T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 16:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 maja 2017, 16:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 19 października 2010, 16:49
Posty: 16
model: T4
silnik: 1X

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Kubek napisał(a):
Niżej niż 6.5cm na amorach i sprężynach ,które są oferowane na naszym rynku nie zejdziesz .Piszę tu o sportowym komplecie , utwardzonym i o niższym skoku amora. Możesz założyć gwintowane zawieszenie ,które obniży ci auto do 8.5cm z tyłu , ale będzie beton i może być to dla ciebie uciążliwe . Można zawsze pokombinować ze sprężynami z tyłu i dorobić krótsze bo są firmy tym się zajmujące . Tak jak napisał ostry4 , Air Ride rozwiązałby problem w większej mierze w twoim przypadku ,ale koszta są spore , naprawdę spore !

Wystarczyłoby mi 4,5 cm niżej, mój T4 ogólnie jakoś wysoko stoi.
Obrazek, Obrazek

Co sądzicie o tych sprężynach?
http://allegro.pl/vw-transporter-t4-spr ... 16931.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 maja 2017, 17:35 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
MTS / TaTechnix dupy nie urywają ,ale też złe nie są . Miałem w samochodach zawieszenie TaT i było całkiem przyzwoicie <good> Piszą że obniżają o -45mm ,ale po ułożeniu się ich na miejscu obniżenia będziesz miał może 38-40mm .
Zastanów się czy warto pakować się w same sprężyny . Widzę ,że jeździsz "dziadkiem" więc zbadaj w jakim stanie masz amory ,bo czasem po założeniu samych sprężyn obniżających , amory po kilku tygodniach lubią się wysypać . Komplet zawieszenia przód i tył TaT , amory i sprężyny to koszta około 700zł . Może warto zainwestować w całość <19>


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 maja 2017, 17:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 19 października 2010, 16:49
Posty: 16
model: T4
silnik: 1X

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Kubek napisał(a):
MTS / TaTechnix dupy nie urywają ,ale też złe nie są . Miałem w samochodach zawieszenie TaT i było całkiem przyzwoicie <good> Piszą że obniżają o -45mm ,ale po ułożeniu się ich na miejscu obniżenia będziesz miał może 38-40mm .
Zastanów się czy warto pakować się w same sprężyny . Widzę ,że jeździsz "dziadkiem" więc zbadaj w jakim stanie masz amory ,bo czasem po założeniu samych sprężyn obniżających , amory po kilku tygodniach lubią się wysypać . Komplet zawieszenia przód i tył TaT , amory i sprężyny to koszta około 700zł . Może warto zainwestować w całość <19>

Nie chcę za dużo obniżać, żeby amortyzatorów nie trzeba było wymieniać i żeby nie było za twardo.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 9 maja 2017, 21:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Niestety musisz się z tym liczyć ,że dla poczciwego "dziadka" i jego amortyzatorów , obniżenie tylko na sprężynach o -45mm może okazać się za duże i amory tego nie wytrzymają .Decyzja należy do ciebie .

ps. TaT czy MTS to to samo w zasadzie , twardo wcale nie jest <good>


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 maja 2017, 19:55 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 kwietnia 2010, 01:10
Posty: 127
Lokalizacja: Rzeszów
model: Kombi
silnik: 2.5D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 2 razy
Rozważ sprężyny wzmacniane z drutu prostego. Kosztują grosze, a samochód na nich dosyć nisko stoi. Jak chcesz mogę ci podesłać zdjęcie i zmierzyć np. od ziemi lub osi koła. Jednak twardość :roll:

Pzdr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 10 maja 2017, 20:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 19 października 2010, 16:49
Posty: 16
model: T4
silnik: 1X

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
Symek napisał(a):
Rozważ sprężyny wzmacniane z drutu prostego. Kosztują grosze, a samochód na nich dosyć nisko stoi. Jak chcesz mogę ci podesłać zdjęcie i zmierzyć np. od ziemi lub osi koła. Jednak twardość :roll:

Pzdr

Poproszę i jakiś link.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 11 maja 2017, 22:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 23 lutego 2017, 11:47
Posty: 33
Lokalizacja: Kołobrzeg
model: multivan
silnik: 2,4d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam też poproszę o linka :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 maja 2017, 23:22 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 kwietnia 2010, 01:10
Posty: 127
Lokalizacja: Rzeszów
model: Kombi
silnik: 2.5D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 2 razy
W poniedziałek wieczorem wrzucę zdjęcie i pomiar.
Linka nie będę umieszczał, producentów jest wielu.
Np. parę danych z katalogu KYB:
sprężyna zwykła zwężana: RJ5154 - długość 284mm
sprężyna wzmacniana z drutu o stałej średnicy: RX5155 - długość 235mm.
Zwężana troszkę bardziej siądzie, ale wątpię żeby aż 5cm...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 czerwca 2019, 21:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 292
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 17 razy
Może komuś się przyda, ja planuję też obniżać i nie wiem jaki setup wybrać, wstępnie celuję w minus 50mm tył i przód trzebaby wyrównać, a tu sporo właścicieli wrzuca foty przed i po i info ile obniżali https://www.vwt4forum.co.uk/showthread. ... 27&page=14

Dzisiaj obniżyłem przód ok 3.5 cm, zauważyłem, że aby wyrównać obustronnie na tą samą odległość krawędzi nadkola od ziemi muszę nierównomiernie kręcić śruby regulacyjne. Czy to jest dopuszczalne? Bardziej siada strona kierowcy (edit, na tygodniu zmienię cały zawias, sprężyny i amorki, zobaczymy wtedy).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 lipca 2019, 13:26 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 292
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 17 razy
Odświeżam lekko temat z nowym zapytaniem, czy można obrócić sprężynę o 180 stopni względem przód/tył? Mam wrażenie, że wtedy również obniżeniu ulegnie buda, tylko czy jest to akceptowalne? Ten dolny zawijas byłby od niższej strony.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 lipca 2019, 13:39 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Załóż podkladki pod sprężyny, bo będziesz zaraz wahaczy szukać


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 lipca 2019, 14:12 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 292
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 17 razy
To foto poglądowe z internetu, ale sprawdzę u siebie czy takowe podkładki są. Wiem, że na pewno mam gumowe talerze, ale one u góry z tego co pamiętam, tak czy siak, co z obrotem springów? Dozwolone?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 lipca 2019, 14:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
W teorii dozwolone i wykonalne jednak aby to było dobrze to musiał byś w wahaczu zrobić miejsce/wyprofilowanie pod końcówke sprężyny tak jak jest w oryginale. Jak obrócisz ją bez tego to przypuszczam że będzie halasować a już napewno prędzej czy później sama wróci na swoje miejsce.



Za ten wpis autor xxxkamil podziękował: Ronin78 (piątek, 26 lipca 2019, 14:36)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 lipca 2019, 19:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Ronin78 napisał(a):
Dzisiaj obniżyłem przód ok 3.5 cm, zauważyłem, że aby wyrównać obustronnie na tą samą odległość krawędzi nadkola od ziemi muszę nierównomiernie kręcić śruby regulacyjne. Czy to jest dopuszczalne? Bardziej siada strona kierowcy (edit, na tygodniu zmienię cały zawias, sprężyny i amorki, zobaczymy wtedy).
A kto tak mierzy, prawidłowo trzeba zmierzyć odległość śruby amortyzatora do śruby podstawy co jest w podłużnicy zamontowana,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 30 lipca 2019, 22:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
chemik211 napisał(a):
Ronin78 napisał(a):
Dzisiaj obniżyłem przód ok 3.5 cm, zauważyłem, że aby wyrównać obustronnie na tą samą odległość krawędzi nadkola od ziemi muszę nierównomiernie kręcić śruby regulacyjne. Czy to jest dopuszczalne? Bardziej siada strona kierowcy (edit, na tygodniu zmienię cały zawias, sprężyny i amorki, zobaczymy wtedy).
A kto tak mierzy, prawidłowo trzeba zmierzyć odległość śruby amortyzatora do śruby podstawy co jest w podłużnicy zamontowana,



A wiecie jak ja za każdym razem mierze jak zakładam sportowe zawieszenie ? Opuszczam przód na odpowiednią wysokość ,na oko lewą i prawą stronę . Robię rundkę wokół komina co by się wszystko ułożyło , po czym wjeżdżam z powrotem na kanał i nie wysiadam z auta ! Mój mechanik skręca śruby do niższej wartości , albo prawą albo lewą . Ja siedzę w aucie i wtedy wiem na 100% ,że oba drążki są skręcone do tej samej wartości, a auto nie będzie stało krzywo ze mną w środku <01>

PS. Jaro , wypuścili cię już z woja ????


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 lipca 2019, 06:47 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 7 maja 2019, 07:22
Posty: 292
Lokalizacja: Łańcut / okolica
model: MULTIVAN T4
silnik: 2,5 TDI ACV /DX2
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 17 razy
Kubek, a jak wysiadasz z auta to już stoi krzywo? Nie sądzę. Nie ma co popadać w paranoje i w mikrometry, w takim przypadku to samo zatankowanie zbiornika może sporo namieszać i jak z tym żyć :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 31 lipca 2019, 22:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Zbiornik jest po środku auta więc nic nie zmieni,
Kubek tak wypuścili,


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 1 sierpnia 2019, 17:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Ronin78 napisał(a):
Kubek, a jak wysiadasz z auta to już stoi krzywo? Nie sądzę. Nie ma co popadać w paranoje i w mikrometry, w takim przypadku to samo zatankowanie zbiornika może sporo namieszać i jak z tym żyć :)


Noo krzywo nie stoi bo mam u siebie gwint <01> ale to takie skrzywienie moje <śmiech>

chemik211 , i co dalej , zostajesz na stałe czy zmiana planów ?


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 sierpnia 2019, 21:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Na razie na własnej działalności jestem, ale tylko dlatego ze po operacji kolana jestem ale jak tylko dojdę do siebie ide do woja na etat


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 kwietnia 2020, 07:10 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 7 marca 2020, 22:14
Posty: 26
model: VW T4 Caravelle
silnik: 2.5 TDI AUF

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czesc! Mam szybkie pytanko.
Czy taki zestawik ktos testowal i jakos daje rady?
https://mtstechnik.com/pl/products/zawi ... 27141.html

Ewentualnie ten - troche drozszy, ale niby dobry!?

https://www.ebay.ie/itm/164030917614

Wolalbym uslyszec opinie kogos kto ma namacalne powody zeby to odradzic lub polecic, zanim kupie i bede w plecy czas na zamotowanie, czas na oczekiwanie na paczke i oczywiscie wyrzucona kasa.
Dziekuje!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 168 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB