T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 15:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 grudnia 2013, 20:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Probe041 napisał(a):
A ciśnienia jakie podają na tej naklejce? :-)


Ciśnienie jest takie podane na naklejce:

SILNIK WYSOKOPRĘŻNY:
Silnik 2,5TDi 151KM

205/60/16C
średnie obciązenie: przód 3,1 bara / tył 2,2 bara
pelne obciązenie: przód 3,5 bara / tył 3,0 bary


215/6016C , 215/60/16XL
srednie obciązenie: przod 2,7 bara / tyl 2,0 bara
pelne obciązenie: przód 3,0 bara / tył 2,6 bara


225/60/16XL
srednie obciązenie: przód 2,4 bara / tył 2,0 bara
pełne obciązenie ; przód 2,7 bara / tył 2,3 bara

Takie same ciśnienie podane jest w instrukcji obslugi dla silnika 2,5TDi 151KM - wydanie 1998 , od roku modelowego 1999, więc nie będe ponownie przepisywał tego (dotyczy wersji osobowych).

Natomiast ciśnienie do innych w/g instrukcji wskazuje (wszystko to wersje osobowe) :
SILNIK WYSOKOPRĘŻNY:
dla silnika 2,5TDi 102KM

195/70/15C
srednie obciązenie : przód 2,6 bara / tyl 3,0 bara
pelne obciązenie: przód 2,4 bara / tył 3,4 bara

205/65/15C
srednie obciązenie : przód 2,8 bara / tyl 3,5 bara
pelne obciązenie: przód 2,5 bara / tył 3,2 bara

Silnik 2,5TDi 88KM

195/70/15C
srednie obciązenie : przód 2,6 bara / tyl 3,0 bara
pelne obciązenie: przód 2,4 bara / tył 3,4 bara

205/65/15C
srednie obciązenie : przód 2,8 bara / tyl 3,5 bara
pelne obciązenie: przód 2,5 bara / tył 3,2 bara

Silnik 2,4D 75KM

195/70/15C
srednie obciązenie : przód 2,6 bara / tyl 3,0 bara
pelne obciązenie: przód 2,4 bara / tył 3,4 bara

205/65/15C
srednie obciązenie : przód 2,8 bara / tyl 3,5 bara
pelne obciązenie: przód 2,5 bara / tył 3,2 bara

Silnik 1,9 68KM

195/70/15C
srednie obciązenie : przód 2,6 bara / tyl 3,0 bara
pelne obciązenie: przód 2,4 bara / tył 3,4 bara

205/65/15C
srednie obciązenie : przód 2,8 bara / tyl 3,5 bara
pelne obciązenie: przód 2,5 bara / tył 3,2 bara

SILNIK BENZYNOWY:
2,8Pb 140KM

195/70/15C
srednie obciązenie : przód 2,6 bara / tyl 3,0 bara
pelne obciązenie: przód 2,4 bara / tył 3,4 bara

205/65/15C
srednie obciązenie : przód 2,8 bara / tyl 3,5 bara
pelne obciązenie: przód 2,5 bara / tył 3,2 bara

205/60/16C
średnie obciązenie: przód 3,1 bara / tył 2,2 bara
pelne obciązenie: przód 3,5 bara / tył 3,0 bary


215/6016C , 215/60/16XL
srednie obciązenie: przod 2,7 bara / tyl 2,0 bara
pelne obciązenie: przód 3,0 bara / tył 2,6 bara


225/60/16XL
srednie obciązenie: przód 2,4 bara / tył 2,0 bara
pełne obciązenie ; przód 2,7 bara / tył 2,3 bara

Silnik 2,5Pb 115KM

195/70/15C
srednie obciązenie : przód 2,6 bara / tyl 3,0 bara
pelne obciązenie: przód 2,4 bara / tył 3,4 bara

205/65/15C
srednie obciązenie : przód 2,8 bara / tyl 3,5 bara
pelne obciązenie: przód 2,5 bara / tył 3,2 bara

Silnik 2,0Pb 84KM

195/70/15C
srednie obciązenie : przód 2,6 bara / tyl 3,0 bara
pelne obciązenie: przód 2,4 bara / tył 3,4 bara

205/65/15C
srednie obciązenie : przód 2,8 bara / tyl 3,5 bara
pelne obciązenie: przód 2,5 bara / tył 3,2 bara



Co zauwazyłem przy naklejce dla rozmiaru 195/70/15C, silnik acv. W wersji krotkiej (oryginalna wersja ESCAPADE I) ciśnienie jest podane takie (nie ma rozruznienia na mniejsze obciązenie czy tez większe , jest jedno podane):

przód - 3,0 bara
tył - 3,4

W wersji długiej LONG jest natomiast tak:

przód - 3,8
tył - 4,0

obie naklejki są oryginalne , w niebieskim na 100% oryginal , w longu praktycznie też , dokupiona w aso do longa po vinie.

Z racji ze wersje holenderskie są w 90% robione z pelnych blaszaków to wnioskuje ze ciśnienie gdzie przod ma byc 3,8 tył 4,2 to jest dla wersji "pelny blaszak". Nie wiem skąd te dane na naklejkach ale z instrukcją którą mam się nie pokrywają.... Na instrukcji z częscią danych technicznych gdzie podane są ciśnienia pisze ze dotyczy ona wersji: Multivan , Caravelle , Transporter.


Ostatnio edytowano środa, 25 grudnia 2013, 20:53 przez Sterciu, łącznie edytowano 4 razy


Za ten wpis autor Sterciu podziękował: koooosmo (środa, 25 grudnia 2013, 21:02)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 grudnia 2013, 20:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 2313
Lokalizacja: De - KLE
model: t4/t4/t4/sharan
silnik: AAB/ACU/AAF/AAA

Podziękował: 32 razy
Pomógł: 97 razy
U mnie jest long . Z przodu 3.6 a z tyłu 4.0


_________________
T4 95r 2.4 AAB , T4 93r 2.5 ACU , T4 95r 2.5 ACU , Sharan 97 2.8vr6 , Rav 4 mkII 2.0


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 grudnia 2013, 20:29 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 1 października 2013, 21:19
Posty: 262
model: Multivan
silnik: 1.9 TD

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 16 razy
Dla silnika 1,9 68ps.coś chyba nie pasi.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 grudnia 2013, 20:35 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Więc tak , w dalszej częsci instrukcji jest zaznaczone iz powyzsze dane dotyczą wersji osobowych.

Dla wersji Cięzarowej jest odnośnik gdzie podane są następujące ciśnienia:
Silnik diesla od 1,9 po 2,5 , oraz benzynowy od 2,0 po 2,8 ma chyab takie samo poniewaz instrukcja wszystkich wersji silnikowych dotyczy a podane sa te same ciśnienia bez rozdzielenia na wersje silnikowe.

Dotyczy wersji furgon , doka , prycza , nadwozie do zabudowy

195/70/15 RF - przód 3,0 bara / tył 3,4


195/70/15C
srednie obciązenie (nacisk na oś do 1600kg) - przod 3,8 bara / tył 4,0 bary
pełne obciązenie (nacisk na oś powyżej 1600kg) - przód 3,8 bara / tyl 4,5 bara


205/65/15C - przod 3,5 bara / tyl 3,2 bara

Podkreślam , info pochodzi z instrukcji obslugi roku modelowego 1999 , rok wydania instrukcji 1998.

Frodo napisał(a):
Dla silnika 1,9 68ps.coś chyba nie pasi.


Wszystko się zgadza , dla silnika 1,9 68KM dane podane w pierwszym poście pokrywają się z danymi instrukcji dla roku modelowego 99, instrukcja obslugi dla roku modelowego 01 ma identyczne dane, więc napewno one dotyczą wersji 99 wzwyż.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 grudnia 2013, 21:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 1 września 2012, 15:33
Posty: 52
model: T4 Mixt vel żółcior
silnik: 2,5Tdi

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 0 razy
U mnie się zgadza dla 102KM, a dla 151KM nigdy nie wiedziałem ile pompować bo naklejki nie mam , zawsze tak samo jak dla 102KM pompowałem ale to za dużo widzę.


_________________
Był Opel Vivaro Long Mixt 1.9 , był VW T4 Long Mixt 2,5TDi 151KM vel szarak, jest VW T4 Long Mixt 2,5TDi vel żółcior.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 grudnia 2013, 21:05 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
Widać Sterciu, że tęczowe kolory są w twoim klimacie <53>



Za ten wpis autor czester52 podziękował: Probe041 (środa, 25 grudnia 2013, 21:07)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 grudnia 2013, 21:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
czester52 napisał(a):
Widać Sterciu, że tęczowe kolory są w twoim klimacie <53>

<śmiech>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 grudnia 2013, 21:17 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Ja tam zawsze ładuję 3,8 do przodu i 3,5 do tyłu <38>


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 25 grudnia 2013, 23:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Kubek napisał(a):
Ja tam zawsze ładuję 3,8 do przodu i 3,5 do tyłu <38>


Nie wydaje Ci się trochę za duzo ?? chyba ze lubisz jak taczką jezdzić ?? <śmiech>
19" + takie ciśnienie = pamietna jazda na Wykus <śmiech>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:49 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 752
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
Sterciu napisał(a):
Nie wiem skąd te dane na naklejkach ale z instrukcją którą mam się nie pokrywają.... Na instrukcji z częscią danych technicznych gdzie podane są ciśnienia pisze ze dotyczy ona wersji: Multivan , Caravelle , Transporter.


w mojej instrukcji, jest napisane że wartość ciśnienia jest podana na nalepce umieszczonej na słupku drzwi kierowcy

także VW Caravelle 2.5 benz 110ps + ASB, krótka

Obrazek


Ostatnio edytowano piątek, 17 stycznia 2014, 11:03 przez pacark, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2014, 21:43 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Arek dodaj ze w krótkiej bo w długiej jest inaczej


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 stycznia 2014, 09:24 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 22 października 2013, 08:30
Posty: 281
Lokalizacja: 3miasto
opis: VW T5 Transporter 2.5TDI 131km
model: Transporter
silnik: 2.5TDI 131km

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 14 razy
U mnie tak samo, Caravelle 2.4d 1994rocznik.


_________________
---
Był VW T4 Caravelle 2.4D 78km
Jest VW T5 Transporter 2.5TDI 131km


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 stycznia 2014, 19:19 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 28 sierpnia 2013, 10:19
Posty: 313
Lokalizacja: Gdynia
model: Allstar
silnik: 2.5 benz

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 9 razy
Sterciu napisał(a):
Kubek napisał(a):
Ja tam zawsze ładuję 3,8 do przodu i 3,5 do tyłu <38>


Nie wydaje Ci się trochę za duzo ?? chyba ze lubisz jak taczką jezdzić ?? <śmiech>
19" + takie ciśnienie = pamietna jazda na Wykus <śmiech>



Tak więc do 17 ile zatankować?
teraz mam 225/50, ale pewnie będzie 205/55
2.5 benz 110km


_________________
viewtopic.php?f=30&t=7745


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 stycznia 2014, 19:27 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sterciu napisał(a):
19" + takie ciśnienie = pamietna jazda na Wykus <śmiech>
Ktoś się wtedy lekko zdenerwował <śmiech>


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 17 stycznia 2014, 21:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
ba57ardo napisał(a):
Sterciu napisał(a):
Kubek napisał(a):
Ja tam zawsze ładuję 3,8 do przodu i 3,5 do tyłu <38>


Nie wydaje Ci się trochę za duzo ?? chyba ze lubisz jak taczką jezdzić ?? <śmiech>
19" + takie ciśnienie = pamietna jazda na Wykus <śmiech>



Tak więc do 17 ile zatankować?
teraz mam 225/50, ale pewnie będzie 205/55
2.5 benz 110km

W 225/55/17 jak jechałem na wakacje w 6os to miałem po 3,2przód 3,5tył a tak jak sam jeźdze to po 2,5-2,8


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 13:55 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Może ktoś doradzić jakie jest najlepsze ciśnienie dla rozmiaru 215/60r16? Na jakim ciśnieniu opon jeździcie?
Pompowanie 2.0bar z tyłu to jak dla mnie odrobinę za mało a znowu przy 3.0bar z przodu jest dosyć twardo. Obecnie mam 3.0b z przodu i 2.6b z tyłu a jeżdżę raczej na pusto.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 20:34 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 29 listopada 2010, 13:16
Posty: 758
Lokalizacja: Dolnośląskie
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-opolska
model: T4 acv
silnik: diesel

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 36 razy
Ja u siebie mam ok.2.8 przód i ok. 2.5 tył na co dzień. A jak jadę z kompletem na pokładzie to trzeba troszkę więcej pierdnąć w oponki. <38>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 22:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 335
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 26 razy
A jak jest z ciśnieniem w wersjach syncro? Nigdzie, ani w instrukcji, ani w postach nie znalazłem. Jest natomiast napisane w instrukcji, że wszystkie koła powinny mieć ten sam obwód toczenia, co praktycznie przekłada się na jednakowe we wszystkich kołach. No i co?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 22:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
No chyba nie do końca masz wlepkę na drzwiach....i u mnie pisze przód 3.5 a tył 3.2 jak producent tak podaje to chyba jakiś cel w tym jest


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 22:59 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Ja mam tak samo jak chmielik pisze przód 3,5 tył 3,2


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB