T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 19 kwietnia 2024, 15:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 stycznia 2011, 14:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 20 listopada 2010, 19:32
Posty: 34
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Tak z czystej ciekawości bo mnie to męczy

Jaka jest różnica właśnie między tymi modelami. caravella, multivan a transporter.

pozdrawiam
BZ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 stycznia 2011, 15:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
różnica to wyposażenie wnętrza
transporter występował w wersji 1 rząd siedzeń, 2 lub 3
2os, 3os, 5os, 6os, 8os, 9 os - brak tapicerek zakrywających całość blach z tyłu bez względu na ilość osób

caravela zawsze osobowa z trzema lub czterema rzędami w wersji long
7os, 8os, 9os, 10os, a były też skandynawskie wynalazki 11os - całość zawsze wytapicerowana żadnej gołej blachy choć tapicerki i podłogi były w wersjach od ubogich po full skóra w wersji biznesowej

multivan 3 rzędy główna różnica to ta, że 3 rząd to rozkładana kanapa która wraz z półką z materacem w bagażniku tworzy łóżko do spania, w drugim rzędzie maks dwa pojedyncze fotele w starszych wersjach zawsze tyłem do kierunku jazdy w nowszych obracane i suwane na szynach przodem lub tyłem do jazdy, posiada on zawsze rozkładany stolik z lampką nad nim

to tak z grubsza bo temat rzeka i nawet my tutaj znający się mniej lub bardziej toczymy spory nad oryginalnością niektórych egzemplarzy w poszczególnych modelach


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 stycznia 2011, 15:23 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
Multivan to nie tylko specyficzne siedzenia i stolik. To także miękkie w stosunku do innych modeli sprężyny zawieszenia /nie jestem pewien, jak z twardością drążków skrętnych z przodu/. I jeszcze jedno, po czym na ogół można odróżnić oryginalnego Multivana od przeróbek: tylna klapa ma wewnątrz klameczkę, umożliwiającą otworzenie jej od środka /to dla śpiących na tylnej kanapie/.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 stycznia 2011, 15:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 20 listopada 2010, 19:32
Posty: 34
model: T4
silnik: 2.4

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wielkie dzięki. Tego właśnie potrzebowałem.

Pozdrawiam
BZ


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 stycznia 2011, 15:53 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
ja w transporterze też mam taką czerwoną klameczke na klapie tylnej umożliwiającą otwarcie jej od środka

multivany i caravelle mają dodatkowe głośniki i kieszenie w drzwiach przednich , a w transporterze niema ani głośników w boczkach drzwi i kieszeń jest tylko jedna - od kierowcy

A czy ktoś wie czy oryginalnie istniały modele T4 lange zarejestrowane na 12 osób ? tz. pierwsze rząd2+1, drugi 2+1 , trzeci 3 i czwarty 3. I jeśli tak to czy trzeba było mieć prawko na autobus na takiego lange


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 stycznia 2011, 15:59 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Miętus89 napisał(a):
A czy ktoś wie czy oryginalnie istniały modele T4 lange zarejestrowane na 12 osób ? tz. pierwsze rząd2+1, drugi 2+1 , trzeci 3 i czwarty 3. I jeśli tak to czy trzeba było mieć prawko na autobus na takiego lange


nie było,
polskie prawo mówi, że na samochód więcej niż 9 osobowy musisz mieć inne prawo jazdy i tyle
także nawet dla wersji 10-11os na B nie pojeździsz


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 stycznia 2011, 16:09 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
dobrze wiedzieć że przed zakupem takiej 10 lub 11 osobowej trzeba zdać kat.D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 stycznia 2011, 16:58 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Kieszeń w prawych drzwiach jest w każdym T4 z dwoma siedzeniami z przodu, nawet Caravelle z dwójką pasażera nie ma kieszeni, po prostu nie ma na nią miejsca.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 stycznia 2011, 16:59 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12305
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1041 razy
Bo nie zamknie się wówczas drzwi : )


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 stycznia 2011, 17:01 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Probe041 napisał(a):
Bo nie zamknie się wówczas drzwi : )


Amen <sarkastyk>


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 stycznia 2011, 18:05 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:33
Posty: 509
Lokalizacja: B_Y_D_G_O_S_Z_C_Z
opis: KAŻDA ZMORA MA SWOJEGO AMATORA ...
model: juz nie t4 :(
silnik: 2,0 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
multiwan po 99 r ma listwe drzwi przesuwnych czarna , kierownica obszyta skora , zderzak tylny bez karbowania , drazek zmiany biegow w kolorze szarym


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 20 stycznia 2011, 19:40 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 17 października 2010, 18:47
Posty: 370
model: biznes
silnik: 2.5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 3 razy
caravelki tez byly 7 osobowe. W wersji bussines , roznia sie od multikow skorzanym wyposazeniem, brakiem stolika, brakiem wyrka z tylu


_________________
Obrazek Obrazek Obrazek
Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów i neonów... sztuką jest zrobić to bez nich..


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lutego 2013, 01:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 16 lutego 2013, 19:59
Posty: 11
Lokalizacja: Amalka
model: multivan
silnik: 2500

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
a czy multivan może mieć oryginalne drzwi z tyłu skrzydełka? przeszukuje całe forum i nie moge tego znaleźć a kupiłem multika który takie ma i teraz się trzęse ze strachu że mój to przeróbka <ojojoj>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lutego 2013, 01:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Oczywiście, że może. Kolega jamulti jest tego przykładem. Ma oryginalnego multivana 151KM i ma drzwi skrzydełkowe.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lutego 2013, 12:56 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
ja ostatnio widzialem wersje T4 EUROVAN normalnie taki emblamat byl taka sama czcionka na klapie jak w przypadku innych wersji wie ktos czym ona sie odróżnia?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lutego 2013, 12:58 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Miętus89 napisał(a):
ja ostatnio widzialem wersje T4 EUROVAN normalnie taki emblamat byl taka sama czcionka na klapie jak w przypadku innych wersji wie ktos czym ona sie odróżnia?


Eurovan to jest model przenaczony na amerykę, głownie dostepny był w USA i Kanadzie.
Eurovan odpowiada wersji caravelle , a Eurovan PopTop wersji multivan z podnoszonym dachem lub nie.

http://www.youtube.com/watch?v=ormXwSbB-SY
http://www.youtube.com/watch?v=Dg6mHZj_6bI


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lutego 2013, 13:44 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 20 października 2011, 10:26
Posty: 188
model: vw t4
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 8 razy
z ta raczka otwierana od zewnatrz w tylnej klapie to bym sie nie zgodzil,mam orginalnego i owakiej nie posiadam.A orginal w 1000 procentach.mfg tomas


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lutego 2013, 14:52 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
Sterciu napisał(a):
Miętus89 napisał(a):
ja ostatnio widzialem wersje T4 EUROVAN normalnie taki emblamat byl taka sama czcionka na klapie jak w przypadku innych wersji wie ktos czym ona sie odróżnia?


Eurovan to jest model przenaczony na amerykę, głownie dostepny był w USA i Kanadzie.
Eurovan odpowiada wersji caravelle , a Eurovan PopTop wersji multivan z podnoszonym dachem lub nie.

http://www.youtube.com/watch?v=ormXwSbB-SY
http://www.youtube.com/watch?v=Dg6mHZj_6bI


bajeczny ten eurovan 2.8 V6 ponad 200km tylko szkoda że automat

te pomarańczowe kierunkowsazy bardzo mi się podobają i kieszeń w drzwiach zamykana na kluczyk też bajer

ździwił mnie tylko ten przełączik świateł że niema postojowych po środku.

radio też jakieś na usa bo alpfa, beta ani gamma to to nie jest

jasna tapicera aż szkoda dotykać :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lutego 2013, 15:06 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Kieszeń zamykana w drzwiach to i nawet w europie była dostepna ;). Co do pomarańczowych kierunków sam myslałem nad załozeniem u siebie takich ale cena za nowe na ebay`u troche powaliła mnie jak znalazłem jakis czas temu :D. U nas praktycznie nie widuje się T4 z długim pyskiem z pomarańczowymi kierunkami , a tam to znów normalka :). Jednak jak się poczyta komentarze pod filmikiem to jasno mozna wywnioskować ze dla amerykanów t4 to jedno wielkie g.... o a nie van : D

Co do swiateł pozycyjnych tam sie inaczej wlącza je w vw , aby swieciły trzeba przełaczyc wyłacznik w pozycje swiateł mijania w momencie gdy nie ma kluczyka w stacyjce lub jest ale w pozycji OFF. Wtedy normalnie pozycyjne swiecą. Poprostu jak się chce aby pozycje swieciły to trzeba zgasic silnik, tak sobie wymyslili , ale jest to w wielu innych markach tam tez tak stosowane.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 24 lutego 2013, 15:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
A ja przy okazji filmiku zapytam czy uchwyt na słupku po stronie kierowcy to można zamontować, tzn czy są w słupku gotowe otwory czy trzeba samemu nawiercić. Ja mam taki uchwyt po stronie pasażera, a chyba przydałby mi się i po stronie kierowcy. Sam uchwyt można kupić, tylko nie wiem jak z montażem.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 49 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB