sie od tych co są w t4...


nie tak dokońca

prawdopodobnie nie masz plastikowego pierścienia dystansowego i to daje taki efekt


_________________
czarodziej

organizator ZLOTU Olsztyn 3-6 06.2010

pomoc w organizacji IV zlotu -Góry Opawskie


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 9 grudnia 2011, 14:19 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 9 września 2011, 11:57
Posty: 5
Lokalizacja: 3 City
model: T4 Mulivan
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Hmmm,to by się nawet zgadzało,masz może pełną nazwę albo nr.etki?? I z góry bardzo dzienx za pomoc,bo już mam dosyć tych zabaw z kierami;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 grudnia 2011, 09:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 9 stycznia 2011, 20:49
Posty: 12
model: MULTIVAN '94
silnik: 2,4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mam pytanie - chcę założyć kierownicę sportową typu momo. Wiem że potrzebuję specjalnej naby, dystansu czy jak tam to zwał. Problem w tym że ciężko dokupić taką do t4 . Moje pytanie od jakiego innego vw będzie pasować? Widziałem kiedyś t4 z fabryczną kierownicą od golfa 1 , wiec może golf 1?


Ostatnio edytowano sobota, 10 grudnia 2011, 10:07 przez mariuszgim, łącznie edytowano 1 raz
literówki


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 grudnia 2011, 12:26 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 30 grudnia 2010, 17:50
Posty: 207
Lokalizacja: M-wo
model: TE4
silnik: 1.9 TeDe

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 4 razy
http://allegro.pl/nowa-naba-w-promocji- ... 36858.html
zadzwoń popytaj, ale wydaje mi się że podejdzie o większości dedykowanych do samochodów koncerny VW z podobnych lat.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 10 grudnia 2011, 20:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2011, 19:56
Posty: 17
model: VW T4
silnik: 1,9 D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam, ma taki problem. Zamontowałem kierownicę w VW T4 od VW Passata B3, tylko jest taki problem, że kierownica nie sięga przełącznika zespolonego kierunkowskazów (brakuje ok. 1-2cm) co skutkuje brakiem klaksonu i kierunkowskazy nie odbijają. Czy można to w jakiś prosty sposób rozwiązać.
Z góry dziękuję za pomoc.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 02:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 9 września 2011, 11:57
Posty: 5
Lokalizacja: 3 City
model: T4 Mulivan
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
slawo777 napisał(a):
Witam, ma taki problem. Zamontowałem kierownicę w VW T4 od VW Passata B3, tylko jest taki problem, że kierownica nie sięga przełącznika zespolonego kierunkowskazów (brakuje ok. 1-2cm) co skutkuje brakiem klaksonu i kierunkowskazy nie odbijają. Czy można to w jakiś prosty sposób rozwiązać.
Z góry dziękuję za pomoc.



Można to rozwiązać.Nakładka którą masz na kolumnie,czyli pierścień z wieloklinem musisz zdjąć i w miejscu zwężenie(stożka),zeszlifować do takiego stopnia,żeby pierścień zszedł niżej.To da efekt taki,że kierownica będzie tyle niżej ile zeszlifujesz ten stożek...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 11:54 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2011, 19:56
Posty: 17
model: VW T4
silnik: 1,9 D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Załączam dodatkowo zdjęcie tej kolumny tylko tj. od Passata B3, bo aktualnie nie mam klucza nasadowego aby odkręcić kierownicę w T4 (kolumna jest taka sama tylko w T4 trochę dłuższa). Oto link do zdjęcia: http://imageshack.us/photo/my-images/82 ... 00717.jpg/
Czerwoną strzałką zaznaczyłem element, który jest dłuższy w T4 niż w B3 - to jego trzeba zeszlifować? Czy po zeszlifowaniu tego elementu kierownica będzie łapać na wieloklinie kolumny kierowniczej tak aby można było skręcać kołami (trzeba obniżyć kierownicę ok. 2 cm)? Zakręcenie śrubą kierownicy to nie problem można dać podkładki pod śrubę gorzej może być z tym wieloklinem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 13:00 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Gdybyś przeczytał ten wątek od początku to byś doszedł że można wałek kierowniczy w T4 obniżać jak i podwyższać nieznacznie, bo chyba pisanie dwa razy o tym samym nie ma sensu <bezradny> , a szlifować sam wałek to nie radzę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 13:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2011, 19:56
Posty: 17
model: VW T4
silnik: 1,9 D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
mikoli napisał(a):
Gdybyś przeczytał ten wątek od początku to byś doszedł że można wałek kierowniczy w T4 obniżać jak i podwyższać nieznacznie, bo chyba pisanie dwa razy o tym samym nie ma sensu <bezradny> , a szlifować sam wałek to nie radzę.

