T4-forum.pl
https://www.t4-forum.pl/

Obniżenie zawieszenia
https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=10&t=890
Strona 1 z 9

Autor:  ostryt4 [ wtorek, 9 listopada 2010, 10:04 ]
Tytuł:  Obniżenie zawieszenia

Witam, chciałbym się dowiedzieć jak to jest z tym "glebieniem" T4-ki. Widzę że dużo ich jezdzi obniżonych.
Swego czasu opuściłem przód o jakieś 3 cm, zabieg bardzo prosty i szybki w wykonaniu, lecz po zrobieniu 60 km jeszcze szybciej powróciłem do standardu, amortyzacja praktycznie żadna, na polskich dziurach masakra, jak dla mnie nie dało się w normalny sposób przemieszczać. Może montuje się jakieś inne drążki skrętne ? Z tyłu to wiadomo, wymiana sprężyn i amorków, ale jak to się ma wtedy do komfortu jazdy ? Za cenne info będę wdzięczny, bo zniżony T4 wygląda super, pozdrawiam.

Autor:  Kenobi [ wtorek, 9 listopada 2010, 12:12 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

Obniżanie zawieszenia zawsze wiąże się z jego usztywnieniem, na mniejszym skoku musisz zamortyzować ruch zawieszenia, drążki skrętne były montowane w oryginale o różnej średnicy i zarazem sztywności w zależności od budy i wersji silnika ( najniżej jeśli się nie myle stały wersje Mulivan i Caravelle 151 km )
tu masz do ściągnięcia serwisówkę w której jest rozpiska drążków skrętnych i ich oznaczeń kolorami :
viewtopic.php?f=10&t=97

czy ktoś produkuje jakieś drążki tiunigowe obniżające to już może ktoś inny się wypowie, ja nie wiem

Autor:  triada5000 [ wtorek, 9 listopada 2010, 23:22 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

przerabiałem obniżenie przodu w swoim ACV i jak wysyłałem swoje zawieszenie sportowe na reklamacje, to żeby sie poruszać jakoś to założyłem amorki na przód od wersji 151 konnej nie podwyższając go spowrotem na drążkach skrętnych i przód zachowuje sie lepiej jak na sportowym zawieszeniu, stoi nisko i wybiera dziury.

Odnośnie tunningowych drążków skrętnych to nie napodkałem na żadnych aukcjach internetowych ani w sklepach

Autor:  ostryt4 [ środa, 10 listopada 2010, 00:29 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

triada5000 napisał(a):
przerabiałem obniżenie przodu w swoim ACV i jak wysyłałem swoje zawieszenie sportowe na reklamacje, to żeby sie poruszać jakoś to założyłem amorki na przód od wersji 151 konnej nie podwyższając go spowrotem na drążkach skrętnych i przód zachowuje sie lepiej jak na sportowym zawieszeniu, stoi nisko i wybiera dziury.

Odnośnie tunningowych drążków skrętnych to nie napodkałem na żadnych aukcjach internetowych ani w sklepach

Hm, więc znaczy się że amorki maja różną siłę tłumienia ? Jak z tyłem, nie opuszczałeś ?

Autor:  triada5000 [ czwartek, 11 listopada 2010, 21:19 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

tył narazie(na czas reklamacji sportowych amorków) mam na sportowych sprężynach (- 60mm) i orginalnych amorkach też od wersji 151konnej Multivan , też sie dobrze jeżdzi ,ale takie rozwiązanie tyłu nie jest zbytnio wskazane bo amorki owiele szybciej siadają.

Autor:  ostryt4 [ czwartek, 11 listopada 2010, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

triada5000 napisał(a):
tył narazie(na czas reklamacji sportowych amorków) mam na sportowych sprężynach (- 60mm) i orginalnych amorkach też od wersji 151konnej Multivan , też sie dobrze jeżdzi ,ale takie rozwiązanie tyłu nie jest zbytnio wskazane bo amorki owiele szybciej siadają.

Co byś polecił na tył, jaką firmę, i jak to cenowo mniej więcej stoi ?

Autor:  triada5000 [ czwartek, 11 listopada 2010, 23:22 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

U siebie miałem założone Ga-Technik kosztowało 800zl na Allegro, mówią że dobra firma. Umnie wytrzymała 8 miechów, zobaczymy co teraz przyślą z reklamacji. Kolega Kubek polecał firme EIBAH miał u siebie założone

Autor:  LOLEK_LKR [ niedziela, 14 listopada 2010, 05:11 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

Ja u siebie mam też z tyłu -60mm i amorki TA-Tecnixa przód na wakacje położyłem na poduszkach :D dobijało jak niewiem co i polał i się jeden amor z przodu z prawej :(

Autor:  sid666 [ piątek, 7 stycznia 2011, 23:47 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

czytam i widze ze chyba akcja nie wskazana...
sam myslalem o obnizaniu, ale z tego co panowie pisza.. :)

Autor:  andrewa1 [ sobota, 8 stycznia 2011, 01:25 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

sid666 napisał(a):
czytam i widze ze chyba akcja nie wskazana...
sam myslalem o obnizaniu, ale z tego co panowie pisza.. :)


stanowczo odradzam

Autor:  koko666 [ środa, 23 marca 2011, 04:18 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

w życiu bym go nie obniżył, w ta zimę wysokie zawieszenie 1000 razy mi uratowało skore :) wszędołaz

Autor:  ostryt4 [ środa, 23 marca 2011, 11:40 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

koko666 napisał(a):
w życiu bym go nie obniżył, w ta zimę wysokie zawieszenie 1000 razy mi uratowało skore :) wszędołaz

Masz rację, na wyższym zawieszeniu lepiej się jeździ zimą aczkolwiek czasami nie wystarcza, marzy mi się wtedy wersja Syncro, pozdrawiam.

Autor:  Robin [ czwartek, 24 marca 2011, 21:54 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

Ja już obydwa podwyższyłem i jeździ się lepiej, T4 to nie BMW a nasze dróżki to nie autostrady w Niemczech. Raz się pokusiłem o obniżenie i był twardy i uderzało coś na dziurach, szybko wracałem do góry.

Autor:  maciekxlr8 [ niedziela, 18 grudnia 2011, 13:32 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

Witam,

Podłącze się do tematu żeby nie tworzyć nowego. Widze że wielu z Was jest negatywnie nastawienych do obniżania t4. Ja mimo to chciałem się jeszcze raz zapytać.
Mam wersje long caravelle 2.4D i chciałem zamontować takie zawieszenie;http://moto.allegro.pl/vw-transporter-t4-bus-zawieszenie-sportowe-nowe-i1954971275.html w wersji -40mm.

I teraz mam pytanie czy to nie będzie za nisko? Czy lepiej będzie sie prowadzić?

No i drugi pomysł czyli założyć amortyzatory + sprężyny ty od wersji 151 konnej bo wtedy chyba zawieszenie jest niższe. Czy da rade kupic do takiej wersji nowe amory czy trzeba używek szukać?

Z góry dziękuje za pomoc.

Autor:  chemik211 [ niedziela, 18 grudnia 2011, 13:34 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

Co do amorków to takie same , tylko sprężyny -15 albo -25mm były

Autor:  maciekxlr8 [ niedziela, 18 grudnia 2011, 13:38 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

OK dzięki :)

A co myślisz o tym zestawie?

Autor:  chemik211 [ niedziela, 18 grudnia 2011, 13:44 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

jak chcesz żeby auto zaczeło się prowadzić to stabilizator na przód 27mm na tył 20mm lub 26mm lub 28mm i drążki skrętne na przód 27.9 lub 28,3, a na tył pozostał bym przy seri szkoda ją obniżać ale można

Autor:  maciekxlr8 [ niedziela, 18 grudnia 2011, 14:00 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

Super, dzięki za pomoc.

Jeszcze sobie to przemyśle i zobaczę czy podołam finansowo i umiejętnościowo przy wymianie :)

Autor:  ostryt4 [ wtorek, 20 listopada 2012, 13:46 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat tego zestawu ?
http://www.ebay.co.uk/itm/130719784846? ... 1438.l2649

Autor:  Kubek [ wtorek, 12 marca 2013, 14:26 ]
Tytuł:  Re: Obniżenie zawieszenia

A ja z ciekawości zapytam ile może trwać wymiana dwóch sprężyn w T4ce ????

Strona 1 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/