Ok, to napisz jak to zrobić po kolei da się obniżyć o ok. 2 cm w prosty sposób czy trzeba szukać fachowca?

mikoli napisał(a):
Gdybyś przeczytał ten wątek od początku to byś doszedł że można wałek kierowniczy w T4 obniżać jak i podwyższać nieznacznie, bo chyba pisanie dwa razy o tym samym nie ma sensu <bezradny> , a szlifować sam wałek to nie radzę.

I jeszcze jedno to 3 zdjęcie twojego wałka kierowniczego w tym temacie różni się od tego na mojej fotce. Zastosowałeś może tą nabę kierowniczą? Twoja odpowiedź na forum z fotkami niewiele mi mówi, szczególnie 3 fotka. Jak byś mógł krok po kroku wyjąśnic jak to zrobiłeś, bo widzę, że też masz kierownicę z B3.


Ostatnio edytowano niedziela, 11 grudnia 2011, 14:57 przez slimak, łącznie edytowano 1 raz
Post pod postem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 11 grudnia 2011, 14:46 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Na tym zdjęciu widać w którym miejscu trzeba popuścić wałek, aby można go było obniżyć.
ObrazekJest to w kabinie zaraz przy podłodze.
Do obniżenia najlepiej ściągnąć stacyjkę razem z tulejką plastikową (nazwa katalogowa:pierścień osadczy), wcześniej wymierzając ile nam trzeba obniżyć wałek.

Po obniżeniu wałka zakładamy stacyjkę z tulejką plastikową (z tym że ja ją odwrotnie zakładałem bo tworzył się luz pomiędzy wałkiem a łożyskiem stacyjki, może gdybym nową tulejkę sobie wcześniej kupił to by i było tak jak fabryka).
Nabę miałem z passata, tylko odpowiednio ją wcześniej przyciąłem, bo była trochę za długa.
Obrazek Na tej fotce widać tą tulejkę odwrotnie założoną.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2011, 18:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2011, 19:56
Posty: 17
model: VW T4
silnik: 1,9 D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Witam ponownie, udała mi się obniżyć kierownicę na wałku kierowniczym i kierunkowskazy ładnie odbijają, tylko klakson nie działa. Podłączałem klakson bezpośredni do akumulatora i działa, tylko przez kierownicę nie chce działać. Może ktoś pomóc? Czy na tym styku przełącznika zespolonego kierunkowskazów zaznaczonego czerwoną strzałką powinno być zasilanie? http://img845.imageshack.us/img845/8180/1956640401.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 19 grudnia 2011, 20:39 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
slawo777 napisał(a):
Czy na tym styku przełącznika zespolonego kierunkowskazów zaznaczonego czerwoną strzałką powinno być zasilanie? http://img845.imageshack.us/img845/8180/1956640401.jpg
Tam powinna być masa po naciśnięciu klaksonu, podaj tam na krótko masę i zobacz czy sygnał działa.
Tulejkę plastikową zakładałeś odwrotnie (tak jak ja) ?
Jeżeli tulejka jest założona tak jak fabryka to wałek dostaje masę poprzez sprężynę która dotyka bezpośrednio łożyska, jeżeli jest włożona odwrotnie, to sprężyna dotyka tulejkę plastikową i wałek nie ma wtedy masy)
Wałek kierowniczy ma masę ? ( otwarłeś sobie moją fotografię, opisywałem na niej, że w takim wypadku trzeba podłożyć drucik tak aby wałek miał masę bo tulejka plastikowa nie przewodzi).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 grudnia 2011, 12:59 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2011, 19:56
Posty: 17
model: VW T4
silnik: 1,9 D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Tulejkę plastikową założyłem odwrotnie, bo wałek kierowniczy tak jak u Ciebie miał luz. W swoim T4 od zakupu miałem nieoryginalną kierownicę (w niej także klakson nie działał, bo nie sięgała przełącznika zespolonego kierunków), dlatego chciałem wymienić z Passata B3 na bardziej poręczną. Jakiś czas temu mechanicy zamontowali mi włącznik do klaksonu w okolicach przełączników do regulacji nawiewów, tak aby w ogóle działał. Podłączyli go do przekaźników nr 4 i 11 (kable zaznaczyłem czerwoną strzałką na fotce). Teraz chciałem zapytać, które 2 kable są fabrycznie podłączone od przekaźników nr 4 i 11 do przełącznika zespolonego kierunkowskazów, albo stacyjki tak aby klakson działał. Postaram się odszukać te kable i zobaczyć czy w ogóle są podłączone do przekaźników. Oto fotki:
http://imageshack.us/photo/my-images/85 ... 00729.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/51 ... 00730.jpg/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 grudnia 2011, 21:29 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
Przekaźnik w polu 11-tym jest od klaksonu i z tego co widać mechanik dołożył równolegle działający włącznik sygnału, a fabryczne podłączanie powinieneś mieć tak jak ma być.Możliwe że ten przekaźnik jest uszkodzony, bo nie widać w którą nogę wpiął się mechanik ( czy ominął go, czy steruje nim).

Czy :
mikoli napisał(a):
slawo777 napisał(a):
Czy na tym styku przełącznika zespolonego kierunkowskazów zaznaczonego czerwoną strzałką powinno być zasilanie? http://img845.imageshack.us/img845/8180/1956640401.jpg
Tam powinna być masa po naciśnięciu klaksonu, podaj tam na krótko masę i zobacz czy sygnał działa.
Podałeś tam masę (oczywiście po przekręcaniu stacyjki, aby sprawdzić czy sygnał działa) :?:

mikoli napisał(a):
Wałek kierowniczy ma masę ? ...
:?:

Czy sygnał działa na dodatkowym przełączniku który zamontowali "mechanicy" :?:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 20 grudnia 2011, 23:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2011, 19:56
Posty: 17
model: VW T4
silnik: 1,9 D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Jutro zrobię fotę z wyciągniętym przekaźnikiem nr 11. Sygnał działa na dodatkowym przełączniku, ale chciałbym mieć w kierownicy. A co do to tej masy to skąd mam podać masę na te złącze z tej fotki?
http://img845.imageshack.us/img845/8180/1956640401.jpg
Złączyłem na krótko miedzianym drutem te złącze z przełącznika kierunków z łożyskiem w stacyjce i jest cisza.
Tak jak obiecałem dołączam fotę przekaźnika nr 11
http://imageshack.us/photo/my-images/50 ... 00731.jpg/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 21 grudnia 2011, 22:58 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1258
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z

Podziękował: 36 razy
Pomógł: 122 razy
slawo777 napisał(a):
. A co do to tej masy to skąd mam podać masę na te złącze z tej fotki?
http://img845.imageshack.us/img845/8180/1956640401.jpg
Masę masz na całym nadwoziu (części metalowe) możesz wziąć z uchwytu na skrzynkę bezpieczników (ważne aby była pewna masa, sprawdź kontrolką), a klakson jest właśnie masą włączany.
slawo777 napisał(a):
Złączyłem na krótko miedzianym drutem te złącze z przełącznika kierunków z łożyskiem w stacyjce i jest cisza.
Tak myślę sobie jak tego dokonałeś, skoro po założeniu tych przełączników nie widać łożyska, ale mniejsza o to, podaj tam pewną masę po przekręceniu stacyjki.
slawo777 napisał(a):
Tak jak obiecałem dołączam fotę przekaźnika nr 11
http://imageshack.us/photo/my-images/50 ... 00731.jpg/
Wygląda na to że przekaźnik jest dobry, schemat masz TU
Żeby ominąć przekaźnik można założyć zworkę pomiędzy drugim i czwartym stykiem gniazda przekaźnika nr 11 (starsze T4 tak miały przy jednym klaksonie).

Sprawdziłeś, czy wałek kierowniczy ma masę (sprawdź kontrolką, bądź miernikiem) czy na nakrętce którą przykręcasz kierownicę masz masę (właściwie to już trzeci raz o to pytam :? ).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 22 grudnia 2011, 19:53 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 24 listopada 2011, 19:56
Posty: 17
model: VW T4
silnik: 1,9 D

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Podłączyłem masę z mocowania skrzynki bezpieczników do styku przełącznika z tej fotki http://img845.imageshack.us/img845/8180/1956640401.jpg i klakson działa. Wychodzi na to, że wałek kierowniczy nie ma masy. W jaki sposób rozwiązać ten problem?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 292 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB